Kirjoittaja Aihe: Kesä2005 KVAAK-sarjakuvahaaste  (Luettu 22555 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JZ

• Karva-apina
  • Jäsen
  • Kaverini Nalle
Re: Kesä2005 KVAAK-sarjakuvahaaste
« Vastaus #45 : 29.07.2005 klo 21:59:08 »
Mutta kuten sanoin alussa, idea on toimiva ja se on kaikkein tärkeintä. Mutta piirtäessä on koko ajan ajateltava ja se on erittäin rankkaa!

Olin siksi näin suorasanainen, koska tiedän sinun menevän Liminkaan opiskelemaan ja haaveilevan sarjakuvapiirtäjän töistä.

Olen kiitollinen kommenteistasi. Kritiikkiä kaipaankin. Olen saanu sitä liian vähän omasta mielestä. Niinku mie kerroin tarkoitus ei ollu edes osallistua tähän kilpailuun mutta ku idea tuli niin oli se pakko piirtää  :) Tein tuon kymmenessä minuutissa.

Tuli polttava halu piirtää tuo uudestaan sinun vinkkiesi perusteella mutta annetaan tuon alkuperäisen nyt olla tuolla. Saatan sen muuttaa sit omaksi iloksi  :)
Olen kuullut paljon samankaltaisia kommentteja omista töistäni. Eli idea toimii mutta toteutus jää puolitiehen. Siksi päätinkin lähteä Liminkaan ja esittää täällä töitäni. Eli lisää kritiikkiä kiitos!  ;)

tertsi

• Vieras
« Vastaus #46 : 29.07.2005 klo 22:03:41 »
JZ: semmoinen korjaus noihin mun ehdotuksiin, että viimeistä edeltävä pysähtynyt kuva on hyvä ratkaisu ennen "ah, naiset" kuvaa.

Tarmo Koivisto sanoi yhdellä kurssillä aikoinaan, että piirtäkää semmoisia sarjakuvia, että ne näyttävät hyvältä teistä itsestänne  .

Ei huono neuvo.
« Viimeksi muokattu: 30.07.2005 klo 13:14:40 kirjoittanut tertsi »

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #47 : 29.07.2005 klo 22:08:03 »
Maziwapp: Hyvä idea kummassakin. Varsinkin siitä puhelinkoppivitsistä tykkäsin kovasti. Teknisellä puolella kaipaisin vähän viivaan eloa ja mustia pintoja. Miksikäs ei värejäkin. Näistä huolimatta piirustustyylisi on hyvin selkeä ja onnistut välttämään suttuisuuden ja epäselvät tekstit. Hyvä! Mitäs muuten ajattelit muiden tekeleistä?

Marj: Sarjis lähti tosi leppoisasti liikkeelle ja herätti nostalgisia ajatuksia lapsuuden kesistä. Sitten... Kadau! Isku vasten kasvoja. Hehehe! En pysty samaistumaan sarjakuvasi loppuun, kun olen juuri saanut kaksi muksua. Näin ollen sarjiksestasi jäi vähän kolkko ja kylmä fiilis. Teknisesti se oli tuttua Marj. tavaraa niin hyvässä kuin hyvässäkin. Eli selkeää, letkeää ja kaikin puolin toimivaa. Perspektiivejä vaan voisit käyttää reilummin, ettei kaikki ole edestä tai suoraan sivusta. Ja viimeisen ruudun ilme/ele on mahti!

JZ: Simppeli, mutta omalla tavallaan kuitenkin hauska. Siitä tajusi idean helposti. Tyylillisesti se on vähän karu ja kestäisi rajuakin tiivistämistä (kolmeen ruutuun helposti), mutta kyllä se välitti pointin noinkin. Jatkahan piirtelyä!

8]

JZ

• Karva-apina
  • Jäsen
  • Kaverini Nalle
« Vastaus #48 : 29.07.2005 klo 22:34:22 »
Tarmo Koivisto sanoi yhdellä kurssillä aikoinaan, että piirtäkää semmoisia sarjakuvia, että teistä itsestänne ne näyttävät hyvältä.

