Kirjoittaja Aihe: Batmanin parhaat/huonot viholliset  (Luettu 18549 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Rmäki

• Vieras
Re: Batmanin parhaat/huonot viholliset
« Vastaus #30 : 09.05.2005 klo 15:17:10 »
Mutta hekään eivät olisi vaivautuneet jos Arvuuttajaa ei olisi otettu TV-sarjaan.

Jossitteluksi tietty menee, mutta eipä ole tv-tähteys tai sen puute ratkaissut muidenkaan Lepiksen konnien uran jatkoa. Jos näin olisi, mm. Kaksinaama, Hugo Strange, Deadshot, Korttelin kauhu, Kalenterimies ja monet muut eivät enää mellastaisi ilonamme. Toisaalta taas kuolemattomat Munapää ja Kuningas Tut eivät päässeet kiusaamaan viittaritaria sarjiksen kaanoniin.
Rmäki

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #31 : 09.05.2005 klo 15:28:54 »
Korttelin kauhu?  ???

Alan Grant loi aika monta hyvää pahishahmoa, mm. just Anarkyn ja Arpinaaman. Kertakäyttöhahmojakin Grant jaksoi kierrättää useampaan kertaan, mikä toi tarinoihin mukavaa jatkuvuutta. Esim. Batman 1/91:n kuolemaa ihannoiva häiskä nähtiin myöhemminkin.

Yksi iso pettymys mulle oli Peter Milliganin kausi, joka alkoi jossain Detective 629:n tienoilla (eli just siitä mihin Suomi-Batmanin julkaisu lopetettiin). Yksittäisiä tarinoita täynnä kertakäyttövihollisia, mitään jatkumoa tai pitempää juonikehitelmää Milligan ei edes yrittänyt luoda. Lepakon seremonian luomat odotukset miehen taitoja kohtaan eivät todellakaan täyttyneet. Toisaalta Milliganhan kuitenkin on nero, eikö? Oliko siis Peterilla tuohon aikaan liian monta kiinnostavampaa projektia, eikä mies ehtinyt keskittyä tarpeeksi Batmaniin? Vai oliko niissä Milliganin Batsyissä kuitenkin joku syvempi taso jota minä en nähnyt? Kertokaa.  :-\

Anonyymi Jaarittelija

• Jäsen
  • "I hate Mondays!"
« Vastaus #32 : 09.05.2005 klo 15:38:28 »
Korttelin kauhu?

Enemmän tai vähemmän kömpelö käännös nimestä Blockbuster?

"Kill one man, and you are a murderer.
Kill millions of men, and you are a conqueror.
Kill them all, and you are a god."
Jean Rostand (1894 - 1977)

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #33 : 09.05.2005 klo 15:39:00 »
Blockbuster?  ???

EDIT: No okei, osaan minä toki Googlea käyttää:

« Viimeksi muokattu: 09.05.2005 klo 15:43:12 kirjoittanut Petteri Oja »

Rmäki

• Vieras
« Vastaus #34 : 09.05.2005 klo 15:55:09 »
Enemmän tai vähemmän kömpelö käännös nimestä Blockbuster?

... tai sanokaamme "traditionaalinen" (eli siis 60-luvulta).
Rmäki

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #35 : 09.05.2005 klo 16:14:22 »
Lieneekö Korttelin kauhu sukua Tilsan tohtori Torikauhulle?

Monikos on kuullut Juha Watt Vainion "Lepakkomies" -biisin? Siinä lueteltiin monia uusia viholliskandidaatteja...
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #36 : 09.05.2005 klo 17:46:57 »
http://www.perunamaa.net/sarjakuvarock/bat/lepakkom.html

Täytyy kyllä sanoa ettei ole ihan Junnun parhaita lauluja. Ei ihme että on unohtunut sinkun b-puoleksi. A-puolella oli Kauhea kankkunen.

rerun

• Vieras
« Vastaus #37 : 14.05.2005 klo 23:25:54 »
mun lemppari konnani on aina ollu savikasvo ja variksenpelätti. huonoin konna on varmaa kissanainen

