Kirjoittaja Aihe: LUKITTU: Kynsintää ja raatelua  (Luettu 184239 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
Re:Kynsintää ja raatelua
« Vastaus #795 : 06.11.2004 klo 15:11:19 »
Minä aloitin piirtelyn joskus ala-asteen loppuvuosina. Sitä ennen inhosin piirtelyä yli kaiken ja koulun kuvistunnit olivat aikamoista tuskaa.
Aktiivisin vaihe piirtelyssä oli vuodet 89-93. Viimeisimmät vuodet olen piirrellyt harvaksellaan ja viikottainen piirtomäärä vaihtelee nollasta pariinkymmeneen tuntiin.
eräs vaihtoehto on tietty tehdä duunikseen jotain aivan muuta kuin piirtämiseen liittyvää, niin intoa voisi jäädä omien juttujen tekemiseen vapaa-ajalla.
Itse olen yhä enemmän ja enemmän kallistumassa tälle kannalle. Ei sillä, etteikö olisi kivaa piirtää ammatikseen, mutta siinä rupeisi varmasti kaipaamaan sitä "taiteellista vapautta" tehdä mitä itse huvittaa.
Tietenkin se olisi paras, jos onnistuisi lyömään oman sarjansa läpi tms...
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Zabbo

• Jäsen
« Vastaus #796 : 06.11.2004 klo 16:54:08 »
kokonaisuutta olisi varmaan vielä parantanut se ruoho mutta jos siitä ei kerran tullut mitään...

Olisi varmaan tullutkin, mutta paloi hermo siihen nysväykseen ennenkuin sai mitään aikaiseksi. Täytyy kattella jos ruohikkoa jaksaisi jatkaa pidemmälle.

--

Piirrellyt olen niin kauan kuin muistan, ala-asteen ensimmäisestä luokasta lähtien.  Ylä-asteen jälkeen tuli pitkä tauko aina vuoteen 2000, jonka jälkeen olen yrittänyt piirtää jotakin joka päivä. Ihan vain sen vähäisenkin piirustustaidon ylläpitämikseksi. Välillä tulee lipsuttua jolloin taukoa saattaa kestää useampia päiviä tai jopa viikkoja.
Ammatikseen piirtämiseen suhtaudun omalla kohdalla epäilevästi. En usko että minulla riittäisi uusia ideoita ja inspiraatiota piirtää kahdeksaa tuntia päivässä.
« Viimeksi muokattu: 06.11.2004 klo 16:54:51 kirjoittanut Zabbo »
- Jokainen eilinen on uusi huominen -

kitani

• Vieras
« Vastaus #797 : 06.11.2004 klo 18:34:36 »

Mitä muuten ovat nuo valkoiset pallukat kaverin oikeassa kyljessä? Kylkiluita? Vai onko siinä vielä äärimmilleen trimmattua lihasta?

Se on hyvin treenattu musculus serratus anterior eli etummainen sahalihas.

Joo ja en minäkään opiskele taidealaa. Piirtänyt olen lapsesta asti, yläasteella alkoi tosin likipitäen yhdeksän vuotta kestänyt tauko. Aloittelin taas tuossa viime vuonna piirtämään sarjakuvaa. Tosin viimeiset kuukaudet on ollut aika hiljaista kun koulu vie liikaa aikaa myös viikonloppuisin ja motivaatio on täysin nollassa. Minulla on ollut yksi sarjakuva tussausvaiheessa jo parin kuukauden ajan ja pelottaa aloittaa kun se menee varmasti aivan persiilleen pitkän tauon jäkeen. Yritän runnoa sen jouluksi valmiiksi ja sitten ajattelin piirtää ihan vain yksittäisiä kuvia. Sarjakuvan piirtäminen on liian rasittava oheisharrastus, varsinkin jos haluaa saada jotain valmiiksi.

« Viimeksi muokattu: 06.11.2004 klo 18:35:19 kirjoittanut kitani »

J.Vehnä

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #798 : 08.11.2004 klo 09:17:54 »
No näinhän se on minullakin, että on tässä kohta kolkyt vuotta piirrelty. Ja en ole tämän pitemmällä. Hävettää.
Ammatikseni oon tehny sarjiksia, pilakuvia, kuvituksia ja karikatyyrejä semmoset 4-5 vuotta. 8-10 tuntia päivässä...joskus viikonloputkin...jeee! Inspiraatio, mikäs se on? Rutiinilla väännän ja välillä on juhlapäiviä, sivellin tanssii paperin päällä ja pääkoppaan tunkee ideoita joka rööristä. Mutta yleensä on melko puurtamista tämä homma. Mutta en silti vaihtais mihinkään muuhun. Tämä on minun tieni...loppuun se on käytävä.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #799 : 08.11.2004 klo 09:47:58 »
J. Vehnä: erittäin hieno aurinkolasihemmo. Tyylikäs väritys ja varmaotteinen viiva. Pieni miinus taustan naisten sommittelusta. Käden ja kasvojen muoto tavoitettu hienosti ja hienovaraisesti.

