Kirjoittaja Aihe: Lahden mangaa/animea myyvät liikkeet  (Luettu 6879 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Laura Sivonen

• Tunteikas siili
  • Jäsen
Lahden mangaa/animea myyvät liikkeet
« : 17.07.2005 klo 19:54:51 »
Otsikko kertoo oleellisemman, mutta kertaus on opintojen äiti:

Mistäpäin Lahtea löytää eri manga- ja animesarjojen jenkkijulkaisuja? Conanit ja kumppanit löytää ärrän hyllystä, mutta itse en ole toistaiseksi onnistunut löytämään kuin yhden pikkuisen antikvariaatin (jonkun en-muista-nimeä-kadun varrelta) Lahdesta, jossa myytiin mangaa (ja taisi siellä muutama figuuri ja DVD olla). Nimi oli muistaakseni Black Books (vaikkakin hemmetin piskuinen pulju, niin myyjä oli äärettömän mukava ja hinnat olivat ihan normaalitasoa).

Ja Puolenkuun Pelithän myy ainakin postimyynnissä mangaa, mutta kun itse vuonna kukka ja keppi kävin henk. koht. paikan päällä, niin siellä ei ollut mangan tapaistakaan (vai erehdyinkö liikkeestä?).  Visiitistäni tosin on jo vuosi tai muutama.. Enkä halua kritisoida, mutta myyjä näytti tällaisen onnettoman maalaisen silmiin aika pelottavalta - en rohjennut mennä puhumaan (kyllä, minunlaisiani selkärangattomia on olemassa)

Postimyynti on ihan kiva asia, ja toistaiseksi lähestulkoon ainoa keino, jolla olen saanut Helsingistä mangani tilattua, mutta MINÄ VIHAAN POSTIENNAKKOMAKSUA *puuskutusta* joten seuraavalla Lahdenreisulla olisi kiva päästä itse paikan päällä tutkimaan tuotteita, ettei ihan sikaa säkissä osta (kuten myös tilatessa on usein käynyt ja lopussa seisoo minä itkuisena tyhjän lompakkoni kanssa)

Summa summarum: Lahdessa Black Books ja Puolenkuun Pelit, muita?
« Viimeksi muokattu: 18.07.2005 klo 09:36:34 kirjoittanut Laurel »
Dusting is a good example of the futility of trying to put things right. As soon as you dust, the fact of your next dusting has already been established.

Laura Sivonen

• Tunteikas siili
  • Jäsen
Re: Lahden mangaa/animea myyvät liikkeet
« Vastaus #1 : 20.07.2005 klo 13:57:22 »
Oi! Lahtelaiset herätys! Myydäänkö missään kirjakaupassa sielläpäin esim. mangaa?
Kyllä minä tiedän, että täällä foorumilla on (paljon?) lahtelaisia, ei maksa vaivaa kertoa kärköläläiselle tytölle, että saako sitä vai eikö ja jos saa, niin mistä.

(tällainen välinpitämättömyys ei anna teistä hyvää kuvaa..  :'( *syyllistämistä*)
Dusting is a good example of the futility of trying to put things right. As soon as you dust, the fact of your next dusting has already been established.

manga-mongo

• Vieras
« Vastaus #2 : 20.07.2005 klo 14:06:06 »
Vastaus kysymykseen: Lahden antikvaarinen kirjakauppa, Vesijärvenkatu 12. Laaja valikoima mangaa.

isokana

• Psykopehmo
  • Jäsen
  • Carpe canem!
« Vastaus #3 : 20.07.2005 klo 14:51:27 »
Lisäksi Lahdesta löytyy ainakin Suomalainen kirjakauppa, joka varmasti myy mangaa. Niiden valikoimaa voi tarkastella osoitteessa www.suomalainen.com

Hyllystä se myy vain suomimangaa. Kesäkuun alussa kävin viimeksi siellä ja ainoastaan Dragon Ballia löytyi valmiina. Toki nettisivuilta tilaamalla sinne saa vaikka mitä. Divari Kajo taisi myydä uusia pokkareita muistaakseni normihintaan 5,50 euroa. Jenkkimangaa muista Lahden divareista kuin Lahden antikvaarisesta kirjakaupasta ei löydä kuin lottovoittajan onnella. Ja Helsingin valikoimiin tottuneelle sitä valikoimaa ei kovin laajaksi voi kutsua, mutta aivan riittävät yleisiin mangatarpeisiin.

