Author Topic: War of Wars  (Read 5618 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mikael Mäkinen

• maziwapp
  • Valvoja
  • Ostapa kuule sarjakuvaa.
War of Wars
« on: 15.05.2005 klo 22:10:31 »
Mä en oikein tiä pitäskö tälle tehä uus aihe vai ei, mutta teimpä kuitenkin... Poistakaa jos on tarpeen.

Joo mutta mä alotin tosiaan sarjakuvan tekemistä ton Pepposen Rikun novellista. Tuola olis kolme ekaa sivua, että kommentoikaa, että kannattaako jatkaa.

http://www.geocities.com/mkkentertaiment/wow

t: Johannes Mäkinen

Anssi Rauhala

• Jäsen
  • Aces High!
Re: War of Wars
« Reply #1 on: 15.05.2005 klo 22:51:08 »
Miten niin, "kommentoikaa, että kannattaako jatkaa"? Jos täältä, anonyymien nimimerkkien takaa, tulee julmaa kritiikkiä, sitten unohdetaan koko sarjakuva, vai? Ei sitä saa tuommoiseksi päästää. On meitä kaikkia haukuttu ja neuvottu lopettamaan koko homma, kun kaikki kerran tiedämme, ettei tämä kannata (muualla kuin isommilla markkinoilla)... mutta asiaan.

Olet ilmeisesti ajatellut pokkarikokoista julkaisua? Siltä näyttäisi, koska sivuilla on niin vähän ruutuja ja ruuduissa niin vähän  kuvaa. Tahtoisin neuvoa lisäämään ainakin osaan taustoista kaikenlaista irtosälää, huonekaluja, seiniä, ikkunanpokia, seinävaatteita. Myös jotkut dialoginpätkät olisi jo nyt voinut tiivistää yhteen ruutuun, sen sijaan, että eri henkilöiden reploilla on omat ruutunsa.

Toinen silmää hiertävä on nuo korkeat yläperspektiivit. Sehän on mainio tehokeino, mutta sen teho laskee, jos sitä toistaa kovin tiuhaan (kuten useamman kuin yhden kerran kolmessa sivussa). Vedä kuvakulmaa, samoin kuin koko ruutua, vähän matalammaksi, lähemmäs tarinan henkilöiden silmien tasaa, ja rakenna perspektiivi sen mukaan. Tämä nyt tietysti on vain tämmöinen neuvo. Samoin se, että keskity tekstaamaan huolellisesti tai kaiva jostain esiin joku hyvä tekstifontti.

Mutta otsikon ohjeistuksessakin sanottiin, että kommentoikaa toistenne töitä. Että antaa mennä vaan, kyllä se siitä. Ja itse olen lähes aina todennut omasta pöytälaatikostani löytämistäni kolme vuotta vanhoista aloituksista, että piirtäminen meni sitten uusiksi kokonaan.
"The ukulele army grows larger and larger, and soon we will dominate all media. Then you will all pay." (Jonathan Coulton)
http://anssirauhala.blogspot.com/

Mikael Mäkinen

• maziwapp
  • Valvoja
« Reply #2 on: 16.05.2005 klo 10:30:01 »
Joo oon siis piirtäny A5:lle ja siittä johtuu koko. Kiitos kovasti neuvoista koitetaan pistää korvan taakse. Noi tekstaukset on tällä hetkellä mun tekemiä ja mä en sitä taitoo oikeen omaa...

Taustoilla tulee kans olemaan asioita, mutta nyt ne on niin sanotusti pimeessä luolassa.

T: Johannes Mäkinen
« Last Edit: 16.05.2005 klo 13:22:18 by maziwapp »

Jarmo

• tyhmä nilkki
  • Jäsen
  • Varokaa metaforista deformaatiota.
« Reply #3 on: 22.05.2005 klo 13:52:04 »
Tyylikeinohan tuo on, mutta minua kuitenkin nuo valkoiset hohteet kaiken ympärillä häiritsivät. Mukavaa jälkeä jokatapauksessa, kyllä loputkin tulee luetuksi jos vastaan tulee.

Mikael Mäkinen

• maziwapp
  • Valvoja
« Reply #4 on: 24.05.2005 klo 01:24:04 »
No niin kiitos kommenteista. Molemmista. Siellä on nyt kuusi ensimmäistä sivua ja laatua ja tekstiä on nyt parannettu. Eli ei siis enää ole minun tekstaamaani. Onneksi.

JJ Naas

• Toikkarointia lammashaassa
  • Jäsen
« Reply #5 on: 24.05.2005 klo 01:29:44 »
Pidän siitä, että heti kerralla lähdetään tekemään näin viimeisen päälle kunnianhimoista ja eeppistä tarinaa. :D Se on oikea asenne! Ei säästellä niitä suuria ideoita pöytälaatikkoon, vaan laitetaan heti kerralla kaikki peliin.

