Jos käytettävissä on laadukas tulostin, niin ainahan skannatut sarjakuvasivut voi puhdistaa teksteistä ja ottaa sivuista tulosteet, joissa kuplat ovat tyhjinä.
Sitten tekstailee eri kieliversiot tulosteisiin.
Tuota tai jopa parempaa valokopiokonetta suosittelisin, siitä syystä että itselläni toimii paremmin niin. Koska:
Piirtäessä haluan, että paperi jarruttaa vähän. Se tekee piirrosjäljestä oikeanlaista. Mun piirustuspaperini on Schoellershammer Durexia, joka on hyvää ja jäykkää A3-koon 200g/m2 laatupaperia. Mutta!
Mutta mä en yhtään tykkää tekstata Durexille. Tekstaamiseen tahtoisin selvästi liukkaamman, enemmän kuitukärjelle tai rapidolle sopivan paperin. Sen takia tykkään älyttömästi mahdollisuudesta kopioida piirros 1:1-koossa tyhjine (luonnosteltuine mutta tekstaamattomine) kuplineen vähän liukkaammalle A3-koon 160g/m2 paperille, ja tekstata siinä. Paperin nimeä en tiedä, mutta sitä käytetään laserkopiokoneissa.
Mulla on vielä se kiva tuossa, että kopiokone hukkaa vaaleansinisen luonnoskynän.
No, toisaalta, en mä muutenkaan tykkää tekstata. Useimmiten se on pakkopullaa juuri siksi, että tekstaan kumminkin samalle arkille, laiskuuttani.
Mutta piti vaan sanoa, että sen ei tosiaan tarvi olla sama paperi kaikkeen. Kokeile erilaisia ja valitse itsellesi mieluisimmat, se on pieni vaiva josta on äärettömän paljon hyötyä.