Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvablogit  (Luettu 272034 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lättä

• Innostunut sonni
  • Jäsen
  • Ei ole yhtään hyvä tämä.
Vs: Sarjakuvablogit
« Vastaus #195 : 05.01.2008 klo 18:33:15 »
Saako omalle blogille ihan vapaasti laittaa kaikkien muitten blogiosoitteita, vai joutaisinko nyt jalkapuuhun siitä hyvästä, mitä olen tehnyt?

ezuli

• Vieras
« Vastaus #196 : 05.01.2008 klo 18:39:38 »
Saako omalle blogille ihan vapaasti laittaa kaikkien muitten blogiosoitteita, vai joutaisinko nyt jalkapuuhun siitä hyvästä, mitä olen tehnyt?
Miksei saisi? Linkkejä ne on siinä missä muutkin, eikä esim yhteystietoja. Vaikka joku pyytäisi poistamaan linkin, ei siltikään ole mitään muuta velvoitetta kuin hyvät tavat. Salasanasuojatun blogin salasanaa ei tietenkään saa jakaa ilman lupaa.

Lättä

• Innostunut sonni
  • Jäsen
« Vastaus #197 : 05.01.2008 klo 18:40:52 »
Miksei saisi? Linkkejä ne on siinä missä muutkin, eikä esim yhteystietoja. Vaikka joku pyytäisi poistamaan linkin, ei siltikään ole mitään muuta velvoitetta kuin hyvät tavat. Salasanasuojatun blogin salasanaa ei tietenkään saa jakaa ilman lupaa.
Ok. Kiitos. Sitten lisään sinutkin. :P

ezuli

• Vieras
« Vastaus #198 : 05.01.2008 klo 20:26:28 »
Ok. Kiitos. Sitten lisään sinutkin. :P
Voih, olet ensimmäiseni.

Ei vaan, ajattelin itsekin pian tehdä tuollaisen boksin. Sittenpä näette.

mikko jylhä

• Jäsen
« Vastaus #199 : 07.01.2008 klo 14:33:35 »
Kun kerran oppilaat edellä, niin pitihän minunkin. jylhamikko.vuodatus.net . Tämän motivaattorina on ehkä sitten pakottaa itsensä reenaamaan enemmän.

edit. linkitin linkin.
« Viimeksi muokattu: 26.02.2008 klo 20:10:39 kirjoittanut mikko jylhä »
float like a butterfly, stink like a beaver

Lättä

• Innostunut sonni
  • Jäsen
« Vastaus #200 : 13.01.2008 klo 15:57:38 »
Olenko ainut, jolla on ongelmia kommentoida vuodatus-blogeille, jos niissä on kirjaintarkistus?  Mielestäni kirjoitan ne oikein, mutta sitten sivusto ei päivity vaan jämähtää siihen. Sitten jos laittaa "Päivitä", kaikki katoaa.

ezuli

• Vieras
« Vastaus #201 : 13.01.2008 klo 16:03:44 »
Olenko ainut, jolla on ongelmia kommentoida vuodatus-blogeille, jos niissä on kirjaintarkistus?  Mielestäni kirjoitan ne oikein, mutta sitten sivusto ei päivity vaan jämähtää siihen. Sitten jos laittaa "Päivitä", kaikki katoaa.
Ne tarkistuskuvat on niin tehokkaasti sotkettuja, ettei oikea ihminenkään tahdo saada niistä selvää. Isoja kirjaimia se ilmeisesti vaatii. Sen jämähtäneen sivun urlissa lukee, että koodi on väärin, mutta se ei älyä antaa kunnon virheilmoitusta.

Itse otinkin tavaksi kopioida kommentin talteen leikepöydälle kirjoitettuani yhden kommentin uudestaan neljä kertaa virheellisen koodin takia.

bloggaaja

• Vieras
« Vastaus #202 : 17.01.2008 klo 13:28:37 »
Se joka perusti Vuodatus-blogit, pitäisi palkita.

Joku on valittanut sen karusta ulkoasusta mutta mikään ei estä muokkaamasta tyyliä. Ilmainen ja helppokäyttöinen blogialusta, joka ei turmele sarjiksia, on todella edistänyt sarjakuvablogikulttuuria.

