Kirjoittaja Aihe: sarjakuvafestarit 2003 (helsinki)  (Luettu 12618 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Esa

• Jäsen
Re:sarjakuvafestarit
« Vastaus #15 : 28.09.2003 klo 12:22:01 »
Lainaus
No voi perhana.. olen menossa tänään festareile ja Ranma ½ oli eniten odottamani tapaus Neil Gaimanin jälkeen.  
  Paljonko albumilla muuten oli hintaa?

Anteeks, toivottavasti menit sinne koska se sano että tänään vasta tulee en vain muistanut sanoa. Tais olla 4 euroo.
« Viimeksi muokattu: 28.09.2003 klo 12:26:11 kirjoittanut eppu »

Rouhu

• Jäsen
  • Fornit some fornus
« Vastaus #16 : 28.09.2003 klo 17:34:10 »
Jeps tänään tuli käytyä ja   Egmontinkin pöydälle tuli just sopivasti laatikollinen Ranmaa kun satuin paikalle. Kaikki menivät kuin kuumille kiville samantien. gmontin myyjä totesikin että vastaanotto on ollut todella positiivinen ja vuodenvaihteeseen mennessä pitäisi tulla ulos pari albumia lisää. Enempää ei julkaisutahdista osannut kertoa.

Muita ostettuja sarjiksia:
Ihmeneloset 2/1984,  Makedonian kojusta, ah, nyt on viimeinkin Ihmeneloset kokoelma täydellinen. :)

Death: At Death's door, Jill Thompsonin mangapokkari.

Otto 1000 nro4,  jesh Otto1000:n tarina jatkuu, suosikki omakustannesarjikseni!

Charles Bukowskin Naisia kirja, sekä vielä Jasso  avaimenperä.  Ja kuten Ilja totesi olisi tuonne saanut helposti tuhlattua 200 euroa.  

Miinusta pienistä tiloista ja infernaalisesta kuumuudesta. Gaimania olisi halunnut päästä katsomaan paljon enemmän kuin saliin päästettiin..

thepanu

• Jäsen
« Vastaus #17 : 28.09.2003 klo 21:01:21 »
Omaan kassiini siirtyi (ulkoasianministeriön pöydältä sai muuten hyviä kangaskasseja:) Huitulan Kalevalat ja Puunukke, sitten omakustannepuolelta muutama numero Shockia ja Kersantti Napalmia. Sitten myös Dodgerin nappasin mukaani.

Makedonian tiskiltä kattelin vanhoja Dredd-lehtiä, mutta 30 euron hinta ykkösnumerosta oli vähän liikaa nykyisessä taloudellisessa tilanteessa. Se oli kyllä todella hyväkuntoinen että siinä mielessä vähän kaduttaa..
huuto.net kohteeni

Reima Mäkinen

• Jäsen
Hgin Sarjisfestarit 2003-raportit
« Vastaus #18 : 29.09.2003 klo 18:44:36 »
Toisessa säikeessä keskustellaan festarihankinnoista http://www.kvaak.fi/keskustelu/index.php?board=3;action=display;threadid=269

Minua kiinnostaisi nähdä kuvia ja lukea kokemuksia.
Oma pieni raporttini:
http://gamma.nic.fi/~kuvagra/sarjakuva/hki2003.htm
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #19 : 29.09.2003 klo 21:20:22 »
No voe, sitä Makedoniaa!
Jotenkin on mennyt usko siihen paikkaan täysin (anteeksi vain asianosaisille). Kyllähän sieltä löytyy melkein mitä vain hakee, mutta ne hinnat (jenkkilehdet on ainoita halpoja/samaa hintatasoa kuin muissa divareissa).
Löydän samat lehdet halvemmalla muista Tampereen divareista (vaikka useammin kuin kerran olen kuullut Makedoniassa korkeiden hintojen perusteluksi, että niitä lehtiä ei enää liiku paljoa).
Esim. noita Dreddejä (vanhoja 80 -luvulta) olen nähnyt Lukulaarissa alle 5 euron hinnalla hyväkuntoisina.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #20 : 30.09.2003 klo 14:07:22 »
Festarit olivat minulle silkkaa miinusta  :'(

En kertakaikkiaan lauantaina käydessäni sietänyt sitä klaustrofobista olotilaa minkä tungos eli myöskin v:mäiseksi ryysikseksikin kutsuttu luonnoton väenpaljous aiheutti. Yäk. Kammottavaa. Ja sama tilanne Suom. kirjakaupassa Gaimanin vierailun aikana. Voi tätä fanikyldyyriä.

Ja Good Fellows oli kätkenyt ne pirun aletuotteensa, minä en kysynyt missä ne olivat.   ???

Kyllä oli törkeää mielestäni, aletuotteet joita mainostetaan pitää kyllä pistää sitten hyvin esille, kummaa toimintaa. Me so angry.  >:(

Noh, ostin silti 4 kpl Sandman Mystery Theatrea ja myöhemmin sain EU:n ilmaisalpparin kaverilta. Ei ihan hukkareissu...

