Kirjoittaja Aihe: LUKITTU: Kynsintää ja raatelua  (Luettu 183767 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jokela

• sörsselsson
  • Jäsen
  • .. I'm a devil in disguise ..
Re:Kynsintää ja raatelua
« Vastaus #930 : 15.12.2004 klo 22:08:50 »
Hupplistas .. tarviipa tännekin pistää jokunen sana. Kivaa kamaa kertyy!

Wiljami. Satumaisesta tyylistäsi tykkään! Tossa rattaidenpyörässä vois olla pieni moka, olikko ja pyörät ei ihan ole samalla permannolla?

Markku, toi Art-Nouvea´hon luisuminen tuo eloa kuvaan. Asennot tai anatomia menee vähän vielä överiksi tai voisi olla rennompia. Mutta tyyli on varsin silmää mielyttävää nyt väreissäkin. (Alfons Mucha´n litoja on hyvä tutkia, niistä oppii!)

Tuukka. Kehitystä tapahtuu. Ilmeikäs kuva, olkapäässäkin tatuointi, heh! Housuja oudoksun kuitenkin, mistä on se niiden kulmikkuus? Pistä vähän taskunsaumoja sinne tänne esille niin se selittyy ja ketjuun koko pituudelta pientä varjoa/heijastusta.

Hazart. Tunnelmallinen kuva ja väreistä tykkään tuossakin! Kuuset taustalla antaa syyvyyttä. Ja Lumiukkon ilme on hyvä oivallus, heh! Mutta tuo aikuishahmo tuntuu litteältä, voi olla vyötäröstä kiinni, takin resooriin pyöreämpää viivaa (kiertoa, vääntöä)?

Hanna. Veikeä DJ. Ja söpö tuo neiti Mäyränen! Kiva hahmo jota voi sovittaa eri yhteyksiinkin. Jatkoa tulossa toivottavasti?!

Jarmo. Se eka m/v on hyvä, yksinkertaisen siisti! Vaikkakin suurella pensselillä oot törhinyt kuvan vas. puolta. Noi myrkynvihreet ötökit ei muhun pure (toivottavasti?), mutta niistä alkaa tulla ilkeen näköisiä. H.R. Giger voisi antaa lisävaikutteita?

Tuuk42. Ugh. Ei ole mulle sopivaa kamaa, menee ihan lipan ohi. Vähän niinkö vaahtoaisi lihatiskillä ja mää kun oon kasvisyöjä .. No, huvinsa kullakin. Palsamaista kai.

FreakyMike .. tuosta tykkään. Asennetta! Vai olisko se Billy Bob Thornton? Hienoa työtä puutuolin syissä ja tekstissä! Pikkaisen haittaa että ei paappa tunnu oikeen ´pulskalta´? Ja esim. saappaat on niinkö kaksi tuoliin kiini ruuvattua putkea. Pyöristä ehkä ruumiin muotoja (ja nuijaa pitävää kättä ja sen otetta?) tai varjostamalla jotenkin saappaat ´irti´ tuolista.

Hubba. Se tälta iltaa.

-- j --
He may look like an idiot and talk like an idiot but don't let that fool you. He really is an idiot.

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #931 : 15.12.2004 klo 23:46:51 »
Kiitos Jokela palautteesta. Totta puhut.

Kuvituskuvat on välillä siitä hankalia, että aikataulut painaa päälle, eikä virheitä ei ehdi monestikaan korjata. Perustaidoistani tuo viimeisin antaa aika hyvän kuvan. Siis nopeasta tekemisestä. Viilaamallahan saa sitten parempaa jälkeä.

8)

W

• sarjakuvaduunari
  • Jäsen
« Vastaus #932 : 16.12.2004 klo 09:19:28 »
Empä ole kommentoinut täällä vähään aikaan. Kuvia kun tulee niin tolkuttomaan tahtiin. Ihmetellä kerkeää, mutta ei muuta.

Aluksi haluaisin sanoa Hannalle että enen en oikein perustunut sarjakuviisi tai kuvituksiisi. Minä tykkään kulmikkaammasta ja ei yksityiskohtaisesta jäljestä. Kaikesta huolimatta olen liittynyt ihailijoihisi. Ensinnäkin se tarkkuus ja sarjakuvistasi tunnelma. Vaikka käytätkin paljon väriä ja yksityiskohtia kuvat eivät näytä tukkoiselta. Harvinaista kyllä tarinasi ja kuvitus sopivat harvinaisen hyvin yhteen ja tukevat toisiaan.

Jarmon tietokoneella :o  tekemät kuvat ovat hienoja. Ylempi kuva on minunkin suosikkini. Erityisesti valkoisen ja mustan käytössä. Vaikka viiva on paksua kuva on pehmeän ja tunnelmallisen tuntuinen. Alempi kuva on kesken kuten sanoit, mutta sekin saa kyllä mielikuvituksen lentämään.

