Kirjoittaja Aihe: Divareista  (Luettu 433474 kertaa)

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
Vs: Divareista
« Vastaus #135 : 15.09.2005 klo 09:23:21 »
Valikoimassa on lievää eroavaisuutta Goodfellowsin eduksi (riippuu siitä mitä etsit), hinnat ovat aika samantasoiset, Goodfellows on ehkä piirun verran kalliimpi. 
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #136 : 08.10.2005 klo 17:52:53 »
Tänne oli joku keräilijä tuonut täyden sarjan Ken Parkereita, joista valitettavasti oli jo kaikkein vanhimmat myyty. Kuitenkin aika hyvin sain Parker-kokoelmaani täydennettyä, tosin hieman suolaiseen kappalehintaan 4,50 e. En huomannut Nissenin mainitsee hintojen tasapäistämistä, kyllä siellä mun mielestäni aika hyvin oli osattu lehdet hinnoitella.

Korjaanpa hieman arviotani Kuopion Halpa-Kirjasta. Kotona huomasin, että kahdesta ostamastani Ken Parkerista puuttui yksi sivu. Toisesta viimeinen ja toisesta ensimmäinen. Jos myyjä olisi sisäänostovaiheessa yhtään aukaissut pokkareita, olisi taatusti ainakin ekan sivun puuttumisen huomannut. Tympiää.

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #137 : 08.10.2005 klo 22:06:38 »
Korjaanpa hieman arviotani Kuopion Halpa-Kirjasta. Kotona huomasin, että kahdesta ostamastani Ken Parkerista puuttui yksi sivu. Toisesta viimeinen ja toisesta ensimmäinen. Jos myyjä olisi sisäänostovaiheessa yhtään aukaissut pokkareita, olisi taatusti ainakin ekan sivun puuttumisen huomannut. Tympiää.

No sen mitä olen itse nähnyt divarinpitäjien tekevän niin ei ne kovin tarkkaan niitä katso muuta kuin selaavat läpi ja katsovat päälikunnon.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

VNaomi

• Jäsen
  • Aarresaari
« Vastaus #138 : 11.10.2005 klo 19:43:45 »
Olen tässä keskustelua selannut ja saanut hyviä vinkkejä, mutta pakko kai vielä kysyä erikseen.

Olen luultavasti menossa syyslomalla Tampereelle. Osaisiko joku neuvoa, mihin divariin/kirppikselle siellä kannattaisi mennä? Tarkoituksena on lähinnä kasvattaa alkuvaiheessa olevaa Batman-kokoelmaani ja tehdä heräteostoksia.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #139 : 11.10.2005 klo 20:14:39 »
Lukulaariin ehdottomasti ainakin heräteostosten suhteen ja muutenkin kannattaa mennä. Lähellä Lukulaaria on Hämeenpuistossa toinenkin isompi divari (Lehti-Antikva tai jotain sinne päin), jossa voi myös poiketa, vaikka itse sieltä harvemmin mitään löydän. Jos ihan keräilymielessä ajattelit ostella, niin sitten Makedonia on myös kannattava paikka, mutta kallis. Kirppareista esim. Radiokirppis Laukontorilla on ihan hyvä.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

VNaomi

• Jäsen
  • Aarresaari
« Vastaus #140 : 11.10.2005 klo 20:44:50 »
Kiitos molemmille. Pistän osoitteet ylös ja peukut pystyyn.  ;)

Zisatto

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #141 : 11.10.2005 klo 21:00:29 »
Sen Hämeenpuiston ison antikvariaatin nimi on Keskus-Antikva, oli ainakin ennen. Keskustorin lähellä Hämeenkadulla on pieni kellariantikvariaatti (= em. Antikva 17?) joka on täynnänsä sarjiksia – mutta kallis. Menin tyhmänä ostamaan sieltä yhden vuoden 1981 Flash Gordonin kuudella eurolla, kun en (tyhmätyhmä!) ollut selvittänyt etukäteen käypää hintaa. Makedoniastakin saa halvemmalla, ainakin jos tyytyy vähemmän priimoihin kappaleisiin.
Laukontorilla on muuten myös divari, joka on usein sunnuntaisikin auki. Ei muistaakseni mikään erityisen halpa sekään.
Itsepalvelukirppiksiä on keskustan tienoilla kolme muutakin: Amurin kirppis Pyynikille päin mentäessä, Linjuri-kirppis linja-autoasemalla ja vielä Bonus-kirppis Itsenäisyydenkadulla (Rautatieasemasta itäänpäin). Tietoni saattavat tosin olla vähän vanhentuneita, Amurin kirppiksellä en ole tainnut käydä kahteen vuoteen ja Bonus-kirppiksellä olin viime talvena. Ai niin, keskustasta löytyy vielä Fida-kirppis (Näsinlinnankatu) ja Pelastusarmeijan kirppis (Satakunnankatu). En kyllä muista koskaan löytäneeni niistä mitään.
Vieläkös Lielahden LA-kirppis on olemassa? Se taitaa olla Tampereen suurin normaalikirppis – ja siellä on ollut myös itsepalvelupuoli.
Tullut vähän kierreltyä näitä paikkoja, kun olen ollut vanhempieni luona viikonloppuvierailuilla...

