Batmanin vihollisista suosikkini on ylivoimaisesti Jokeri. Oikeastaan näiden kahden albumin avulla kiinnostuin supersankarisarjakuvasta uudestaan:
-Tappava Pila
-Arkham Asylym
Nuo luin "reaaliajassa" silloin kun ne ilmestyivät, Yön Ritarista innostuin vasta niiden jälkeen. YR meni multa ensi alkuun ohi, kun en sen ilmestymisaikaan niinkään seurannut supersankarisarjakuvaa - YR:n myötähän supersankarisarjakuva sitten alkoi löytää uutta, aikuisille sopivaa profiilia.
Inhokkia on vaikea nimetä - kornimpien juttujen pitääkin olla pöhköjä. Arvuuttaja on ehkä sellainen hahmo, josta voisi saada enemmän irti kuin mitä olen nähnyt saatavan.
Tai, mä sanonkin että thrash (/trash)-metalli! Jossain 80/90-luvun vaihteen lehdistä oli tarina, jossa soitettiin inhottavaa ja kaameata hevimusiikkia: ja olikin itsestäänselvää että nuoret käyttivät huumeita mennessään kuuntelemaan tätä kammotusta livenä. Ja artisti oli tottakai mukana huumebisneksessä - kuinkas muuten! Olkoonkin että hevi (tai huumeetkaan) eivät ole mun juttuni, mutta sitä stooria lukiessa tuntui että nyt mennään jeesustelun puolelle ja pahasti.
Täytyykin kaivaa tuo numero esiin. Mulla pitäisi olla kaikki tuon ajan Batmanit.