Kirjoittaja Aihe: Kemi 2004  (Luettu 9300 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Liipo

• Vieras
Kemi 2004
« : 16.04.2004 klo 16:05:19 »
Rock-sarjikset valtaavat Kemin

Kemin sarjakuvapäivien tämän vuoden teemana on sarjakuva ja musiikki. Festivaali rakentuu musiikkiaiheisista sarjakuvista, levyjen kansista ja julisteista kootun näyttelyn ympärille.

- Näyttely on ainutlaatuinen Suomessa ja tuskin muuallakaan maailmassa on nähty näin laajaa kokoelmaa, festivaalijohtaja Heikki Porkola sanoo.

Näyttelyyn tulee sarjakuvaoriginaaleja ja kuvitusta 40 eri tekijältä yhdeksästä maasta. Tekijät ovat paikkansa sarjakuvamaailmassa vakiinnuttaneita piirtäjiä, joille musiikki on sydämen asia. Esimerkkeinä Porkola mainitsee ranskalaismuusikot Jean-Claude Denisin ja Frederic Beltranin.

Monet näyttelyyn osallistuvista tekijöistä ovat aiemmin vierailleet Kemissä, kuten ranskalainen Moebius ja amerikkalainen Robert Crumb.

Taiteilijoilta itseltään kerättyjen töiden vakuutusarvo on 400 000 euroa. Juhannukseen saakka esillä olevaa näyttelyä on jo kyselty seuraavaksi Helsinkiin.

23. sarjakuvapäivät järjestetään Kemissä 21. - 23. toukokuuta.

STT

V3§a V1tikain3n

• Jäsen
  • kersanttinapalm.com/
Kemin Festarit 21-23.5.2004
« Vastaus #1 : 13.05.2004 klo 10:10:26 »
Huomio.

Kemissä on 21-23.5 maanmainiot, tai jopa pohjoismaiden mainiot Sarjakuvafestivaalit. Onko näinkin laajasta porukasta lähdössä sinne kuinka moni?

Itse olen menossa, viime vuonna siellä oli asiallista menoa, Moebius ja muuta mukavaa, mutta väkeä aika vähän. Ilmeisesti samaan aikaan lähistöllä oli muita kulttuuritapahtumia ja itse festarien ajankohtahan oli tavallista myöhempi, joten opiskelijaväkikin oli lähtenyt kaupungista. Pitää käydä katsomassa miten tänä vuonna on sakkia.

Viime vuoden reissusta löytyy matkakommentit artikkeleista sarjakuva-akatemian sivuilta, www.innernet.org/akatemia , tänäkin vuonna koitamme laittaa jonkinlaisen myyntipöydän pystyyn, saa tulla turisemaan.
« Viimeksi muokattu: 07.05.2005 klo 22:28:35 kirjoittanut Reima Mäkinen »

Otto Sinisalo

• Jäsen
Re:Kemin Festarit 21-23.5
« Vastaus #2 : 13.05.2004 klo 11:35:50 »
Jos pidetään nimenhuutoa minä olen lähdössä ainakin. Alun perin ajattelin että jätän väliin, koska Kemi on hävyttömän kaukana sivilisaatiosta. Mutta sain hyvän kyytidiilin, joten

I'm going up the country, babe don't you wanna go
I'm going up the country, babe don't you wanna go
I'm going to some place where I've never been before
I'm going, I'm going where the water tastes like wine
Well I'm going where the water tastes like wine
We can jump in the water, stay drunk all the time
I'm gonna leave this city, got to get away

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #3 : 13.05.2004 klo 11:58:35 »
Piti lähteä, mutta tuli parempi tarjous samaan aikaan Helsingistä, joten menen mielummin sinne sivistyksen kehtoon. Vaikka kyllä Kemiin täytyy vielä päästä. Ne autiot kadut ovat näkemisen arvoiset!
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Juha Kouvalainen

• Jäsen
« Vastaus #4 : 13.05.2004 klo 14:10:16 »
Itse en Kemiin voi tulla. Isäni nukkui tuossa toissa viikolla ikiuneen ja hautajaiset ovat kyseisenä lauantaina.  :'(

Sebringini kyytiin olisi kyllä neljä henkeä Iisalmi-Oulu väliltä sopinut. Ehkäpä joku toinen kerta sitten.

Saa nyt nähdä ehtiikö tätä Kvaakiakaan miten enää päivitellä, tässä kun on ollut kaikenlaista...  :-\
« Viimeksi muokattu: 13.05.2004 klo 14:11:52 kirjoittanut Juha Kouvalainen »

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #5 : 13.05.2004 klo 14:39:13 »
Murheet eivät katso kalenteria. Kovin ikävä juttu, otan osaa.

