Kirjoittaja Aihe: Ihmesarjan keräilyn aloittaminen  (Luettu 1314 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Pore1

• Uusi jäsen
Ihmesarjan keräilyn aloittaminen
« : 06.12.2024 klo 13:30:50 »
Tässä jo kauemman aikaa pohtinut, että jos aloittaisi Ihmesarjan keräilyä. Mutta miten mahtaa olla, kuinka kiven takana noi lehdet ovat ja onko tässä mahdollista miten helposti saada täyttä sarjaa kerättyä?

Eipä noita kokonaisia sarjoja juuri tule myyntiin ja missasin tuon edellisen setin, mikä oli huuto.net:ssä. No, vahingosta viisastuneena olen nyt asentanut vahdit kohdalleen :D

TOSA

• Jäsen
Vs: Ihmesarjan keräilyn aloittaminen
« Vastaus #1 : 06.12.2024 klo 15:31:01 »
Noin 30 vuotta ihmesarjaa itse keräilin ja täydestä sarjasta jäi puuttumaan neljä numeroa. En toki kaikin keinoin etsinyt noita vaan ostin kun tuli divareissa vastaan tai huutonetissä sopivalla hinnalla. Harvemminn sopivaa hintaa oli kun kilpaa huudettiin. Sitten vaihdoinkin keräilyn essentiaaleihin joissa oli nuo samat tarinat ja ihmesarjan keräily loppui.

Onhan tuosta esimerkkejä että sarjan on saanut nopeastikin täyteen kunhan vain rahaa ja onnea riittää. Hinnat on viimeaikoina näköjään tuplaantunut ja yhä harvemmin noita nykyään enää näkyy missään. Silloin kun itse keräsin niin niitä oli divareissa ja huutonetissä huomattavasti enemmän mutta silti ei kaikkia numeroja osunut omalle kohdalle.

Eli jos ei ole rahasta ja ajasta kiinni niin kyllähän noita voi alkaa keräilemään mutta kaikkia numeroja ei välttämättä saa jos ei löydä koko sarjaa kerralla. Jos päätät alkaa keräämään niin onnea etsintään. Toivottavasti löytyisi vaikka koko sarja kerralla

Pore1

• Uusi jäsen
« Vastaus #2 : 09.12.2024 klo 19:50:34 »
Kiitti, kyllähän se näyttää aika hankalalta koko sarjan kerääminen. Pitänee tosiaan jäädä odottamaan, jos jossakin vaiheessa taas koko sarja tulee myyntiin.

TOSA

• Jäsen
« Vastaus #3 : 09.12.2024 klo 21:05:02 »
11/53 näyttää olevan myynnissä tällä hetkellä eri paikoissa. Yhteensä 1160€ plus postit. Osa huonokuntoisia joten kannattaa varmaan odotella sitä koko sarjaa. Yleensä sellaisen saa edullisemmin kuin ostamalla kaikki numerot erikseen mutta ei kyllä turhan usein näy koko sarjaa kerralla myynnissä.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #4 : 15.08.2025 klo 12:59:03 »
SEURA: Sarjakuvakeräilijä Toni Malminen on kerännyt kaikki suomeksi ilmestyneet Marvel-sarjakuvat. Täysi Ihmesarja on eräs hänen kokoelmansa kulmakivistä.

https://seura.fi/asiat/sarjakuvakerailija-toni-malminen-toteutti-lapsuutensa-haaveen/

TOSA

• Jäsen
« Vastaus #5 : 15.08.2025 klo 14:42:04 »
Neljää lehteä vaille oli itselläkin tuo homma kasassa. Nyt kun suuri osa suomenkielisistä lehdistä on jo korvattu englanninkielisillä kokoelmilla on vähän haikeaa katsella tälläisiä juttuja ja kuvia lehdistä.

Toisaalta juuri eilen mietin että en kyllä suomenkielisinä enää lähtisi uudelleen keräämään. Suurimmaksi osaksi johtuen siitä että harmittaisi vain kaikki poistetut sivut ja julkaisemattomat tarinat joiden olemassaolon nyt tietää.

