Kirjoittaja Aihe: Animeen ja mangaan kyllästyy  (Luettu 17480 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Laura Sivonen

• Tunteikas siili
  • Jäsen
Re: Animeen ja mangaan kyllästyy
« Vastaus #45 : 02.01.2006 klo 22:26:24 »
Etenkin scifin saralta, mangatarjonta on jäänyt täysin mitäänsanomattomaksi.

Itse suosittelen:
Planetes
Figure 17 (mangaversiosta en osaa sanoa mitään, mutta animena ainakin katsomisen arvoinen)
Cowboy Bebop
Battle Angel Alita

Ja tässä pitkä liuta muuta sci-fi mangaa (joskin en ole kaikkien genreluokituksesta aivan samaa mieltä)
Dusting is a good example of the futility of trying to put things right. As soon as you dust, the fact of your next dusting has already been established.

Dogbert

• Vieras
« Vastaus #46 : 03.01.2006 klo 20:26:35 »
Itse suosittelen:
Planetes
Figure 17 (mangaversiosta en osaa sanoa mitään, mutta animena ainakin katsomisen arvoinen)
Cowboy Bebop
Battle Angel Alita

Ja tässä pitkä liuta muuta sci-fi mangaa (joskin en ole kaikkien genreluokituksesta aivan samaa mieltä)
En tarkoittanut niinkään animen saralta (aika paljon sieltä on tullut möngittyä), mutta esim. BAA:n ja Deus Vitaen tyylistä häröilyä olisin odottanut enemmän Viziltä ja Tokyopopilta (tähän voisi tietenkin iskeä Akiran, mutta itseäni kyseinen sarja ei pahemmin kiinnosta graafisesti). Kuten esimerkiksi Gundamit ja juuri tuo Cowboy Bebop perustuu enemmän tai vähemmän komiikkaan ja actioniakin siinä on sen verran reippaasti, että scifiosuus jää aika minimaaliseksi.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #47 : 08.01.2006 klo 11:08:53 »
minä ainakin olen kyllästynyt aku ankkojen taskukirjoihin.

No, ovathan Aku Ankan taskukirjat mangaformaatissa.

kaltsu

• Jäsen
« Vastaus #48 : 09.01.2006 klo 00:47:37 »
Ja montas kertaa olet sattunut katsomaan lävitse? Itse olen seitsemän kertaa ja vieläkin löydän siitä elementtejä, joita tarvitsisi lähempää tutkimusta.

Onneksi olkoon. Mä en löytäny ainuttakaan. Ainakaan sellaista elementtiä mikä pistäisi katsomaan sarjan seitsemän kertaa tai edes kerran uusiksi. Päähenkilö oli sympaattinen ja kerronta piti aika mainiosti otteessaan mut osittain senki takia oli niin pettynyt kun mitään tolkullista ei oltu nuoren ihmisen "todellisuuden hitaan pilkkoutumisen" taustalle keksitty.

minä ainakin olen kyllästynyt aku ankkojen taskukirjoihin.

Manga ja anime ovat varmasti oikein virkistävä vaihtoehto taskukirjoihin verrattuna.

Wilpuri

• Vellihousu
  • Jäsen
  • Jaa kuka?
« Vastaus #49 : 09.01.2006 klo 09:25:49 »
Melkein mikä vain on aika virkistävää nykyisiin taskukirjoihin verrattuna...  :P

Osaisiko joku suositella jotain hyvää hirviöanimea? Jättirobottejahan on vaikka missä, mutta onko jotain legendaarisia monsterijuttuja?  ;D Olen erityisen innostunut kaikista jättiötököistä yms.

Esimerkkeinä omistamistani (ja varsin viihdyttävistä) monsteripläjäyksistä vaikka Bio Hunter ja Patlabor 3 (WXIII)...
"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern

rama

• Jäsen
  • ”Be a devil, not a crybaby!”
« Vastaus #50 : 09.01.2006 klo 09:30:17 »
Berserk on täynnä hirviöitä, useimmat heistä vieläpä jumalia ;)
”My problem lies in reconciling my gross habits with my net income”                      
      Errol Flynn

https://oblivionhigh.wordpress.com

PTJ Uusitalo

• Mediaholisti
  • Jäsen
« Vastaus #51 : 09.01.2006 klo 10:50:01 »
Jos isoja ötököitä kaipaat, niin ei ole Nausicaän voittanutta... Sen ötökkkäkerroin on uskomaton. Ja on vielä hyvä elokuvakin.

Wilpuri

• Vellihousu
  • Jäsen
  • Jaa kuka?
« Vastaus #52 : 09.01.2006 klo 11:13:15 »
Nausikaata on tullut luettua, mutta täytynee tsekata animenkin muodossa (onhan toki Mononokessakin paljon hulvattomia hirvityksiä!).

Vaikka animeen ja mangaan kyllästyisi, niin jättiötököihin ei koskaan!

