Totta puhuen minua ei häiritsisi lainkaan jos Hellblazer-elokuvassa Ted Theodore Constantine vaikka liittoutuisi Laulavan trappin perheen kanssa taistelisi natseja vastaan musiikin voimalla. Maksaisin rahaa nähdäkseni tuon, itse asiassa.
Jonkinlaisesta sarjakuvafanin velvollisuudesta kai pitäisi välittää filmatisoinnin "uskollisuuden" puutteesta, mutta ... ei. Se on jo lähes tieteellisesti todistettu (*), että onnistunut filmatisointi ei tuo sarjakuvalle uusia lukijoita, eikä pieleen mennyt vie niitä pois. Eivätkä sarjisleffat vaikuta "suuren yleisön" mielipiteeseen sarjakuvista piirun vertaa.
Vaikka elokuva olisi kuinka hanurista, on minulla silti Hellblazer-sarjakuvani, eikä leffa niiden laatua vähennä. Lopuksi annan puheenvuoron most bodacious Keanu dudelle:
"There's a line in it: 'God has a plan for all of us. Some people like it, and some people don't.' That's kind of my Constantinian take on it. Some people like it. John Constantine doesn't like it, but he likes it.'"
Most excellent, dude!
(*) No ei ole, mutta toiko vaikka X-Men 2 suomen Ryhmä-X:lle uusia lukijoita? Jos muistetaan, että lehden numeroiden määrä puolitetaan ensi vuonna...