Juttu oli mielenkiintoinen mutta kokemuksesta tiedän että tämä ei kyllä helpolla toteudu: Jos Malminen kuitenkin jostain syystä haluaisi myydä kokoelmansa, hän uskoo saavansa omansa pois.

Toteutuakseen vaatii että suurin osa on ostettu halvalla kun valuutta oli vielä markka ja euroajan lehdet on myös ostettu halvalla. Iso osa marveleista on kyllä jo siinä asemassa ettei divaritkaan tahdo enää niitä ottaa vastaan kun varastoista löytyy niitä niin isot kasat.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Vastaus #6 : 15.08.2025 klo 14:54:49 »
SEURA: Sarjakuvakeräilijä Toni Malminen on kerännyt kaikki suomeksi ilmestyneet Marvel-sarjakuvat. Täysi Ihmesarja on eräs hänen kokoelmansa kulmakivistä.

https://seura.fi/asiat/sarjakuvakerailija-toni-malminen-toteutti-lapsuutensa-haaveen/
Onkohan Toni Malmisella myös tuiki harvinainen Howard the Duck -sarjakuva. Sitä ei kai virallisesti koskaan ole julkaistu ja en tiiä kuinka monta on olemassa...kourallinen. Jossain olen nähnyt sen kuvan.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

mcdonut43

• Jäsen
« Vastaus #7 : 19.08.2025 klo 20:09:09 »
Siis howard duck suomiversio? 70-luvulta? 80-luvulta? Vähän vahvasti epäilen että löytyy kun olisi varmaan siitä maininnut. Itellä löytyy ruotsinkielinen Toppserien 1/1977 jossa on mm. Howard duck 1.
Löytyy myös jenkkilehdet Howard duck 1 sekä Adventure into Fear 19.

TOSA

• Jäsen
« Vastaus #8 : 19.08.2025 klo 21:49:51 »
80-luvun marvel lehtien takakansissa tuota howard the duck albumia hetken mainostettiin. Varmaan 1986 kun elokuvakin tuli.  Tuota en ole ikinä missään nähnyt enkä edes kuvaa siitä. Hieman epäilyttää onko sitä lopulta julkaistu ollenkaan. Kvaakissakin tästä on puhetta ollut eikä kukaan ole muistaakseni sanonut sitä omistavansa

Edit 2005 on näköjään joku kvaakissa sanonut sen omistavansa. Painos tuhottu mutta muutama näytekappale on jäänyt jäljelle
« Viimeksi muokattu: 19.08.2025 klo 22:22:40 kirjoittanut TOSA »

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #9 : 20.08.2025 klo 02:36:03 »
80-luvun marvel lehtien takakansissa tuota howard the duck albumia hetken mainostettiin. Varmaan 1986 kun elokuvakin tuli.  Tuota en ole ikinä missään nähnyt enkä edes kuvaa siitä. Hieman epäilyttää onko sitä lopulta julkaistu ollenkaan. Kvaakissakin tästä on puhetta ollut eikä kukaan ole muistaakseni sanonut sitä omistavansa

Edit 2005 on näköjään joku kvaakissa sanonut sen omistavansa. Painos tuhottu mutta muutama näytekappale on jäänyt jäljelle
Juu kvaakissa olen itsekin tuon lukenut, mutta silloin aikoinaan rupesin etsimään oikein netistä, että olisiko siitä kuvaa ja löysin jonkun tosi huonolla resulla olevan. En kyllä löydä enää! Luultavasti näitä on vaan muutama kappale olemassa. Olisiko Howard the Duckille käynyt sama vahinko kuin Sanomien Onnelliselle Akulle vai mikä sen nimi nyt oli. Sehän tupsahti vahingossa makkelliin ja oliko niin, että 100 kpl jäi henkiin. Itse olen tuon Akun lukenut Kansalliskirjastossa.