Markku: Blondissa ihan mukavasti tavoitettu yleisasento. Pieniä silmään koskevia asioita siellä täällä: oikea käsi, vasemman käsivarren lihakset, vaatteen laskokset. Silmien kimallys vetoaa.

Viljami: Sympaattinen soturi. Mielestäni jotenkin epävarmuutta havaittavissa asennossa. Voi olla puhtaasti makukysymyskin.

Tuukka: PerusTuukkaa. Olet löytänyt tyylisi.

Zabbo: Mukavanoloinen maalaus. Hieman on jäänyt luonnosmaiseksi. Muttarennon ja varman oloinen, varsinkin mäyrä.

Jukka Koivusaari: Sommittelussa ongelmia. Kuvien välinen suhde ei toimi. Samaten perspektiivi käy jotenkin silmään.

Sihvonen: Ammattimaista jälkeä.

Jos joku jäi välistä, niin ei ainakaan tahallisesti.

Piirrelty on noin nelkyt vuotta, joskus ihan oikein ammatiksenikin. Nykyään tatsi vähän kateissa. Olen parhaillaan lomalla ja on tullut piirreltyä lähes joka päivä, paitsi mitä nyt olin viikon kipeänä.

Tuukka

• Vaivainen
  • Jäsen
  • Words of wisdom ->
« Vastaus #800 : 08.11.2004 klo 19:52:53 »
Zabbo: Tuo mäyrä on mainio! :D Taustan puuttumisesta huolimatta huippujälkeä. Animaatio on mun ikuisuussuosikki ;D
Jukka: Miehellä on ammattitaitoa. Pientä sekavuutta ensimmäisen kuvan taustassa, mutta jälki kokonaisuutena uskomattoman hienoa. Voin vain kuvitella mitä meikäläinen saisi rasvakynillä ja hiilellä aikaan ;D
Markku: Nuo viivat vähän häiritsee ja hahmon kasvot on jotenkin oudot... Vähän kuin sillä olisi sukkahousut päässä :-\ Hyvää mustankäyttöä, mutta olen nähnyt sulla parempaakin jälkeä.

On taas ollu vauhti päällä. Ikävä kyllä piirrokseni ovat uponneet keskinkertaisuuden suohon, josta ei niin vain nousta  :'( Kaikkia ei kehtaa tänne linkittää, mutta tässä muutama:

Tuli illalla outo tarve piirtää jotain hempeää. Tässä siis annos turhanpäiväistä söpöilyä. Nopeasti pieneen kokoon piirretty :P
Taas lisää synkistelyä. Kasvot ja sivellintä pitelevä käsi jotain repulsiivista.
Viimeisenä äsken väsätty punkkari. Taisi olla virhe olla käyttämättä puuvärejä tässä :-\ Jos vaikka tietokoneella jaksaisi tässä joskus väritellä...
« Viimeksi muokattu: 08.11.2004 klo 19:55:06 kirjoittanut Tuukka »
<- Klikkaa, tsekkaa ja kommentoi :)

Hege

• väsähtänyt
  • Jäsen
« Vastaus #801 : 08.11.2004 klo 21:03:43 »
Vehnä Kyntterin tunnisti heti, mutta eikö viiksien pitäisi olla ohuemmat?

Sihvonen Hienoa, mutta hieman jäykän oloista jälkeä. En osaa tarkentaa vaikutelman syytä.

Tuukka Punkkarityttö tuntuu kaatuvan taaksepäin, illan synkistelykuvassa on teiniangstia jo naurettavissa määrin.
Mihkäs ne toiminnalliset kuvat jäi?

Lopuista onkin kaikki sanottu mitä olisin kirjoitettavaa keksinyt.

Piirtämistä harrastin aktiivisesti 6 luokalta lukion loppuun asti, sitten en päässyt alaa opiskelemaan ja piirtäminen loppui, eli noin kuusi vuotta on tämä kuiva kausi kestänyt. Se kylläkin saattaa loppua lähiaikoina, sillä skanneri on tilattu ja sitten minä linkitän kvaakin tukkoon luomuksillani.  8)
But pride -  where there is a real superiority of mind, pride will be always under good regulation.

