Kirjoittaja Aihe: Lehtikansiot/keräilykansiot  (Luettu 38308 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JohnnyM

• Uusi jäsen
Vs: Lehtikansiot/keräilykansiot
« Vastaus #45 : 16.11.2008 klo 18:26:24 »
Tervehdys.
Hakusessa on lehtikansiot joissa on metallinen sidoslanka.
Olen turhaan yrittänyt etsiä kyseisiä kansioita kirjakaupoista.
Aku Ankka kansiot ovat vastaavia mitä haen, mutta
onko kenelläkään tietoa mistä voisin saada suht. edullisesti sarjakuvahenkisiä peruskansioita jotka ovat tarkoitettu lehdille?

mkivimaki

• Willeristi
  • Jäsen
  • Hari hari, Aryman!
« Vastaus #46 : 24.11.2008 klo 09:53:54 »
Sanokaapa tietäväiset miten kannattaisi säilöä Texin suuralbumit? Olen itse ajatellut samankaltaisia pahvilootia, joissa on kansioita (jos tiedätte?).. Pusseja ei tunnu mistään saavan..
Miten olette itse nuo säilöneet???

JohnnyM

• Uusi jäsen
« Vastaus #47 : 08.12.2008 klo 22:13:12 »
Terve.
Kiitos vastauksista.
Löysin etsimäni kansiot joihin tulostin kansilehden.
Kansioihin saa talteen vuosikerran ja kanteen on helppo tulostaa
esimerkiksi ensimmäisen numeron kansikuva.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Vastaus #48 : 09.12.2008 klo 14:15:15 »
Pakko sanoa, että pirun komeita nuo kansiosi. Täytyypä miettiä, jospa itte tekisin saman, ihan vain koska niistä selkeästi saa tekniikkaa käyttämällä hienoja. Veikkaan että kvaakissa on vajaan vuoden päästä "Näytä ja kerro: Hienoin lehti-kansio"-ketju. Kunhan ihmiset innostuvat aiheesta.  :)
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

sarjiskeräilijä

• Jäsen
  • Sarjakuvat ovat minulle intohimo.
« Vastaus #49 : 09.12.2008 klo 17:14:42 »
Onkos nuo metallisidos-kansiot toimivia? Ettei lehdet kärsi. Voisi kyllä itsekin kokeilla tehdä tuollaisia kansioita koska ovat hienon näköisiä. :)

muggsy

• Jäsen
« Vastaus #50 : 09.12.2008 klo 22:45:01 »
Lainaus
Löysin etsimäni kansiot joihin tulostin kansilehden.

Mistä löysit kansiot? Itse haluaisin siirtää rakkaat lehteni pois pahvilaatikoista.  Kansiot veisivät vähemmän tilaa eikä vaimokekaan panisi pahaksi tilansäästöä.

Miten lehdet kiinnitetään kansioihin? Kuvista ei käy ilmi.

Lönkka

• Jäsen
  • Life goes on (except for those who die)
« Vastaus #51 : 10.12.2008 klo 15:42:59 »
Miten lehdet kiinnitetään kansioihin? Kuvista ei käy ilmi.
Nuo metallitangot ovat irroitettavia.

Lehti kiinnitetään joko ottamalla tanko pois, avaamalla lehti keskiaukeamalta ja laittamalla tanko takaisin

tai

ujuttamalla lehti tangon alitse paikoilleen.

muggsy

• Jäsen
« Vastaus #52 : 16.12.2008 klo 14:39:34 »
Täällä näyttäisi olevan samannäköisiä kansioita?

http://www.nymix.fi/cat/product_catalog.php?c=340

Lönkka

• Jäsen
  • Life goes on (except for those who die)
« Vastaus #53 : 16.12.2008 klo 15:38:34 »
Minusta kyllä.

Vai että ammattitermi on sidoslanka.
Kaikkea sitä oppii kun vanhaksi elää!

muggsy

• Jäsen
« Vastaus #54 : 16.12.2008 klo 16:05:23 »
Mahtuu vain 12 kpl/kansio. Tarkoittaa minun kohdalla satoja kansioita, jos edes murto-osan lehdistä laittaisi kansioihin.

Löytyisikö mistään kansioita johon mahtuisi enemmän.

Ainakaan tuolta sivulta en löytänyt isompia.

JohnnyM

• Uusi jäsen
« Vastaus #55 : 23.05.2010 klo 01:21:47 »
Terve.
Ensimmäiset kansiot olivat tilatu Nymixistä, mutta ne eivät täysin vastaanneet omaa tarvettani. Kansiot olivat hiukan kooltaan hiukan liian isoja, ja niihin piti lisäksi tulostaan kansilehti. Tämän vuoksi päädyin toisenlaiseen kansioon.

