Kirjoittaja Aihe: La 30.4. Tao-Tao The Movie  (Luettu 10920 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jarkko Sikiö

• Valvoja
Re: La 30.4. Tao-Tao The Movie
« Vastaus #15 : 22.05.2005 klo 21:35:29 »
Tao Tao esitettiin siis Suomessa vain vuotta myöhemmin kuin Japanissa, eli suhteellisen nopeasti.

Ja Tao Taon taustalla kuului saksankielinen puhe, joten ripeästipä ollaan edetty...

Jari Lehtinen

• Jäsen
  • Itsevalaiseva myyrä joka selvittelee kurkkuaan
« Vastaus #16 : 23.05.2005 klo 14:36:44 »
Ei se yhteistuotannossa nyt niin kummallista ole.

Tänään on enemmän energiaa kun eilen, jolloin olin ihan vetämättömissä kotimaan matkailun jäljiltä. Tärppisivuilta löytyi lähes heti Tao-Taon ensimmäinen saksalainen esityspäivämäärä: 28.1.1984, ZDF.
http://www.fernsehserien.de/index.php?serie=1178&tv=Tao_Tao

Kun ajan kanssa selaa läpi Gabriel Pinzonin luetteloa ja italialaisten hakuteosta (Baricordi & al: Anime, Granata Press, Italia 1991 ; Protoculture Addicts, Kanada 2000), osoittautuu että Kokuma oli oikeassa:

Shunmao monogatari - Tao Tao (90 min) 26.12.1981
Tao Tao ehonkan - sekai doubutsu banashi, 20 jaksoa, 7.10.1983-30.3.1984 
Tao Tao ehonkan - sekai doubutsu banashi, ?? jaksoa, 9.10.1984-9.4.1985

Näemmä puusilmänä dementikkona olen suhrannut sivulleni jälleen höpöjä. Ei se mitään. Internet-julkaisuja voi ja joutuu korjaamaan loputtomasti. En viitsi väsyttää kertomalla kuinka monta virhettä olen löytänyt jopa Anime News Networkin ensyklopediasta.
« Viimeksi muokattu: 23.05.2005 klo 15:08:08 kirjoittanut Jari Lehtinen »
”Yhdysvalloissa vuosittain julkaistaan 720 miljoonaa kappaletta »C o m i c s» sarjakuvia … joista ei vain puutu kaikki kasvatuksellinen arvo, vaan jotka ovat suorastaan vahingollisia.” Lastemme puolesta, Kansainvälisen lastensuojelukonferenssin Suomen päätoimikunta 1952.

Miika

• Vieras
« Vastaus #17 : 23.05.2005 klo 19:11:36 »
Jos joku sattui ottamaan nauhalle tmv. tän leffan niin olisin ikionnellinen jos voisin saada kopion...

Miika
snowydave ( a t ) yahoo.com

Lurker

• Vieras
« Vastaus #18 : 24.05.2005 klo 07:32:37 »
Lähetin kysymyksen Tao Taosta YLE Lastenohjelmiin sähköpostilla ja sieltä vastattiin ystävällisesti ja nopeasti:
"Viime kesän aikana lähetettiin Tao Taosta 13 jaksoa. Sarjaan on tehty kaikkiaan 26 jaksoa."

Vastaus ei ollut kovin täydellinen, mutta tulipahan tietoon sarjan episodien määrä.

sanna

• Vieras
« Vastaus #19 : 01.06.2005 klo 13:53:45 »
Taotao on tullut sarjana telkkarista 1984 lähtien. Voisin arvella, että vuoteen -85. Taotaota on tehty yhteensä 52 jaksoa, mutta en tiedä kuinka monta jaksoa silloin tuli. Tiedän vuoden siitä, että minulle nauhoitettiin muutama Taotaon jakso ja vanhemmat onneksi laittoivat ylös nauhoitusvuoden. Olen syntynyt 1980.

Muistikuvani mukaan taotao uusittiin 80-luvun lopulla tai 90-luvun alussa. En tiedä kuinka monta jaksoa Taotaota uusittiin silloin. Enkä muista onko uusintoja ollut ennen tätäkin.

TV2 näytti uusintana taotaon kaikista 52 jaksosta 13 ensimmäistä perjantaisin 4.6. - 27.8.2004. Olen kysynyt yleltä, että milloin tulevat loput jaksot, mutta he eivät ole vastanneet.

Ja mtv3 näytti taotao elokuvan maalis- tai huhtikuussa tänä vuonna. Ja Miika: minulla on se vhs-nauhalla. Katsoin sen itse vasta eilen ja täytyy sanoa, että olipa se järkyttävä elokuva. Hienoa, että on rohjettu näyttää noin realistisesti pandojen kohtalo ja hienoa, että mtv3 uskalsi esittää sen. Sillä lailla saadaan tosiaan lisää eläinaktivisteja. :)

Montakohan kauhistunutta vanhempaa on lähettänyt kolmoselle vihaista palautetta "Miten te voitte näyttää noin järkyttävän taotao-elokuvan? Meidän Liisa katsoi sen ja itki koko loppuillan."  ;) Tuommonen elokuva tosiaan herättää tunteita ja sai minut boikotoimaan eläintarhoja. Tehokas elokuva.

AT-Man

• Jäsen
Vs: La 30.4. Tao-Tao The Movie
« Vastaus #20 : 10.12.2007 klo 19:00:05 »
Tosiaan, jos joltakulta edelleen löytyy suomenkielinen versio nauhalla tai jotenkin tallennettuna, minuakin kiinnostais kopio... Mahtava leffa, mikään muu ei oo onnistunu yhtä tehokkaasti herättämään tunteita.
Kaeaek!