Joo, itse tykkään piirtää tälläista pelkistettyä sarjakuvaa. Johtuu varmaan laiskuudesta  ;D

JZ

• Karva-apina
  • Jäsen
  • Kaverini Nalle
« Vastaus #49 : 29.07.2005 klo 22:38:33 »
JZ: Simppeli, mutta omalla tavallaan kuitenkin hauska. Siitä tajusi idean helposti. Tyylillisesti se on vähän karu ja kestäisi rajuakin tiivistämistä (kolmeen ruutuun helposti), mutta kyllä se välitti pointin noinkin. Jatkahan piirtelyä!

Tuo henkilö tuossa sarjakuvassa yrittää esittää minua joten itse ku olen vähä hidastempoinen niin se heijastuu kait tuohon sarjakuvaankin  ;)

tertsi

• Vieras
« Vastaus #50 : 30.07.2005 klo 12:35:13 »
Neittis:
Huh, huh vauhtia ainakin piisasi! Ja sehän on hyvä asia, emmehän halua lukea tylsiä juttuja, emmehän.

Piirustuksista: ne ovat kuin käsikirjoituksesta, tajunnanvirralla syntyneitä. Jossakin kohdassa, oliko sivu kaksi tai kolme, putosin täysin kärryiltä, en enää ymmärtänyt mitä tapahtui ja kuka oli kuka. Tarinasi kaipaisi vielä yhden puhtaaksipiirroskierroksen. Jos sinulla on valopöytä, niin senhän tekee nopeasti. Tai photoshopissa, piirtää kuvan päälle uuteen layeriin. Samaten värit voisivat auttaa tarinan hahmottamisessa.

Tekstiosiossa oli mukavaa tarinaniskentää.

Neittis

• Jäsen
  • Sitä sattuu.
« Vastaus #51 : 30.07.2005 klo 12:38:09 »
Ja nyt muiden sarjisten arvostelut:

-filppa-:Toi on jotenkin niin lyhyt ja ytimekäs että siitä on vaikee sanoa mitään vaikea selkosta.. Toi kenkä on oudon mallinen.

Jarmo: pikkasen haittaa mua ainakin että noi on niin samannäköisiä kaikki. Siis tulee sellanen fiilis että noi olis suoraan jostain brusheskansiosta koottuja... Nasevat juonet.

maissimies: RIemukas sarjakuva, ja ukolla on hyvä ilme! Mut onks ton juoni se että aurinkorasva syttyy tuleen vai..?

Grezen: Toi ensimmäinen on paljon parempi, se sai mut peräti hymyilemään  :)

Holle: Näitä on vaikeeta arvostella! Toikin on ihan hieno ja ihan hauska ja kaikkea muuta latteaa. Sulla on kyllä tommonen erikoinen tyyli ja mä tavallaan pidän siitä. Hyvä toi sarjis on.

Hazart: Wau, mikä väritys! Tosi pirteä sarjis, toi ruutu kun toi tyttö syödään näyttää ihan joltain vanhalta grimmin sadulta tai vastaavalta.  ;D

Warda: Perhana kun näistä on vaikee keksii mitään kunnollista! Hoidetaanks paleltunutta ihoa oikeesti hon siirrolla?

tertsi: XD "Munahauki" iskee jokatapauksessa. Sulla on ntti piirros jälki, ja toi naps ruutu on komee.

maziwapp: Kumpi noista on se sarjis? No kummatkin on aika hauskoja ynnä muuta ynnä muuta. Komean vyötärön on lumiukko kasvattanut, ei taida supersankari töiden puitteissä päästä hengästymään?  ::)

Marj: Toi on kaunis. Toi ilme on kaunis toi juoni on kaunis toi loppukommentti on kaunis toi väritys on kaunis. Tota kaunoa on vaan pikkasen viakee lukea..

JZ: Toi zoomaus on pirteetä vaihtelua, toi olis paljon huonompi jossei tossa olis tollasta kamera-ajoa. Eiks toi oo kuvattu sen unelmien naisen vinkkelistä?  ;D bravo.

vaikee keksiä mitään sanottavaa noin hyvistä töistä.

Heitetään halit!

tertsi

• Vieras
« Vastaus #52 : 30.07.2005 klo 12:43:57 »

vaikee keksiä mitään sanottavaa noin hyvistä töistä.