Tuuk42:n kuva taitaa olla liian raju minulle :P
Sen voisin sanoa etten minä pitänyt ainakaan värityksestä. Tietokoneväritys ainakin noin toteutettuna pilasi kuvan ja teki siitä liian kovan ja muovisen tuntuisen.

FreakyMiken joulupukki upea ja nyt saappaatkin ovat "aidon" näköiset. Katselin kalenterin läpi ja vaikuvatuksen teki erityisesti Tuomas Korpi. Kävin hänen sivuillaan kuolaamassa muitakin töitä. Äly päheitä ;)

ökpö

• ääpylä
  • Jäsen
  • Vanhana sitä tulee piisamiksi.
« Vastaus #933 : 16.12.2004 klo 10:57:44 »
Kaikki kirjat yms. mitä minulla on aiheesta näin piirrät mangaa tuntuu heti päiden piirtämisen jälkeen keskittyvän anatomiaan ja vielä erittäin tarkasti. Useimmat ns. manga taiteilijat myös osaavat anatomian. Tosin myönnetään että monilla "manga imitaattoreilla" on pahasti anatomia hukassa ???

En hiffannut tuota manga-anatomiakommenttia minäkään. Miksi jonkun tyylin valitseminen alun perin automaattisesti parantais laatua? (Siis huomasin että kärjistetty kommentti, mutta jäi kuitenkin vaivaamaan, koska tää tuntuis kuvastavan jotain yleisempääkin mielipidettä japanilaisesta sarjakuvasta.) Mun mielestä minkä tahansa tyylisen sarjakuvan piirtäminen pelkkiin muiden sarjakuviin perustuen huonontaa ja vähentää sisältöä ja laatua. Jotta vois piirtää elävän oloisia ihmisiä, täytyy opiskella elämää muualtakin kuin sarjakuvista. Eikä vain anatomiaa.

Itse vastustin tätä ajatusta hyvin monta vuotta pelkkää laiskuuttani. Ja siis uskon kyllä, että aluksi on tärkeetä lähinnä pitää hauskaa ja olla välittämättä liikaa laadusta. En ole huomannut sen jälkeen mitään erityisiä ongelmia anatomian opiskelussa. Samanlaista "näkemään" opettelua se on kuin muukin piirtämisen harjoittelu.
comicspace | paarustuksia | ircnet: rhia

Tuuk42

• Jäsen
  • "En pidä minään"
« Vastaus #934 : 16.12.2004 klo 18:37:51 »
selvennettäköön vielä tuota kommenttiani. Eli itse piirsin piirtämään alunperin harjoitellessani hyvin paljon mangojen pohjalta, koska tyyli vaikutti silloin jostain syystä hienoimmalta. Sittemmin olen kuitnekin huomannut että tuo kyseinen "tyyli", eli mangavaikutteet ovat iskostuneet niin tiukkaan että siitä on ollut vaikea päästä eroon. Eli kun olen yrittänyt piirtää jotain realistisempaa niin se manga on puskenut aina jostain kohtaa lävitse. Kun kyseessä on niin pitkälle karrikoitu tyyli niin se ikäänkuin "jää päälle, eli sen takia sillä ei kannata aloittaa jos haluaa myöhemmin piirtää fotorealistisesti korrektia anatomiaa. Tätä minä tarkoitin. Kai.

Itseasiassa en enää itsekään tiedä mitä minä tähän kirjoitan ;D.

Unohtakaa mitä minä horisin ja jatkakaa vain piirtämistä
8)
"Art Kills Creativity." - Douglas Adams Paint it Black!

Markku Myllymäki

• Lyijykynän jatke
  • Jäsen
  • /* You are not expected to understand this. */
« Vastaus #935 : 16.12.2004 klo 19:30:33 »
Tuuk42, itse asiassa tuo ongelma on kaikilla. Kun olet oppinut piirtämään jotain yhdellä tavalla, 'poisoppiminen' on hankalaa. Tulee tehtyä tietty viiva aina samalla tavalla pieleen.

Monet manga-artistit hallitsevat anatomian melkoisen hyvin -- olet vain ottanut vaikutteita aivan tietyltä piirtäjältä, joka tekee jonkin anatomian osan tietyllä tavoin 'yksinkertaistetusti'.

Itse asiassa esimerkiksi ihmisvartalon torson -- siis vartalon ilman raajoja, kaulaa ja päätä -- voi yksinkertaistaa muutamaan viivaan. Se näyttää nopeasti hyvältä, mutta sitä on mahdoton parantaa. Pilakuvat on usein piirretty tällä tyylillä. Mutta jos tavoitteena on realistisempi tyyli (niinkuin sanoit  ;D ), homma pitää lähteä enemmän kolmiulotteisista muodoista.

