Kirjoittaja Aihe: Divareista  (Luettu 433448 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tina DeMona

• Pervo Örvelö
  • Jäsen
Vs: Divareista
« Vastaus #750 : 20.07.2013 klo 18:20:08 »
Minä vihaan kaikenlaista lehtien sötväämistä, etenkin kun en sitä pääsiäissilmineni huomaa paikan päällä vaan vasta kotona. Ja sitten ärsyttää.

Ja toinen vihastuksen aihe on hintalaput, jotka on kiinni jollain eri keepperillä. Jotka siis ei lähde pois vaan vie puoli tuotetta mennessään. Mielestäni kuitenkin hintalapun pointti on se että sen voi kotona nykäistä tiehensä. Ja tämä ei koske ainoastaan lehtiä vaan yleensä kaikkea mihin noita tarralappuja kylvetään.

Mutta parempi tuo jälkimmäinen kuitenkin on kuin valtava tussisotku kannessa.

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #751 : 20.07.2013 klo 19:30:55 »
Ja toinen vihastuksen aihe on hintalaput, jotka on kiinni jollain eri keepperillä. Jotka siis ei lähde pois vaan vie puoli tuotetta mennessään. Mielestäni kuitenkin hintalapun pointti on se että sen voi kotona nykäistä tiehensä.

Joissakin ulkomaisissa lehdissä on ollut iso lappu liimattuna kanteen ja siinä onkin poistamista.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

sämpy

• Jäsen
« Vastaus #752 : 20.07.2013 klo 21:59:45 »
kandee kattoa kunnossapito-topikista mun ohjeet hintalappujen poistamiselle ;)

Chessman

• Jäsen
« Vastaus #753 : 20.07.2013 klo 23:51:15 »
Minä vihaan kaikenlaista lehtien sötväämistä, etenkin kun en sitä pääsiäissilmineni huomaa paikan päällä vaan vasta kotona. Ja sitten ärsyttää.

Ja toinen vihastuksen aihe on hintalaput, jotka on kiinni jollain eri keepperillä. Jotka siis ei lähde pois vaan vie puoli tuotetta mennessään. Mielestäni kuitenkin hintalapun pointti on se että sen voi kotona nykäistä tiehensä. Ja tämä ei koske ainoastaan lehtiä vaan yleensä kaikkea mihin noita tarralappuja kylvetään.

Mutta parempi tuo jälkimmäinen kuitenkin on kuin valtava tussisotku kannessa.
Itse asun niin hevon per..kuusessa,että ei ole divareita suunnalleen 100km säteellä. Eli ei tule usein divareissa pyörähdettyä,vaan teen ostokseni lähes aina netin kautta.

Voisitteko te arvon palstalaiset jotka divareita kierrätte,valistaa näitä onnettomia jotka noita hintalappuja liimailee/tussilla hintoja merkkaa,että se ei ole kannattavaa myynnin kannalta.

Helppohan se on siirtää vastuuta toisille,mutta itse kyllä mainitsisin jos sellaiseen divariin eksyisin jossa tätä typeryyttä harrastettaisiin.

Jos joku tykkää kyttyrää niin se ei ymmärrä omaa etua,ja häntä on syytäkin valistaa.

Joten rohkeasti vaan pitäkää "puhutteluja" näille sotkijoille,ihan periaatteenkin vuoksi.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #754 : 21.07.2013 klo 00:34:05 »

Nämä mistä puhuin, eivät voi jäädä huomaamatta mitenkään. Siis todellakin KOKO kannen kokoisilla numeroilla 50 p. (edit: Tarkoituksena siis, se että niitä ei enää oteta vahingossakaan vaihdossa takaisin).
Kuva esim.

Timo
« Viimeksi muokattu: 21.07.2013 klo 18:23:07 kirjoittanut Timo Ronkainen »

Tina DeMona

• Pervo Örvelö
  • Jäsen
« Vastaus #755 : 21.07.2013 klo 00:41:07 »
kandee kattoa kunnossapito-topikista mun ohjeet hintalappujen poistamiselle ;)

Olen niitä katsellutkin, ja hyviä vinkkejä siellä on. Mikä asiassa ainakin itseäni lähinnä ärsyttää on se, että yleensä jotakin ohjeita jostakin tällaisestakin tarvitsee etsiskellä. Luulisi, että se olisi hintalaoun ensimmäinen prioriteetti, lähteä irti, mutta ei.

Joo, kyllähän noista varmasti kannattaa sanoa. Toisaalta, niinkuin niissä 50p -esimerkeissä, jos ne on tehty joskus 70-luvulla jo, niin eipä siitä oikein voi mihinkään varmaan valittaa.

Eivätkä ole muuten lehdet ainoita, mitä sötvätään. Viimeiksi kun kävin Pienessä Leffakaupassa, joka on hieno liike ja jota rakastan, huomasin, että ne supertarjous-kolmestaviiteeneuroa -leffat oli saaneet tussilla koteloonsa pysyvän hintalapun. Onneksi suurin osa niistä nyt on sitä tavanomaista anttila-roskaa mitä ei tule ostettua muutenkaan, plus että DVD-kotelon nyt pystyy vielä helposti vaihtamaan, mutta silti ärsyttävää mielestäni, etenkin jos kotelo on hyvä. Ehkä olisi tuostakin pitänyt jotakin sanoa, mutta eipä tullut sanottua.

