Kirjoittaja Aihe: anime-elokuvat (ja vähän -sarjatkin) rules!  (Luettu 8865 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

neko562

• Vieras
anime-elokuvat (ja vähän -sarjatkin) rules!
« : 12.04.2005 klo 14:48:21 »
onko kukaan nähnyihmemies lockee. se jos joku on sairaa hyvä anime- elokuva.
« Viimeksi muokattu: 19.04.2005 klo 13:30:53 kirjoittanut Reima Mäkinen »

quisma88

• sika
  • Jäsen
  • jeee
Re: anime-elokuvat rules!
« Vastaus #1 : 12.04.2005 klo 14:51:15 »
nähnyt sen,mut se ei o mun suosiki,parempiakin on.

Folkee

• Jäsen
  • Elricest
« Vastaus #2 : 12.04.2005 klo 16:34:09 »
Olen nähny sen Locke- leffan, mutta totta... Parempiakin on minunkin mielestä nähty. Esim. Suomeks myös tekstitetty Cowboy bepop oli hyvä :)
Ja sitten on lukuisia muita huippuja animeleffoja joita en jaksa ruveta luettelemaan.
Korealainen Wonderful days kannatta katsoa (se on tehty anime tyyliin.)
One man's fun is another hell x)

quisma88

• sika
  • Jäsen
  • jeee
« Vastaus #3 : 12.04.2005 klo 16:36:13 »
Olen nähny sen Locke- leffan, mutta totta... Parempiakin on minunkin mielestä nähty. Esim. Suomeks myös tekstitetty Cowboy bepop oli hyvä :)
Ja sitten on lukuisia muita huippuja animeleffoja joita en jaksa ruveta luettelemaan.
Korealainen Wonderful days kannatta katsoa (se on tehty anime tyyliin.)

cowboy bepop on just hyvä,ja wonderful days on viel parempi.
olletko nähnyt vempire hanter d:bloodholst:in,hieno anime.
« Viimeksi muokattu: 13.04.2005 klo 01:47:36 kirjoittanut Reima Mäkinen »

neko562

• Vieras
« Vastaus #4 : 13.04.2005 klo 14:58:20 »
Ainoot kolme anime-leffaa jotka mä oon nähny on teemalta tulleet portit auki, ihmemies locke ja fake-poliisipari Randy ja Dee.
Miten hitsissä viestin jälkeen saa ton kirjotuksen

(kirjotus)

Ja miten ton kuvan saa ängettyy mukaan
« Viimeksi muokattu: 18.04.2005 klo 15:52:32 kirjoittanut neko562 »

quisma88

• sika
  • Jäsen
  • jeee
« Vastaus #5 : 13.04.2005 klo 15:00:11 »
ainoot kolme anime-leffaa jotka mä oon nähny on teemalta tulleet portit auki, ihmemies locke ja fake-poliisipari Randy ja Dee

mä näin ne.

May-chan

• Jäsen
  • Old loves they die hard. Old lies they die harder.
« Vastaus #6 : 18.04.2005 klo 17:05:00 »
cowboy bepop on just hyvä,ja wonderful days on viel parempi.

Wonderful days oli tosiaan vaikuttava ja hyvin tehty ! ^^
(Pakko oli päästä sanomaan, mutta tärkeämpää asiaa ei oikeastaan ollutkaan :D)
-May-chan

Rami Selin

• Jäsen
  • Uskon kaiken
« Vastaus #7 : 18.04.2005 klo 17:19:37 »
mä näin ne.

Hyvä Quisma88, eikö sinulle ole vieläkään valjennut, että tällaiset muutaman sanat viestit ovat täysin turhia, eikä niitä täten kannata edes lähettää.

Sanottakoon myös muille, että jos joku elokuva on hyvä, niin perusteluita kehiin. Ei minua ainakaan saa katsomaan jotain elokuvaa, jos kerrotte sen olleen "tosi sairamagee & parempikuin mikään 4ever!!!(tähän vielä roppakaupalla hymiöitä)."

isokana

• Psykopehmo
  • Jäsen
  • Carpe canem!
Kino
« Vastaus #8 : 18.04.2005 klo 17:59:51 »
Mitä? Kino no tabi? Vaaaau!  :o ;D

Löytyykö Canal+:aa? Kino tulisi sieltä toukokuusta alkaen.
http://forums.animeunioni.org/viewtopic.php?p=24265#24265
Onneksi vanhemmat tilaavat moista kanavapakettia, niin saan iilimatoiltua jaksot, mikäli he ne muistavat nauhoittaa.

Nyt siirryn nurkkaan ja menen pähkinöiksi.  ;D

Storm

• Jäsen
  • Elämä ei ole aina helppoa.
« Vastaus #9 : 19.04.2005 klo 10:45:28 »
Fake ei ole varsinaisesti elokuva, vaan yksi sarja. Harmi, että tuli vain näin yksi pitkä jaksoinen sarja... Olisi ollut kivempi nähdä pidempi...

Itse olen nähnyt aika vähän anime elokuvia, mutta itse olen ihan tykännyt Inuyasha elokuvista, sekä Henkien Kätkemästä.
Muitankin on saattanut tulla eteen, mutta en ole varmaan pahemmin huomannut. Myös Ruoni Kenshin on aika hyvä elokuva, kun tässä käsitellään hieman hänen menneisyyttä.
Mutta ihan eka anime elokuva, jonka näin oli Vampire Hunter D: Bloodlusta. Ja olen edelleen sen katsoja. Varmaan tullut katsottua jo 20 kertaa. Ja en ole kyllästynyt ollenkaan  ;D
I live, when my heroes live...

