Kirjoittaja Aihe: Pikku vampyyri  (Luettu 12014 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

sanni

• Jäsen
Pikku vampyyri
« : 19.06.2005 klo 00:31:18 »
Ei näyttänyt olevan tästä vielä yhtään mitään keskustelua.
Eli Joann Sfarin Pikku Vampyyri, mitä mielipiteitä?

Itse ostin tänään ja pidin hirmuisesti, upeita hirviöitä.
Onko toinen osa jo ilmestynyt tai ilmestymässä, koska?

tertsi

• Vieras
Re: Pikku vampyyri
« Vastaus #1 : 19.06.2005 klo 10:00:23 »
Ihan mukava sarjakuva. Mutta tarinana aivan liian lyhyt. Albumin luettuani minulle tuli tunne, että tässäkös tämä nyt jo oli koko homma?! 70-luvulla tämmöinen tarina olisi kestänyt noin 20 sivua.

Isot kuvat ja vähän tarinaa tuntuu olevan sarjakuvan nykytyyli.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #2 : 20.06.2005 klo 12:15:11 »
Tulossa on kakkonen, tarinaltaan vielä kipeämpi "Pikku Vampyyri taitaa Kung-fun" syyskuussa. 

Siis, tämähän on lastensarja, mikä vaikuttaa tarinan intensiteettiin. Kyllä Sfarilla monikiemuraisempiakin juttuja on.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

W

• sarjakuvaduunari
  • Jäsen
« Vastaus #3 : 08.11.2005 klo 21:53:03 »
Onko tämä kakkos osa tullut jo vai missä viipyy?
En ole varmaan ainoa joka odottaa kärsimättömästi.
Oli lastensarjakuva tai ei minuun se ainakin puree kypällä.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #4 : 09.11.2005 klo 10:11:03 »
Siirtyi ensi vuodelle. Nemi jyräsi ylitseen...
- Barack Obama

mari

• Jäsen
« Vastaus #5 : 09.11.2005 klo 12:58:28 »
mä tykkäsin tosi paljon... tosin mun budjetti ei oo vielä antanu periksi, että olisin sen itelleni ostanu.
muutenki oon ihastunu sfarin töihin, jysäyksessä on ollu tosi hienoja sen juttuja.
ja väritys on tosi hienoa pikku vampyyrissä!

odotan kyllä innolla kakkos osaa...

KH

• Vieras
« Vastaus #6 : 09.11.2005 klo 13:02:44 »
No siis Pikku vampyyrihän on niin loistava, että sen pitäisi olla vähintään yhtä suosittu kuin Kunnaksen joulukirjojen, vaikka onkin särmikkäämpi. Sit ei varmaan nuin siirreltäis julkaisuja, hä?

Miten muuten mahtoi onnistua ekan albumin promootio ja läpilyönti? Ainakaan netistä en löytänyt kuin Katuojan arvostelun.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #7 : 09.11.2005 klo 14:17:39 »
No, Jysäyksessä tulee Sfaaria suomex nyt tässä odotellessa.

Arviot lehdissä olivat kaikki äärimmäisen positiivisia, mutta ostajia vielä huutaa lisää. Ei kirjakauppiaatkaan oikein tajunneet, että enemmän tämä kuuluisi SEKÄ lastenkirjojen osastoon että sarjakuviin.
« Viimeksi muokattu: 09.11.2005 klo 21:06:03 kirjoittanut VesaK »
- Barack Obama

Aura

• Wannabe
  • Jäsen
« Vastaus #8 : 09.11.2005 klo 19:22:07 »
Oli lastensarjakuva tai ei minuun se ainakin puree kypällä.

Sama täällä. Tai ehkäpä juuri siitä syystä. ;)

roju

• sarjispelle
  • Jäsen
« Vastaus #9 : 09.11.2005 klo 19:58:11 »
Ihan mukava sarjakuva. Mutta tarinana aivan liian lyhyt. Albumin luettuani minulle tuli tunne, että tässäkös tämä nyt jo oli koko homma?! 70-luvulla tämmöinen tarina olisi kestänyt noin 20 sivua.

Isot kuvat ja vähän tarinaa tuntuu olevan sarjakuvan nykytyyli.

Kaikkee sitä näkee ku vanhax elää. Sfaria syytetään liian vähäisestä tuotteliaisuudesta  ;D

Akateemisesta löytyy alkukielellä. On noita vampyyrejäkin varmaan jo satoja sivuja julkaistu.
Muista poika, että tämän päivän kapinallinen on huomispäivän pieru.

