Että sneak preview tulevaan julkaisuun kaipaa sneakkiä kritiikkiä? No minä aloitan, kun kahvi on kesken.
Juu tällasta vähän haetaan.
Tossa tulikin hyvää kritiikkiä, joka vahvisti hyvin myös omia käsityksiäni omista heikkouksistani ja kehittymisalueista. Tossa huonetilan kuvaamisessa olet ihan oikeassa ja siinä, että hahmoja voisi pistää vähän eri asentoihin, kun sivuttain, edestä tai takaa. Tossa juuri aloitin tekemään seuraavaa juttua tätä tulevaa sarjakuvaa seuraavaan sarjakuvaan, ja nyt olen vasta ensimmäistä kertaa ruvennut tekemään noita "pallohahmotelmia" ja se onkin auttanut huomattavasti henkilöiden liikkeen kuvaukseen. Ennen piirsin vaan suoraan naamasta alaspäin ilman sen suurempia hahmotelmia. Tosin jotkut ruudut tässä sarjassa ovat tarkoituksella tollain "patsasmaisesti" kuvattuja tarinan "dramaattisuuden" takia, mutta se on silti selkeä kehittämisalue. Myöskin omasta mielestäni tuo mannerheimi onnistui aikalailla hyvin.
Toinen mitä taas pidän heikkoutenani on monen ihmisen yhtäaikainen kuvaus samaan ruutuun, mutta tässä tarinassa sitä ei oikein nää, koska tarina on lähinnä yhden miehen seuraamista. Tähänkin olen kuitenkin tekeillä olevassa sarjakuvassa pakottanut itseni puuttumaan, pistämällä ihan tarkoituksella useita keskeisiä hahmoja. Josko siitä sitten oppisi pikkuhiljaa...
Viivavarjostukset olisivat kyllä nättejä, mutta loppujen lopuksi en oo kuitenkaan mielestäni niissä tarpeeksi hyvä, ja tykkään muutenkin enemmän tehdä selkeämpää viivaa. Kauhusarjakuvaan viivavarjostukset ovat tietenkin aivan omiaan, mutta tussauspuolella en yleensä tuppaa saada niistä tarpeeksi hyvän näköisiä.
Mutta kiitos kommentista, oli hyvä kuulla muiden mielipiteitäkin välillä, ja varsinkin, kun olen kanssasi vielä aika samoilla linjoilla.