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #142 : 11.10.2005 klo 22:13:59 »
Linjuri-kirppiksellä olen tänä vuonna käynyt ja kesälläkin kun ohi menin, niin näytti olevan vielä auki. Eli sehän on tietenkin linja-autoaseman kupeessa. Lähellä Koskikeskusta.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

AnkkAntti

• Jäsen
« Vastaus #143 : 12.10.2005 klo 18:40:24 »
Lukulaari on kyllä paras! Makedoniassa on kyllä paljon tavaraa ja hyvin järjestyksessä, mutta siellä on ainakin osa hirveen kallista ja erittäin pienet tilat.
''Matalaa kaappia kutsutaan senkiksi,korkeaa senkkiä puolestaan kaapiksi.'' Jaahas...

isokana

• Psykopehmo
  • Jäsen
  • Carpe canem!
« Vastaus #144 : 14.10.2005 klo 00:05:14 »
Olen luultavasti menossa syyslomalla Tampereelle. Osaisiko joku neuvoa, mihin divariin/kirppikselle siellä kannattaisi mennä? Tarkoituksena on lähinnä kasvattaa alkuvaiheessa olevaa Batman-kokoelmaani ja tehdä heräteostoksia.

Lukulaari teki lopetti minun alkuvaiheessa olleen Batman-kokoelmani. Sieltä nimittäin löytyi viittä vaille kaikki Batmanit vuosilta 1988-1994. Ei ollut alkuvaiheessa enää sen jälkeen. Käyn Tampereella pari kertaa vuodessa ja joku oli ilmeisesti raahannut Lukulaariin koko erinomaisessa kunnossa olleensa Batman-kokoelmansa juuri ennen visiittiäni. Siitä vain hyllystä numeroa pinoon ja pian niitä olikin nelisenkymmentä kappaletta kasassa. Yhdyn siis kehuihin.

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #145 : 14.10.2005 klo 13:34:45 »
Lukulaari teki lopetti minun alkuvaiheessa olleen Batman-kokoelmani. Sieltä nimittäin löytyi viittä vaille kaikki Batmanit vuosilta 1988-1994. Ei ollut alkuvaiheessa enää sen jälkeen. Käyn Tampereella pari kertaa vuodessa ja joku oli ilmeisesti raahannut Lukulaariin koko erinomaisessa kunnossa olleensa Batman-kokoelmansa juuri ennen visiittiäni. Siitä vain hyllystä numeroa pinoon ja pian niitä olikin nelisenkymmentä kappaletta kasassa. Yhdyn siis kehuihin.

Eräässä divarissa kauan sitten oli liuta vanhoja Teräspoika (tai Teräsmies)-lehtiä hyllyssä jotka oli aikoinaan maksaneet 80 penniä ja divarissa hinta oli suolainen. Noita vanhoja Teris-lehtiä näkee aina silloin tällöin divareissa.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

VNaomi

• Jäsen
  • Aarresaari
« Vastaus #146 : 20.10.2005 klo 20:38:49 »
Ajanpuutteen takia en ehtinyt käydä kuin Lukulaarissa, mutta paikka todellakin ansaitsee kehuja. Tyhjensin liikeen vanhoista Batman Adventures -lehdistä eikä hintakaan ollut paha. Ja oli ihanan sotkuinen tunnelma. Jokaisen Tampereella käyvän kannattaa vilkaista.

AnkkAntti

• Jäsen
« Vastaus #147 : 21.10.2005 klo 10:55:07 »
Mutta välillä lukulaari on vähän liiankin hankala,ku pahvilaatikoita on pitkin poikin ja taskarit on kahenmetrin pinkoissa(nimi-ja numeropuoli seinäänpäin). Yhtä laatikkookin rupesin tonkiin vaikka päällä oli muutama kirja ja pari kiekkolehtee,niin löyty isot pinkat 95-04 Roope-setiä.
''Matalaa kaappia kutsutaan senkiksi,korkeaa senkkiä puolestaan kaapiksi.'' Jaahas...

Riekko

• SURFIN' BIRD
  • Jäsen
  • Right, remove the supports!
« Vastaus #148 : 18.12.2005 klo 21:30:03 »
Kuinka hyvin ja mistä pääkaupunkiseudun divareista löytää "Helvetistä" albumeita? Akuutti Alan Moore buumi iski näet Verikoston luettuani...
Millainen maa on tämä, jossa niitä harvoja, joilla on vielä toivoa jäljellä kutsutaan epätoivoisiksi? - Stefano Benni, Elianto

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #149 : 18.12.2005 klo 23:12:00 »
Kuinka hyvin ja mistä pääkaupunkiseudun divareista löytää "Helvetistä" albumeita?

En tiedä mutta veikkaan että ihan ensimmäiseksi kannattaa käydä Liken kirjakaupassa. Like on myynyt Helvetistä-sarjaa vitosen kappale sarjisfestareilla.

Jos joku turkulainen etsii samoja albumeita, niin Manhattanin kirpparilla siellä vasemmanpuolimmaisessa rivissä uusia kirjoja myyvässä loosissa oli osia 3-5 muutamalla eurolla. Muistaakseni vitosen oli sielläkin.