Kirjoittaja Aihe: Kirja-ale ja muut tarjoukset  (Luettu 279622 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
Vs: Kirja-ale ja muut tarjoukset
« Vastaus #555 : 27.01.2017 klo 19:39:54 »
Comixologyssä on Valerianit jopa 50 rosentin alennuksessa (päättyy kuun lopulla), toki kaikilla on ne jo alppareina mutta kumminkin.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #556 : 14.02.2017 klo 17:48:30 »
Te pikaviestimien ulottumattomissa olevat, Rosebud tviittasi, että Ihan pian alkaa Rosebudin virtuaalinen sarjakuvaharvinaisuuksien ilta. Klo 18 - 22 varmaankin.

Jos oikein ymmärsin, tässä urlissa:

http://www.rosebud.fi/2011/aihesanat.php?sana=Sarjisilta&ord=hinta&set=1

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #557 : 14.02.2017 klo 18:10:27 »
Eivät ole välttämättä ale-hintoja. Moni tuolla harvinaisuushinnoilla.
Blueberry 10 - Tsi-na-pah esmes 60 €. Jännää, että Yann - Berthetin Pin-up -sarjaa oli jossain välissä joka divarissa 5-10 euron hintaan, nyt tarjolla 30 erkin pintaan.

Timo

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #558 : 14.02.2017 klo 18:36:42 »
Eivät ole välttämättä ale-hintoja. Moni tuolla harvinaisuushinnoilla.
Blueberry 10 - Tsi-na-pah esmes 60 €. Jännää, että Yann - Berthetin Pin-up -sarjaa oli jossain välissä joka divarissa 5-10 euron hintaan, nyt tarjolla 30 erkin pintaan.

Timo

Chninkel ja suuri voima on nykyään kaiketi aika vaikea hankkia. 39 € näyttää olevan hinta.

http://www.rosebud.fi/2011/kirja_2010.php?ean=9515781060

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #559 : 15.02.2017 klo 12:47:03 »
Ihan mielenkiintoinen ja tavallaan tervetullutkin konsepti tuo että loppuvaraston dumppauksen sijaan niitä kustantajan viimeisiä kappaleita aletaan käsitellä harvinaisuuksina. Esim. Banaanin harjoittama dumppaus alentaa kirjojen arvoa ja vähentää halua hankkia yhtään mitään uutena. Sinänsä hassua, koska kovilla kansilla nimen omaan haetaan käsittääkseni päinvastaista? Toisaalta... ilman tuota dumppausta (2€ ja 3€ laareihin) ostaisin kyllä huomattavasti vähemmän sarjiksia.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Kreegah Bundolo

• Jäsen
« Vastaus #560 : 15.02.2017 klo 12:56:35 »
Dumppaamisen ymmärrän kustantajana sikäli että siirtymä siitä että kirja vetää ja lähes päivittäin saa viedä lähetyksiä postiin, siihen että kirja ei myy yhtään kappaletta, on hyvin äkillinen ja ehdoton. Helpoin tapa saada kirjat taas virtaamaan on radikaalisti tiputtaa sitä hintaa. Itse kuitenkin koen että pitäisi kustantajana osata realistisesti arvioida mikä on jonkin kirjan luonnollinen menekki ilman dumppaamista. Että kannattaako painattaa 3000 kappaletta kirjaa jonka luonnollinen menekki on alle tuhat. Siinä on sitten se 2000 kirjaa kustantajalla myytävänä euron kappale jälleenmyyjille. Jotka ostavat sitä tarjoushurmoksessa nipun ja koska samaa kirjaa on kaikissa muissa divareissa ja kirppisjobbareilla hirveet kasat, jää kirja hyllyyn seisomaan lähes poikkeuksetta.

