Kirjoittaja Aihe: Marvel-sarjikset  (Luettu 19731 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

TT

• Jäsen
Vs: Marvel-sarjikset
« Vastaus #30 : 27.10.2005 klo 21:07:54 »
Ryhmä-X 1/84 taitaa muuten olla arvokkain suomalainen supersankarisarjakuvalehti, joka on ilmestynyt vuoden 1980 jälkeen. Korjatkaa, jos olen väärässä.

Huuto.netissä erittäin huonokuntoisestakin on maksettu 20€, priiman luulisi olevan jo ihan toisessa sfäärissä. Hyväkuntoista vuosikertaa 1984 kaupiteltiin hintaan 150€. Vertailun vuoksi esim. hyväkuntoista Hämähäkkimies 1/80:tä kaupiteltiin menestyksettä 30€ hintaan.

Kyselin kerran Kulkukatistakin, että paljonko RX 1/84:ää  liikkuu. Vastaus oli, että erittäin vähän ja että hinta on sen mukainen.

Mitä hintapyyntöjä olette nähneet tai paljonko olette maksaneet tästä opuksesta? (kysymys on siis suunnattu niille, jotka eivät ostaneet opusta kiskalta tai saanet sitä tilauksen myötä postiluukusta kotiin)

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #31 : 27.10.2005 klo 21:19:14 »
Eräässä tavallisesti edullisessa divarissa oli alkusyksystä vino pino Conaneita vakaaseen 15 euron hintaan. Nuo eivät olleet edes 1984-1986 vuosina julkaistuja numeroja, joiden kohdalla hinta olisi ollut perusteltu. Joku nekin osti.

Nostalgian voimalla voisin jossain vaiheessa nuo ym. vuosikerrat hankkia, mutta en ihan niin korkealle Conaneita arvosta, että olisin valmis maksamaan kovin suuria summia.

TeroH

• Latteuksien latelija
  • Jäsen
« Vastaus #32 : 27.10.2005 klo 21:26:06 »
Itse maksoin aikanaan ensimmäisestä R-X 1/84:stä, joka kieltämättä oli jokseenkin repaleinen kansista, muistaakseni huikeat 3 mk (joskus vuonna -85-86, muistaakseni). Myin sitten sen pois aikanaan teini-iässä (samalla meni 50% kokoelmistani muutenkin). Uudestaan ostin omani pois pari vuotta sitten, hinta oli muistaakseni 8€. Muuten, en ole nähnyt tuota kaupiteltavaan kovin usein, ehkä 1-2 kertaa, kovalla hinnalla (15€ ylöspäin). Sen sijaan kahta muuta vuoden -84 numeroa on näkynyt useasti, ja omani ostin pois 3€ kappalehinnalla (myös pari vuotta sitten).
Tässä tekstissä ei ole mitään henkilökohtaista.

DotC

• Eskapisti
  • Jäsen
« Vastaus #33 : 28.10.2005 klo 13:31:23 »
Joskus vuoden 95-96 tienoilla tuo käveli vastaan melkein vahingossa lukulaarissa. Kaveri oli mennyt tiskille maksamaan omia hankintojaan ja sitten myyjä nappasi tiskin alta kyseisen numeron ja kysyi häneltä, että kiinnostaisiko. Kaveri sitten vaan tokaisi, että "ei noi ryhmä-x:t niin kauheasti kiinnosta, mutta kaverini kerää kyllä". Siitä se sitten lähti kotiin mukavaan 50 mk hintaan.

Hmm.. aika ihmeellistä, että aloitin R-X:ien keräilyn 93 elokuussa ja lehden lopettaessa elokuussa 96 minulla oli jo täysi kokoelma. Eihän mulla siihen aikaan ollut edes rahaa! Tosin silloin kyllä kaikki paitsi 84-85 sai alle 10 markalla.

P.S. Kaveri on muuten jälkeenpäin katunut  :P

J-Viilee

• Jäsen
  • Painajaismaista!
« Vastaus #34 : 14.09.2006 klo 21:35:04 »
Nyt on on huutonetissä tarjolla R-X 1/84 mutta sinne taitaa jäädä kun lähtöhinta on 49 egeä  :o
http://huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=38041057
Eipä tuo kyllä ole vastaan tullut divareissakaan yli viiteen vuoteen ja silloin taisi hinta olla 120 markkaa.
Luulisin että jollain kvaakkilaisella keräilijällä olisi kaksoiskappale joten jos joku haluaa omastaan luopua vähän edullisemmalla kuin tuo niin pistää privaa tulemaan.
« Viimeksi muokattu: 15.09.2006 klo 07:41:34 kirjoittanut Nightcrawler »
Tilulilulii.

marko70

• Vieras
« Vastaus #35 : 15.09.2006 klo 07:39:14 »
Onhan siinä jo huuto... ;)

jonecky

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #36 : 21.09.2006 klo 14:42:39 »
En edes kerää R-X:ää (no okei, 3 eka vuosikertaa löytyy) mutta ostovimmoissani vuosi pari sitten tuli osteltua kaikennäköistä, ja näyttäähän tuolta pimeistä lokeroista nyt löytyvän 3 kpl priimaa 1/84 -numeroa, lisäksi näköjään myös 3 kpl Hämistä nroa 1/80.

