Kirjoittaja Aihe: Ankantekijät-kirjasarja  (Luettu 82355 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
Vs: Ankantekijät-kirjasarja
« Vastaus #165 : 23.09.2010 klo 22:30:48 »
Ainakin minä olen Chierchiniähehkuttanut jokaisen tilaisuuden tullen. Hehkutan taas. Kumman tasalaatuisina miehen työt ovat pysyneet vuosikymmenestä toiseen. Hänen Mikki-juttunsa ovat mielestäni parempia kuin Ankat.
"Tex-tieteen yli-morisco"

Roomalainen kynttilä

• Vieras
« Vastaus #166 : 18.10.2010 klo 18:42:25 »
Heymanssit eivät kuulu niihin tyyppeihin, joilta olisin toivonut Ankantekijät- kirjan.
Kai tämä sarja vielä jatkuu, viimeistään ensi keväänä. Todellisia mestareita kaivattaisiin, esim. Carpia tai Bottaroa. Jälkimmäistä toivoisin enemmän.

Chompp

• Jäsen
« Vastaus #167 : 22.10.2010 klo 16:59:01 »
Onkos kellään tietoa ovatko Heymanssit nyt tulossa Helsingin Kirjamessuille? En ainakaan pikaisesti selaamalla ohjelmasta löytäny mainintaa...

Barks92

• Jäsen
« Vastaus #168 : 26.12.2010 klo 19:24:10 »
Luin nyt vasta tuon Miltonin ja Jippeksen Lannistamaton laivurin. Ihan ok Barksmaista sarjoja koko kirja, mutta ei mitään joka jäi mieleen oikein, toisin sanoen aika tavallisia sarjoja vain. Yksi heikomista kirjoista tässä sarjassa tähän menessä.
Perego ist da legend.

AkutykkääIineksestä

• Jäsen
  • Jäsen
« Vastaus #169 : 03.01.2011 klo 23:33:13 »
En tiedä mitä sanoa, sillä omistan vain osat 1, 2, 3, 8 ja 9. Liian kalliita minun mielestäni ja nämä kaikki on ostettu käytettynä paitsi numero kahdeksannen tilasin vuosi sitten akuankka.fi kaupasta 9.00 euron hintaan.

Kuitenkin en itse osta sarjan kirjoja muuta kuin käytettynä - sama Ankalliskirjaston kanssa, omistan vain osan 6.

// Aivan Kehupää.. Tulen ostamaan tulevaisuudessa niitä jos joku niistä piirtäjistä on oikeasti todella hyvä.
« Viimeksi muokattu: 04.01.2011 klo 12:03:46 kirjoittanut AkutykkääIineksestä »
Mitä sä haluut?

Roomalainen kynttilä

• Vieras
« Vastaus #170 : 04.01.2011 klo 11:50:51 »
En tiedä mitä sanoa, sillä omistan vain osat 1, 2, 3, 8 ja 9. Liian kalliita minun mielestäni ja nämä kaikki on ostettu käytettynä paitsi numero kahdeksannen tilasin vuosi sitten akuankka.fi kaupasta 9.00 euron hintaan.

Kuitenkin en itse osta sarjan kirjoja muuta kuin käytettynä

Fiksua toimintaa.  Eivät nuo ole niin korkealaatuisia, että niistä kannattaisi toistakymppiä maksaa, poikkeuksena ehkä Romano Scarpan ja Marco Rotan kirjat.

Janne

• Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #171 : 01.08.2011 klo 10:43:46 »
Tuli kirpparilta vastaan sarjan kolmas opus eli Vicarille omistettu teos. Vicaria on viime aikoina mielestäni ihan turhaan haukuttu. Persoonallinen, selkeä ja miellyttävä kuvitustyyli. Mies on todellakin kirjansa ansainnut. Lukunautintoa tosin latisti, että kirja oli kauttaaltaan pikkuisen pikselöitynyt. Toinen harmi, sama kuin kaikissa muissakin sarjan kirjoissa, oli se, että siinä oli liian vähän sivuja.