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #756 : 21.07.2013 klo 20:17:56 »
Luulisi, että se olisi hintalaoun ensimmäinen prioriteetti, lähteä irti, mutta ei.

Joissakin lehdissä oli se yksi ja sama hintalappu vuosikausia tai jopa vuoskymmenen eli ehti hyvin kuivahtaa kiinni lehtiin.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

sämpy

• Jäsen
« Vastaus #757 : 21.07.2013 klo 20:34:04 »
No harvemmin divarissa mutta kirpparilla tulee sanottua euron lehdestä, että olisin maksanut tuostakin vitosen jos hintaa ei olisi kirjoitettu kanteen tai saksittu osoitekohtaa irti, nyt en huoli ilmaiseksikaan. Ihan kiusallaankin, olin sitten ostamassa tai en. Oppivatpahan olemaan.
Espoon keskuksen ent. poppa joe nyk pikku jone, oli aika hankalia hintalappuja lienevät olleet kiinni useamman vuoden..
Onneksi useimpien divarien lappuja on ilo poistella.
Löysin nettidivarin jonka varasto on tässä meidän kylällä, kätevää. Menen sinne sovitusti ihan livenä katsomaan, on se vaan eri juttu kun netistä ostaa.

Divine

• Sykkivä
  • Jäsen
  • Rega flexis mur!
« Vastaus #758 : 22.07.2013 klo 00:36:48 »
Etkös sinä ole Kouvolasta? Vieläkö Lukusoppi on olemassa? Kaikki kunnia Lukusopen kauppiaalle, mies tilasi ja myi ihmeellistä tavaraa pikkukaupungin pojalle ja käytännössä Lukusopen asiakkuus on on osaltaan tehnyt minusta sen mitä tänä päivänä olen, mutta muistaakseni äijällä oli rasittava tapa merkitä käytettyihin albumeihin kanteen hinta kuulakärkikynällä.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #759 : 22.07.2013 klo 02:38:01 »
Kouvolan Lukusoppi on yhä voimissaan. Se on yksi parhaita pikkukaupunkien sarjakuvaliikkeitä, erikoisempiakin albumeita voi tilata paikan päälle, käytännössä kaikkea mitä Sarjakuvan Toivo välittää.

Tina DeMona

• Pervo Örvelö
  • Jäsen
« Vastaus #760 : 22.07.2013 klo 04:08:50 »
Olen, olen ja on hyvinkin, kuten Petteri tuossa jo totesikin. Ja ilokseni voin myös raportoida, että hemmo on siirtynyt mustekynistä lyijykyniin niitä hintoja kirjoitellessaan. Ne nyt saa sentään pyyhittyä pois. Tosin vanhemmissa kappaleissa on yhä niitä mustekynäjälkiä.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Vastaus #761 : 28.07.2013 klo 05:38:38 »
Moni varmaan tietääkin, että Kukunor pistin puljunsa kiinni 20. heinäkuuta tossa Mechelininkadulla. Kävin siellä viimeisinä päivinä ostamassa itelleni yhden halvan Star Wars tuotteen. Tänään menin paikan ohi yömyöhällä. Ikkuna oli puolittain vuorattu ruskealla paperilla ja kiveykselle oli pistetty hautakynttelikkö palamaan. Vähän huvitti homman hartaudellinen tunnelma.
Mutta kyllähän tuolta aika paljon meikäläinenkin oli vuosien saatossa rahaa tuhlannut...varsinkin silloin, kun se oli Tennispalatsissa.
R.I.P. Kukonor!  Mistähän sitä vois fyysisestä paikasta ostaa täällä Stadissa noita elokuva ja populaari-kamaa. Mä olen vanhan liiton miehiä...en halua ostaa netistä...pitää olla kunnon kauppa, josta saa kattoa miltä tuote reaalimaailmassa näyttää.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Tina DeMona

• Pervo Örvelö
  • Jäsen
« Vastaus #762 : 28.07.2013 klo 12:54:37 »
Elokuviin sentään löytyy vielä Pieni Leffakauppa. Järjettömän pitkää ikää sille.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Vastaus #763 : 28.07.2013 klo 14:25:04 »
Elokuviin sentään löytyy vielä Pieni Leffakauppa. Järjettömän pitkää ikää sille.
Siis etsin leffa-krääsää myyvää kauppaa Stadista...en leffa-kauppaa.
Joo Pieni Leffakauppa sais ainakin meikäläisen eliniän olla toiminnassa. Se kun on ainoa liike mistä voi ostaa laserdiscejä ja halvalla. Aina kun sinne menee niin lompakko kevenee, mutta ei se mitään...suu on aina 90 asteen hymyssä kun poistun sieltä.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Tina DeMona

• Pervo Örvelö
  • Jäsen
« Vastaus #764 : 28.07.2013 klo 19:00:46 »
suu on aina 90 asteen hymyssä kun poistun sieltä.

Nimenomaan.

Krääsäkauppaa minäkään en kyllä tiedä - ehkä ihan hyvä, koska tosiaan Pieneen Leffakauppaan ja erinäisiin levy- ja sarjisliikkeisiin holahtaa meikäläiseltäkin aina ihan tarpeeksi valuuttaa. Toisaalta, eipä asuntooni enää juuri enempää julisteita tai omituisia pieniä mutta kauniita hilavitkuttimia mahtuisikaan.