Taidan olla paha ihminen kun olen kerännyt noista sarjoista ykkösnumeroita pois muilta tarvitsevilta, tosin en kyllä minäkään noita saanut alle 10 € kpl mutten itseäni sentään kipeäksi maksanut. Jostain syystä noita vaan on ollut tarjolla ja olen sitten päättänyt ostaa. Anteeksi näin julkisesti, siitä huolimatta en ole myymässä näitä, ainakaan vielä kun saan muualta voita leivän päälle  ::)

Yhden priiman 1/84 R-X:n myinkin jo yli vuosi sitten pois siinä vaiheessa kun en vielä tajunnut, että sehän on harvinainen läpyskä. Tais mennä kaupaksi silloin 30 eurolla...

Mielestäni tuota 1/84 numeroa kuitenkin on ollut saatavilla ilman ylimalkaisia vaikeuksia (vrt. esim. Akun näytenumeroon vuodelta 1951), enkä nyt rehellisesti sanoen henkilökohtaisesti ymmärrä kitsautta hinnan suhteen jos jollakulla kaikki muut numerot jo on ja yhtä puuttuu eikä siitä ole valmis edes yhtään enemmän maksamaan. Huuto.netissähän noita kuitenkin pyörii aina silloin tällöin.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #37 : 21.09.2006 klo 14:47:08 »
Mielestäni tuota 1/84 numeroa kuitenkin on ollut saatavilla ilman ylimalkaisia vaikeuksia (vrt. esim. Akun näytenumeroon vuodelta 1951), enkä nyt rehellisesti sanoen henkilökohtaisesti ymmärrä kitsautta hinnan suhteen jos jollakulla kaikki muut numerot jo on ja yhtä puuttuu eikä siitä ole valmis edes yhtään enemmän maksamaan.
Minä ymmärrän. Siinä on taustalla kuitenkin se, että ostan ja kerään sarjakuvia nimenomaan lukeakseni. En kerätäkseni täydellistä kokoelmaa tai sijoituskohteeksi. Niinpä lehden ostaminen vaikkapa 30 eurolla on järjetöntä, kun kuitenkin saman materiaalin saa yleensä huomattavasti halvemmalla eri painoksena (esim. onhan tuo R-X 1/84:kin tullut suomeksi uusiksi Ihmesarjassa).
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

J-Viilee

• Jäsen
  • Painajaismaista!
« Vastaus #38 : 21.09.2006 klo 16:19:49 »
Mielestäni tuota 1/84 numeroa kuitenkin on ollut saatavilla ilman ylimalkaisia vaikeuksia (vrt. esim. Akun näytenumeroon vuodelta 1951), enkä nyt rehellisesti sanoen henkilökohtaisesti ymmärrä kitsautta hinnan suhteen jos jollakulla kaikki muut numerot jo on ja yhtä puuttuu eikä siitä ole valmis edes yhtään enemmän maksamaan. Huuto.netissähän noita kuitenkin pyörii aina silloin tällöin.

Kyllähän tuon huutonetistä olisin normaalitilanteessa pois ottanut, mutta kun siellä ei osamaksuja tunneta ja kolme kuukautta on karenssia takana niin tulee väkisinkin pientä kitsautta hinnan suhteen. Eikä niitä kovin usein siellä ole ollut, taisi olla vuoteen ensimmäinen minkä bongasin. (tosin en päivystä siellä koko aikaa.)
Akun näytenumero vuodelta 1951 muka arvokas? Minulla se on pyörinyt saunalukemisena muiden Akujen kans :-\

Olen Velin kans osittain samoilla linjoilla tuon keräämisen suhteen, eli ostan lukeakseni mutta myös kerätäkseni koko sarjan. Sijoituksena en Marvel-lehtiä pidä koska en niitä ole koskaan myymässä, joten minulle on yks p*sk*n hailee minkä arvoisia ne on. 
Tilulilulii.

jonecky

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #39 : 24.09.2006 klo 18:53:38 »
...Niinpä lehden ostaminen vaikkapa 30 eurolla on järjetöntä, kun kuitenkin saman materiaalin saa yleensä huomattavasti halvemmalla eri painoksena (esim. onhan tuo R-X 1/84:kin tullut suomeksi uusiksi Ihmesarjassa).

