Kirjoittaja Aihe: Hämiksen parhaat/huonot viholliset  (Luettu 32876 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Jarkko Sikiö

• Valvoja
Re: Hämiksen parhaat/huonot viholliset
« Vastaus #30 : 06.05.2005 klo 20:14:11 »
Jos ymmärsin väärin niin korjaa tarkoitatko Mörköä.

Tarkoitin Mörköä, mutta siitä kun olen tuon ajan Hämiksiä lukenut, on niin kauan aikaa, etten muista lainkaan miten tuo kuvio meni. Mutta toki luotan muistiisi.

Tatu Junni

• Jäsen
« Vastaus #31 : 06.05.2005 klo 20:24:01 »
- Demomörkö kuoli koska menetti henkensä

En täysin edes tiedä miksi, mutta olen nyt vartin verran virnuillut tälle lauseelle. Kiitos, Joe. Pelastit tylsän työillan ja tiivistit osuvasti jotain hyvin marvelmaista kommenttiisi!

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #32 : 06.05.2005 klo 20:28:03 »
Noh noh, kerrankos sitä lipsahtaa. Itsekin voisin korjailla iltaisin tai muutoin väsyneenä kirjoittamiani viestejä loputtomiin

Kiitos Surfin' Joelle selkeästä tiivistelmästä!

Tatu Junni

• Jäsen
« Vastaus #33 : 06.05.2005 klo 20:34:16 »
Noh noh, kerrankos sitä lipsahtaa.

Täsmennän ihan varmuuden vuoksi, ettei kukaan vahingossakaan pahoita mieltänsä: kommenttini ei ollut ns. millään pahalla. Lause oli aidosti hauska, ja - kuten sanoin - toi hyvin esille Marvel-lehtien joskus melko päättömänkin logiikan. Ei muuta. Palataan varsinaiseen aiheeseen. 

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #34 : 06.05.2005 klo 20:50:59 »
Täsmennän ihan varmuuden vuoksi, ettei kukaan vahingossakaan pahoita mieltänsä: kommenttini ei ollut ns. millään pahalla. Lause oli aidosti hauska, ja - kuten sanoin - toi hyvin esille Marvel-lehtien joskus melko päättömänkin logiikan. Ei muuta. Palataan varsinaiseen aiheeseen. 

Leikkinä minäkin sen ymmärsin ja samaa huumorin jatketta tuon "noh, noh" -aloituksen oli tarkoitus olla. Pitäisi kai muistaa käyttää niitä hymiöitä, muttei niitä joka paikkaan tule lisättyä.

Tatu Junni

• Jäsen
« Vastaus #35 : 06.05.2005 klo 20:57:23 »
Oliko tuo jollain vanhalla Sleepy Sleepersin levyllä?

Enpä ole varma, mutta tuntuu vahvasti siltä, että jossain lause on tullut vastaan ennenkin. Ainakin sopisi hyvin Sliippareiden "suuhun".

Zippo

• Lueskelija
  • Jäsen
  • Sitä muuttuu jänikseksi...
« Vastaus #36 : 06.05.2005 klo 22:57:55 »
Oliko tuo jollain vanhalla Sleepy Sleepersin levyllä?
"The Mopott show":lta välispiikki eli

"Rakas Mopott Show, kirjoitan teille ensimmäistä kertaa koska, ette ole aikaisemmin vastannut kirjeeseeni. Minun nimeni on Tero olen seitsemän vuotta. Hiihdän kouluun kesät talvet.  Miksi siellä Mopott Shoussa ei soiteta mitään kunnon musaa. Soittaisitte sellaista musaa missä paska haisee ja balalaikka soi. Minulla on kissa sen nimi on Miisu mutta se kuoli koska se menetti henkensä. Toivoo Tero"

Mutta palataan otsikon mukaiseen aiheeseen. Heitin silloin aikaisemmin sen Pilkun ehdotukseksi huonoimmasta, koska se tuli ekana mieleen.

Tuo paras onkin kinkkisempi. Ehkäpä tuo Mustekala on niitä parhaimipia. Kingpin oli toinen vaihtoehto, mutta kun se on enempi tuon DD:n ongelmia.

Menninkäinen ei minun mielestäni ole hyvä vihollinen kun Gwen kuoli sen takia  :'(

Musta Kissa oli "hyvä" vihollinen niin kauan kuin oli vihollinen.

Tuosta pitäisi pystyä päättelemään minkä aikakauden Hämiksiä on tullut luettua eniten.
Aamulla kun heräsin otin vitamiinin, pillerin. Katsoin peiliin ja kauhistuin, kun korvat kasvoi ja mä kutistuin...

Renki

• Malttamaton kakara
  • Jäsen
  • Ostan Marvel-lehtiä sopuhintaan.
« Vastaus #37 : 06.05.2005 klo 23:11:25 »
Meikäläinen on aina jotenkin tykännyt Hiekkamiehestä, eikä Vesimieskään huono ole.
Olikos Pilkku se kaveri joka kykeni luomaan mustia aukkoja tjms. ja hänen pukunsa oli valkea, jossa mustia pallukoita? Vai sekoitanko nyt johonkin toiseen?

J.M:salo

• Jäsen
« Vastaus #38 : 06.05.2005 klo 23:21:09 »
Se oli Pilkku. Ennen tätä vuotta ei tainnutkaan esiintyä missään tuon ensiesiintymisensä jälkeen. Kannessa oli muistaakseni hänelle piirretty kolme kättä tjs.

