Kirjoittaja Aihe: Tex Willerien hinnat ja saatavuus  (Luettu 32359 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PekkaR

• Sarjakuvakauppias
  • Jäsen
Tex Willerien hinnat ja saatavuus
« : 12.04.2005 klo 21:41:12 »
Moro.

En tiedä, onko tätä aihetta käsitelty aiemmin täällä, mutta kysyn silti.
Eli olen aloittamassa Tex Willerin keräilyä ja olisin kiinnostunut tietämään, onko Tex Willereissä joitain erityisen hankalia numeroja saada hyväkuntoisena haltuunsa?
Tiedän -71 vsk:n kuusi ensimmäistä numeroa, joissä käsittääkseni on ollut huono liimaus, mutta onko olemassa muita yksittäisiä numeroita?
« Viimeksi muokattu: 13.04.2005 klo 14:17:42 kirjoittanut Petteri Oja »

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
Vs: Tex Willerien hinnat ja saatavuus
« Vastaus #1 : 13.04.2005 klo 07:31:30 »
Myin kokoelmani pois tammikuussa 1991.

15 vuotta liian aikaisin. Mitä niistä siihen aikaan sai?

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #2 : 13.04.2005 klo 10:04:11 »
Tässä kejussa on ainakin kolmella sivulla Texien keräilyarvosta.
http://www.kvaak.fi/keskustelu/index.php?topic=2099.0
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

kkupa

• Jäsen
  • Kvaak!
Liuska-Texit
« Vastaus #3 : 14.04.2005 klo 16:52:42 »
Mistähän noita löytyisi? On tullut muutamia paikkoja kierreltyä, mutta aika kiven takana ovat. Pitääköhän niin moni ne itsellään kun ei niitä näy juurikaan liikenteessä. Joskus olen jotakin saanut, mutta aika harvoin tai sitten on jo sellaisia, joita itsellänikin jo on.  :(

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
Re: Liuska-Texit
« Vastaus #4 : 14.04.2005 klo 18:18:17 »
Huuto.netistä. Maksaa paljon.

Ja kyllä noita vähän paremmissa divareissakin näkee.

TeroH

• Latteuksien latelija
  • Jäsen
« Vastaus #5 : 14.04.2005 klo 21:09:01 »
Divareista, ajan kanssa. Taajaan etsimällä voi löytyä vaikka mitä, jos tuuri käy, ihan kohtuullisilla hinnoilla. Ja kyllä se kokoelma syntyy pikkuhiljaa, pieninä paloinakin. Puhun tässä siis vuosista, en kuukausista. Esimerkiksi oma kokoelma on haaliintunut 20 vuoden kuluessa. (Olis kiva saada sekin joskus täyteen, enää puuttuis vuoden 1965 numeroita, ja juuri ne ovat (yhä) hinnoissaan (ja harvinaisia), valitettavasti.)

Toinen vaihtoehto on sitten (jo mainittu) Huuto.Net, mutta siellä myös hinnat ovat korkealla. En suosittelisi kokoelman aloittelua sieltä.

Numeroitten harvinaisuudessa on myös aikamoisia eroja, joten joitakin numeroita näkee todella harvoin, jolloin olisi hyvä tietää mitkä kannattaa ottaa pois kuljeksimasta jos sellaisia löytää. En tiedä kuinka paljon Texejä keräillään, mutta saatavuudesta päätellen kohtalaisesti. Tai sitten ne numerot on pinoutuneena joissain divareissa, joissa kukaan keräilijä ei koskaan käy.

Onnea ja kärsivällisyyttä etsintään!
Tässä tekstissä ei ole mitään henkilökohtaista.

kkupa

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #6 : 15.04.2005 klo 13:02:35 »
Huuto.netistä olen myös katsellut. Olen sieltäkin jokusen ostanut, mutta rahkeita ei ole kaikkia ostaa. Sinänsä ihan hyvin olen kuitenkin saanut, kun ajattelee aikaa jota olen käyttänyt liuskojen ostoon. Ensimmäisen liuskani ostin varmaan n. 2 vuotta sitten tai ehkä vähän vajaakin, en enää tarkkaan muista. Mutta joka tapauksessa tällä hetkellä multa löytyy liuskoja yht. 263 kpl. Toki muutama löytyy myös kannettomana.