Leo

• Jäsen
« Vastaus #10 : 02.02.2006 klo 18:01:30 »
Nostan vanhan aiheen pinnalle. Mitäs luen kaikki sarjakuvat myöhässä
Ihan mukava sarjakuva. Mutta tarinana aivan liian lyhyt. Albumin luettuani minulle tuli tunne, että tässäkös tämä nyt jo oli koko homma
Tämä on myös oma arvioni aika pitkälle. Oli siellä hauskoja kohtia paljon, mutta aika nopeasti tuon lukaisi. En välttämättä ostaisi jatko-osaa, ainakaan kovakantisena, kun se sattuu nostamaan hintaa. En tiedä, kuinka tuota on myyty, mutten usko että piirrostyyli olisi purrut minuun n. 5 vuotta sitten. Tai sitten kuulun vieläkin "lapsisarjakuvien" kohderyhmään : )

tertsi

• Vieras
« Vastaus #11 : 03.02.2006 klo 11:19:59 »
Kaikkee sitä näkee ku vanhax elää. Sfaria syytetään liian vähäisestä tuotteliaisuudesta  ;D

En syyttänyt liian vähäisestä tuotteliaisuudesta. ;D
Kyseisesä albumissa vain on niin vähän tarinaa.
« Viimeksi muokattu: 03.02.2006 klo 11:35:37 kirjoittanut tertsi »

Marj

• Vieras
« Vastaus #12 : 16.03.2006 klo 18:32:26 »
Sain tämän vasta nyt ostettua, koska ilkeästi odotin albumin tulevan alennuskoriin. (Mahdollisen seuraavan osan lupaan ostaa täyteen hintaan. ;))

Ala-aste ikäisenä diggailin kovasti Pikku vampyyri-kirjoista, eikä tämäkään kylmäksi jättänyt. Perheen alaikäinenkin innoistui myös kovasti, vaikka kirjan avaaminen vaatikin pieniä pakotteita. Disneyn kiiltokuvakuviin tottuneille Sfarin avaaminen on iso kynnys, vaikka sen ylitettyä kirjasta löytyikin kivan näköisiä hahmoja.

Tämä on ehdottomasti oikeasti hyvää lasten sarjakuvaa. Ja todella toivoisin, että lapset sen myös löytäisivät. Kuvitusta en toivoisin muutettavan, vaikka se hieman vaikeasti lähestyttävää onkin. Mutta ei enempää esteitä, kiitos.

Seuraavassa Pikku Vampyyrissa: ei kaunokirjoitusta, kiitos !.

Kauno sopii kyllä hyvin kuvien tyyliin, mutta kun näille nykyajan pilteille ei opeteta sitä koulussa. Mahtaisikohan menekki kasvaa, jos kohderyhmä itse pystyisi kirjan myös lukemaan?

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #13 : 17.03.2006 klo 07:33:59 »
<snip>
Seuraavassa Pikku Vampyyrissa: ei kaunokirjoitusta, kiitos !.
<snip>

Puhekuplien tyyli on olennainen osa sarjakuvaa, siis kauno kuuluu Pikku vampyyriin. Vieläkin harmittaa, että suomalaisissa Tinteissä ei ole kaunoa kuplissa (tosin niissä ekoissa kovakantisissa oli).

Meidän perheen lasten kielenkäyttöön on jäänyt se hauska sanailu hautuumaalta albumin alusta, jossa pyydetään tyttären kättä. "Anteeksi mutta se on hukassa, kelpaisiko jalka." He lohkaisevat tämän herjan aina, jos joku sanoo että anna käsi. Sarjakuvat todellakin vaikuttavat lapsen psyykeen!

Marj

• Vieras
« Vastaus #14 : 18.03.2006 klo 17:48:27 »
Hymp..joo. Kauno sopii hienosti Pikku Vampyyriin, mutta tässä kohtaa musta käytännollisyys ajaa kyllä tyylin ohi.(Vai onko tämä sittenkin tarkoitettu jollekin aikuisille sarjifriikeille.)

Lainailin kirjaa naapurin muksuillekin ja toka luokkalaisen eka kommentti oli: "Emmä saa tästä mitään selvää." Ja kirja jäi lukematta. (Täytyy vissiin painostaa äitiä lukemaan kirja ääneen tai sitten täytyy ryhtyä itse satutädiksi.)

Muuten on aiheuttanut hilpeitä hetkiä naapurustossa.