Ruutujätkä

• jauhaja
  • Jäsen
« Vastaus #21 : 30.09.2003 klo 14:11:32 »
No voe, sitä Makedoniaa!
Jotenkin on mennyt usko siihen paikkaan täysin (anteeksi vain asianosaisille). Kyllähän sieltä löytyy melkein mitä vain hakee, mutta ne hinnat (jenkkilehdet on ainoita halpoja/samaa hintatasoa kuin muissa divareissa).
Löydän samat lehdet halvemmalla muista Tampereen divareista (vaikka useammin kuin kerran olen kuullut Makedoniassa korkeiden hintojen perusteluksi, että niitä lehtiä ei enää liiku paljoa).
Esim. noita Dreddejä (vanhoja 80 -luvulta) olen nähnyt Lukulaarissa alle 5 euron hinnalla hyväkuntoisina.

Joo, Eisnerin Talo Bronxissa on toki harvinainen, mutta ei ehkä 55 euron verran harvainainen. Ottaen huomioon, että eräässä helsinkiläisessä divarissa hinta oli samankuntoisesta kirjasesta 25 euroa halvempi. Aika suolasta, mahtoi olla festarihinnat kehissä.
Minulla on kädet, miksi minä en ohjaa tätä laivaa?

Patrick Wester

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #22 : 30.09.2003 klo 15:23:15 »

Joo, Eisnerin Talo Bronxissa on toki harvinainen, mutta ei ehkä 55 euron verran harvainainen. Ottaen huomioon, että eräässä helsinkiläisessä divarissa hinta oli samankuntoisesta kirjasesta 25 euroa halvempi. Aika suolasta, mahtoi olla festarihinnat kehissä.

Talo Bronxissa divarissa 55 ehkua??? Kuulosti huikealta ja kävin huvikseni tsekkaamassa huuto.netin, jossa Taloa Bronxissa ollaan myymässä peräti 70 ehkulla!!!
 (Sikäli hassua että olen viime aikoina putsaillut paikkoja ja loistavakuntoinen Talo Bronxissa oli menossa seuraavassa satsissa antikvariaattiin. Täällä Oulussa tuskin mistään antikvariaatista saa kovin hääppöisiä hintoja joten pitänee panna huutonettiin tai kaupata tuolla ostetaan ja myydään osastolla, jospa saisi enemmän kuin alunperin kaavailemani 5-10 e.  Eksyi taas alkuperäisestä otsikosta josta sori......)  

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #23 : 30.09.2003 klo 22:29:53 »
Ihan unohtu omat festarikokemukset.

Tultiin siis Helsinkiin lauantaina ja pois lähdettiin sunnuntaina. Heti saavuttua käytiin Good Fellowsissa (piti käydä hakemassa Generations 2 trade ja vähän muutakin). Siitä suunnattiin sitten Aktia -saliin toteamaan, että täyttä oli. Kaikki paikat kierrettiin rankalla kyynärpää taktiikalla ja jäihän sieltäkin haaviin muutama kirjanen.
Siitä lähdettiin sitten majapaikkaan ruuanlaittoon yms.
Sunnuntaina palattiin aitiopaikalle ennen kotiinlähtöä vain todetaksemme, että oli vieläkin täydempää (lue: nähtiin jono ulko-ovella). Otettiin siis vihjeestä vaari eikä edes jääty norkoilemaan, vaikka sanottiinkin, että tilanne helpottaa, kun Gaiman tulee singeeraamaan ulos.

Tämän vuoden festarisaldo oli siis n. 30 minuuttia paikallaoloa.

Kritiikki: Tila on aivan liian pieni, mistä kaikki varmaan onkin yhtä mieltä. Muuten oli kyllä kivaa ja oltaisiin viihdytty pidempäänkin, mutta se tungos ei oikein innostanut, varsinkin kun oli vielä kova nuha päällä.
Erityisen ilahtunut olin, kun näytti siltä, että tarjontaa oli huomattavasti viime vuotta enemmän (siis ohjelman lisäksi erilaiset myyntipöydät ja pienlehtitaivas).

Ensi vuonna sitten vielä paremmissa merkeissä.

Foxtrot

• Jäsen
« Vastaus #24 : 30.09.2003 klo 23:35:54 »
Itse kävin vain lauantaina, eikä siellä mielestäni aivan sietämättömän ahdasta ollut. Riippuu varmasti kellon ajasta jne. Ostin pari vuoden -85 Ryhmä-X:ää, se vuosikerta kun on kaikkein vajain kokoelmassani. En tiedä onko tuo kaikkein halutuin vuosikerta, mutta niin loistavia nuo olivat, etten sitä ihmettelisi. En siis ole aiemmin päässyt lukemaan pimeän feeniksen tarinaa. Samaten ostin pari 2003 alkuvuoden R-X numeroa, meno on hitosti parantunut siitä, mihin se jäi kun lehti lakkasi viimeksi ilmestymästä. Pari Tilsaa tuli kanssa ostettua, niitä kun ei Turusta ole oikein löytynyt mistään viime aikoina. Ja nythän niihin sai vielä oivilla kuvilla varustetut signeeraukset. Yksi Hämis vuodelta -86 tuli kanssa ostettua. Ja Top 10 book 1.