Kuinkas pitkä sarja tuo Berserkki on? Löytyykö kenties jopa yhtenä boksina?
"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern

rama

• Jäsen
  • ”Be a devil, not a crybaby!”
« Vastaus #53 : 09.01.2006 klo 11:15:29 »
Kuinkas pitkä sarja tuo Berserkki on? Löytyykö kenties jopa yhtenä boksina?

24 osaa, boxiakin löytyy:
http://www.webhallen.com/prod.php?id=24022
”My problem lies in reconciling my gross habits with my net income”                      
      Errol Flynn

https://oblivionhigh.wordpress.com

pertti jarla

• Jäsen
« Vastaus #54 : 09.01.2006 klo 11:55:10 »
Etenkin scifin saralta, mangatarjonta on jäänyt täysin mitäänsanomattomaksi.

Tässä yksi poikkeus, 2001 nights: ehkä paras koskaan lukemani scifisarjakuva. Tiedettä ilman mitään tähtien sottailua.
http://www.netjaunt.com/manga/2001.html
Myötätunto ja huumori pois vakavasta asiasta!
-Huolestunut äiti

ruka

• Uusi jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #55 : 09.01.2006 klo 18:34:47 »
Olen erityisen innostunut kaikista jättiötököistä yms.

Blue Gender on aikalailla täydellinen paketti ötökkäanimea. Löytyy halvahkona boksina vaikka Dvdpacificista.

Marsumestari

• Jäsen
« Vastaus #56 : 10.01.2006 klo 14:36:24 »
Katselinpa Amazonissa ja Lambiekin kuvanäytteistä Craig Thompsonin ja Jeffrey Brownin näytteitä ja epäilenpä kovasti, että ne tekisivät minuun samanlaista vaikutusta kuin Osamu Tezuka, Rumiko Takahashi parhaimmillaan, Yoshihiro Tatsumi ja Kazuo Koike ja Goseki Kojima (ei käsikirjoittaja mutta, koska sarjakuva on visuaalinen media, niin kuvituksen taso ei ole merkityksetöntä).

pertti jarla

• Jäsen
« Vastaus #57 : 10.01.2006 klo 14:52:27 »
Katselinpa Amazonissa ja Lambiekin kuvanäytteistä Craig Thompsonin ja Jeffrey Brownin näytteitä ja epäilenpä kovasti, että ne tekisivät minuun samanlaista vaikutusta kuin Osamu Tezuka, Rumiko Takahashi parhaimmillaan, Yoshihiro Tatsumi ja Kazuo Koike ja Goseki Kojima (ei käsikirjoittaja mutta, koska sarjakuva on visuaalinen media, niin kuvituksen taso ei ole merkityksetöntä).

Ja ennen oli niin, että mangat tuomittiin parin esimerkin perusteella...eiköhän ole parasta tutustua mahdollisimman laajalti kaikenmaalaisiin sarjakuviin.
Myötätunto ja huumori pois vakavasta asiasta!
-Huolestunut äiti

Marsumestari

• Jäsen
« Vastaus #58 : 10.01.2006 klo 15:18:38 »
Ja ennen oli niin, että mangat tuomittiin parin esimerkin perusteella...eiköhän ole parasta tutustua mahdollisimman laajalti kaikenmaalaisiin sarjakuviin.

Viittasin vesapain viestiin, joka havainnollisti näillä tyypeillä länsimaisen sarjakuvan aikuisuutta verrattuna mangaan. Tietenkään parin näytteen perusteella ei voi tehdä tyhjentävää johtopäätöstä heidän tuotostensa laadukkuudesta.

Koska tutustun sarjakuviin päällimmäisenä syynä sen perusteella, mikä itseäni kiinnostaa eniten (itseäni kiinnostavia sarjiksia on aivan pirusti), enkä yleissivistyksen perusteella, en luonnollisestikaan jaksa tutustua mahdollisimman laajalti kaikenmaalaisiin sarjakuviin (en ole sarjakuvatoimittaja tai -historioitsija). Kirjastostakin tulee lainattua varsinaisten omien kiinnostusten lisäksi vain hypetetyimmät sarjikset (Sandman, V for Vendetta, Helvetistä, jonka lukeminen jäi kesken jne.). Olen kuitenkin jossain määrin tutustunut länsimaisen sarjakuvan arvostetuimpiin teoksiiin (miinus underground). Paljon on kuitenkin sellaista mihin en ole vielä tutustunut.
« Viimeksi muokattu: 10.01.2006 klo 19:12:08 kirjoittanut Marsumestari »

zakura

• Jäsen
« Vastaus #59 : 10.01.2006 klo 20:56:11 »
Suomessa on nyt meneillään joku ihme anime/mangabuumi. Kaikki haluaa harrastaa sitä nyt niin kympillä, mutta muutama kuukausi eteenpäin niin ei niitä enää kiinnosta.