Tuukka

• Vaivainen
  • Jäsen
  • Words of wisdom ->
« Vastaus #802 : 08.11.2004 klo 21:18:16 »
Tuukka Punkkarityttö tuntuu kaatuvan taaksepäin, illan synkistelykuvassa on teiniangstia jo naurettavissa määrin.
Mihkäs ne toiminnalliset kuvat jäi?

Synkistelykuvaa en nyt ole ihan vakavissani tehnyt ;) Tytön pään päälle piti alunperin tulla mukahauska punchline, mutta se jäi pois kun kuva ei onnistunutkaan mitenkään erityisen hyvin. Nyt jäljelle jäi vaan tuollainen harjoitelman raakile :P
Tein jopa sivun sarjakuvaa ihan vaan harjoitellakseni liikkeen piirtämistä, mutta en ole vieläkään jaksanut tussata sitä loppuun  :-[

EDIT: Hirveä määrä typoja. Unettaa...
« Viimeksi muokattu: 08.11.2004 klo 21:24:40 kirjoittanut Tuukka »

Tuukka

• Vaivainen
  • Jäsen
  • Words of wisdom ->
« Vastaus #803 : 08.11.2004 klo 22:56:59 »
Pistetäänpä tämä nyt vielä tänne. Väritetty angstipunkkari
« Viimeksi muokattu: 08.11.2004 klo 22:57:20 kirjoittanut Tuukka »

ökpö

• ääpylä
  • Jäsen
  • Vanhana sitä tulee piisamiksi.
« Vastaus #804 : 09.11.2004 klo 02:15:23 »
Muiltakin sangen mukiinmeneviä teoksia, mutta täytyy sanoa, etten ehkä olisi äitynyt tauon jälkeen (etenkään tähän aikaan yöstä) kirjoittamaan, ellen olisi törmännyt noihin Sihvosen töihin. Sehän on ihan ammattilainen. Sallitaanko sellaisten täällä retostella? No joo...

Jos realistinen kuvaus on tavoitteesi, niin asennoissa ja anatomiassa olin havaitsevinani jäykkyyttä. Lisäksi naisten sääret näyttivät lyhyemmiltä mihin silmä on tottunut. Ehkä se johtuu vain siitä, että niitä yleensä pikemmin liioitellaan? (Ja nykyisen työpaikkani pitkäsäärisistä kaunottarista?) Lisäksi viiva on paikoin vähän kulmikasta minun makuuni. En tiedä onko tämä sitä minun mielijälkeäni lehden sivuilla, mutta sanotaanko, että työt joihin näitä vertailisi eivät olisi harrastelijamaisia. Siinä mielessä siis nostan hattua. Harrastelijan hattua...

Mitenkäs kauan te muut olette treenaillut / kauan aikaa käytätte viikossa piirtelyyn?

Liikaa... Aika ei riitä. Piirtäminen alkoi Pienenä ja jatkui nuorempana kiivaasti ja vähemmän nuorena vähemmän kiivaasti kunnes loppui pitkäksi aikaa kokonaan (tarina jonka jotkut saattavat muistaakin). Nyt en ole kahteen, kolmeen kuukauteen tehnyt muuta kuin piirtänyt ja käynyt töissä... Kaipa se siitä joskus laantuu ja telkkarille tulee taas käyttöä.

Piirsin ja skannasin tänään pitkästä aikaa jotain hömppää, mikä ei ole sivuluonnoksia, harjoitustöhryjä tai osa kunnianhimoista ja aivan liian pitkää sarjakuvaprojektia. Saapa nähdä, kenelle tämä taas näkyy.

Edit: Foorumin käyttis ei jostain syystä saanut kuvan ulottuvuuksia asetettua oikein...

« Viimeksi muokattu: 09.11.2004 klo 02:36:08 kirjoittanut ökpö »
comicspace | paarustuksia | ircnet: rhia

Markku Myllymäki

• Lyijykynän jatke
  • Jäsen
  • /* You are not expected to understand this. */
« Vastaus #805 : 09.11.2004 klo 13:13:21 »
Tuukka: "Söpöily" oli paras noista, mutta kaikki oli hyviä!

ökpö: Hienosti piirretyt kasvot!
When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts,
there's no end to what you can't do.