Zippo

• Lueskelija
  • Jäsen
  • Sitä muuttuu jänikseksi...
« Vastaus #38 : 15.05.2005 klo 00:52:54 »
Teristä tuli aikoinaan luettua sen takia, että siinä oli BM kakkossarjana. Mieleen jäi tuolta ajalta Hugo Strange ja Killer-Croc. Croc oli tuolloin hiukka kovempi pala kuin tuossa uusimmasa Dc-spessussa.
Aamulla kun heräsin otin vitamiinin, pillerin. Katsoin peiliin ja kauhistuin, kun korvat kasvoi ja mä kutistuin...

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #39 : 15.05.2005 klo 09:38:53 »
Teristä tuli aikoinaan luettua sen takia, että siinä oli BM kakkossarjana. Mieleen jäi tuolta ajalta Hugo Strange ja Killer-Croc. Croc oli tuolloin hiukka kovempi pala kuin tuossa uusimmasa Dc-spessussa.

Ne tuon ajan Lepis-tarinat olivat muutenkin todella tiukkoja. Samanlaista synkkyyttä ei tule heti mieleen kuin aivan yksittäisistä Batman-tarinoista. Hyvä että ne julkaistiin Suomessa.

J.M:salo

• Jäsen
« Vastaus #40 : 15.05.2005 klo 13:22:54 »
Tuosta tuli mieleen. Serkulla oli joku yksittäinen Teräsmiehen numero (luulen), jossa oli kakkostarinana Batman ja vihollisena vampyyreitä. Luulen että tämä oli seiskytluvulla. Osaisiko joku sanoa mitä minä mietin ja mitkä olivat alkuperäisnumerot?

Myös; mitkä oli noiden vanhojen, yllä kehuttujen tarinoiden alkuperäiset ilmestymisnumerot?

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #41 : 15.05.2005 klo 13:45:05 »
80-luvun alun Teräsmiehissä oli Lepakkomies jatkiksena. Mm. tuo vamppyyritarina. Alkuperäisnumeroita voi tiirailla Sarjakuvarockista.
Ainakin vuosien 82-84 Teriksissä nähtiin Lepakkomiestä jatkiksena. Niissä oli myös mm. Vihreää nuolta/Teinititaaneja (yhdessä Lepiksen kanssa Brave and the bold -lehdestä) ja Avaruussankareita (Legion of Superheroes)
« Viimeksi muokattu: 15.05.2005 klo 18:56:12 kirjoittanut Petteri Oja »
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #42 : 15.05.2005 klo 14:09:33 »
Tuosta tuli mieleen. Serkulla oli joku yksittäinen Teräsmiehen numero (luulen), jossa oli kakkostarinana Batman ja vihollisena vampyyreitä. Luulen että tämä oli seiskytluvulla. Osaisiko joku sanoa mitä minä mietin ja mitkä olivat alkuperäisnumerot?

Vampyyritarina löytyy Teräsmies-lehden numeroista 2-4/1983 ja alkuperäisnumerot näkyvät Veli Loposen linkistä. Minulla ei ole numeroa 1/1983, joten en ole varma, alkaako tarina jo siitä. Lisäksi numerossa 5/1983 nähdään vielä vilaus vampyyreistä, vaikka tarina on jo siirtynyt eteenpäin.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #43 : 15.05.2005 klo 15:04:06 »
Joo. Tarina alkaa jo Teris 1/83:sta.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Lurker

• Vieras
« Vastaus #44 : 15.05.2005 klo 15:14:20 »
Vampyyriteema on muuten ollut Batmanissa mukana aivan alusta asti (Detective Comics 31-32, Batman vs. Vampire). Paitsi että herra itsekin ulkoiselta olemukseltaan on sinne suuntaan, näissä aivan ensimmäisissä tarinoissa hän taisteli ihmissusia ja vampyyreja vastaan. Kaiken lisäksi The Bat-Man ei ollenkaan ihmetellyt moisten yliluonnollisten olemassaoloa vaan taisteli niitä vastaan hopealuodein kuten pitääkin!