Tuo Black Books kuulostaa vähän samalta kuin Antikvaarinen kirjakauppa, joka pienempi ja ahtaampi kuin vanha Fennica. Black Books -nimisestä paikasta en ainakaan ole koskaan kuullut. Myyjä on ihan mukava, jos menee ostoaikeissa. Nuorempana tuli satikutia, kun menin sinne vain Turtles-lehtiä selailemaan. Ulosmenoa vauhdittivat "älkää takaisin tulko" -huudot, mutta en uskonut, vaan menin uudestaan, kun piti muutaman vuoden päästä saada englanninkielisiä Lassi ja Leevi -albumeja. Silloin hommat sujuivat jo paljon paremmin.

Superfly 2:sta on huhupuheiden mukaan joskus löytynyt animea. En ole itse koskaan nähnyt.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #4 : 20.07.2005 klo 14:59:13 »
Toki nettisivuilta tilaamalla sinne saa vaikka mitä.
No tätä lähinnä ajattelinkin. Ja saattaa olla hyvät mahdollisuudet, että niitä jenkkimangoja ilmestyy hyllyynkin, jos joku käy pari kertaa tilaamassa tai kysymässä.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Heikki "VermeS" Heiska

• Otaku
  • Jäsen
  • De Chelonian Mobile
« Vastaus #5 : 20.07.2005 klo 15:04:57 »
Superfly 2:sta on huhupuheiden mukaan joskus löytynyt animea. En ole itse koskaan nähnyt.
Muistasin nähneeni siellä (jos en ajattele nyt jotain muuta paikkaa) vuosikausia sitten muutaman anime kasetin. Trion kellarissa myytiin joskus anime DVD:ttä.
"If it commands attention it's culture, if it matches the couch it's art!"
-- Robert Williams

Laura Sivonen

• Tunteikas siili
  • Jäsen
« Vastaus #6 : 20.07.2005 klo 17:42:27 »
Vau, syyllistäminen on tehokasta  ;D

Tuo Black Books kuulostaa vähän samalta kuin Antikvaarinen kirjakauppa, joka pienempi ja ahtaampi kuin vanha Fennica. Black Books -nimisestä paikasta en ainakaan ole koskaan kuullut.

Voisikohan olla, että erehdyin luulemaan puljun ovessa olevaa jonkinmoista mainosta paikan nimeksi.. Kun en tosiaan tiedä, millä kadulla paikka sijaitsee..
Viimeksi siellä asiodessani sain kuitenkin kahlata pienoisessa pahvilaatikkomeressä, kun hyllymetrit olivat jo millejä myöten aktiivisessa käytössä, mutta ahtaudesta ja lievästä kaaoksesta huolimatta haluamansa löysi suhteellisen helposti - viimeistään myyjältä kysymällä, joka ihan asiallisesti ja oikein ystävällisesti oli suureksi avuksi :)

Ja saattaa olla hyvät mahdollisuudet, että niitä jenkkimangoja ilmestyy hyllyynkin, jos joku käy pari kertaa tilaamassa tai kysymässä.

*huokaus* mine en vain hirveämmin pidä tästä tavasta.. Viimeksi kun pyysin heitä hommaamaan erään sci-fi-kirjasarjan, niin ensinnäkin siinä meni pieni ikuisuus ennen kuin saivat sen (odottavan aika on pitkä) ja en tuolla Lahdessa pääse asioimaan kuin kerran tai pari kuukaudessa, että olisi kätevämpää minulle, jos heillä olisi siellä paikan päällä valmiina.. edes jotain!
Ja en voi uskoa, etteikö yksikään lahtelainen harrastaja olisi muka pyytänyt heitä tilamaan mitään ulkomaalaisten kustannusyhtiöiden mangaa  ??? (montako teitä otakuja siellä lahdessa oikein on? kolmeko?)
Noh, mikä minä olen arvostelemaan.. Järvelässä tullaan näkemään jenkkimangaa ehkä tuomiopäivän aattona.
Jos muu ei sitten auta, niin minähän menen tapaamaan suomalaisen henkilökuntaa ja.. poljen jalkaani.
« Viimeksi muokattu: 20.07.2005 klo 17:46:10 kirjoittanut Laurel »

