Kirjoittaja Aihe: Kynsintää ja raatelua Collectors edition  (Luettu 246492 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Anssi Rauhala

• Jäsen
  • Aces High!
Re: Kynsintää ja raatelua Collectors edition
« Vastaus #840 : 01.11.2006 klo 19:08:24 »
Ite oon ainakin tykästynyt Talens Gouache Extra Fine - tuubiväreihin. Verrattain tyyriit .... käytössä ihan eri maailmasta kuin joskus käyttämäni kirjakauppojen halpikset. Joskus voi tietysti löytää hyvää halvalla...

Vähän maalaavana pidän nokkelana kompromissina tuubivalkoista (Talens on eri hyvä) ja nappivärejä sekalaisena satsina (laatikossa on Leningrad/Petersburgia, Winsor&Newtonia, Talensia ja jotain, missä ei ole valmistajan leimoja lainkaan). Valkoinen tuubiguassi on samaa, millä teen tussipiirroksiin pistekorjauksia.

Sihvosen kuvan väreissä on ehkä just tuo muodon korostus heittänyt vähän ylikin, se saa mittakaavan näyttämään jotenkin pienemmältä ja ehkä ns. lavastetummalta... "studiovalaistuksesta" kyllä tulivat mieleen Hildebrandtin veljekset.
"The ukulele army grows larger and larger, and soon we will dominate all media. Then you will all pay." (Jonathan Coulton)
http://anssirauhala.blogspot.com/

aute-uur

• Ultimate Man Creature
  • Jäsen
« Vastaus #841 : 04.11.2006 klo 01:10:59 »
hei pitkästä aikaa mäkin laitan jotain omaa matskuu tänne kvaakkiin!(.fi)

http://i22.photobucket.com/albums/b321/rottaolio/pilakuva4.jpg

se on uus pilakuva!

ja vähän kritiikkiä:
Sihvone: naissi mimmi kivat tisulit! :o

aute-uur

• Ultimate Man Creature
  • Jäsen
« Vastaus #842 : 04.11.2006 klo 02:24:40 »
UUSIN ja tuore Kölmö!

http://i22.photobucket.com/albums/b321/rottaolio/inlove.jpg

vähän hakemista vielä.!

ToniK

• Jäsen
« Vastaus #843 : 04.11.2006 klo 18:25:15 »
Taas vähän nopeata lyijykynä sketsiä.

Elkää kysykö :

Pistetään taas kommenttia kun kerkiää.

JiVi

• Jäsen
« Vastaus #844 : 11.11.2006 klo 14:47:11 »
En oikeen tiennyt mihin topicciin tämä sopis, mutta pistin nyt tänne sitten. Oon tässä viime päivinä piirrellyt tämmösiä kasvokuvia, ja tässä onnistunein. Sävyjä muokattu photoshopilla.

Arminen

• Jäsen
« Vastaus #845 : 12.11.2006 klo 16:55:00 »
en osaa kommentoida rakentavasti töitänne. Hienoja ovat.

BJÖRK

JiVi

• Jäsen
« Vastaus #846 : 12.11.2006 klo 19:14:09 »
Muutamia mieleen tulleita ajatuksia:

ökpö:
Hieno kuva, tasaisen mustavalkoinen aiheuttaa vaan ainakin minulle vaikeuksia hahmottaa ulottuvuuksia nopeasti, kun kuvassa on paljon pieniä ohuita viivoja, kuten tuossa siivessä. Tausta toimii tosiaan hyvin. Mietin vain, että onko oikeasti olemassa ihmisiä tai enkeleitä, jotka saavat taitettua pelkkää pikkuvarvastaan muiden pysyessä suorina..  :)

Liisus: Tykkäsin jostain syystä tuosta koirastoorin tyylistä kovasti. Hepun asennot on rentoja ja luonnollisia, vaikka koira näyttääkin vähän pehmolelulta. Tyypin naamassa pisti vain silmään se, että nenä vaihtaa muotoaan ekasta kuvasta toiseen.

Sihvoselle en tohdi muuta sanoa, kuin että mukavan eläväiseltä tuo käsityö näyttää. Komeat värit.

Armisella tapansa mukaan erilainen värimaailma. Minä ainakin olen tykännyt kovasti aiempien kuvien väreistä, tästä nyt ei siinä suhteessa voi paljoa sanoa kun on vain yhtä väriä. Tämä  kuva oli kovasti mun mieleeni.

Wilde

• amatööri
  • Jäsen
  • "Hyvin te vedätte"
« Vastaus #847 : 13.11.2006 klo 22:44:55 »
Nyt kun on mulla aikaa, täältä tulee palautetta viime aikaisista:

tertsi: todella kaunista viivaa ja tunnistettavaa jälkeä. minä pitää hivin paljon.

