Kirjoittaja Aihe: Ärsyttävää Egmontin julkaisuissa  (Luettu 23934 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kivik

• Paha Kissa
  • Jäsen
Re: Ärsyttävää Egmontin julkaisuissa
« Vastaus #60 : 02.04.2005 klo 16:42:57 »
Tuossa kun yöllä lueskelin uutta hämistä (olihan sanamukaisesti repäisevä juttu ja Ramosia vielä, yes) ja Ryhmä-X:ää (Morrison& Quitely: New X-Men) ja selailin Supreme Poweria ja... niin heittäydyin polvilleni ja ylistin vaskisoittimin, tiu´uin ja symbaalein Egmontia joka kustantaa tällaista.
Ja ei voi kyllä kalliiksi sanoa näitä julkaisuja - päin vastoin. On nämä vaan halpoja kun vertaa tupakin ja viinan hintoihin. Kun ei niihin "sijoita" on varaa ostaa sarjiksia vaikka kuinka. Julkaisisivat vaan enemmän kaikenlaisia spesiaaleja. 
"Sata taiteilijaa aikoo kiertää kymmenen päivää ympäri maata puhumassa rauhan puolesta. Jos siinä junassa säilyy rauha ja kaikki sata tulevat elävinä takaisin,ei kenenkään pitäisi enää epäillä rauhan mahdollisuutta."
(Henrik Tikkanen:Henrikinkatu)

Storm

• Jäsen
  • Elämä ei ole aina helppoa.
« Vastaus #61 : 04.04.2005 klo 13:10:21 »
Njoo, eilen bongasin nuo mainokset (taas). Siinähän oli jokin weppiosoite, josta niitä saa tilata "worldwide". Eli sinäänsä mainokset on kohdistettu suomalaisillekin.

Varmaan tulee paremmin rahaa tuommoisesta mainoksesta, joka on ilmeisesti sama yhteispainatuksen suomen, ruotsin ja muidenkielisissä lehdissä.

Jep, mutta ei ole taidettu ajatella, että kaikilla ei ole niin paljoa rahaa, että pystyy tilamaan. Mielelläni tilaisin, mutta se sana raha on hieman ikävä asia.
Koskahan ne alkavat laajentamaan taas lukijapalstaa edes RX lehtiin, välillä olen huomannut, että egmont julkaisee jopa saman kirjoittajan kirjeitä useaan otteeseen.
I live, when my heroes live...

jussi mäkinen

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #62 : 04.04.2005 klo 14:23:16 »
Ja ei voi kyllä kalliiksi sanoa näitä julkaisuja - päin vastoin. On nämä vaan halpoja kun vertaa tupakin ja viinan hintoihin. Kun ei niihin "sijoita" on varaa ostaa sarjiksia vaikka kuinka. Julkaisisivat vaan enemmän kaikenlaisia spesiaaleja. 

Lehtien hinta/laatusuhde on Egmontilla minustakin ok. Taannoinen Conan-speciaali sen sijaan oli mielestäni hiukka tyyris. Muuten lehdissä ei minua pahemmin ärsytä mikään. Erityisesti Tyhmä-X:iä on tullut luettua jopa nautiskellen, Megaa uteliaana yms.
Ihmesarjoissa sen sijaan on pänninyt kehno paperi ja liian lerput kannet. Eikö mistään löytyisi vähän jäykempää kansimateriaalia? Lisäksi sisäsivuilla suttuinen painojälki - melkein 75/76- Conanien tasoinen - tuntuu käsittämättömältä. Ja joidenkin pokkareiden liimaukset ovat rutisseet vaikka niiden kanssa on yrittänyt olla varovainen. Joskus myös suomennos on tökkinyt silmään, mutta se taitaa olla enemmänkin makuasia. Tosin on hauska vertailla keskenään Koivumäen ja Mail-Manin suomentamia Ryhmä-X:iä. Niin, ja se tarinoiden leikkely Ihmesarjoissa pännii myös.   

