Kirjoittaja Aihe: Mikä on paras Barksin tarina? (perustelut!)  (Luettu 13830 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

lasse

• Jäsen
Mikä on paras Barksin tarina? (perustelut!)
« : 19.03.2005 klo 14:36:00 »
Mikä on mielestäsi Carl Barksin paras tarina?

Ja perustelut pitää olla.

Itse olen ehkä eniten pitänyt jostain 50-60 lukujen vaihteen tarinoista, mutta se suosikki vaihtuu miltei päivittäin. Tällä hetkellä paras saattaisi olla Kirkon tornin huilunsoittaja, koska siinä on omanlaisensa tunnelma, ja sarjaan ei ole tungettu liikaa sivuhenkilöitä. Tuossa sarjassa on myös aivan loistavat piirrokset(Olen aina pitänyt Barksin 60-luvun töistä.)
« Viimeksi muokattu: 20.02.2006 klo 17:54:37 kirjoittanut Lasse »

Doc Lomapäivä

• Jäsen
Re: kerro paras barksin sarja
« Vastaus #1 : 19.03.2005 klo 14:43:08 »
Pitkistä Kultaa ja konnantöitä on viehättänyt jostain syystä aina.

Lyhyemmistä Aku Ankka ja akuiitti!

M.Leppälä

• Jäsen
« Vastaus #2 : 20.03.2005 klo 00:19:33 »
Se on Vanhan linnan salaisuus. Unohtumaton tarina,  joka vaikutti minuun niin, että olen kerännyt jo yli 30 vuotta Barks-materiaalia.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #3 : 20.03.2005 klo 11:22:11 »
Nostalgiamielessä Vanhan linnan salaisuus on paras täälläkin. Se sai minut tekmään itse sarjakuvia. Kylmän viileä objektiivinen huomiointi nostaa rinnalle Takaisin Klondikeen -sarjan ja monta muuta, ihan tarinoiden ja hahmojen kehittelyn (yms) kannalta.

Timo

tertsi

• Vieras
« Vastaus #4 : 20.03.2005 klo 11:47:32 »
Vanhan linnan salaisuus on paras munkin mielestäni. Hyytävää kauhua!

Onko sitä saatavan missään muualla kuin Aku Ankka -lehdessä?

Olen myös pitänyt Roopen ja Milla Magian kohtaamisista, sekä Hankalista kirjeistä.

Doc Lomapäivä

• Jäsen
« Vastaus #5 : 20.03.2005 klo 11:50:46 »
Vanhan linnan salaisuus on paras munkin mielestäni. Hyytävää kauhua!

Onko sitä saatavan missään muualla kuin Aku Ankka -lehdessä?

Vanhan linnan salaisuus ja muut parhaat ankkajatkikset löytyy ainakin Minä Roope-Setä kirjasta. Sen uusintapainossaatavuudesta ei ole hajuakaan.

M.Leppälä

• Jäsen
« Vastaus #6 : 20.03.2005 klo 13:20:14 »
Vanhan linnan salaisuus -tarina löytyy myös Barksin syntymän satavuotisjuhlavuoden 2001 kunniaksi julkaistusta "Vuosisadan ankat" -kirjasta, jossa se on ensimmäisenä tarinana. Mikä parasta, tämä, kuten kaikki muutkin kirjan tarinat, ovat alkuperäisesssä sivutaitossaan, toisin kuin Minä Roope-setä -kirjassa. Kirjan esipuheena on myös Barks-tutkija Donald Aultin analyysi Barksin ankkauniversumista.

isokana

• Psykopehmo
  • Jäsen
  • Carpe canem!
« Vastaus #7 : 20.03.2005 klo 17:39:00 »
Parhaiten mielessä kelluu Kultainen kypärä. On se ihmisen ahneuden kuvaaminen niin loistavaa. Ja se lakimies... ihanaa.

AkuMies

• Jäsen
« Vastaus #8 : 29.03.2005 klo 15:54:10 »
Minusta parhaina jaetulla ykkössijalla ovat edellämainitut Vanhan linnan salaisuus ja Kultainen kypärä. Ne vain ovat niin hyviä tarinoita... Barksin tarinoista on muutenkin vaikea löytää huonoa juttua.

beast_warrior

• Uusi jäsen
  • tää se on lifeeeee
« Vastaus #9 : 09.04.2005 klo 21:43:06 »
no vanhan linnan arvoitus on kyllä hyvä...  :) :) :)
mutta on ehkä parempiakin jaksoja!!!!!!!
LIFE IS SHIT!

vesa saarinen

• Jäsen
« Vastaus #10 : 10.04.2005 klo 00:11:36 »
Melkoisen yksimielistä on - kummallista!

Tänään ankkahenkisellä porukalla - täältä paikalla mm. Ronkainen ja nimim. isokana - pohdittiin, että jos yksi Disney-sarjakuva jätettäisiin jäljelle ja muu materiaali tuhottaisiin, mikä sarjakuva jätettäisiin.

Oma vastaukseni siihen oli Vanhan linnan salaisuus. Se on tarina, jonka nostattamaa tunnetta ei moni muu sarjakuva ole ylipäätään saanut. Tosin nostalgiapisteitä tarina saa melko runsaasti; vuonna -88 kun tarina ilmestyi pikkuvihkokokoisena erikoisnumerona, hypähdin ihmetyksestä ja ilosta. Ankkasarjakuvaa parhaimmillaan.

Lähelle on kyllä moni sarjakuva päässyt, ankkamaailmassakin, mutta jos ihan vain yksi ja yksittäinen ja Barks pitäisi valita, minun tikkani tökkää vanhaan linnaan.
« Viimeksi muokattu: 10.04.2005 klo 00:15:09 kirjoittanut vesapai »
"Maailman turhien asioiden joukossa sarjakuvat edustavat kärkipäätä! Kaiken lisäksi ne ovat kalliita."
-Roope Ankka

Hege

• väsähtänyt
  • Jäsen
« Vastaus #11 : 10.04.2005 klo 10:00:08 »
Vanha velka, vanha linna tai sitten korallisaaren (luolan?) kummitus.
Näiden väliltä en käy enää paremmuutta miettimään, etten joudu riitoihin itseni kanssa.
But pride -  where there is a real superiority of mind, pride will be always under good regulation.

tompelo

• Jäsen
  • Fakta on vain jähmeä mielipide.
« Vastaus #12 : 10.04.2005 klo 11:51:14 »
Kuten monen muunkin mielestä, Vanhan linnan salaisuus on paras. Luin sen varmaan ala-asteen alkuaikoina sellaisena vaakatasoon painettuna liuska-lehtenä. Sen lehden paperi oli kiiltävää ja värit näyttivät paremmilta sen vuoksi. Sarjan lukeminen oli hieno kokemus, joten harmi etten tiedä enää mihin se lehti on laitettu...

Tootsi

• Jäsen
Re: Kerro paras Barksin sarja
« Vastaus #13 : 24.04.2005 klo 11:26:19 »
Kyllä täytyy sanoa että  Vanhan linnan salaisuus on ykkönen!  ;)

Tuuk42

• Jäsen
  • "En pidä minään"
Re: Kerro paras Barksin sarja
« Vastaus #14 : 25.04.2005 klo 23:43:41 »
Luulin olevani harvinainen tapaus, mutta mitä vielä, eli mantra jatkukoon, Vanhan Linnan Salaisuus on Barkseista se ehdottomasti ikimuistoisin ja paras. Löysin tässä yksi päivä sen liuska-version ja laitoin samantien taskuun jotta säilyy kunnossa.
"Art Kills Creativity." - Douglas Adams Paint it Black!