Lähtökohtana oli oikean kokoiset lehtikansiot, jonka sisään mahtui pääosin 12-13 sarjakuvalehteä. Halusin myös kansioon kansilehden, joka oli kirkkaan muovikalvon sisällä. Päädyin yksilölliseen kokoon ja sidoslankojen määrään. Tämän vuoksi kellään ei ollut tarjota vastaavanlaisia lehtikansioita.

Kansiot piti valmistaa itse. Kansioiden materiaali on pehmeää muovia mitä käytetään vastaavanlaisissa kansioissa. Sidoslangat ovat väännetty millin teräslangasta. Kansion kansi- ja selkälehdet ovat aseteltu kirkkaan muovin ja kansioissa käytettävän pahvin väliin. Kansiot ovat prässätty muotoonsa ja ylimääräinen muovi leikattu pois.

Olen taltioinut osan kokoelmastani näihin kansioihin ja asettanut ne hyllyyn.
Liitteenä muutama kuva. Hyllykkö on myös tehty omiin mittoihin, jonka vuoksi siihen mahtuu 2 kansiota peräkkäin.

Mikael Mäkinen

• maziwapp
  • Valvoja
  • Ostapa kuule sarjakuvaa.
« Vastaus #56 : 23.05.2010 klo 02:39:10 »
Terve.
Ensimmäiset kansiot olivat tilatu Nymixistä, mutta ne eivät täysin vastaanneet omaa tarvettani. Kansiot olivat hiukan kooltaan hiukan liian isoja, ja niihin piti lisäksi tulostaan kansilehti. Tämän vuoksi päädyin toisenlaiseen kansioon.

Lähtökohtana oli oikean kokoiset lehtikansiot, jonka sisään mahtui pääosin 12-13 sarjakuvalehteä. Halusin myös kansioon kansilehden, joka oli kirkkaan muovikalvon sisällä. Päädyin yksilölliseen kokoon ja sidoslankojen määrään. Tämän vuoksi kellään ei ollut tarjota vastaavanlaisia lehtikansioita.

Kansiot piti valmistaa itse. Kansioiden materiaali on pehmeää muovia mitä käytetään vastaavanlaisissa kansioissa. Sidoslangat ovat väännetty millin teräslangasta. Kansion kansi- ja selkälehdet ovat aseteltu kirkkaan muovin ja kansioissa käytettävän pahvin väliin. Kansiot ovat prässätty muotoonsa ja ylimääräinen muovi leikattu pois.

Olen taltioinut osan kokoelmastani näihin kansioihin ja asettanut ne hyllyyn.
Liitteenä muutama kuva. Hyllykkö on myös tehty omiin mittoihin, jonka vuoksi siihen mahtuu 2 kansiota peräkkäin.

Olen sanaton.

Ei tarkempia ohjeita olisi?

Morpheus

• Jäsen
« Vastaus #57 : 02.04.2013 klo 12:18:19 »
Moi

Onko kukaan teettänyt siistejä kansioita keräilylehdille?

Ajatukseni on laittaa arvokkaammat keräilylehdet ensin muoveihin (mylar,tms) tukipahvin kera. Mutta sitten haluaisin teettää mittojen mukaan eri sarjoille suorakulmaiset, tukevat kansio, jossa kansion pääty olisi erittäin siisti (kirjan oloinen).

Olisi kiva kuulla, onko jollain tiedossa kirjasitomoa tai muuttaa paikkaa, jossa tuollaiset voisi teettää ja mitä nuo ovat maksaneet, jos joku on vastaavia teetättänyt?

EetuT

• Jäsen
« Vastaus #58 : 02.04.2013 klo 17:00:30 »
Työmaalla olemme myyneet tuohon tarkoitukseen rahojen keräilyssä käytettyjä kansioita. Kokoja löytyy paljon erilaisia, eri väreissä ja kansion siisteysvaatimus täyttyy. Liuskat ainakin ovat ihan näyttävät noissa kansioissa. Tosin ei tuollaiseen kansioon taida mahtua kovin montaa tukipahvitettua sarjakuvalehti koon lehteä (olisiko noihin isompiin kansioihin 25 maksimimäärä).
E.T

Crimson

• Jäsen
« Vastaus #59 : 02.07.2013 klo 09:57:39 »
Nymixin lehtikansioon ei taida saada itse tulostettua kansia & päätyjä? Löytyisikö jostain valmiita sidoslangalla varustettuja (mielellään mustia) lehtikansioita, johon saisi nuo itse tulostettua?

Olen sanaton.

Ei tarkempia ohjeita olisi?
Todella hienoja on kyllä. Tarkemmat ohjeet kiinnostaisi myös meikäläistä.