Kirjoittaja Aihe: Marvel-sarjikset  (Luettu 19729 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
Vs: Marvel-sarjikset
« Vastaus #15 : 02.08.2005 klo 12:52:27 »
Tai että etuosa näkyy?

Se olisi juuttunut sensuurin hampaisiin (comics code ei tainnut vielä tuolloin olla olemassa).
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

X-men

• Jäsen
« Vastaus #16 : 02.08.2005 klo 12:55:56 »
X-menin lisäksi ainakin nämä:
Niin no tytsyn asentohan on peilissä eri kuin peilin edessä. Pääkin on tuon vihreän paidan (?) takana vaikka peilissä se on sen alla. Luulenpa, että kyseessä ei ole peili lainkaan, vaan ikkuna ja kuvassa on kaksi eri naista. Tai jos kyse on peilistä, niin se toinen nainen seisoo kannen ulkopuolella vasemmalla (katsokaapa lattian linjaa ja miettikää, voiko peilikuva heijastua tuosta kulmasta).

Mutta toi on hauska, kun golden age Blue Beetle näytti ihan Mustanaamiolta. Tai olihan sillä hieman erilainen puku, mutta pääosa oli samanlainen, kuten kuvassa näkyy.

Itseltä jäi kesken kun piti lähteä tietsikoita päivittämään.

Ehkä BB on/oli nastamuumion esi/isoisän lehtolapsi. Nastis kun seikkaili aika lailla ympäri maailmaa.

X-men

• Jäsen
« Vastaus #17 : 24.10.2005 klo 10:25:20 »
voisin ostaa r-x:n 1- 84:n koska mulla se puuttuu kokoelmasta . käy "huonokuntoinenkin" koska kerään lehtiä vain omistamisen? lukemisen halusta

No tuo on kohtuu harvinaista tavaraa eli sinuna hankkisin R-X:n ihmesarjan jollet nyt välttämättä halua sitä värillisenä.
« Viimeksi muokattu: 15.09.2006 klo 13:03:01 kirjoittanut Petteri Oja »

J-Viilee

• Jäsen
  • Painajaismaista!
« Vastaus #18 : 24.10.2005 klo 14:55:47 »
mulla on jo ihmesarja. mutta haluan täydellisen ryhmä-x kokoelman ;D
Tilulilulii.

X-men

• Jäsen
« Vastaus #19 : 24.10.2005 klo 21:38:27 »
mulla on jo ihmesarja. mutta haluan täydellisen ryhmä-x kokoelman ;D

Kas kummaa, niin minäkin. Aikoinaan ostin 1/84:n sijasta 2:n lehden paketin ja aloitin R-X:n keräämisen vasta 1985 ja 2-3/84 sain myöhemmin yhdestä divarista ja nyt ei puutu kuin tuo 1/84 ja haen myös 2-3/84:iä koska ne ovat hiukka huonossa kunnossa, mutta kuten on sanottu muualla nuo vuoden 1984 R-X:t ovat sen verta harvinaista tavaraa että.

TT

• Jäsen
« Vastaus #20 : 24.10.2005 klo 21:48:37 »
Mäkin aloitin RX:n keräilyn vasta 1985 maaliskuussa. 3/84:n olin saanut joululahjaksi, mutta jostain syystä innostukseen meni hieman aikaa. Jo tuohon aikaan oli älyttömän vaikeaa löytää numeroita 1-2/84 ja 1-2/85 divareista. 2/84 ja 1-2/85 lehdet löysin divareista parin vuoden sisään, mutta 1/84:sta ei millään. Viimein vuonna 1987 selvisi, että kaverinkaverinkaverilla oli se.  Jouduin maksamaan siitä 100mk, joka oli mielestäni ryöstöhinta. Vuonna 84 taisi olla todella pienet painokset.

Doc Lomapäivä

• Jäsen
« Vastaus #21 : 25.10.2005 klo 11:35:13 »
Viimein vuonna 1987 selvisi, että kaverinkaverinkaverilla oli se.  Jouduin maksamaan siitä 100mk, joka oli mielestäni ryöstöhinta. Vuonna 84 taisi olla todella pienet painokset.

Heh heh, kaveri osasi rahastaa. Kyllähän tuota ykköstä pyöri divareissa koko 80-luvun.

TT

• Jäsen
« Vastaus #22 : 25.10.2005 klo 18:17:06 »
Heh heh, kaveri osasi rahastaa. Kyllähän tuota ykköstä pyöri divareissa koko 80-luvun.