Renki

• Malttamaton kakara
  • Jäsen
  • Ostan Marvel-lehtiä sopuhintaan.
« Vastaus #39 : 06.05.2005 klo 23:27:04 »
Ja ensiesiintyminen oli muistaakseni joskus 90-luvun taitteessa. Eiks niin? Siis puhun nyt suomen hämiksestä.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #40 : 06.05.2005 klo 23:37:33 »
Pilkun ensiesiintyminen taisi olla vuoden 88 Hämiksissä. Numero 5/88 ehkä.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #41 : 06.05.2005 klo 23:51:49 »
Pilkun ensiesiintyminen taisi olla vuoden 88 Hämiksissä. Numero 5/88 ehkä.

Tuo vuosi se joka tapauksessa oli, koska ko. numeron jatkosarjana pyöri muistaakseni vielä Salatut sodat.

Ja kyllä, tuona vuonna Pilkku syntyi. Kyseessä oli Kingpinille työskennellyt tiedemies, joka taisi tutkia Viitta ja Tikari -duon synkemmän parivaljakon voimia.

Jaska

• Vieras
« Vastaus #42 : 07.05.2005 klo 09:38:16 »
Vai ei Pilkusta tykätä ja kuitenkin puolet viestiketjusta käsittelee häntä  ;D ...juu, otsikossa tosin on sana huono...

Joudun korjaamaan itseäni: Rengastaja tuli mieleen huonoimpana näistä vanhan koulukunnan vihollisista, mutta huonoimpia ovat toki nämä viime vuosien mystiset ylipahat viholliset jotka EIVÄT tulleet edes mieleen ja joihin päättyi yli 17 vuotta kestänyt Hämähäkkimiehen lukemiseni !

JMS on aikamme yliarvostetuin kirjoittaja, hepulla on kyllä hienoja ideoita (Rising starsin alkuosa oli loistava) mutta hänellä on myös hämmästyttävä taito ryssiä tarinansa täydelliseksi c-luokan roskaksi.

J.M:salo

• Jäsen
« Vastaus #43 : 07.05.2005 klo 12:07:26 »
Haluaisitko perustella tuon JMS väitteen? Ei tässä muuten mutta itse diggaan suuresti hänen teksteistään... olisi kiva kuulla mikä niissä mättää, oikein esimerkkien kanssa...

Jaska

• Vieras
« Vastaus #44 : 07.05.2005 klo 21:46:19 »
Rising starsin ensimmäiset jaksot olivat minusta todella mielenkiintoisia ja niissä oli paljon hyviä ja tuoreita ideoita tutuista supervoimista. Ehdoton suosikkini on jakso haavoittumattomasta miehestä joka syö itsensä ylilihavaksi, koska hän ei kelpaa oikeastaan mihinkään (en omista enää lehtiä, tämä on tarkin muistikuvani). Häneen ei tepsi mikään mutta silti hänet tapetaan tukehduttamalla muovipussiin, sillä haavoittumatonkin tarvitsee happea. Tämä ja monet muut niksit olivat minusta helkkarin hyviä !
Mutta sitten tuli toinen osio Rising starseja ja niissä JMS oli unohtanut taitonsa ?! Mättöä, mättöä, tylsää, jne. Hänellä kai oli jotain hässäkkää kustantamon kanssa, mutta ei kai se vaikuttanut ideoihin ?

Sitten tämä Hämis-aika. Sekin alkoi aika jännästi, Ezekiel oli mukavan mystinen hahmo ja Peterin reaktiot/suhtautuminen häneen kuvattiin hienosti ja uskottavasti. Myös tämä  "mystinen hämis-toteemi" juttu oli varsin onnistunut, erityisesti pidin tavasta jolla klassisten vihollisten eläimiin pohjautuvat voimat, koodinimet ja asut yhdistettiin Peterin vastaaviin. Morlun menetteli vielä vaikka minun makuuni hänen ylivoimaisuuttaan korostettiin välillä liikaa.
Mutta, mutta, idea alkoi minusta levitä käsistä ja tarinaa pitkitettiin liikaa. Morlunin jälkeisistä ylivoimaisista toteemihirmuista tuli vain paha mieli koska kaava oli jo tuttu: pakene, et voi mitään, vai en, voitinpas. Ezekiel hahmona polki paikallaan kunnes Ezekielin kirja-kokonaisuudessa paljastui varsinaiseksi pääpiruksi. Jätän ääliömäisen viimeisen välienselvittelyn omaan arvoonsa.

JMS on valitettavasti tuottanut minulle pahan pettymyksen aina kun olen vähänkin innostunut hänen kyhäämistään alkuasetelmista. Hän ei ole kyennyt pitämään tatsia yllä vaan on sortunut keneksi-tahansa. Ota rahat ja juokse ? Tämän vuoksi uskaltauduin nimittämään heppua yliarvostetuimmaksi kirjoittajaksi; hänen kanssaan olen tippunut korkeimmalta. Häntä on kuitenkin kehuttu niin paljon että olen yrittänyt lukea hänen tuotoksiaan useampaankin kertaan hoksatakseni hypen lähteen, mutta ei ainakaan Suomessa ole nähty kokonaisuutta joka oikeuttaisi hänelle kruunua minun silmissäni.