Ymmärrän kauppiaan turhautumisen jos tavara ei liiku, mutta asiakkaan syyttely on erikoinen markkinastrategia - ehkä hinnoittelu, valikoima, liiketoiminnan laajentaminen, markkinointi olisivat niitä perinteisempiä keinoja parantaa tuottoa.
Yleensä firmat pyrkivät tekemään liikkeistään kutsuvia - sen sijaan, että erilaisin ukaasein halutaan pitää "rupujengi" ulkona. Asiakaspalvelua on myös vastaanottaa asiakas tervehdyksellä, katseella, ehkä seisten. Jos kauppias ei käännä asiakkaan sisääntullessa katsettaan monitorista, ei se välttämättä edesauta sosiaalista kontaktia. Omaan tervehdykseeni on vastattu satunnaisesti.
Hyvää palvelua liikkeessä sinänsä saa, mutta jos jotain ei löydy valikoimasta, homma jää siihen. Itse olen viime kertoina asioidessa katsonut lähinnä vain tuotteiden selkämyksiä, jottei minua pidettäisi ikävänä plärääjänä. Joskus mukaan on osunut jotain kiinnostavaa, joskus ei.
Tuskin enää menen katuhiekkaa kyseisen kaupan lattialle ripottelemaan, vaikka vilpittömästi toivonkin, että kauppias löytää itselleen tyytyväisyyttä tuovan ratkaisun tilanteeseen.