Muutama ratkaisu / lähestymistapa tulee mieleen:
1) Älä välitä ainakaan aluksi. Ei ne paikat ja hahmot usein muillakaan ole niin orginelleja. Mutta työstä "varastettua" paikkaan eteenpäin. Työstä se joksikin muuksi. Sitten joku väittää että olet ryöstänyt sen jostain muualta. Jostain mitä et ole koskaan lukenut

2) Kirjoita enemmän. Mitä enemmän luot tavaraa niin sitä varmemmin keksit jossain vaiheessa jotain omaa. Sitä varmemmin alat löytää oman "äänesi" luoda vaikkapa paikkoja.
3) Tutustua muunkinlaisiin teoksiin. Mitä enemmän luet / pelaat sitä enemmän sinulla tavaraa mistä "ryöstää." Lopulta ne kuitenkin sekoittuvat joksikin uudeksi. Joksikin joka on "sinun tyyliäsi."
4) Muuta lähestymistapaasi tehdä käsikirjoitus. Aloita siitä mitä haluat sanoa. Seikkailuillakin voi sanoa kaikenlaista. Luo paikat tämän ehdoilla äläkä yritä luoda mielenkiintoisi vain seikkailuja. Se on jo oma asiansa mistä sitten saa sanottavaa eikä minulla ole muuta vastausta kuin elä.
5) Pelaa oikeita roolipelejä. Älä vain konsoli roolipelejä. Toki Final Fantasyistä voi oppia todella paljon mutta yksi tapa kehittää mielenkiintoisi paikkoja on pelata omassa maailmassa roolipelejä. Siinä on kuitenkin pieni joukko ihmisiä jotka pelin kuluessa tuovat esiin yhdessä luotuja ideoita jne joita voi sitten työstää joksikin uudeksi.
Eli: Muinaisina aikoina kun maailma oli kovasti toisenlainen... olin lukiossa. Tämä tapahtui joskus 90-luvun alkupuolella. MInulla oli hyvä äidinkielen opettaja joka sanoi että kirjoittajan tulee lukea paljon. Eli lue. Pelaa. Katso. Elä. Älä vierasta mitään genreä. Älä myöskään vierasta huonoja tarinoita. Jos haluat käsikirjoittaa ime itsesi tietoa ja kokemuksia.
Niin ja kirjoita paljon. Piirtäjää voi neuvoa siitä että pidä aina luonnoslehtiötä mukana. Piirtäjälle voi suositella että piirrä lehtiöllinen kaikkea tauhkaa ilman että yrität tehdä mitään oikeaa. Käsikijoittajalle sanoisin samaa. Pidä muistikirjaa mukana. Kirjoita siihen mieleesi tulevia ideoita. Hyviä ja huonoja. Jos istut bussissa ja alat miettimään hahmoja tai tarinaa niin olen minusta oikealla tiellä käsikirjoittajaksi.
Tämä johtaa aikanaan siihen että saat omia ideoita. Että löydät oman äänesi kirjoittaa tarinoita. Jos pidät kirjoittamisesta niin sinulla on toivoa. Jos nautit siitä miten kirjaimet muodostavat sanoja ruudulle kuten minä nyt nautin niin sinulla on toivoa. Niin ja opettele kieli millä kirjoitat. Minä pyrin nyt siihen. Perus ammattitaito pitää olla hallussa. Minusta tämä on tärkeää vaikka tekisi sarjakuvakäsiksiä. Toki kielioppia pitää silloin opetella myös sarjakuvista. Kerrontaa. Lue kaikki mitä löydät sarjakuvien kirjoittamisesta. Lue paljon sarjakuvia. Kaikenlaisia. Älä tuomitse mitään. Käsikirjoittamaan oppii siinä missä piirtämäänkin. Jos nautit molemmista niin teen molempia. Jos - kuten minä - huomaat että toinen on tuskallista niin keskity toiseen. Mitään ei kannata yrittää väkisin.
Muuta tapaa en keksi poistaa "pulmaasi."