No, tässä taasen hiukan mielipiteitä ja niinkö kaikki muukin kirjoittamani, ne on ainoastaan minun henkilökohtainen näkemys, nyt tämän asian tiimoilta. Siis SarjaKuvaWiki.
Tein taasen vain pienehkön kurkkauksen mitä Wiki pitää sisällään Sarjakuvien tiimoilta -- jos esim. käytän "Calvin & Hobbes" (Lassia ja Leeviä) hakusanana:
Saan noin parit metrit tekstiä >>> (jota en edes yritä lukea läpi. Ehkä se on kuitenkin täyttä asiaa ..)
Jos naputtelen "Mämmilä" hakusanaksi
tulee esiin tämä >>>"Kati Kovács" .. onkin taas täynnä ei oota tai onkin sitten se unkarilainen näyttelijä.
"Comics" yleensä sitten .. Noin 2/3 sivua alaspäin kelatessa tulee esille mitä palkintoja siellä sun täälä jaetaan, missä päin maailmaa sarjiksia tehdään jne. Ruotsi on kelpuutettu mukaan .. Suomi ei ole edes maailmankartalla.
Kemi (Arctic Comic Festival) on kansainvälisesti tunnettu löytyykö siitä mainintaa? Ei, muuta kuin sivuviittauksena. Puupää-hattu .. Sorry, Nope!
Ehkä olen yksinkertainen tai jopa typerä mutta omasta mielestäni tällaisen SarjisWikin idea ja paras anti olisikin juuri että saataisiin MYÖS Suomi maailmankartalle. Täälähän tehdään myös sarjakuvia. Niitä ON julkaistu ulkomaillakin jopa! Helpointa kai olisi esim. aloittaa Puupää-hatusta tai niistä jotka sen on saanut tekijäesittelyissä .. ja niin, unohtamatta vielä työn alla olevaa
Nordicomicsia. >>> Mitäpä sinnekin saattaa vielä tulla, sen näkee myöhemmin.
Mutta niin, tämähän on vain minun mielipiteitä .. Luulen että esim. jutut trikoosankareista tai muista jenkkisarjiksista varmana kirjoitetaan kuitenkin, ennemmin tai myöhemmin ..
-- j --