Jukka koivusaari: hyvät naurut irtosi dialogista. Piti käydä tarkistamassa tarkemmin piirrosjälki. Ja se oli herkkua silmille.

Kespa: Vahva tyyli. Tykkään mustan ja valkoisen käytöstä. Vielä hieman tarkkuutta valon suuntiin ja sen käyttäytymiseen.

Dillefantti: tyttö ja kissa varsinkin herätti ihastusta. Noin viileetä kissaa en ole aikoihin nähnyt. Olisi mukava nähdä lopullinen maalaus.

Veli Loponen: Kerronta ja piirros hyvännäköistä, mutta itse pidin enemmän niistä varhaisemmista sivuista. Ensimmäinen kuva toimii hyvin. Itse jo täysin kyllästyneenä mangaan, joten en puutu tyyliin.

Kitani: Hyvää jälkeä. Mukava aina nähdä muutakin kun tietokoneväritystä. Värit toimivat hyvin tuolleen. Kauniisti häivytetty luminen metsä taustalla.

Sika: pelkistetty hahmo toimii hyvin. Ehkä jään kaipaamaan taustaa.

Ökpö: Mitä voi enää lisätä aiempaan hehkutukseen. Upeaa! Yritin etsiä jotain kritisoimista, mutta luovutin. Toivottavasti jotain julkaistaan ja pian.

Sihvonen: Upea maalaus. värit toimivat ja tunnelma kohdallaan. Mielyttävää jälkeä muutenkin. Naisen asento hieman outo. Ei luonnoton mutta epämukava. Hieno pyssy/ porakone.

Liisus: koira-juttu yllätti. Mutta olihan se hauska. Tyyli on  omaperäinen. Kaunista jälkeä. pitääpä seurata sinun tekemisiä

Pitääpä mennä. Pyrin ensi kerraksi kaivamaan jotain omaakin tänne tuomittavaksi.
"I shut my eyes in order to see."

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #848 : 13.11.2006 klo 23:05:54 »
Veli Loponen: Kerronta ja piirros hyvännäköistä, mutta itse pidin enemmän niistä varhaisemmista sivuista. Ensimmäinen kuva toimii hyvin. Itse jo täysin kyllästyneenä mangaan, joten en puutu tyyliin.
Joo. No hätä, sillä mangakausi on nyt ohi ja paluuta entiseen tehdään. Osittain tänäpäiväinen teos on tämä, josta tullee USA Fighters #6:n kansikuvatus:

Kyllä, se on neliön muotoinen.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #849 : 14.11.2006 klo 14:07:19 »
Veli. Hyvältä näyttää kansi. Joskus ajattelin, että olet kyllä vaikean tyylilajin itsellesi valinnut, mutta alat näköjään päästä sen herraksi. Jatka samaa rataa!

8]

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #850 : 14.11.2006 klo 14:14:08 »
Joskus ajattelin, että olet kyllä vaikean tyylilajin itsellesi valinnut, mutta alat näköjään päästä sen herraksi.
Siinä auttaa, kun innostuu muksuna, jolloin ei mieti mitään epäolennaisuuksia, kuten sitä, että pitäisi opetella perspektiiviä ja anatomiaa. Ja niihin olenkin alkanut kiinnittää huomiota kunnolla vasta viime vuosina.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Wilde

• amatööri
  • Jäsen
  • "Hyvin te vedätte"
« Vastaus #851 : 16.11.2006 klo 17:16:21 »
pitäs opetella joku päivä tuo tietokeella värjäys, ei näyttäis niin musta-valkoisilta nämä kuvat. Mutta fantsua kehiin...
"I shut my eyes in order to see."

Eemeri

• Laiska mangaraaputin
  • Jäsen
« Vastaus #852 : 16.11.2006 klo 18:51:46 »
Isompi versio avataristani:

Uskomatonta kyllä CG väritys tuntuu helpomalta kuin Cel väritys. :P

Feikki

• Jäsen
  • "Truth is revealed in the smallest detail"
« Vastaus #853 : 16.11.2006 klo 20:10:49 »
Mitä CG väritys ja Cel väritys on?
Englanninkielisiä Transformers sarjiksia saa tarjota!

Eemeri

• Laiska mangaraaputin
  • Jäsen
« Vastaus #854 : 16.11.2006 klo 20:24:25 »
Mitä CG väritys ja Cel väritys on?

CG värityksessä varjostus ja värit vaihtuvat hyvin pehmeästi, lähes saumattomasti.
Cel värityksessä varjojen ja varjojen ääriviivat erottuvat selkeästi.

Älä kysy minulta mistä sanat tulevat, minulla ei ole aavistustakaan.
EDIT: CG = Computer Graphics
« Viimeksi muokattu: 16.11.2006 klo 20:29:02 kirjoittanut Eemeri »