Mutta, jos kvaakissa on kuulolla se henkilö, jolla tuo äärettömän harvinainen Howard the Duck suomen-versio on, niin please laita meille kuvaa siitä ja tietoja.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

mcdonut43

• Jäsen
« Vastaus #10 : 20.08.2025 klo 09:51:00 »
Joo, joku kuva olisi kiva tuosta. Tosin nälkä kasvaa syödessä että nopeesti alkaisi ärsyttämään vähän kun Lepakko-lehtien kanssa josta oli pitkään vaan sellasia pikku resoluutioisia kuvia kansista.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #11 : 20.08.2025 klo 11:03:09 »
Joo, joku kuva olisi kiva tuosta. Tosin nälkä kasvaa syödessä että nopeesti alkaisi ärsyttämään vähän kun Lepakko-lehtien kanssa josta oli pitkään vaan sellasia pikku resoluutioisia kuvia kansista.

Sarjakuvalistauksia -sivustolla on oheinen kuva. Olisikohan ylläpitäjällä tuo 1986 julkaistu ultraharvinainen albumi kokoelmissaan? Harmi että tuo loistava sivusto vaatii nykyään kirjautumisen valtaosaan sisällöstä, mutta ainakin allekirjoittanut sai tunnukset siitä linkistä jonkin ajan jälkeen. Täällä on keskusteltu toisaalla tuosta, miksi monet sivustot vaativat nykyään kirjautumisen, ilmeisesti bottien takia.

https://www.perunamaa.net/sarjakuvat/publication.php?id=marvelerikoisjulkaisut
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #12 : 20.08.2025 klo 14:59:24 »
Sarjakuvalistauksia -sivustolla on oheinen kuva. Olisikohan ylläpitäjällä tuo 1986 julkaistu ultraharvinainen albumi kokoelmissaan? Harmi että tuo loistava sivusto vaatii nykyään kirjautumisen valtaosaan sisällöstä, mutta ainakin allekirjoittanut sai tunnukset siitä linkistä jonkin ajan jälkeen. Täällä on keskusteltu toisaalla tuosta, miksi monet sivustot vaativat nykyään kirjautumisen, ilmeisesti bottien takia.

https://www.perunamaa.net/sarjakuvat/publication.php?id=marvelerikoisjulkaisut
Juu tämä se oli...olinkohan silloinkin katsonut tuolta Perunamaan sivulta tuon kuvan. En pääse sarjakuvalistauksen sivulle, vaikka olen sinne pyynnön tehnyt. En tiedä kuinka tuo toimii ja koska sinne hyväksytään.
Sääli et on kirjoutuminen...sen verran hyvä on tuo sarjakuvalistaus-sivusto.

Mutta olisi kiva tietää vähän tietoja tästä Howard the Duck sarjakuvasta ja monta sivua siinä on ja kuinka monta niitä sitten on vielä olemassa tai siis, kuinka monta niitä tehtiin loppujen lopuksi.

Jos omistaa tuon ja muut Marvel-sarjakuvat Suomessa, niin vasta silloin voi sanoa, että on täydellinen kokoelma.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #13 : 20.08.2025 klo 21:04:08 »
Tuolla sarjakuvalistauksia-sivulla sanotaan että painos oli viallinen ja siksi sitä ei laitettu myyntiin. Libriconin Eetu kertoi tarkempia tietoja: keskiaukeama oli belgiaksi tai hollanniksi, ja vastaava julkaisu toisessa maassa sisälsi suomenkielisen keskiaukeaman. Painotalo ei suostunut uusimaan painosta, joten koko erä pistettiin makkeliin. Tarkoitus oli tehdä ainakin 3 lehteä/albumia, mutta jäivät tekemättä. Ainoat 5-10 kpl mitä tuota on olemassa, olivat toimituskunnalle lähetetyt versiot. Sellaisen kun saisi niin voisi metsästää sen suomenkielisen aukeaman ulkolaisesta versiosta. Yksi on kuulemma Libriconissa myyty, 1000€ oli silloin hinta.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

mcdonut43

• Jäsen
« Vastaus #14 : tänään kello 08:18:28 »
Kovaa infoa!  :)