Vau, syyllistäminen on tehokasta

Tuo Black Books kuulostaa vähän samalta kuin Antikvaarinen kirjakauppa, joka pienempi ja ahtaampi kuin vanha Fennica. Black Books -nimisestä paikasta en ainakaan ole koskaan kuullut.
Voisikohan olla, että erehdyin luulemaan puljun ovessa olevaa jonkinmoista mainosta paikan nimeksi.. Kun en tosiaan tiedä, millä kadulla paikka sijaitsee..
Viimeksi siellä asiodessani sain kuitenkin kahlata pienoisessa pahvilaatikkomeressä, kun hyllymetrit olivat jo millejä myöten aktiivisessa käytössä, mutta ahtaudesta ja lievästä kaaoksesta huolimatta haluamansa löysi suhteellisen helposti - viimeistään myyjältä kysymällä, joka ihan asiallisesti ja oikein ystävällisesti oli suureksi avuksi

Ja saattaa olla hyvät mahdollisuudet, että niitä jenkkimangoja ilmestyy hyllyynkin, jos joku käy pari kertaa tilaamassa tai kysymässä.
*huokaus* mine en vain hirveämmin pidä tästä tavasta.. Viimeksi kun pyysin heitä hommaamaan erään sci-fi-kirjasarjan, niin ensinnäkin siinä meni pieni ikuisuus ennen kuin saivat sen (odottavan aika on pitkä) ja en tuolla Lahdessa pääse asioimaan kuin kerran tai pari kuukaudessa, että olisi kätevämpää minulle, jos heillä olisi siellä paikan päällä valmiina.. edes jotain!
Ja en voi uskoa, etteikö
yksikään lahtelainen harrastaja olisi muka pyytänyt heitä tilamaan mitään ulkomaalaisten kustannusyhtiöiden mangaa

(montako teitä otakuja siellä lahdessa oikein on? kolmeko?)
Noh, mikä minä olen arvostelemaan.. Järvelässä tullaan näkemään jenkkimangaa ehkä tuomiopäivän aattona.
Jos muu ei sitten auta, niin minähän menen tapaamaan suomalaisen henkilökuntaa ja.. poljen jalkaani.