Raaka

• Jäsen
Re: anime-elokuvat (ja vähän -sarjatkin) rules!
« Vastaus #10 : 20.04.2005 klo 22:06:17 »
Onko muuten tv-sarjoissa ja kokoillan elokuvissa yleensä suuri ero? Minä olen ihmetellyt televisiosta tulevaa Neon Genesis Evangelion-sarjaa, joka tuntuu maailmanmaineeseensa verrattuna jotensakin köyhältä. Tyypillinen on esimerkiksi "kohtaus", jossa on sinänsä monta ihmistä, mutta ainoa, mikä liikkuu, on yhden henkilön huulet - mihin voidaan kuluttaa hyvinkin 10-15 sekuntia.

Käsikirjoituksessa on omituisia hyppyjä. Esimerkiksi viime sunnuntaina Shinji oli ensin kuolemanvaarassa jossain (maan alla?); seuraavaksi hän lähti ikäänkuin lipumaan jonnekin (veden alla?). Sitten hän jo makasikin vuoteessa jossakin ihan muualla. Vaikutti siltä, että tässä oli läiskitty kohtauksia peräkkäin miettimättä lainkaan, miten ne liittyvät toisiinsa.

Tällaisia alkeellisia puutteita en ole huomannut muutamassa näkemässäni kokoillan animessa (Studio Ghibli jne.).

Jari Lehtinen

• Jäsen
  • Itsevalaiseva myyrä joka selvittelee kurkkuaan
« Vastaus #11 : 20.04.2005 klo 22:13:47 »
Onko muuten tv-sarjoissa ja kokoillan elokuvissa yleensä suuri ero? Minä olen ihmetellyt televisiosta tulevaa Neon Genesis Evangelion-sarjaa, joka tuntuu maailmanmaineeseensa verrattuna jotensakin köyhältä.

Nyrkkisääntö:
Animaation taso paranee akselilla TV -> OVA -> elokuva. Evan TV-animaatio tehtiin alihankintatyönä Tatsunokolla, koska siihen aikaan Gainaxilla ei ollut töissä kuin pari animaattoria. Kaikki muut tekivät pelejä. Vertaa End Of Evangelioniin, niin huomaat eron.

Lainaus
Käsikirjoituksessa on omituisia hyppyjä. Esimerkiksi viime sunnuntaina Shinji oli ensin kuolemanvaarassa jossain (maan alla?); seuraavaksi hän lähti ikäänkuin lipumaan jonnekin (veden alla?). Sitten hän jo makasikin vuoteessa jossakin ihan muualla. Vaikutti siltä, että tässä oli läiskitty kohtauksia peräkkäin miettimättä lainkaan, miten ne liittyvät toisiinsa.

Tämä on juuri sitä haastavaa, syvällistä ja genreä uudistavaa Hideaki Annon kerrontaa.  ;D
”Yhdysvalloissa vuosittain julkaistaan 720 miljoonaa kappaletta »C o m i c s» sarjakuvia … joista ei vain puutu kaikki kasvatuksellinen arvo, vaan jotka ovat suorastaan vahingollisia.” Lastemme puolesta, Kansainvälisen lastensuojelukonferenssin Suomen päätoimikunta 1952.

JJ Naas

• Toikkarointia lammashaassa
  • Jäsen
« Vastaus #12 : 20.04.2005 klo 22:51:06 »
Hideaki Annon visiot Evangelionissa menevät välillä hieman yli, mutta mitä siitä. En minäkään kaikkea Evangelionista (saati sitten End of Evangelionista) ymmärtänyt, mutta nautin silti sarjasta aivan kympillä. :) Ohjenuoraksi sopii, että ei tarvitsekaan yrittää ymmärtää juonesta kaikkea, nauti vain menosta, fiiliksestä ja hyvistä hahmoista.

Juonen täydellinen ymmärtäminen on yliarvostettua. ;)

Lurker

• Vieras
« Vastaus #13 : 21.04.2005 klo 12:27:08 »
<snip> Vaikutti siltä, että tässä oli läiskitty kohtauksia peräkkäin miettimättä lainkaan, miten ne liittyvät toisiinsa.
<snip>

Länsimainen järjestystä halajava mieli ei voi ymmärtää animea!  :D

Monessa sarjassa tosiaankin huomaa selvän tasonlaskun usein juuri ensimmäisen tuotantokauden jälkeen.  Kuvien "liikkuvien osien" määrä pienenee, hahmot alkavat jähmettyä paikoilleen jne.

Pitkissä elokuvissa rahaa on tietty käytetty enemmän tuotantoon ja jälki on sitten sitä mukaa hienompaa.

Arashi

• Jäsen
« Vastaus #14 : 22.04.2005 klo 16:29:15 »
Lähes kaikki Hayo Miazakin elokuvat, jotka olen nähnyt on ollut mahtavia. Olen nähnyt Henkien kätkemän, Totoron ja Prinsessa Mononoken ja noi kaikki oli niin ihania elokuvia. Lisäksi oon nähnyt vielä Kissojen valtakunnan, mutta se ei ollut niin hyvä, se oli vähän liian lapsellinen ja lisäksi näin sen suomeks dupattuna, joka ei ollut niin hyvä juttu, kun japanilainen on korvaan aina miellyttävämpi... Ja nyt näin netissä Howl's Moving Castlen englannin kielisen trailerin ja täytyy sanoa: Aivan ihana!!!! Siis ainakin trailerin perusteella luvassa on Miazakia parhaimmillaan. Toivottavasti elokuva tulee PIAN leffaan (siis Suomeen), että pääsee kokemaan enämmän jo trailerin välittämästä taiasta...
« Viimeksi muokattu: 22.04.2005 klo 16:31:42 kirjoittanut Arashi »