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #7 : 20.07.2005 klo 18:50:40 »
en tuolla Lahdessa pääse asioimaan kuin kerran tai pari kuukaudessa, että olisi kätevämpää minulle, jos heillä olisi siellä paikan päällä valmiina.. edes jotain!
Suomalainen toimittaa tilauksia myös mm. R-kioiskeihin, jos heiltä jotakin tilaa ja R-kioski lienee liki jokaisella paikkakunnalla.

Lainaus
Ja en voi uskoa, etteikö yksikään lahtelainen harrastaja olisi muka pyytänyt heitä tilamaan mitään ulkomaalaisten kustannusyhtiöiden mangaa ???
Ne harrastajat saattaa tilata mangansa muualta. Esim. netistä. www.bookplus.fi on varmaankin ihan hyvä eikä tilaukseen tarvita edes luottokorttia. Tavara tulee suoraan kotikylän postiin. Myös Good Fellows (www.goodfellows.fi) toimittaa tilauksia postitse (minimitilaus 50e + 10 euroa toimituskuluja tosin). Siinäkään ei tarvitse luottokorttia, kun tulee postiennakolla.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #8 : 20.07.2005 klo 19:02:34 »
Oho, Bookplusin 10. myydyin on Naruto: Vol. 1 The Tests of the Ninja. Manga tosiaankin on suosittua!

isokana

• Psykopehmo
  • Jäsen
  • Carpe canem!
« Vastaus #9 : 20.07.2005 klo 19:25:18 »
Voisikohan olla, että erehdyin luulemaan puljun ovessa olevaa jonkinmoista mainosta paikan nimeksi.. Kun en tosiaan tiedä, millä kadulla paikka sijaitsee..

Lahden Antikvaarisen kirjakaupan karkea sijainti on puolitoista korttelia mäkeä ylös Trio Aleksanterin kulmalta rautatieaseman suuntaan.

Lainaus
(montako teitä otakuja siellä lahdessa oikein on? kolmeko?)

On siellä kai pari, kun ovat Otakuliitto Bakanat perustaneet. Itse en tosin lukeudu kyseiseen joukkoon, kun jo viisi vuotta sitten pakenin Espooseen opintojen pariin. Ai niin, asuuhan Lahdessa myös Suomen anime- ja mangataivaan kirkkain tähti. Henkilöllisyys jääköön arvoitukseksi.

Laura Sivonen

• Tunteikas siili
  • Jäsen
« Vastaus #10 : 20.07.2005 klo 21:23:31 »
Lahden Antikvaarisen kirjakaupan karkea sijainti on puolitoista korttelia mäkeä ylös Trio Aleksanterin kulmalta rautatieaseman suuntaan.

Hmm.. Kuulostaapi samalta paikalta eli se "Black Books"- lappunen ovessa hämäsi.

Ai niin, asuuhan Lahdessa myös Suomen anime- ja mangataivaan kirkkain tähti. Henkilöllisyys jääköön arvoitukseksi.

Mai idoru :)

Reika

• Jäsen
« Vastaus #11 : 01.08.2005 klo 21:56:43 »
Kyllä Puokkarissa ihan paikanpäällä on mangaa myytävänä (suosin sieltä ostoa, sillä tilaus tulee melkosen kalliiksi). Mangat ovat nyt uuden järjestyksen perästä siellä takana, kassasta oikealle ja ovesta. Paras on tietenkin käydä silloin, kun on uusi täydennyserä tullut, muuten saattaapi olla melkoisen tyhjät hyllyt.  :(

Osotehan oli siis Rautatienkatu 16, kyltti on varsin selkeä (uusille kävijöille).