ökpö

• ääpylä
  • Jäsen
« Vastaus #806 : 09.11.2004 klo 14:17:08 »
ökpö: Hienosti piirretyt kasvot!

Hehe. Eivät kyllä olleet ensimmäisenä mielessä... Sutaisin tuon "salaa" sarjiksen ohessa, koska kyseistä hahmoa pääsee piirtämään siinä kovin vähän ilman paitaa. Tukistaisi minua jos tietäisi. Ujo heppu :-D

Kovin monet lähettää tänne enimmäkseen tuollaisia patsastelukuvia kuten omani. Niistä on ainakin mulla aika usein vähän sanottavaa sen jälkeen, kun on yhtä kommentoinut (ellei sitten välissä kulu pitkiä aikoja tai muuten tapahdu nopeaa kehitystä). Olis ehkä kiva joskus nähdä millaisia taustallisia ja ehkä tapahtumallisiakin kuvia porukka osaa laatia..?

Hege

• väsähtänyt
  • Jäsen
« Vastaus #807 : 09.11.2004 klo 14:39:15 »
En tiedä miksi, mutta tuo ökpön nuorehko hikinen, puolialaston, atleettinen, karvaton, kauniskasvoinen, öö, mies saa minulle leveän virneen kasvoille. Vihdoinkin meitä miehiä esineellistetään, tuo kuvahan on melkein erotiikkaa.  8)
Parasta näissä kuvissa on aina nuo viimosen päälle tehdyt vaatteet ja varusteet. Kasvot on sievät, ja kannattaa varoa ettei tapahdu Manaraatiota, eli ne muuttuisivat päälleliimatun oloisiksi. Suu on hyvä, mutta toisaalta huulet on jotenkin semmoiset kumiset pusuhuulet.  :-*
But pride -  where there is a real superiority of mind, pride will be always under good regulation.

ökpö

• ääpylä
  • Jäsen
« Vastaus #808 : 09.11.2004 klo 16:18:01 »
En tiedä miksi, mutta tuo ökpön nuorehko hikinen, puolialaston, atleettinen, karvaton, kauniskasvoinen, öö, mies saa minulle leveän virneen kasvoille. Vihdoinkin meitä miehiä esineellistetään, tuo kuvahan on melkein erotiikkaa.  8)

;D Karvaton? Ei toki, sillähän on rintakarvoja ja käsivarsikarvoja ja parransänkeä ja, umm, mahakarvojakin, käytin vain liian kovaa lyijyä liukkaalla paperilla ja mittakaava oli liian pieni yksityiskohtiin... Voisin joskus tehdä tuosta "oikean" version, karvoineen päivineen... (Toki tällainen tuikitärkeä asia piti käydä kommentoimassa!..)

Lainaus
Parasta näissä kuvissa on aina nuo viimosen päälle tehdyt vaatteet ja varusteet. Kasvot on sievät, ja kannattaa varoa ettei tapahdu Manaraatiota, eli ne muuttuisivat päälleliimatun oloisiksi. Suu on hyvä, mutta toisaalta huulet on jotenkin semmoiset kumiset pusuhuulet.  :-*

Tästä pääsisi helposti valittamaan persoonallisten kasvojen piirtämisen vaikeutta, mutta taitaa olla se asia jo käsitelty täälläkin, ja varmaan monta kertaa.

Tykkään jostakin syystä piirtää pusuhuulia... sekä miehillä että naisilla. Piirtelen toistaiseksi sellaista mitä tekee mieli, jos sitten vaikka liian sievää ja ihannoivaa. Kunhan peruselementit on kohdallaan, huvittaa ehkä enemmän kikkaillakin. Näin ainakin toivon. Olisi ikävää löytää itsensä vielä neljänkymmenen vuoden päästä piirtämästä ihan samoja naamoja kuin nyt.

« Viimeksi muokattu: 09.11.2004 klo 16:18:49 kirjoittanut ökpö »

Tuukka

• Vaivainen
  • Jäsen
  • Words of wisdom ->
« Vastaus #809 : 09.11.2004 klo 16:58:07 »
Ökpöllä todella tyylikäs piirros. En olisi vähempää odottanutkaan. Laatutyötä :)

Hegen kanssa olen samaa mieltä siitä, että on mukava välillä nähdä myös naisille suunnattua silmäniloa. Ihan asiallista vastapainoa niille miljoonille tissipareille  ::)
« Viimeksi muokattu: 09.11.2004 klo 16:58:34 kirjoittanut Tuukka »