Joo jos asian noin ajattelee niin tottakai, mutta tässäkin ketjussa on vissiin useampikin kaveri nimenomaan hakenut sitä ensimmäistä 1/84 -numeroa eikä mitään uusinpainosta tms, ja tuntuu että haettu on vieläpä kissojen ja koirien kanssa vuosikausia, joten jos käytetty aika alkaa olla vähintään kymmeniä tunteja sen yhden tietyn numeron metsästämiseen, niin eikö todellakin olisi helpompaa maksaa siitä se 30 egee tai jotain ? Pitää kait noille käytetyille "metsästystunneillekin" laskea jokin arvo, poishan se on muusta vapaa-ajasta  ???
Tai en tiedä mitä sitten kukin arvostaa, minua ei ainaskaan kiinnosta käyttää kaikkea vapaa-aikaani sarjakuvien metsästämiseen mahd. halvalla (keräsi niitä sitten lukemisen tai sijoittamisen tai minkä tahansa pohjalta) kun on paljon muitakin rautoja ns. tulessa vapaa-ajalla :)

J-Viilee

• Jäsen
  • Painajaismaista!
« Vastaus #40 : 24.09.2006 klo 21:26:45 »
haettu on vieläpä kissojen ja koirien kanssa vuosikausia,
Minä en ala siitä viittäkymppiä maksamaan koska se ei ole sen arvoinen edes minulle, jolla taitaa lähes kaikki muut numerot löytyä kaapista.
Paljon mielummin soisin löytäväni kyseisen lehden jostain pikkudivarista kahdella eurolla, niin tulisi se löytämisen riemu ja vielä hyvä fiilis siitä että on saanut jotain niin halvalla että se tuntuu lähes ryöstöltä.
Ja jos jostain syystä näin ei tapahdu niin luulen että vielä 5-10 vuoden kuluttua tuo läpyskä on hankittavissa ilman kissoja ja possuja kolmella-viidellä kympillä.
Ja siitä käytetystä ajasta vielä sananen, en usko että kukaan kiertää yhtä lehteä hakemassa divareista näinä päivinä, vaan sinne mennään katsastamaan yleinen tarjonta ja Toivotaan että se sattuu kohdalle muiden ostoksien lomassa.
Tilulilulii.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #41 : 24.09.2006 klo 21:43:32 »
Pitää kait noille käytetyille "metsästystunneillekin" laskea jokin arvo, poishan se on muusta vapaa-ajasta  ???
Tai en tiedä mitä sitten kukin arvostaa, minua ei ainaskaan kiinnosta käyttää kaikkea vapaa-aikaani sarjakuvien metsästämiseen mahd. halvalla (keräsi niitä sitten lukemisen tai sijoittamisen tai minkä tahansa pohjalta) kun on paljon muitakin rautoja ns. tulessa vapaa-ajalla :)
Niin no, minusta osa viehätyksestä tulee juuri siitä, että keräilee kokoelmaa pikkuhiljaa ja tekee hyviä löytöjä (eli hinta/laatusuhde kohdallaan) aina silloin tällöin*. Se on paljon tylsemmän oloista marssia vaikkapa Magedoniaan ja iskeä setelitukko pöytään ja sanoa, että "pistäkääs pakettiin R-X vuosikerrat 84 ja 85 ja sitten vielä pari noita priimoja Ihmesarjoja".
Jotenkin sen lehden arvo itselle nousee, kun on käyttänyt aikaa ja vähän vaivaakin, että on löytänyt sopivan hintaisen kappaleen. Sen jälkeen se ei ole arvokas vain sen vuoksi, että se ehkä on keräilykappale. Tietenkin arvoa nostaa ennestään jos lehden sisältökin on hyvä.

* Kaikkea vapaa-aikaa ei siis suinkaan tarvitse viettää pölyisissä divareissa etsien juuri sitä yhtä puuttuvaa Ihmesukkahousumiehen  numeroa.
« Viimeksi muokattu: 24.09.2006 klo 21:46:10 kirjoittanut Veli Loponen »

q-mies

• Jäsen
  • The cut runs deep
« Vastaus #42 : 24.09.2006 klo 22:08:08 »
Samoilla linjoilla Velin kanssa, R-X 1/85 tuli vastaan viime viikolla erittäin hyväkuntoisena ja maksoi kokonaista vitosen, tuli paljon hyvempi mieli kuin jos olisin sen parilla kympillä jostain vain lunastanut. Nyt sit puuttuu enää se R-X 1/84, josta en todellakaan montaa kymppiä maksa. Tulee vastaan sitten ajallaan. Onhan minulla sama tarina monena kappaleena muutenkin, jopa orkkis UXM..
t.Q

jonecky

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #43 : 03.10.2006 klo 15:48:09 »
Niin, tässä pitää tietenkin suhteuttaa tuo löytämisen vaiva omaan sijaintiin. Voin kertoa, että Joensuussa tuota löytämisen iloa ei Kovin Usein pääse tapahtumaan, eri asi jossain Mansesterissa tai Stadissa ;)

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #44 : 03.10.2006 klo 15:58:13 »
Niin, tässä pitää tietenkin suhteuttaa tuo löytämisen vaiva omaan sijaintiin.
Itse olen suurimmat ja parhaimmat löytöni tehnyt pienissä kaupungeissa. Isojen kaupunkien divareissa tietenkin on valikoimaa, mutta hinnatkin on sen mukaiset.