Kirjoittaja Aihe: Divareista  (Luettu 433727 kertaa)

0 jäsentä ja 16 Vierasta katselee tätä aihetta.

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
Vs: Divareista
« Vastaus #225 : 20.06.2007 klo 20:02:17 »
Enpä ole tiennyt että firmojakin jo Huuto.netin kautta myydään! Pitäisiköhän tehdä reissu Helsinkiin tsekkaamaan mesta... vaikka hiljaiseksihan divaribisnes on netin takia tainnut muuttua.

Saattaapi huuto.netti kohta poistaa ilmon mahd. sääntörikkomuksen vuoksi.

Käyt tsekkaamassa ja ostat parhaat lehdet päältä vai?
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #226 : 20.06.2007 klo 20:31:01 »
Koska en ulkopaikkakuntalaisena muista tuota divaria ja sen tarjontaa (kotisivut eivät kauheasti kertoneet), voin ajatella tämän nurinkurisestikin, mutta tuo "oikeisiin töihin" meneminen sai miettimään, että omistaja olisi ollut harrastusmielellä liikkeellä.

Kun nyt kuitenkin miettii, että arvoksi ilmoitetaan 10 000 €, pitäisi tuntea alaa paremmin, että tietäisi millainen volyymi tähän liittyy. Luulisi, että paikan päällä oleva tavara korreloi siihen, paljonko rahaa tulee taloon. Toisaalta millä tahansa alalla sellainen varasto, jonka kiertonopeus on hidas, on ongelmallinen.

Tulee siis mieleen, että mies on ehtinyt myydä parhaan eli arvokkaan tai nopeasti kiertävän tavaran päältä. Muussa tapauksessa omistaja on ollut alallaan taitava (pieni varasto, nopea kierto) tai volyymi on ollut pieni.

No, hauska spekuloida alaa, jota ei paremmin tunne, todennäköisesti kuvittelin että rahaa liikkuisi jokseenkin mukavasti suuressa kaupungissa, kun se näyttää tekevän niin pienessäkin.
« Viimeksi muokattu: 20.06.2007 klo 20:32:40 kirjoittanut Jiksi »

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #227 : 20.06.2007 klo 22:27:38 »
Eiks toi oo se antikka, joka myi SSLibriconin tavaraa? Ei varmaan tule kaupan mukana niitä.. Laadukas paikka joka tapauksessa sen pari kertaa kun olen käynyt.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #228 : 23.06.2007 klo 22:09:06 »
*Köh-Makedonia-ja-Makedonian-hinnat-köh*.

Toi on osittain ennakkoluulo tai muuten väärä käsitys. Itse olen tehnyt Makedoniasta hyvinkin edullisia löytöjä. Tietysti siellä harvinaisuudet maksavat hunajaa mutta muu kama yleensä ei. Uutuuksia ja suomisarjakuvaa saa monesti jopa halvemmalla kuin muualta.

(Tämä ei ollut maksettu mainos vaan omiin kokemuksiin perustuva toteamus.)

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #229 : 24.06.2007 klo 12:06:50 »
Toi on osittain ennakkoluulo tai muuten väärä käsitys. Itse olen tehnyt Makedoniasta hyvinkin edullisia löytöjä.
Oma kokemukseni Makedonian hinnoista perustuu myös vuosien käytäntöön ja olen toista mieltä. Toki olet oikeassa siinä, että sieltä tekee välillä hyviäkin löytöjä halvalla, mutta silti on paljon lehtiä ihan käsittämättömällä hinnalla (useaan kertaan olen esim. Lukulaarista ostanut eurolla tai parilla sellaisia, mitkä Makedoniassa on olleet kympin tai yli, parhaimpana esimerkkinä Jim Leen eka X-Men, joka Makedoniassa oli muistaakseni yli 50 euroa ja samaan aikaan Lukulaarissa oli samaa painosta useampi kipale eurolla myynnissä - ja taitaa olla vieläkin).
Mutta kyllä siellä silti kannattaa käydä. Hyvä divari ja varmasti löytyy, mitä etsii.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

tertsi

• Vieras
« Vastaus #230 : 24.06.2007 klo 12:32:24 »
, parhaimpana esimerkkinä Jim Leen eka X-Men, joka Makedoniassa oli muistaakseni yli 50 euroa ja samaan aikaan Lukulaarissa oli samaa painosta useampi kipale eurolla myynnissä
Voisko ajatella toisin päin.
Lukulaarissa hinnoitellaan alakanttiin.
Miten mitään kannattaa myydäeurolla?

