Toi ilmestymisajankohta on vähän sekava, ei siitä ole paljoa apua, koska jenkkien päiväykset voivat heittää kolmellakin kuukaudella. Olin katsovinani että viime viikolla tuli jostain lehdestä ulos kesäkuun numero! Lisäksi osa lehdistä ilmestyy 18 kertaa kuukaudessa, mutta olin huomaavinani että kuukausi heittelee aika roimasti.
Ilmeisesti kustantajat eivät myöskään loggaa "oikeita" ilmestymispäiviä ylös minnekään. Kuitenkin. Supreme Power on siinä päälle 1½ vuotta vanha juttu, Hämhähäkkimies on siinä 6-9 kk Jenkkilää jäljessä (riippuen puhutaanko Spectacularista vai Amazingista ja jokaisesta kuusta erikseen). Luulen että X-Men kamat on 3-5 vuotta vanhaa, riippuen mistä osasta lehteä puhutaan.
Lisäksi; välillä lehdet menevät tauolle. Supreme Powerissa oli tuossa vähän aikaa sitten kolmen kuukauden tauko, jolloin ei ilmestynyt yhtään lehteä. Kenties paras tapa selvittää lehden uutuus on relatiivinen - montako numeroa on tullut ulos sen jälkeen, kun lähdemateriaali julkaistiin Amerikassa?
Varsinkin Hämähäkkimiehen kanssa ollaan melkein reaaliajassa, luulen. Välttämättä TPB'kään ei ole aina tullut Amerikassa ulos ennenkuin materiaali on täällä julkaistu. Ja se on todella hyvä se!