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #25 : 01.10.2003 klo 11:05:24 »
Minusta julkiset liikennevälineet ovat AINA sietämättömän täysiä. Käytän niitä yleensä aamulla mennessäni töihin ja palatessani töiden jälkeen. Aina jos kaupoissa jaetaan jotakin ilmaiseksi, siellä on ikävät jonot. Miksi näin!? ;)

Tapahtman onnistumisen eteen hikoilleena voisin vuodatella:
Aktia-Sali oli tyhjää täynnä varsinkin sunnuntaina kymmenestä puolille päivin. Lauantaina porukka (ns.lössi) lähti liikkeelle, eli saapui paikalle hieman aikaisemmin. Myös viiden jälkeen oli molempina päivinä melko hiljaista.

Ajatelkaa myös järjestelyiden hyviä puolia. Paikka ei todellakaan ole syrjässä (ei ylimääräisiä matkakuluja ja matkustusaikaa) ja se on suhteellisen viihtyisä.
Sisällä ei tipu vettä päähän, ei tarvitse palella tai ylen määrin hikoilla.
Ei tarvitse kinata joutavien portsareiden, järkkäreiden tai kansan syviä rivejä edustavien päällysmiesten kanssa.
Pääsee ilmaiseksi istuskelemaan jos jalat väsyy. Sisäänpääsykin on maksuton.
Tapahtumat (jopa se kuuluisa kaljan myynti) ovat sen verran keskitetysti saman katon alla, että tuttujen naamojen perässä ei tarvitse ylen aikaa juosta. Festarivieraat, isot- ja pikkustarat ovat jutteluetäisyydellä...

Kukaan ei kai ole vielä isommin valittanut bileiden puutetta?! Ilmeisesti "HC-bailaajat" olivat tyytyväisiä Saunabaarin säätöön ja muut kärsivät hiljaa?

...ja tosiaan niitä mun kuvia löyty muutama webistä.
http://gamma.nic.fi/~kuvagra/sarjakuva/hki2003.htm
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

vesa saarinen

• Jäsen
« Vastaus #26 : 03.10.2003 klo 15:52:18 »
No voe, sitä Makedoniaa!

Makedoniasta saa aika paljon tavaraa, jota ei muualta noin vain löydy. Olen, esimerkiksi, itse metsästellyt tässä taannoin 70-luvun alkupuolen King Kongeja, ja Makedoniastahan noita löytyi melko hyvin - kaiken lisäksi vielä täysin korkkaamattomina kappaleina.

Hinnat tosin ovat ajoittain tosiaan mitä sattuvat. Tänään Turun kirjamessuja kiertäessäni Makedonian osasto houkutteli, mutta ah ja voih, lompakkoni vaikertaa.
"Maailman turhien asioiden joukossa sarjakuvat edustavat kärkipäätä! Kaiken lisäksi ne ovat kalliita."
-Roope Ankka

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #27 : 03.10.2003 klo 19:24:08 »
No, ehkä siinä onkin se, että en ole mitenkään himokerääjä ja siksi ei ole tarvettakaan maksaa isoja summia jostakin, jonka haluaisi. Ilmankin pärjää.
Makedonia taitaa olla ainoa divari, jossa en käy hyvikseni pläräämässä lehtiä (ainahan sitä voi jotakin löytää). Jaa no käyn jenkkilehtiä kattelemassa. Ne on halpoja, vaikka eipä niitä taida pahemmin uusia sinne tulla...

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #28 : 09.10.2003 klo 14:05:56 »
Apuva  ???

Voisiko joku jelpata. Kävin Neil Gaimanin sivustolla nyt muistaessani tsiigaamassa hänen "journaliaan" mutten millään päässyt nk. "archives" osastoon jossa olisi ehkäpä ollut stooria miehen Suomen visiitistä. Onkohan sitä mahdollista saada mistään luettavaksi.

Muutenhan tuo oli aika hauskaa luettavaa, tai noh tiedä kuinka hauskaa on enää Neil Gaimanillakaan jos liikkuu tuota tahtia eri maissa; Saksaa, Kroatiaa, Suomea, Ruotsia, Norjaa...Miesparka ihan sekaisin jopa missä maassa on välillä tyyliin "tämä on Ruotsi. Ainakaan tämä ei näytä Hampurilta...? Joten tämän täytyy olla Ruotsissa, Tukholmassa..."  ;D

thepanu

• Jäsen
« Vastaus #29 : 09.10.2003 klo 14:18:17 »
Siellähän se oli journalista suora linkki vanhempiin juttuihin.

http://www.neilgaiman.com/journal/archive.asp

Mutta tuossa suora linkki arkistoon.
huuto.net kohteeni