Kirjoittaja Aihe: Keräilytarvikkeet  (Luettu 40344 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Curtvile

• Ylläpitäjä
Vs: Keräilytarvikkeet
« Vastaus #60 : 15.06.2008 klo 15:44:20 »
Kukunoria on mun mielestä aika lailla turha mainita sarjakuvakauppana.
Joskus oli Suomen paras, mutta valitettavasti nykyisin tilanne on aivan jotain muuta kun ovat selkeästi alan oheiskrääsäliike :(

Ei todellakaan ole sarjakuvakauppa.
Mutta laatikot ei olekaan sarjakuvia. Marsupilami, Jenna Jameson, Kapteeni Amerikka kuva-aihein varustetut säilytysboksit, printit ja noveltyvessapaperirullapidikkeet onkin eri juttu.
Ja tuo hinta-arvio johtui siitä että omat boksit oli ~8€ edellisen valuutan aikaan eikä dollarin kurssi näitä hankittaessa juuri kukkarossa ole näkynyt.

Lönkka

• Jäsen
  • Life goes on (except for those who die)
« Vastaus #61 : 15.06.2008 klo 15:50:33 »
Harvemmin Kukunorissa tulee nykyään käytyä mutta mun mielestä valikoima on oheiskrääsää kuten nukkeja, patsaita, julisteita jne eikä apuvälineitä (lehtien) keräilyyn kuten suojapusseja tai lootia.

Mutta kunhan vaan soitan poskeani enkä mistään oikeasti tiedä.
Voihan siellä ollakin tuommoista tai ehkä voivat tilata, mutta epäilen että Mononen tilailee enempi Euroopasta noita tavaroitaan.

En usko että mikään firma lähtee tilailemaan uudesta tukusta pelkkiä lootia tms jos eivät tosiaan tilaile sieltä jo valmiiksi jotain muutakin.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #62 : 29.11.2009 klo 23:03:15 »
Ostin Kodin ykkösestä pahvisia bokseja sarjakuville. Kuvaa en löytäny netistä mutta Ordinett on nimi ja koko 52 x 29 x 20. Toi koko on varsin hyvä sarjakuvalehdille. Niitä menee yhteen laatikkoon kahteen pinoon, kolmatta ei valitettavast ihan mahdu. Leveys ja korkeus on siis oikea mutta pituus hieman turhan paljon. Liimaselkäisiä saa tosin helposti riviin niin että selkämys sojottaa ylöspäin.

3 kpl maksoi 5,90 muistaakseni.

OM

• Jäsen
« Vastaus #63 : 31.03.2010 klo 00:48:24 »
Minulle sarjakuvien ostaminen on lähinnä viihdykettä  itselleni ja ajan kuluttamista niitä lukemalla  tarinoineen,  enkä ole koskaan niitä erityisemmin kerännytkään, koska en niitä hautaan mukanani voi viedä. Enkä kohtele niitä silkkihansikkain....vaikka joitakin vanhoja sarjiksia kyllä pitäisi. Niissäkun on käytetty painamiseen surkeaa paperia joka hajoaa ajan kaa.  Ne eivät ole minulle palvonnan kohteita olleet koskaan. Mutta tässä teille monille, jotka keräätte ja säilötte niitä kuin suolasillejä erinomainen osoite, josta voitte tilata laadukkaita koteloita, mappeja ja suoja-muoveja. Takuulla ette saa näitä kaikkia Suomesta. Ameriikan pojilla on kaikkea ja paljon.

Tässä linkki:
http://www.bagsunlimited.com/cart/browse.asp?cat=3
« Viimeksi muokattu: 31.03.2010 klo 00:52:16 kirjoittanut Orjan May »

Ällistysmies

• Vieras
« Vastaus #64 : 26.02.2012 klo 00:12:22 »
Moikka!

Ensimmäinen viesti foorumille. Olen taustalta seurannut keskustelua jo pitkän aikaa, mutta vasta nyt päätin rekisteröityä.

Sen pidemmittä puheitta asiaan: osaatteko sanoa, saako ComicSupplyn ja muiden myymiä, sarjakuvien säilyttämiseen tarkoitettuja pahvi- ja muovilaatikoita hommattua jollain ilveellä tänne pohjolaan? Myykö Euroopassa tai jopa Suomessa niitä joku, tai lähettääkö mikään Jenkkipulju niitä tänne asti? ComicSupply ei ainakaan.

Kiitoksia!
« Viimeksi muokattu: 26.02.2012 klo 01:54:48 kirjoittanut Ällistysmies »

Chessman

• Jäsen
« Vastaus #65 : 26.02.2012 klo 01:26:30 »
Ei kannata lähtä tällaiseen hömppään mukaan. Hyviä laatikoita saa esim.tokmannilta..

Happovapaita tukipahveja,sekä säilytyspusseja saa myös suomen puolelta!

Ällistysmies

• Vieras
« Vastaus #66 : 26.02.2012 klo 11:07:15 »
Jos Tokmannilta saa allaolevan kaltaisia laatikoita, niin toki ostan niitä ennemmin sieltä kuin tilaan ulkomailta:

Luulen kuitenkin, että ei saa?

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #67 : 26.02.2012 klo 12:29:28 »
Ei saa Stokkalta.
Tämmönen ketju oli jo ennestään. Yhdistetään?

Timo

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #68 : 26.02.2012 klo 12:33:29 »

echramath

• Suomen Hakki Hamsteri -kerhon puheenjohtaja
  • Jäsen
« Vastaus #69 : 26.02.2012 klo 12:54:30 »
Ei saa Stokkalta.