Ja kun samalta tekijältä tulee sitten uusi kirja muutaman vuoden päästä ja edellistä kirjaa seisoo jälleenmyyjiää iso kasa hyllyssä, on jälleenmyyjien asenne siihen uutuuteen melko kieltenen. Voi olla tekijällä iso urakka punnertaa ylös siitä suosta johon epärealistisia painoksia ottava kustantaja on hänet kirjadumppauksellaan järjestänyt.
« Viimeksi muokattu: 15.02.2017 klo 12:58:26 kirjoittanut Kreegah Bundolo »

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #561 : 15.02.2017 klo 16:40:48 »
Suuri painos kuulostaa tietenkin hyvältä, eikä optimismissa mitään pahaa... Ikuisuuskysymyshän kuitenin tuo painoksen suuruus on, ja menekin arviointi vähintään yhtä vaikeata kuin tulevaisuuden ennustaminen. Siitäkin huolimatta että puhutaan miten halpaa nykysin olisi ottaa toinen tai kolmas painos.  :)
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Timo Ronkainen

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #562 : 03.03.2017 klo 19:33:33 »
No nyt Rosebudilla on taas max 5€ kirjojen päivät, seassa Paljon sarjakuvaa. Mm. Franquinin mustat sivut vaivaisella vitosella.

Timo

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #563 : 23.04.2017 klo 09:48:42 »
Adlibriksessa tänään kaikki -20% koodilla RUUSU. Itse ostin seitsemän Epic Collectionia (á n. 25 euroa), kun olen vähän jäänyt jälkeen niiden hankkimisessa.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

outonaapuri

• Jäsen
« Vastaus #564 : 23.04.2017 klo 12:21:18 »
Kiitos, Veli! Nyt vielä ne viimeisetkin puuttuvat Carl Barks libraryn opukset hyllyyn. 

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #565 : 23.04.2017 klo 13:37:23 »
Adlibriksessa tänään kaikki -20% koodilla RUUSU. Itse ostin seitsemän Epic Collectionia (á n. 25 euroa), kun olen vähän jäänyt jälkeen niiden hankkimisessa.

Samoin, kiitokset Veli! Itselläkin oli 7 Epic collectionia odottanut kunnon alennusta. Nostivat niiden hintoja n. 5€ reilu vuosi sitten niin yleensä olen odotellut kampanjakoodeja ennen tilausta.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Timo Ronkainen

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #566 : 23.04.2017 klo 13:44:49 »

Nyt ei tarvittas muuta kuin rahaa. Siihen ei taida olla mitään koodia.  ;D
Harmi, ettei nää alennukset satu hyvään aikaan.

Timo

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Vastaus #567 : 23.04.2017 klo 15:15:53 »
Nyt ei tarvittas muuta kuin rahaa. Siihen ei taida olla mitään koodia.  ;D
Harmi, ettei nää alennukset satu hyvään aikaan.

Timo
Joo alennukset pitäisi olla 15. kesäkuuta (kesälomaraha) ja 4. joulukuuta (veronpalautukset).
Keväällä tulee Aku Ankka, Kuukausiextra, Roope-setä lehtien tilaukset, sähkölasku jne. Kaikki melkein samaan aikaan...osta siinä sitten jotain kivaa itsellesi.

"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #568 : 07.05.2017 klo 11:04:44 »
Tänään Adlibriksessä tarjouksessa paljon hyvää sarjakuvaa mm kotimaista, Tinttiä, Carl Barks jne....

https://www.adlibris.com/fi/kampanja/sarjakuvat
Je suis alle kuuden euron pizza!

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #569 : 07.05.2017 klo 12:34:11 »
Tänään Adlibriksessä tarjouksessa paljon hyvää sarjakuvaa mm kotimaista, Tinttiä, Carl Barks jne....

https://www.adlibris.com/fi/kampanja/sarjakuvat
Ahh, tätä  tekniikkaa:
Lainaus
Yhtä jytkyä
Jouni K. Kemppainen, Mikko Vienonen
Ei ole joko jaksettu hakata koneeseen tai sitten tekniikka ei vaan tue kirjalle kolmea tekijää. Onhan se piirtäjän tontti sarjakuvassa kuitenkn aika marginaalinen... Kyseessa siis Koiviston Tää pääkaupunki -kokoelma.