Voihan niitä töitä ihan vain kehuakin. Ei kritiikin antaminen tarkoita sitä, että on löydettävä joku vika.
« Viimeksi muokattu: 30.07.2005 klo 12:47:45 kirjoittanut tertsi »

JZ

• Karva-apina
  • Jäsen
  • Kaverini Nalle
« Vastaus #53 : 30.07.2005 klo 13:05:00 »
JZ: Toi zoomaus on pirteetä vaihtelua, toi olis paljon huonompi jossei tossa olis tollasta kamera-ajoa. Eiks toi oo kuvattu sen unelmien naisen vinkkelistä?  ;D bravo.

Zoomailu oli vahinko  ;D Tosin se piristää tuota pikkuisen.
Sun työstä tykkäsin. Varsinkin ku se on tehty nopealla temmolla ja ilman luonnostelua. Hieman suttuinen mutta se tulee aina väkisinki ku tekee työn nopeasti.
Miten teit tekstauksen? Se oli siistiä jälkeä.

Grezen

• Jäsen
  • ¡Viva Zapata!
« Vastaus #54 : 30.07.2005 klo 13:26:43 »
maziwapp: Hyvin piirretty ja leppoisa sarjakuva. Komppaan muita: mustaa, väritystä tai varjostusta voisi kokeilla, niin kuvat tulevat mielenkiintoisemmiksi.

Marj: Mukava sarjis ja kivasti toteutettu, kaksi aikatasoa esitetään luontevasti. Lopetuskin toimii hyvin, koska nostalgisointi ei mene ällöimeläksi ;) Lapsuuden kesät -teemaa voisi kehittää pitemmällekin.

JZ: Hahmolla on mukavat ilmeet, varsinkin viimeisissä ruuduissa. Tausta on ehkä vähän outo, puun juuri ja latva tulevat hassusti puolittain näkyviin keskimmäisissä ruuduissa. Mutta kaikenkaikkiaan ihan jees. Ja ollaanhan me naiset tosiaan niin ihania ;D

Neittis: Vauhdikasta crazyhuumoria: kiva. Piirrosjälki on turhan epäselvää joissakin kohdissa, sitä voisi korjata. Väljempi ja organisoidumpi ruutujako voisi myöskin toimia. Hahmot ovat sympaattisia.

« Viimeksi muokattu: 30.07.2005 klo 18:17:27 kirjoittanut Grezen »

Marj

• Vieras
« Vastaus #55 : 31.07.2005 klo 16:43:58 »
JZ: Idea tuntuu ihan toimivalta. Mielestäni sarjaan tulee hyvä tunnelma, juuri siitä syystä, että ruutuja on vähän enempi, (tulee niitä taukoja.) Piirroksessa eniten häiritsee ehkä se, että kaveri tuntuu jotenkin leijuvan ilmassa ja vaihtelee vielä paikkaa. Pelkistetty tyyli voi olla laiskuutta...tai sitten taitoa. Jos ei ole synnynnäinen mestari, kärsivällisyydellä saa ihmeitä aikaan.  ;)

Neittis: Arggh...ihan hullua meininkiä...minä tykkäsin. Sensuroituja väkivaltakohtauksia olisi voinut vähän karsia, mutta muuten tekstit olivat iskeviä ja juonenkäänteet hauskoja. Sarjakuvassa on vain yksi, mutta aika oleellinen, puute: sitä ei pysty lukemaan. 
Raivokas piirustussessio olisi kaivannut vielä pitkäveteistä puhtaaksipiirtämistä, niin Ajokissan ja Pesukarhun juttuihin olisi päässyt ihan täysillä mukaan.

...ja kiitos vain omaa työtäni kommentoineille...ja etenkin niistä puutteista.

Ja Hazartille: hups..kiltti perheenäiti taisi nyt mokata...jutun ideana ei ollut aiheuttaa lukijalle pahaa oloa, jos näin kävi, ei auta kuin nöyränä todeta, että taidot ei näytä ihan vielä riittävän oikean tunnelman luomiseksi.

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #56 : 31.07.2005 klo 22:42:43 »
Ja Hazartille: hups..kiltti perheenäiti taisi nyt mokata...jutun ideana ei ollut aiheuttaa lukijalle pahaa oloa, jos näin kävi, ei auta kuin nöyränä todeta, että taidot ei näytä ihan vielä riittävän oikean tunnelman luomiseksi.

