5 vuotta vanha topicci mutta konteksti tuskin on vanhentunut

Mä inhoon liimaselkiä just ton takia että sivut irtoaa, pitää olla tosi varovainen kuinka auki lehden avaa ettei kuulu rasausta ja muutama sivu lähtee irtopainokseksi. Sitten ne sivut ei enää mene sinne ihan selkään asti vaan jää vähän kansista yli.....grrrr
Mutta suurin osa mulla on just liimaselkäsiä. Mä meinaan pidän Englantia paremopana kielenä sarjakuvissa ja siksi suurin osa sarjakuvistani on Englanninkielisiä, tilaan ne siis jostain Amazonista tai ostan Fantasiapelistä tai Goodfellowsista. Mutta nämä TPB (Trade Paper Back) ovat aina liimaselkiä, ja jotkut vielä niin hiton paksuja ettei niitä oikein uskalla ensimmäisen lukukerran jälkeen selailla.
Joillekin olen tehnyt niin, että kylmästi oon lyöny isolla nitojalla niitin niihin. Arvohan siinä kärsii, mutta so what? Mielummin luen niitä rauhallisin mielin pelkäämättä karkailevia sivuja kuin mietin että jos joskus myyn tämän niin arvo on kärsinyt. Ja ostan sarjakuvani ittelleni, enkä niitä myy.
Mutta niittaus ei toimi, jos liimaselkä on liian paksu. Niitti pitää ylettyä kokonaan läpi silleen että toisessa päässä "piikit" mahtuvat taittumaan. Muutenhan ne saattaa jopa vahingoittaa muita samassa pinossa olevia.
Miten noita liimaselkiä voi korjata muuten? Pysyykö ne jollain eri-keeperillä ja miten liimaa levittää, jos vain muutama sivu on irronnut?