Grezen

• Jäsen
  • ¡Viva Zapata!
« Vastaus #203 : 17.01.2008 klo 13:43:09 »
Tuumiskelin tässä, että onkohan missään muualla maailmassa yhtä vahvaa sarjakuvablogikulttuuria? Siis nimenomaan ei-ammattimaisten tekijöiden pitämiä sarjisblogeja. Ranskankielisiä sarjisblogeja kai löytyy, mutta nekin käsittääkseni ovat jo hieman mainetta saaneiden tekijöiden pitämiä (korjatkaa, jos olen väärässä)? Suomessa uusin ja kasvavin sarjisbloggaajaryhmä ovat lukioikäiset tytöt, joista monet piirtävät sarjakuvaa ensimmäisiä kertoja elämässään.

*Muok: Löytyyhän noita amatöörien sarjisblogeja Ranskastakin, nyt kun osasin etsiä.
« Viimeksi muokattu: 17.01.2008 klo 13:45:09 kirjoittanut Grezen »

Otto Sinisalo

• Jäsen
« Vastaus #204 : 17.01.2008 klo 14:02:34 »
Se joka perusti Vuodatus-blogit, pitäisi palkita.

Sen perusteella arvioituna, kuinka rätväkkäästi Vuodatus korjaa ilmeisiä puutteita sovelluksessa, ylläpidossa ei ole ketään palkittavaa.

Okei, haluan listauksen blogeista, jota liittyvät sarjakuviin. Etusivu -> Blogit kategorisoituna. "Tämä toiminto on hetkellisesti pois päältä". Ei siinä mitään, mutta kun tämä toiminto on ollut "hetkellisesti pois päältä" kaksi kuukautta. Voi tietysti olla, että olen ainoa joka ko. toiminnallisuutta kaipaa jos siitä kukaan ei ole valittanut, mutta kamoon. Kaksi kuukautta! (Samoin muuten "blogit aakkosittain" ei toimi).

Onhan se toki hyvä alustaa kuvien esittämiselle, mutta eikö se 20 megatavua tule täyteen ennen pitkää? Jos vaikkapa Jupun stripit ovat á 50 kilotavua, jupu.vuodatus.net täyttyy 400 stripin jälkeen. Norpatti.vuodatus.netiltä loppuu tila noin parinsadan merkinnän jälkeen, jos siis 20 megan rajoitus pitää paikkansa.

Ahaa! Pengottuani hieman paljastuu, että kyseessä on yhden miehen show. Hyvä esitys tämä huomioon ottaen, mutta 40 000 käyttäjää on aikamoinen vastuu yhdelle tyypille.

Grezen

• Jäsen
  • ¡Viva Zapata!
« Vastaus #205 : 17.01.2008 klo 14:07:05 »
Onhan se toki hyvä alustaa kuvien esittämiselle, mutta eikö se 20 megatavua tule täyteen ennen pitkää?

30 megatavua nykyään. :)

Mä olen käyttänyt tällä hetkellä muistaakseni vähän alle 4 megatavua puolessatoista vuodessa. Eli humanistin matematiikalla pystyn pitämään blogia kymmenisen vuotta.

Vuodatuksen takkuilu kyllä v*tuttaa ankarasti. Nyt se on taas toiminut suht. hyvin jonkun aikaa, mutta kyllä nuo isommatkin ongelmat ovat olleet jokaviikkoisia.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #206 : 21.01.2008 klo 15:30:27 »
Vanhassa vara parempi...

Comic Books Revisited
http://comicbooksrevisited.blogspot.com/

Nämä ovat elämää suurempia sarjakuvia.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #207 : 21.01.2008 klo 17:50:10 »
Minä itse käyn aina melko usein kattomassa mitä menneen ajan sarjakuvaherkkuja ja originaaleja ruotsalainen sarjakuvapiirtäjä Joakim Gunnarson on löytänyt:
http://sekvenskonst.blogspot.com/index.html

Timo

Irene

• Jäsen
« Vastaus #208 : 23.01.2008 klo 09:12:57 »
Ihanaa kun Jupu ja Solja ovat päivitelleet ahkerasti viime aikoina! \o/
Lukupäiväkirjani: http://sbrunou.blogspot.com

AapoK

• Jäsen
« Vastaus #209 : 27.01.2008 klo 12:33:14 »
http://www.aapokukko.vuodatus.net/

Tuossa omani. Pyrin päivittämään aina kun mahdollista.