Kirjoittaja Aihe: Mitä mieltä Kemin albumista?  (Luettu 5681 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

pertti jarla

• Jäsen
Re: Mitä mieltä Kemin albumista?
« Vastaus #15 : 13.02.2006 klo 16:12:37 »
Okra! Eli juttu lienee enemmänkin niin, että kaikki voittajat eivät ole syystä tai toisesta jatkaneet/tyrkyttäneet lehtiin sarjakuviaan. Mietin jo että onko niissä joku julkaisurajoitus....
Myötätunto ja huumori pois vakavasta asiasta!
-Huolestunut äiti

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #16 : 13.02.2006 klo 16:22:01 »
Okra! Eli juttu lienee enemmänkin niin, että kaikki voittajat eivät ole syystä tai toisesta jatkaneet/tyrkyttäneet lehtiin sarjakuviaan. Mietin jo että onko niissä joku julkaisurajoitus....

Muistaakseni ei ole muuta kuin että ennen Kemin albbarin ilmestymistä ei kisaan osallistuneita sarjoja pidä julkaistaman muualla - kisan ratkettua sitten kyllä on vapaa tarjota juttuja minne vain jos kelpaavat.
"Ennnenjulkaisemattomia sarjoja" sanotaan kisasäännöissä. Olikohan jotain IS:n kuukauden kotimaisia tälleen ennakoitu Kemialbuissa, en muista nyt varmasti. Pusuanna - tekijöitä en muista - seikkaili joskus Hesarissakin silloin muinoin kun ei ollut kuukauden kotimaista vielä ollenkaan.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

jeesbox

• Vieras
« Vastaus #17 : 13.02.2006 klo 21:10:39 »
Palatakseni vielä tähän keskusteluotsikon alkuunpanijan kirjoituksiin, niin onpa kyllä "hieman" katkeraa tilitystä kyseisellä Keijolla Kemin albumista:D Hävettäis ainakin mua....voi olla, että kyseisellä herralla on ollut hieman huono päivä albumista kirjoitellessa:) sattuuhan sitä...Niin ja aika hyvinhän nuo Kemin sarjakuvapäivien kilpailuihin osallistuneet (ja etenkin siellä pärjänneet) ovat jälkeenpäin saaneet nimellensä ja sarjakuville tunnettavuutta.

mari

• Jäsen
« Vastaus #18 : 13.02.2006 klo 23:42:02 »
jeesbox, sä et ilmeisesti tunne keijoa :)

ihan normaalia keijo-tekstiähän tuo on  ;D

jeesbox

• Vieras
« Vastaus #19 : 14.02.2006 klo 06:16:08 »
Nooh, en niin välitäkään tuntea jos teksti on tuollaista  ;D En minä ainakaan halua mollata ketään täällä, mielummin kannustaisin ihmisiä kuin etsisin niitä negatiivisia asioita vaikka väkisin, mutta ei tosiaan kannata ottaa millään pahalla, vaikka oman mielipiteen nyt tämän Keijon katkerista kirjoituksista sanonkin:) Meitähän on moneen junaan.

kuarakainen

• Jäsen
« Vastaus #20 : 17.02.2006 klo 21:49:30 »
Mulla taasen Keijon arvostus kohosi tuon nähdäkseni erittäin rehellisen kommentin jälkeen. Ja jos tuon alkuperäisen Keijon viestin lukee,eikä kiinnitä turhaa huomiota sanaan vammaista,niin kelpo viestihän se on. Asian esittely,pointti,perustelut ja kaikki. Tätä lisää.

Itse olen sitä mieltä,että Kemissä on jo parinkin vuoden ajan keskitytty hieman liikaa olemaan erilaisia. Toki paha mennä tarkemmin sanomaan,kun ei ole niitä kaikkia lähetettyjä töitä nähnyt ja lukenut. Paitsi omani..

Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä että olisin katkera. Olen vain todennut että omat näkemykseni siitä millaista on hyvä sarjakuva ovat aika lailla erilaiset kuin Kemin raadin. Siltikin lähettelen vuosittain oman tekeleeni sinne ihmeteltäväksi. Vailla palkintotoiveita - jollei tuota kesällä postiluukusta kolahtavaa albumia lasketa palkinnoksi.
"Kaikki on pilalla."

Antti Vainio

• Karpaattien nero
  • Jäsen
« Vastaus #21 : 17.02.2006 klo 23:32:50 »
En voi kommentoida albumia mutta voin kommentoida Keijon keskustelunavausta ulkopuolisena joka ei ole osallistunut kisaan tai tunne ketään keskustelussa mainituissa.

Ihan asiaa, se albumi jää kirjastossakin lainaamatta kun ennakkoluulot on että se on sisäpiirin selkääntaputtelua ja raivofeminismiä/kehitysmaajeesustelua/lisäävuodentrendeilyä.
Ulkopuolisen lukijan huomioonottaminen ei ole rikos ja välillä ihan liiketaloudellisesti järkevääkin.

Kohta Bee:Helvetin hauskaa että joku käyttää sanaa vammainen, varsinkin pejoratiivisessa merkityksessä. Minua naurattaa myös se että joku järjissään oleva pilkkaa jeesustelijoita, mahomettiläisiä, hottentotteja ja turkulaisia. Poliittinen korrektius tekee ihmisistä mattivanhasia, pitäisikö moderaattorien nyt  pyytää anteeksi koko maailmalta että aloittivat koko Kvaakin kun täällä sanottiin sana "vammainen"
« Viimeksi muokattu: 17.02.2006 klo 23:44:29 kirjoittanut Antti Vainio »
"This country sucks. It's all about the nature and who the fuck cares about the nature".

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #22 : 18.02.2006 klo 00:11:00 »

Kohta Bee:Helvetin hauskaa että joku käyttää sanaa vammainen, varsinkin pejoratiivisessa merkityksessä. Minua naurattaa myös se että joku järjissään oleva pilkkaa jeesustelijoita, mahomettiläisiä, hottentotteja ja turkulaisia. Poliittinen korrektius tekee ihmisistä mattivanhasia, pitäisikö moderaattorien nyt  pyytää anteeksi koko maailmalta että aloittivat koko Kvaakin kun täällä sanottiin sana "vammainen"
Niin. Ymmärrän vammaisen sellaisena jossa on vamma. Huumorittomuus, eli tosikkomaisuus, eli suhteellisuudentajun puute on vamma. Kirjoitan vammaisesta halventavassa (pejoratiivinen, hoo!) merkityksessä, koska vaikka tyhmyys ei olekaan paheksuttavaa, niin typeryys on. Ajattelukykynsä käyttämättä jättäminen on typeryyttä. Semmoinen ahdaskatseisuus jota Kemin kilpailukokoelman joissain töissä ilmeni, johtui ympärilleen katsomisen laiminlyömisestä.

Hottentotteja en ole koskaan pilkannut ja turkulaisia en uskalla pilkata niin kauan kuin Rami Selin häärii lähettyvillä.