Eipäs pyörinyt, ainakaan meilläpäin. Vuosina 85-90 kolusin divareita suurella vimmalla, enkä sitä koskaan löytänyt. En itseasiassa ole sitä vieläkään nähnyt missään divarissa, koskaan. Täytyy myöntää, että hieman innottomampi asenne olisi voinut auttaa tinkauksessa, mutta ilmeisesti ostohinku paistoi kauas eikä hinta tippunut.

X-men

• Jäsen
« Vastaus #23 : 26.10.2005 klo 00:04:39 »
Eipäs pyörinyt, ainakaan meilläpäin. Vuosina 85-90 kolusin divareita suurella vimmalla, enkä sitä koskaan löytänyt. En itseasiassa ole sitä vieläkään nähnyt missään divarissa, koskaan. Täytyy myöntää, että hieman innottomampi asenne olisi voinut auttaa tinkauksessa, mutta ilmeisesti ostohinku paistoi kauas eikä hinta tippunut.

Ei näkynyt kyllä täälläkään päin 1/84:ää ja olen etsinyt sitä parikymmentä vuotta lähidivareista ja myös huuto.netistä, täällä on ollut pari ilmoa mutta ei ole tärpännyt ja yksi myyjä ei edes ole vastannut.

q-mies

• Jäsen
  • The cut runs deep
« Vastaus #24 : 26.10.2005 klo 22:12:26 »
90-luvun puolella taisi olla Bengt Heleniuksen listoilla myynnissä hintaan 40mk. En ostanu. Kaduttaako? No ei, onpahan joku syy käydä divareissa.. :P
t.Q

X-men

• Jäsen
« Vastaus #25 : 26.10.2005 klo 23:05:57 »
90-luvun puolella taisi olla Bengt Heleniuksen listoilla myynnissä hintaan 40mk. En ostanu. Kaduttaako? No ei, onpahan joku syy käydä divareissa.. :P

No riippuu kunnosta mutta itsellä raja on kyllä tuon alle euroaikana.

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #26 : 27.10.2005 klo 02:47:05 »
Toisaalta tuo lehti on monelle aika tärkeä jo kokoelman vuoksi, innokkaimmat Ryhmä-X-fanit, kuten minä, puolestaan muistelevat lämmöllä ensimmäistä Ryhmä-X-lehteään :)

Vaikka itselläni on sama tarinalinja täydellisemmässä muodossa (Ihmeneloset-lehden jatkosarjana, alkaen numerosta, jossa Peto löytää X-miehet sirkuksesta), en viitsisi pikkurahalla sitä myydä. Innokkaana divarien koluajana tiedän, kuinka vaikea tuo numero on löytää.
« Viimeksi muokattu: 27.10.2005 klo 17:52:12 kirjoittanut Jiksi »

q-mies

• Jäsen
  • The cut runs deep
« Vastaus #27 : 27.10.2005 klo 18:52:14 »
Mulla on kans tuo pätkä IN-lehtinä ja mikä Classic X-Men jenkkilehtinä. Itse asiassa mulla on varmaankin jokainen suomennettu RX-lehti myös jenkkiversiona, vois vaikka myydä koko SF-RX-kokoelmansa joskus. Turhaan tilaa viemässä.
t.Q

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #28 : 27.10.2005 klo 20:00:56 »
Toisaalta tuo lehti on monelle aika tärkeä jo kokoelman vuoksi, innokkaimmat Ryhmä-X-fanit, kuten minä, puolestaan muistelevat lämmöllä ensimmäistä Ryhmä-X-lehteään :)
Totta. Minulla se oli 12/86 ja vaikka en sillon vielä pahemmin sarjakuvia harrastellut ja lueskellut, niin kyllä se silti on kovin nostalginen lehti. Tosin ei yhtä muistopitoinen kuin Teräsmies 11/88, joka oli ensimmäinen Teräsmieheni.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #29 : 27.10.2005 klo 20:48:55 »
Totta. Minulla se oli 12/86 ja vaikka en sillon vielä pahemmin sarjakuvia harrastellut ja lueskellut, niin kyllä se silti on kovin nostalginen lehti. Tosin ei yhtä muistopitoinen kuin Teräsmies 11/88, joka oli ensimmäinen Teräsmieheni.

Minulla oli jossain vaiheessa paussi kesäilyssä ja 12/86 oli pitkään juuri se ainoa puuttuva lehti.

Itse olen kyllä ihmetellyt, kuinka muistini toimii sarjakuvalehtien kanssa. Muistan ensimmäisen Ryhmä-X- ja Hulk-lehteni, mutten ole varma mikä oli ensimmäinen Hämähäkkimies-, Teräsmies- tai Judge Dredd -lehteni.

Sen sijaan muistan erittäin tarkasti aukot, joita kokoelmaan jäi ja joita tuli metsästettyä pitkään ja hartaasti. Materialismin kiroja tämäkin.