Anssi Rauhala

• Jäsen
  • Aces High!
« Reply #6 on: 24.05.2005 klo 10:01:27 »
No sehän on selkeästi parantunut prosessissa! Tästähän on jo hyvä jatkaa!

Jos nyt ihan periaatteesta nillittäisin, niin ison maisemakuvan värit voisi tehdä uusiksi ns. ilmaperspektiivin huomioonottaen: siten niin, että mitä kauemmas mennään, sitä vähemmän väreissä on kontrastia ja sitä haaleampia / sinertävämpiä ovat sävyt. Lisäisi muuten avaruuden tuntua kertaheitolla. Hyvän esimerkin löytää mistä tahansa matkaesitekuvasta, jossa on vuoria. Ja kun sen kerran on nähnyt ja periaatteen sisäistänyt, niin se tuleekin sen jälkeen värittäessä yleensä ihan ulkomuistista.

Mutta kamppaile eteenpäin. Mielenkiinnolla seuraamme tilanteen edistymistä.
"The ukulele army grows larger and larger, and soon we will dominate all media. Then you will all pay." (Jonathan Coulton)
http://anssirauhala.blogspot.com/

Mikael Mäkinen

• maziwapp
  • Valvoja
« Reply #7 on: 24.05.2005 klo 12:18:18 »
Näin käy kun värittää keskellä yötä... Värit on nyt paremmin, ainakin toivottavasti.

Mikael Mäkinen

• maziwapp
  • Valvoja
« Reply #8 on: 07.06.2005 klo 23:43:26 »
Joo, mä muutin sen koko kutos sivun kun huomasin, et sehän oli ihan surkee. Eli nyt olis sivuilla molemmat versiot. Että jos voisitte ystävällisesti kommentoida. Edes vähän... taidanpa kuulostaa jo epätoivoiselta...

Mikael Mäkinen

• maziwapp
  • Valvoja
« Reply #9 on: 08.06.2005 klo 18:54:19 »
Vau. Kolme viestiä putkeen. Vois muokatakin jos jaksais. Juup, eli asiaan. Lisäsin taas uuden, elikkäs siis seitsemännen sivun. Ja kommentit on edelleen tervetulleita.

Kiitos.

Uroskana

• Guest
« Reply #10 on: 30.07.2005 klo 09:53:47 »
Juu kyllä se sivun 6 uudempi versio on paljon parempi! Muistuttaa aika paljon Hergen piirtämiä vuoristoja, ainakin siltä tuntui näin aamutuimaan. Olenko väärässä?

Lind JR.

• oikee meka agtiivi.
  • Jäsen
  • "omapa on mielipiteeni."©
« Reply #11 on: 03.08.2005 klo 12:31:31 »
kyllä se uusi versio kuutos sivusta on parempi...
miksi minä aina sanon viimeisen sanan keskusteluissa?

Mikael Mäkinen

• maziwapp
  • Valvoja
« Reply #12 on: 24.08.2005 klo 22:53:30 »
No niin, pitkästä aikaa menee tämäkin eteenpäin. Tai ainakin hieman. Omaan kursailemattomaan tyyliini, en tietenkään tehnyt kahdeksatta sivua, vaan seiskan uusiksi. Se on vielä vaiheessa, mutta pistän jossain vaiheessa valmiinkin nettiin.
Nyt siis valmiina tussaukseen asti.
 Ja sivu on poissa nyt

Ja jollei ole alkua lukenut, niin se selviää osoitteesta:
http://www.geocities.com/mkkentertaiment/wow

Edit: Kuva siis on aivan liian iso sivuille, joten se kannattaa tallentaa koneelle ja katsoa jollain ohjelmalla. Muuten se on ihan pikselimössöä.
« Last Edit: 16.09.2005 klo 15:25:53 by maziwapp »

aute-uur

• Ultimate Man Creature
  • Jäsen
« Reply #13 on: 27.08.2005 klo 21:54:30 »
piirrosjälki omaperäistä ja ihan mukavan näköistä, mutta jos tekee englanniks kantsii hoitaa kielioppi ja muut kondixeen ;) ;) ;)

ToniK

• Jäsen
« Reply #14 on: 04.09.2005 klo 18:56:53 »
Henkilökohtaisesti en pidä tästä.
En sano,että se olisi huonosti tehty tai mitään,mutta ei ole minun tyyppinen.
Joka tapauksessa,annetaan kommenttia yleisellä tasolla.

Katsoin tuota sivu 7:skaa,siinä on mielestäni liian hahmojen tielle menevät puhekuplat,enkä myöskään pidä niiden muodosta,mutta nehän ovat vain puhekuplat.

Sitten ruutu missä omenan myyjä raapii ahteriansa on nopeasti katsottuna hiukan vaikea hahmottaa mikä on mitenkin päin,ja sen ukon käsi näyttää siltä kuin siinä olisi vain 4 sormea.

Ei nyt kuitenkaan ruveta pilkkua viilaamaan.
Perus hyvää jälkeä on. :)