Alan kuulostaa siltä niinkuin muka jotain tietäisin, mutta itse asiassa juttu on päin vastoin -- tiedän tämän siksi, että tappelen tämän ongelman kanssa koko ajan.
When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts,
there's no end to what you can't do.

ökpö

• ääpylä
  • Jäsen
  • Vanhana sitä tulee piisamiksi.
« Vastaus #936 : 17.12.2004 klo 15:50:13 »
Tuuk42, no nyt hiffasin paremmin mitä tarkoitit. Aika samaa kuin minäkin... Eli ei jollain tyylillä opi piirtämään pelkästään kopioimalla sitä tyyliä muiden piirroksista, siinä oppii vain huonoja tapoja. Harvat kai nykyään kuitenkaan aloittaa piirtämisen elävästä mallista jonkun suuren mestarin alaisuudessa. Eli lienee tuttu ongelma monelle.
comicspace | paarustuksia | ircnet: rhia

Tuukka

• Vaivainen
  • Jäsen
  • Words of wisdom ->
« Vastaus #937 : 17.12.2004 klo 17:23:37 »
Jep! Ette voi uskoa minkälaista tuskaa anatomian opettelu oli sarjakuvista piirtämään oppineelle :-X Ei se hanskassa ole vieläkään, mutta nykyään siitä sentään tajuaa jotain... En ehkä osaa piirtää oikein, mutta tajuan pahimmat virheet itsekin ;D
<- Klikkaa, tsekkaa ja kommentoi :)

Luikuri

• Jäsen
« Vastaus #938 : 17.12.2004 klo 18:53:22 »
En mä ainakaan hanskaa anatomiaa (samasta syystä)
Mutta mä en vaan välitä siitä ja vedän railakkaasti WB/Schwartz-linjalla  ;D  ;D
Hirtettäväksi syntynyt; hukkumalla kuole ei.

litiumtomu

• Jäsen
  • "Ettehän te osaa piirtää" -Wagner (HS 24.2.2005)
« Vastaus #939 : 18.12.2004 klo 00:40:23 »
Tässä pikaisesti kyhätty joulutervehdys kaikille Kvaakkaajille.

http://personal.inet.fi/koti/litiumtomu/kekripukki.jpg

Yrittäkää olla kiltisti. Muistakaa, että pukki vahtii  ;)
Läänintaiteilijasika menettää kohta uskonsa.

Markku Myllymäki

• Lyijykynän jatke
  • Jäsen
  • /* You are not expected to understand this. */
« Vastaus #940 : 18.12.2004 klo 13:35:27 »
litiumtomu, jos tuollainen pukki tulee vastaan, tulee sydäri...  ;D
When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts,
there's no end to what you can't do.

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #941 : 18.12.2004 klo 13:48:29 »
Kiitos Litium! Joulua sinnekin.  :)

Kuva on hyvin piirretty. Eikä värityksessäkään mitään vikaa ole. Jatka samaan malliin.

8)

Tuukka

• Vaivainen
  • Jäsen
  • Words of wisdom ->
« Vastaus #942 : 18.12.2004 klo 16:33:38 »
Litiumtomun pukki ihan kelpo kamaa :) Vähän ehkä heikkoa tuo viiva, mutta en nyt mitään suurempia valittamisen aiheita löydä. Aiheesta plussaa: kyllä minä ainakin kannatan vanhanaikaista harmaanuttuista tonttupukkia. Tai ehkä jopa vielä vanhempaa nuuttapukkia :D Siinä oli sentään asennetta! Punanuttuiset ho-ho-hohottajat ovat syvältä  >:(
<- Klikkaa, tsekkaa ja kommentoi :)

FreakyMike

• Taideseppä
  • Jäsen
  • weird bastard
« Vastaus #943 : 18.12.2004 klo 16:59:15 »
Cool.. Minäkin pidän perinteisestä nuuttipukista paljon enemmän kuin siitä kornista Disney-versiosta  :)

Olen kerran jopa ollutkin maksua vastaan nuuttipukkina..
Sarjakuvat: [ www.saunalahti.fi/~wfan/comixfreak ] - Kuvataide/esineet: [ http://astalo.deviantart.com ]

jokela

• sörsselsson
  • Jäsen
  • .. I'm a devil in disguise ..
« Vastaus #944 : 18.12.2004 klo 18:18:13 »
Tuttua tunnetta kuvaileva lainaus täänpäiväisestä tanskalaisesta Politiken´istä ..

.. Tierä sitä mitä tänään piirtäisin .. Vois koittaa pientä viivaa ..
 .. Ugh, en sittenkään .. Tätä sanotaan taiteilijapiirissä ´valkoisen paperin kammoksi´..

-- j --
« Viimeksi muokattu: 29.12.2004 klo 19:31:24 kirjoittanut Juha Kouvalainen »
He may look like an idiot and talk like an idiot but don't let that fool you. He really is an idiot.