Stokka lienee Stockmann, Tokmanni taas on ihan oikeasti tänne periferiaan pesiytynyt sekatavarakauppa, jonka sotkeutuminen perinteiseen tavarataloon on markkinamiehen tarkoitus ja salajuoni.

Itse lähtisin kumminkin etsimään sopivia hyllyjä laatikoiden pinoamiseen sen sijaan, että niistä itsestään alkaisin kokonaisuutta kokoamaan.
I've got 99 problems, but luftballons ain't one.

Chessman

• Jäsen
« Vastaus #70 : 26.02.2012 klo 13:29:24 »
Jos Tokmannilta saa allaolevan kaltaisia laatikoita, niin toki ostan niitä ennemmin sieltä kuin tilaan ulkomailta:

Tällaiset sarjistenkeräilyyn suunnitellut laatikot ovat vaan mun mielestä
turhaa ameriikan hömpötystä,ja siihen otin kautta rantain kantaa.

Vastaavan kaltaisia laatikostoja löytää helposti sisustus/sekatavarakaupoista,ja ajavat saman asian.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #71 : 26.02.2012 klo 13:34:29 »
Kellariin ei sitten koskaan sarjakuvia paffilaatikoihin.

T: Nimimerkki "Märkää selluloosaa"

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #72 : 26.02.2012 klo 17:05:48 »
Äh. Luin epätarkasti. Tiedän kyllä Tokmannin.
Muut sisustus/sekatavarakaupoista vastaavan kaltaiset laatikostota vaan tahtovat olla väärän kokoisia. Nämä ovat sarjakuvalehden kokoa, nämä "oikeat" laatikot. (no ei mulla näitä ole kyllä yhtäkään - ei sen puoleen)

Timo

x_man

• Jäsen
« Vastaus #73 : 05.04.2012 klo 09:33:10 »
Hei.

Tiedustelisin että löytyisikö sarjakuvalehtien keräilijöistä kiinnostuneita lähtemään mukaan kimppatilaukseen
USAn sarjakuville tarkoitettujen pahvilaatikoiden tilaamiseen. Toki näihin pahvilaatikoihin mahtuu muitakin sarjakuvia, mutta
mitat on otettu jenkkilaatikoiden mukaan.

Tarkoitus olisi siis teetättää laatikot pääkaupunkiseudulla ja valmiit laatikot toimitetaan helsinkiin josta ne voi joko hakea tai
sitten voidaan postittaa postin hintojen mukaan eteenpäin.

Minimitilaus olisi 10 laatikkoa.

Uskoisin että postikulut tuolle 10 laatikon paketille on jotain 8,50-12.95 riippuen mitä nuo tulee painamaan.

Laatikoihin tulee mukaan kansi. Laatikoiden materiaali on happovapaata pahvia.

Väri vaihtoehtoja olisi kaksi joko ruskea tai ulkopinta valkoinen.

Saamiemme tietojen mukaan jos paino jakautuu laatikoissa tasaisesti kestää yksi laatikko 20kg painon.
Yhden laatikon päälle voi kasata 35-40kg painoa.

Yhteydenottoja voi laitta tulemaan tähän ketjuun, yksityisviesteillä tai sähköpostiin  xmanhuuto@gmail.com

Laatikoiden hinnat. Hinta sisältää ALV 23%

Toki jos tilausmäärä ylittää yli 200kpl niin hinta saattaa tuosta vielä laskea. Tällä hetkellä kasassa on noin 50 laatikon tilaus.

Pohja 0312:U 420x210x280  10BCRR (ruskea)
eräkoko 100 kpl 3,5 eur/ltk
eräkoko 200 kpl 3,2 eur/ltk
Kansi 420x210x60 1CRR

Pohja 0312:U 420x210x280  10BCVR (ulkopinta valkoinen)
eräkoko 100 kpl 4 eur/kpl
eräkoko 200 kpl 3,6 eur/ltk
Kansi 420x210x60  1CVR

VesaH

• Jäsen
« Vastaus #74 : 26.04.2014 klo 14:29:08 »
Vanhimpia ja arvokkaimpia sarjakuvalehtiä on tapana säilöä muovipusseihin, joita on monenlaisia ja joista täälläkin on keskusteltu. Halvemmat tavallisesta muovista tehdyt pussit vahingoittavat lehtiä, joillei niitä uusi muutaman vuoden välein.

Sen vuoksi en niitä käytä, vaan Mylar-pusseja. Niissäkin on ongelmansa: jostain syystä taustapahvit pitäisi uusia säännöllisesti, vaikka itse Mylar-pussi kestää ainakin sata vuotta.

Paras vaihtoehto saattaisi olla paksu 4 milin Mylar, joka ehkä on riittävän tukeva lehtien säilömiseen ilman pahveja.

Usein on tapana taittaa säilömispussin läppä ja sulkea teipillä. Minä en ole tähän ryhtynyt, sillä 2 milin ja 4 milin Mylar on liian hankala taittaa. Olen jättänyt Mylarit yläosasta auki. Voisiko tästä olla seurauksena, että lehti alkaa kellastua nopeammin yläosastaan, jossa se on enemmän kosketuksissa ilman kanssa?

Sitten on Mylareja, joissa on kaksi läppää yläosassa, siis molemmin puolin. Niiden sulkemista teipillä voisi harkita, vaan kuinka helppoa on saada teippi pois? Jos vaikka joskus haluaisi lukea lehteä, jonka on säilönyt pussiin...