En just ihan täyttä priimaa haekaan, vaan mulle kelpaisi esim. takakannettomatkin näin ensi alkuun. Sitten pikku hiljaa niitä voisi alkaa parantelemaan, jos vain sopivalla hinnalla löytyy. Pokkarimallisetkin löytyy jo aivan kaikki.

Nytkin ostin hiljattain n. 130 kpl:een erän, joista jäi paljon ylikin. Nyt sitten vain yritän niitä ylimääräisiä saada myydyksi. Tosin ei nekään nyt ihan täysin priimoja ole, vähän kaikenkuntoisia löytyy.

newde

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #7 : 15.04.2005 klo 13:53:51 »
Laita paikallisiin sanomalehtiin ilmoituksia että ostetaan Texejä niin uskoisin soittoja tulevan.Itse laitoin muutamaan lehteen ilmoituksen ja soittoja tuli kiitettävästi ja esim. liuskoja sai muutaman euron kappalehintaan.Kokoelmani sain täyteen n.7:ssä vuodessa ja se on mielestäni nopea aika.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #8 : 15.04.2005 klo 17:15:55 »
Aika monessa divarissahan noita on, etelässä... Hesa, Turku, Tampere... Ei nyt niin hirveästi kuitenkaan.
Makedoniassa olen nähnyt useita valmiiksi pakattuja täysiä vuosikertoja. Hintaahan niillä tietysti on aivan hirveesti.

Timo

kkupa

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #9 : 16.04.2005 klo 18:02:38 »
Aika monessa divarissahan noita on, etelässä... Hesa, Turku, Tampere... Ei nyt niin hirveästi kuitenkaan.

Olen muutamissa divareissa niin Helsingissä kuin Vantaalla käynyt ja kysellyt, mutta eipä ole ollut. Tai sitten en vain ole käynyt oikeassa paikassa...

MuumiPeikko

• Jäsen
« Vastaus #10 : 08.05.2005 klo 13:30:21 »
Ajattelin vain kysäistä mahtaako olla mitään arvoa 72/6 numerolla ?  ;D

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #11 : 03.06.2005 klo 08:55:09 »
Sanoisin, että erityisen hankalia numeroita löytää ja maksaa ovat 1-6/71, 6-8/72, 7/73 sekä 5-7/74. Nuo 74 vuoden numerot ovat yllättävänkin hankalia. Muistan aikoinaan saaneeni kasaan 73 vuoden numerot reilustikin ennen vuoden 74 numeroita.
"Tex-tieteen yli-morisco"

comic.book.guy

• fiksu
  • Jäsen
« Vastaus #12 : 13.12.2005 klo 17:39:55 »
mitkä vuosi kerrat onvat hankalimpia? mulla on vanhin vuodelta 72 ja siitä eteenpäin monta laatikkoa. paljon kannattais pyytää tommosista?
MINÄLASSI

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #13 : 14.12.2005 klo 12:04:37 »
Riippuu tietenkin kunnosta. Sinuna myisin ne erikseen, ainakin kaikkein vanhimmat. Hinnassa voi tulla eroja jopa satoja euroja. Arvioisin, että hyväkuntoisten 72 vuoden lehtien keskihinta liikkuu jossain 30 euron kieppeillä. Veikkaisin, että vuosikertaköntistä et kovin helposti saa edes 200 euroa, sillä kuitenkin useimmilla kerääjillä on jokunen numero siitäkin läjästä. Tietysti, jos kaikki lehdet ovat huippukuntoisia, niin silloin koko vuoskerran hintakin voi nousta arvaamattomasti.
"Tex-tieteen yli-morisco"

Chavez

• Uusi jäsen
« Vastaus #14 : 03.08.2006 klo 20:16:47 »
Kadonneesta Pueblostako muka pydetään divareissa useita kymppejä? Itse maksoin siitä eilen 7 euroa. :D