Kirjoittaja Aihe: Wacomin paineentunnistus katoaa  (Luettu 6537 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Gamma

• Jäsen
  • Miu
Wacomin paineentunnistus katoaa
« : 25.04.2005 klo 18:36:56 »
Terbe!

Täällä on aika monta wacom-ketjua, mutta aloitanpa uuden. Viime aikoina olen huomannut, että käytettyäni ohjelmaa jonkin aikaa, paineentunnistus lakkaa kesken kaiken toimimasta. Tämä tapahtuu kaikilla ohjelmilla, joita käytän. Wacomin oman softan päivitys ei poistanut ilmiötä.

Ongelma ei ole paha, koska se poistuu jos suljen ohjelman ja käynnistän uudelleen, mutta mistä tässä mahtaisi olla kyse... ja onko tämä tuttua muille?

Antakaa anteeksi, jos tätä on käsitelty jossain jo aikaisemmin

kauna

• Jäsen
Re: Wacomin paineentunnistus katoaa
« Vastaus #1 : 25.04.2005 klo 18:59:14 »
Onko käyttöjärjestelmä win98?

Gamma

• Jäsen
  • Miu
« Vastaus #2 : 25.04.2005 klo 19:02:36 »
Ei ole 98 vaan XP

kauna

• Jäsen
« Vastaus #3 : 25.04.2005 klo 19:53:09 »
Ei ole 98 vaan XP
En oikeesti tiijä, vaan muistan kokeneeni saman ongelman 98:lla. Silloin wacomin edelle lipsu joku muu ajuri kesken kaiken. Sori kun en hallitse.

Tuukka

• Vaivainen
  • Jäsen
  • Words of wisdom ->
« Vastaus #4 : 25.04.2005 klo 20:02:42 »
Lainaan tätä ketjua, kun oma ongelma liippaa läheltä :P

Mikäköhän mahtaa olla vikana, kun PaintShopPro 8.0 tai Painter essentials 2 ei tunnu tunnistavan Wacomin paineentunnistusta millään tavalla. Itse asiassa en ole käytännössä havainnut koko laitteessa minkäänlaista paineentunnistusta  :-\
Onko vika kenties asetuksissa?
<- Klikkaa, tsekkaa ja kommentoi :)

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #5 : 25.04.2005 klo 23:11:01 »
Ongelma ei ole paha, koska se poistuu jos suljen ohjelman ja käynnistän uudelleen, mutta mistä tässä mahtaisi olla kyse... ja onko tämä tuttua muille?

On tuttua. Ongelma tulee siitä, kun poistut välillä pois Photarista. Esim. luet e-mailia tai muuta välissä. Silloin Windows vaihtaa kynäsi tavalliseksi hiireksi hiiren ominaisuuksilla. Ongelma on pahimmillaan silloin, jos tallentaa kuvaa ja hyppii eri ohjelmien välillä sillä aikaa välillä katsoen onko valmista. Eli tallennuksen tai muun aikaa vievän toiminnon aikana pysy Photarissa niin homma toimii. Vaikka käyttäisit välillä muitakin ohjelmia.

8]

Tuukka

• Vaivainen
  • Jäsen
  • Words of wisdom ->
« Vastaus #6 : 26.04.2005 klo 07:40:49 »
Niinjuu, ei se kumikaan tunnu toimivan... Mikäköhän on vikana? :P
<- Klikkaa, tsekkaa ja kommentoi :)

Jukka Koivusaari

• Jäsen
« Vastaus #7 : 26.04.2005 klo 09:18:13 »
Lainaan tätä ketjua, kun oma ongelma liippaa läheltä :P

Mikäköhän mahtaa olla vikana, kun PaintShopPro 8.0  ei tunnu tunnistavan Wacomin paineentunnistusta millään tavalla. Itse asiassa en ole käytännössä havainnut koko laitteessa minkäänlaista paineentunnistusta  :-\
Onko vika kenties asetuksissa?

PSPssä "Brush Variance" - löytyy väripaletin alta , jos on samanlaiset työpöytäasetukset kuin mulla.
Sieltä siveltimen ja maaliruiskun "Sizeen" "Pressure" , niin pääsee alkuun.
 Ruiskuun voi vielä laittaa "Opacity"n "pressure"ksi ( tai "altitude"ksi , jos piirtolauta korkeustunnistusta tukee ).
Kallistuskulmaa ja pyöritystä "azimuth , twist...jne"  voi laittaa siveltimen kapeus- ja kiertoasetuksiin , sikäli kun ne Wacomissa toimii (mun Trustissa ei tuommoisia tunnu olevan)

Muokk: Niijjoo : Pyyhekumiin , sormeen ja tummennus/vaalennus-härpäkkeesen samat temput.
« Viimeksi muokattu: 26.04.2005 klo 09:26:38 kirjoittanut Jukka Koivusaari »
----  https://huuskamuikkula.blogspot.com/

Gamma

• Jäsen
  • Miu
« Vastaus #8 : 26.04.2005 klo 10:16:39 »
On tuttua. Ongelma tulee siitä, kun poistut välillä pois Photarista. Esim. luet e-mailia tai muuta välissä.
Kuulostaa kyllä uskottavalta selitykseltä, mutta minulle tuota on tapahtunut myös kesken piirtelyn ilman toisissa ohjelmissa käyntiä.

Lainaus
Silloin Windows vaihtaa kynäsi tavalliseksi hiireksi hiiren ominaisuuksilla.
Tabletissa on kynän lisäksi hiiru, jota käytän kaikkeen muuhun kuin piirtämiseen, mutta en ole huomannut häkärää sen seurauksena, kun vaihtelen kynän ja hiiren välillä.

Pitää varmaan tarkkailla millaisessa tilanteessa tuo 1. viestissä kuvattu katoaminen seuraavan kerran tapahtuu..

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #9 : 26.04.2005 klo 10:33:10 »
Kuulostaa kyllä uskottavalta selitykseltä, mutta minulle tuota on tapahtunut myös kesken piirtelyn ilman toisissa ohjelmissa käyntiä.

No hitsin vitsi. Mulla ongelmat liittyi tuohon ja kun huomasin sen, kaikki toimii. Jotenkin se tunnistus on linkissä siihen, että mitä laitetta kone pitää hiirenä. Jos esim. käytät välillä kynää ja välillä hiirtä, saattaa silloinkin tulla katkoksia kynään.

En sitten tiedä, jos sulla johtuu eri asioista.

8]