Hei,
olisiko kenellä hyviä linkkejä tämän tyylisiin helppoihin ohje sivustoihin?
http://www.drawbooks.com/123_draw_series/73.htmhttp://www.cartoonconnections.com/draw_a_dog_page.htmOlen pitkästä aikaa taas aloittelemassa piirtämistä, ja haluaisin lähinnä oppia sen, että pystyn "rennosti" heittämään hahmoja/ajatuksia paperille. Niinkään realistiset kuvat eivät kiinnosta, vaikka se tyyli on se mitä arvostan taiteen puolelta.
Ongelma piirtämisessä on ollut se, että olen ollut "hyvä" jäljittelemään, mutta täysin kädetön luomaan tyhjästä mitään. Ajatukseni on, että jos piirrän 1000kpl erilaisia hassuja hahmoja, eläimiä ja esineitä eri asennoissa, niin pakosti lopulta pystyn piirtämään "ajatuksia paperille", ja opin sekoittamaan näitä esineitä/hahmoja keskenään, ja luomaan jotain omaa. Minusta on melkein käsittämätöntä se, kun täällä on paljon ihmisistä, jotka eivät piirrä juurikaan mallista, vaan voivat tuottaa paperille kuvia pelkästään omista mielikuvistaan.
Siitä olen useammastakin threadista lukenut, mistä kannattaa aloittaa, ja mitä kannattaa harjoitella, mutta tämähän varmaan riippuu paljon siitä, mitä tavoittelee. Jos tavoittelee ammattipiirtäjyyttä, pitää varmaankin sitkeästi vääntää ihmismalleja, ja kaikkea maan ja taivaan väliltä, välttää mangaa ja ties mitä. Itse en usko haluavani koskaan julkaista mitään sarjakuvaa, ja minua ei harmittaisi yhtään, vaikka maailmassa olisi 5.9 miljardia muuta ihmistä, jotka piirtäisivät samalla tyylillä kuin minä, kunhan osaan piirtää "helposti" itselleni/tenaville.
Tällä hetkellä harjoittelen kuvia kirjasta "creating manga superheroes..." Pidän kirjassa siitä, että siinä on hyvin välikuvia, että opin hahmottamaan hahmot "elementteinä". Aiemmin jos olen piirtänyt mallista jotain, olen suoraan alkanut kiertää ääriviivoja ja yksityiskohtia, ja tehnyt suoraan lopullisen tarkkaa jälkeä. Tämä on ajan saatossa juurtunut syvälle, joten tarvitsen todennäköisesti hyvin paljon harjoitusta siihen, että opin rakentamaan hahmot palloista ja putkista, ja sitten kumittamaan ne pois, ja viilaamaan lopullisen muodon vasta sitten. Tyhjästä tuskin voi hyvin luoda mitään, ilman että hahmottelee ensin mittasuhteet kuntoon.