Kirjoittaja Aihe: Matrikkeli markkinoi!  (Luettu 3609 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

roju

• sarjispelle
  • Jäsen
Matrikkeli markkinoi!
« : 04.05.2005 klo 16:32:02 »
Nyt kaikki päivittämään omia tietoja Sarjakuvaseuran tekijämatrikkeliin! www.kupla.net Sivut ovat uudistuneet ja tiedot matrikkeliin päivitetään nyt siis itse, joten huolehtikaapas leiviskästänne.

Sarjakuvaseuralla töissä olleena voin kertoa että matrikkeli on TODELLA käytetty työnantajien puolelta! Muistaakseni jotakuinkin suurin osa seuralle tulleista kyselyistä koski joko jonkun tietyn tekijän yhteystietoja TAI etsittiin sopivaa tekijää johonkin projektiin.
Muista poika, että tämän päivän kapinallinen on huomispäivän pieru.

Doc Lomapäivä

• Jäsen
Re: Matrikkeli markkinoi!
« Vastaus #1 : 06.05.2005 klo 10:50:30 »
Siis vanhat tiedot ei siirrykään automaattisesti matrikkeliin! AAH, taas lisähommia!

roju

• sarjispelle
  • Jäsen
« Vastaus #2 : 06.05.2005 klo 12:24:14 »
Siis vanhat tiedot ei siirrykään automaattisesti matrikkeliin! AAH, taas lisähommia!

Juu ei. Mutta sen vanhan matrikkelin tiedot olikin niin kamalan vanhentuneet. Sitä ei päivitetty säännöllisesti ja esim. yhteystiedot ei pitäneet paikkaansa, josta syystä tekijöitä ei saatu edes kiinni uusien yhteystietojen saamiseksi... Onneksi kehitys kehittyy ja nykyisillä ohjelmilla vastuun tietojen oikeellisuudesta voi siirtää tekijöille itselleen. Tähän uuteen saa kuviakin! Ja tekijöitä esitellä hasardina peräti etusivulla. Eikä matrikkeli ole enää vain piirtäjille vaan kaikille sarjakuva-alan duunareille: kääntäjille, tekstaajille, toimittajille, opeille jne.!

Matrikkeli on mahtava olemassa!

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #3 : 06.05.2005 klo 12:38:50 »
Karri kirjoitteli, että asialla (siis tietojen päivittämisellä) ei ole vielä kiire. Homma ei ole vielä täysin käynnistynyt, eli turha hoppu ei välttämättä aiheuta kuin ylimääräistä säätämistä? No, viikko-kaks niin asian pitäisi alkaa olla reilammassa.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

pertti jarla

• Jäsen
« Vastaus #4 : 06.05.2005 klo 13:24:14 »
Matrikkelin mukaan käsikirjoittajia on yhteensä viisi (5). No, siltä se välillä tuntuukin  ;D
Myötätunto ja huumori pois vakavasta asiasta!
-Huolestunut äiti

roju

• sarjispelle
  • Jäsen
« Vastaus #5 : 10.05.2005 klo 20:44:24 »
Mä luulen että tämä asia ratkeaa tässä vähitellen... katsotaan mikä on tilanne  parin kk:n päästä.

Ehkä tekijät itse eivät koe matrikkeliin osallistumista enää niin tärkeäksi kuin sen luomisaikaan 90-luvulla, koska kaikillahan on jo omat nettisivut? Vaan minäpä luulen että nyt kun KAIKKI ja niiden koira on siirtyneet nettiin, tuollaiset sivut jotka tuovat jotain järjestystä siihen kaaokseen on entistä tärkeämpiä.

Holle

• Jäsen
« Vastaus #6 : 10.05.2005 klo 21:31:21 »
Todella hieno homma.
Nuo sivut olivat pahasti vanhentuneet ja vääriä tietoja täynnä. Nyt pääsee itse muokkaamaan tietojaan. Hyvä.
Sarjakuvat ja kuvitus
http://www.verikoirat.com

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #7 : 10.05.2005 klo 22:26:42 »
Näin puhkesi Suomen sarjakuvakulttuuri uuteen kukoistukseen. Yhteistyö on voimaa. Sarjakuva on todellinen vaihtoehto ja tähän asti liian vähän journalistisesti hyödynnetty.