Henendo

• Jäsen
  • Kunnia myös hiirimestareille!
« Vastaus #172 : 01.08.2011 klo 12:15:38 »
Vicaria on viime aikoina mielestäni ihan turhaan haukuttu.
Todellakin! Vicarhan on mestari ja legenda. Voisi sanoa, että pääosin hän ja Daniel Branca pitivät Aku Ankkaa pystyssä 80-luvulla. Monille 80-, 90-, tai vielä 2000-luvun alkuvuosina Ankan lukemisen aloittaneille Vicarin ankka oli se kuuluisa jokin. Ainakin minulle Vicarin ankka oli, ja on edelleen, ehkä jopa se tärkein ankka. Vicarin ankkojen parissa aloitin ja kasvoin. Edelleenkin 90-luvun Ankkaa lukiessa Vicarin sarjat ovat tähtihetkiä ja mestariteoksia.

hdc

• Architectus urbis caelestis
  • Jäsen
« Vastaus #173 : 01.08.2011 klo 13:06:00 »
Kuni myös, minulle Vicarin sarjat on se perusankka johon kaikki muut vertautuvat. Muut tarvitsevat etuliitteen, että nyt puhutaan Barksin tai Rosan tai Scarpan tai Van Hornin ankasta, koska nämä eivät ole Vicar.

OP

• Vieras
« Vastaus #174 : 03.08.2011 klo 11:18:25 »
Olipa hienoa huomata, että tämänpäiväisessä Aku Ankassa ensimmäisen tarinan tekijöissä paistatteli nimi "Vicar".  ;D

Kääk13

• Jäsen
  • Tripla Kääk!
« Vastaus #175 : 23.08.2011 klo 10:37:50 »
Mikäs tämä tämmöinen pehmeäkantinen painos Romano Scarpan-ankantekijät kirjasta oikein on olevinaan?

Onko kenties ykkösnumerostakin ollut vastaavanlainen painos myynnissä, minkä olen sivuuttanut kokonaan vai myydäänkö tätä nyt ihan yksittäiskappaleena ilman muita sarjan osia?
Kääk13-kirjoittaa!

Janne

• Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #176 : 23.08.2011 klo 16:08:10 »
Missä tollanen on tullut vastaa?

Kääk13

• Jäsen
  • Tripla Kääk!
« Vastaus #177 : 23.08.2011 klo 17:37:02 »
Ihan vaan Mäntsälän K-supermarketin lehtipisteeltä löysin...
Kääk13-kirjoittaa!

OM

• Jäsen
« Vastaus #178 : 23.08.2011 klo 17:45:54 »

itse asiassa tänään selailin kirjaa suomalaisessa kirjakaupassa. Hyllyssä oli osat 1 ja 2. Toisen kirjojen tekijä oli muistaakseni Dan Jippes. Muistinko nimen oikein?  Kirjoissa minua miellytti se, että ensimmäisessä osassa oli piirtäjän alkusanat ja toisessa Jippes kertoo mielenkiintoisesti omaa tarinaansa Ankka piirtäjänä. Ja mikä minua miellytti kovin oli se, että Dan Jippes kertoo millaisella terällä hän piirtää, millaista sivellintä hän käyttää ja oliko jopa maininta paperista. En ihan muista kaikkea. Hän myös mielenkiintoisesti selittää syitä, miksi hän ryhtyi piirtämään esmes sudenpentuja jne...taisi olla kukkaro käymässä vähiin ja vaimo ehdotti, että miksei herra rupea tekemään sivutöitä, jotta perheen rahaasiat saataisiin kuntoon.  Sitten toisen osan keskiaukeaman tienoilla hän kertoo, millaista on tehdä sarjakuvaa seuraten mestari Carl Baksin jälanjälkiä. Hienot opukset hyvällä paperilla ja hinta ihan OK.
« Viimeksi muokattu: 23.08.2011 klo 17:48:00 kirjoittanut Orjan May »

Janne

• Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #179 : 23.08.2011 klo 18:11:54 »
Muistit oiken mutta etunimi on Daan :).