Kauanko paikka mahtaa olla pystyssä tuollaisella hintapolitiikalla?

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #231 : 24.06.2007 klo 12:52:55 »
Lukulaari on kyllä kauttaaltaan tosi halpa. Mutta mun käsittääkseni Makedonia toimii eri pohjalta kuin Lukulaari. Lukulaarista SAATTAA löytää mitä vain sopuhintaan, kun taas Makedoniassa todennäköisesti on AINA tarjolla juuri se puuttuva numero, kalliimpaan hintaan. Mut pysyn silti myös kannassani, että uutuuksia ja suomisarjakuvaa saa sieltä usein edullisesti.

(Siirrän nämä viestit Divareista-ketjuun.)

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #232 : 24.06.2007 klo 12:57:14 »
Kauanko paikka mahtaa olla pystyssä tuollaisella hintapolitiikalla?
Tarkoitat Lukulaaria? Kyllä se ihan hyvin pysyy pystyssä. Ja kyllä Makedoniassakin lehtiä on myynnissä eurolla ja jopa halvemmalla (kerran esimerkiksi ostin läjän Teriksiä 50-70 senttiä kappale).
Mutta siis mitä tulee tuohon esimerkkiini X-menistä, niin jos lehteä on painettu 8 miljoonaa kappaletta, niin se ei ehkä ole se kaikkein suurin keräilykohde.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #233 : 24.06.2007 klo 14:17:59 »
Makedonian hintatasossa komppaan Veliä.
Petteri on oikeassa että Lukulaarissa ei välttämättä ole juuri etsittyä tuotetta, kun taas Makedoniassa on.
Itse olen ostanut Makedoniasta vain nk. halpoja ostoksia, en sitä keräilyosastoa.

Lukulaari on ilahduttavasti "aito" antivariaatti / diverssikauppa: bysanttimaisen täynnä ja sekava ja omaa aidon ilmapiirin.
Hintataso on kuluttajaystävällinen ja paikasta tekee löytöjä. Tässä ratkaiseva ero onkin Makedoniaan mennään hakemaan juuri se uupuva albumi/lehti, lukulaariin lähdetään etsimään sarjakuvallista seikkailua, kokeilemaan jotain uutta.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #234 : 25.06.2007 klo 16:42:29 »
Petteri on oikeassa että Lukulaarissa ei välttämättä ole juuri etsittyä tuotetta, kun taas Makedoniassa on.

Sanoisinpa jopa vastoinpäin. Viimeksi kun olin Lukulaarissa mukanani kaverin ostoslista (Corto Malteseja jne.) niin kaikki löytyivät. Kannattaa kysyä het jos ei halua kautta jaksa ryhtyä penkomaan tuntikausia.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Tuukka Saturi

• Sosiaalilehmä
  • Jäsen
  • "That's a fact Jack!"
« Vastaus #235 : 25.06.2007 klo 17:24:08 »
Missäs kaupungissa tuo Makedonia sijaitsee?

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #236 : 25.06.2007 klo 17:33:30 »
Missäs kaupungissa tuo Makedonia sijaitsee?

Nääsvillessä eli Tampereella.

http://www.antikvariaattimakedonia.fi/
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

jussi mäkinen

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #237 : 25.06.2007 klo 18:13:55 »
Tässä ratkaiseva ero onkin Makedoniaan mennään hakemaan juuri se uupuva albumi/lehti,

Ja siitä yhdestä puuttuvasta lehdestä ollaan usein myös valmiita maksamaan. Sama logiikka pätee myös huuto.netissä.

Tuukka Saturi

• Sosiaalilehmä
  • Jäsen
  • "That's a fact Jack!"
« Vastaus #238 : 26.06.2007 klo 11:17:32 »
Nooh, tuleekin tässä heinäkuussa käytyä nääsvillessä loman aikana, niin pitänee käydä tuollakin.

muggsy

• Jäsen
« Vastaus #239 : 26.06.2007 klo 15:14:46 »
Mikkelistä löytyy myös divari torin kulmalta.
Osoitetta en tarkasti muista, on sen verran aika kun viimeksi kävin.
Paljon albumeja, taskareita ja vanhoja sarjiksia.

Löysin vanhoja, ei niin priimoja Ryhmä-X:iä. Kassalla kaveri alkoi selaamaan Raimo Aarnisalon hintaopasta ja kylmästi ilmoitti hinnat priimojen mukaan. Jäi sitten ostamatta...