Muutoin, Kemin v. 2003 Napalm-raporttia lukiessani havaitsen paljastuneeni:
"Sprinttistrippikilpailu oli varsinainen antikliimaksi, aiheena mahdollisimman tylsä idea johon ennalta sovittu voittaja tekee sopivan sarjan. Vai miten voiolla muuten mahdollista, että Kemin sarjakuvakeskuksen saitilla on kuvavoittajasta, Jarno Latva-Nikkolasta tekemässä voittostrippiä? Kysessä on selvästi hippien salaliitto!"
Tuomaristona toimi Porkolan ohella minä itse sekä Mika Lietzen, kuten Katuoja-rebortaashistani voi lukea. Me ollaan hipit hurtit, hihhah hei!
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

tomu

• Jäsen
  • the book is good but misunderstood
« Vastaus #6 : 13.05.2004 klo 16:06:22 »
Muutoin, Kemin v. 2003 Napalm-raporttia lukiessani havaitsen paljastuneeni:
"Sprinttistrippikilpailu oli varsinainen antikliimaksi, aiheena mahdollisimman tylsä idea johon ennalta sovittu voittaja tekee sopivan sarjan. Vai miten voiolla muuten mahdollista, että Kemin sarjakuvakeskuksen saitilla on kuvavoittajasta, Jarno Latva-Nikkolasta tekemässä voittostrippiä? Kysessä on selvästi hippien salaliitto!"

Mainittakoon, että Kemin sivuilla on kuva VÄÄRÄSTÄ stripistä... Jarno kun ehti tehdä niitä parikin kappaletta.

Kemi? Joo, siellä nähdään...

Poliisit on kyttiä, hipit jotain muuta!

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #7 : 13.05.2004 klo 16:24:02 »
Nii-in, se on totta, että Kemin sivuilla todellakin on väärän stripin kuva. Sekin vielä. Mutta tänä vuonna en aio osallistua spritrtfi... spirn.. spritt... sprinttirip... sprittitripin tuomaristoon ollenkaan koska minulla on Kemisä paljon muuta ja kaikkea hommaa. Ei ole aikaa hippihippi sheikkailla saati kyttäillä. Napalmiakin pitäisi haastatella...
- Barack Obama

Hanna

• Jäsen
« Vastaus #8 : 13.05.2004 klo 16:53:50 »
Miksi se Kemi on niin pirun kaukana täältä Etelä-Suomesta katsottuna?!?! >:(
Klik klik --> Sarjisblogini

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #9 : 13.05.2004 klo 17:15:58 »
Höbö höb, Kemihän on yhtä lähellä Etelä-Suomea kuin Kööpenhamina, noin suurinpiirtein ainakin. Ei se niin rankkaa ole enää sitten kun pääsee paikalle asti. Aina on poiskin päässyt, ja kohtapuoliin tulee 20. festivaali putkeen... repikää siitä.
- Barack Obama

Matti Veekamo

• Laiskapaska
  • Jäsen
  • Sarjismiäs
« Vastaus #10 : 17.05.2004 klo 17:23:21 »
Meikäläinen porhaltaa nyt ensimmäistä kertaa sinne Kemin pippaloihin kun välimatka ei tälläkertaa muodostu esteeksi.

Varsinkin nyt siellä on käytävä kun eräiltä tahoilta on kuulunut huhuja että festari voi olla nyt viimeinen laatuaan sellaisena kuin se on totuttu tuntemaan kun grand old man jää pois.
__
Matti Veekamo
Veksu

V3§a V1tikain3n

• Jäsen
  • kersanttinapalm.com/
« Vastaus #11 : 19.05.2004 klo 11:38:53 »
Onko muuten ketä menossa Kemiin jo perjantaiksi? Itse ajattelin mennä , niin on lauantaina jo skarppina mukana kuvioissa.

Esa

• Jäsen
« Vastaus #12 : 19.05.2004 klo 14:31:22 »
Jos olisi auto ja kortti niin varmasti tulisin! Ja meillä on vielä lauantaina koulua niin ei ainakaan ehdi..  :'(

Kitty Vane

• Pilvilinna arkkitehti
  • Jäsen
  • Batgirl is a geek
« Vastaus #13 : 19.05.2004 klo 14:44:34 »
Alunperin piti minunkin löytää tieni täältä sivistyksen parista sinne villiin ja karuun pohjoiseen, mutta sitten tulikin joitain radikaaleja muutoksia aikatauluihin. Joten taitaa minun osaltani jäädä Kemi väliin tänä vuonna. :(

Pitäkää hauskaa te Kemiin lähtijät meidän poisjäävien puolestakin! :)

Juhalle osaanottoni isän menetyksen johdosta. :'(
Paljon voimaa ja jaksamista sinulle.
Put on your big girl panties and deal with it!

Otto Sinisalo

• Jäsen
« Vastaus #14 : 19.05.2004 klo 15:36:43 »
Onko muuten ketä menossa Kemiin jo perjantaiksi? Itse ajattelin mennä , niin on lauantaina jo skarppina mukana kuvioissa.

Joskus perjantaina illalla pitäisi bussin oleman perillä. Tosin se "skarppi" ei välttämättä ole se avainsana tuolloin ajankohtana.