Ehkä en vain tajunnut mitä yritit viestittää. Mutta ihan oikeasti, tuoltahan se joskus tuntuu, kuten sarjakuvassasi esitit.

8]

Holle

• Jäsen
« Vastaus #57 : 01.08.2005 klo 00:24:12 »
Näitähän on taas kertynyt. Hyvä.

Hazart:
Hyvä sarja. Piirtämisessä ei oikeastaan enää ole mitään huomauttamista. On mukava välillä lukea viimeisteltyä sarjaa. Onko sitten jo liiankin siisti, makuasia.
Idea ok, mutta lopussa mielestäni vitsiä turhaan osoitetaan . Tekstiä ei olisi tarvittu ollenkaan???
Warda:
Sarja sopii aiheeseen ihan hyvin . Idea ok . Pikkasen turhan paljon värejä samassa paketissa?
Tertsi:
Lisää ammattilaissarjaa. Heti 1. kuvassa mielenkiintoinen ratkaisu leikata kasvot osittain pois , toimii, itse olen hyvin varovainen tuollaisten suhteen. Tekstit ovat hyviä. Tertsin sarjat ovat usein olleet piirrostyyliltään levottomia . Tämä on mukavan jämerä.
Maziwapp:
Lumiukkomies on hieno idea. Itse sarjan idea jää hieman köykäisemmäksi . Vaikka piirros on hieman kömpelö on siinä mukava tyyli.
Marj:
Mainio sarja. Ilmeet olivat paljonpuhuvia ja sarjassa oli tunnelmaa. Ruutujen viiva mukava. Värit haiskahtavat puuväreille mutt ovat kuitenkin tyylikkäät. Tavallisesti inhoan kaunokirjoitusta sarjakuvassa mutta tässä puolsi paikkaansa.
JZ:
Hyvää oli pelkistäminen ja itse karu hahmo ja jotkut ilmeet. Itse idea ei oikein heti minulle auennut . Olisiko toiminut paremmin samankokoisilla ruuduilla joita ei olisi tarvinnut olla noin montaa??? Joku kommentoi noita taustoja . Ihan ok ,mutta noin yleisluontoisena neuvona joku on sanonut että kaikella mitä kuvassa on pitäisi olla joku tehtävä tai pitäisi pystyä perustelemaan sen olemassaolo.
Neittis:
Olen tällaisen tyylin ystävä. Ei turhia jarrutella. Viihdyttävää.
Silti ei tekisi pahaa jos edes hieman siistisi piirrosjälkeä. Anarkistinen meininki ei silti kärsisi.
Sarjakuvat ja kuvitus
http://www.verikoirat.com

maissimies

• Torso
  • Jäsen
« Vastaus #58 : 01.08.2005 klo 10:21:51 »
tertsi: Tyylikäs toteutus ja hauska idea. Itse en ole koskaan kuullutkaan munahauesta, mutta hauki oli tyylikkään näköinen.

maziwapp: Ihan jees stoori ja toteutus hyvä, mutta väreillä siitä olisi saanut huomattavasti paremman kuin se nyt oli.

Marj: Juonellisesti yksi kekseliäimpiä tähän mennessä. Puuvärit nyt on ihan hyvät, mutta tietokoneella hyvin väritettynä saisi vähän tehokkuutta lisää.

JZ: Heh, tuli ihan oma kesä mieleen. Väriä tähänkin ja en tiedä panostitko piirtämiseen, mutta vähän huolellisempi jälki + värit, niin ihan kiva. Ja kuten Hazart? mainitsi noista ruutusommitteluista...samaa mieltä.

Neittis: Varmaan selvänä ihan hyvä, mutta nyt ei oikee tajunnu mitään...tapaturmia sattu ja sairaalassa käytiin, mutta ei oikee saanut selvää, kuka oli kuka ja mitä ne nyt tekee. Vähän huolellisuutta peliin, niin jälki olisi varmaankin ihan hyvää.

;D

JZ

• Karva-apina
  • Jäsen
  • Kaverini Nalle
« Vastaus #59 : 01.08.2005 klo 11:04:28 »
Ja ollaanhan me naiset tosiaan niin ihania ;D

Missä me oltais ilman teitä?  ;)