Riittävän uskottavat pikkulinnut liversivät että suomalaisin voimin on tekeillä Robert E Howardin luomuksista, ei nyt emme puhu Conanista, Solomon Kanen tarinoita sovittava(?) albumi.
Erittäin osuvasti tekijät ovat isosti tuttuja Howardin suomalaisen aikalaiskirjailija/kansatieteilijä Samuli Paulaharjun sarjakuvasovituksesta Tunturien Yöpuolta eli Lauri Pitkänen ja Petri Hiltunen.
Mukana myös Sihvonen ja vasta juteltuani kaikessa kiireessä unohdin kysyä : " Kari A vai Juho?" Kovasti veikkaan Kari Sihvosta.
Paremmin tietävät ja fiksummat korjatkoon kuten aina.
Itselleni tämä on kova juttu. Edesmennyt fantasian suurmies Robert E Howard loi Solomon Kane hahmon ennen Conania. Ja tämä moneen kertaan sarjakuvaksi kääntynyt puritaani on paitsi suoraviivainen myös yksi Howardin sisäisesti ristiriitaisimpia hahmoja.
Sarjakuvista kun ei turhan usein ajoissa se mainittu viidakkorumpu tiedota ajoissa ja tätäkin sivustoa osa lukee vain alueittain. Tälle toivon korkeitten odotusteni täyttymistä ja menestystä vaikka ei olekaan ihan ensi viikolla menossa painoon.
Itse olen ollut fani siitä saakka kun vuosikymmeniä sitten luin Red Shadows tarinan alun jossa " vaeltaja, maaton mies, auttaja kaikille hädänalaisille" löytää runnotun ja hyväksikäytetyn itselleen vieraan tytön joka menehtyy vammoihinsa kerrottuaan ketkä hänen kimppuunsa kävivät.
" Men shall die for this"
Loppu on legendaarista. Syystä.
Koska" tappelisitko ennemmin Conania vai Solomon Kanea vastaan?" Ei itse asiassa ole edes kysymys.
Molemmat ovat henkisempiä ja viisaampia kuin annetaan ymmärtää, mutta Conan Barbaari on joskus myös armelias.
Itse odotan mielenkiinnolla. Ymmärtääkseni Zum Teufelilta.