gerber

• Jäsen
  • What did ya expect - A drunken Galactus?!!
« Vastaus #63 : 04.04.2005 klo 22:53:46 »
Mielestäni lehtien hinta on edullinen. Kaikki kolme Marvel-julkaisua (24 nroa)kotiin kannettuna vuodeksi tekee yhteensä 91€. Eli yhden lehden hinnaksi tulee 3,79€ ja sarjakuvasivun hinnaksi noin 6 senttiä. Kyllä jenkkinumerot ovat huomattavasti hintavampia Suomen julkaisuihin verratuna. Mutta asia joka minua on sapettanut, että vaikka ilmoitetaan alkuperäisnumero, niin miksi siihen perään ei voi laittaa sitä alkuperäistä ilmestymisajankohtaa. Tilaa menisi seitsemän lyönnin verran (Apr '05). :-\

J.M:salo

• Jäsen
« Vastaus #64 : 04.04.2005 klo 23:22:19 »
Toi ilmestymisajankohta on vähän sekava, ei siitä ole paljoa apua, koska jenkkien päiväykset voivat heittää kolmellakin kuukaudella. Olin katsovinani että viime viikolla tuli jostain lehdestä ulos kesäkuun numero! Lisäksi osa lehdistä ilmestyy 18 kertaa kuukaudessa, mutta olin huomaavinani että kuukausi heittelee aika roimasti.

Ilmeisesti kustantajat eivät myöskään loggaa "oikeita" ilmestymispäiviä ylös minnekään. Kuitenkin. Supreme Power on siinä päälle 1½ vuotta vanha juttu, Hämhähäkkimies on siinä 6-9 kk Jenkkilää jäljessä (riippuen puhutaanko Spectacularista vai Amazingista ja jokaisesta kuusta erikseen). Luulen että X-Men kamat on 3-5 vuotta vanhaa, riippuen mistä osasta lehteä puhutaan.

Lisäksi; välillä lehdet menevät tauolle. Supreme Powerissa oli tuossa vähän aikaa sitten kolmen kuukauden tauko, jolloin ei ilmestynyt yhtään lehteä. Kenties paras tapa selvittää lehden uutuus on relatiivinen - montako numeroa on tullut ulos sen jälkeen, kun lähdemateriaali julkaistiin Amerikassa?
Varsinkin Hämähäkkimiehen kanssa ollaan melkein reaaliajassa, luulen. Välttämättä TPB'kään ei ole aina tullut Amerikassa ulos ennenkuin materiaali on täällä julkaistu. Ja se on todella hyvä se!
« Viimeksi muokattu: 04.04.2005 klo 23:24:32 kirjoittanut Justen »

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #65 : 05.04.2005 klo 07:29:25 »
Luulen että X-Men kamat on 3-5 vuotta vanhaa, riippuen mistä osasta lehteä puhutaan.

X-Treme X-Menit ovat kolmisen vuotta vanhoja, New X-Menit puolitoista vuotta.

Storm

• Jäsen
« Vastaus #66 : 05.04.2005 klo 11:49:43 »
Joskus myös suomennos on tökkinyt silmään, mutta se taitaa olla enemmänkin makuasia. Tosin on hauska vertailla keskenään Koivumäen ja Mail-Manin suomentamia Ryhmä-X:iä. Niin, ja se tarinoiden leikkely Ihmesarjoissa pännii myös.   

Onko ihmesarjoista leikelty myös sivuja? (Taisin varmaan lukea väärin)
Suomen ekasta RX lehdestähän oli leikattu jotain 10 sivua pois, mutta en tiedä, miten sen jälkeen sitten tai näissä uusimmissa.
Mutta jos muistan oikeen, niin yhdessä RX 2004 tai lehdessä oli yksi sivu siirretty toisaalle ja pari kuvaa poistettu.

Rami Rautkorpi

• Has been
  • Jäsen
« Vastaus #67 : 05.04.2005 klo 11:54:12 »
Onko ihmesarjoista leikelty myös sivuja? (Taisin varmaan lukea väärin)

http://www.kvaak.fi/keskustelu/index.php?topic=2035.msg35510#msg35510

Hämähäkkimiehen Ihmesarjoissa ei tietenkään ole sivuja leikattu pois.
"Vaikka onhan joukossa Anssi Rauhalaa ja Rami Rautkorpea, jotka ovat paremmasta päästä verrattuina tekijöihin, joiden taso olisi jokin aika sitten supistunut omakustanteisiin ja sarjakuvaseurojen julkaisuihin." -- Kari T. Leppänen (https://tinyurl.com/ycbb3cw2)

Storm

• Jäsen
« Vastaus #68 : 05.04.2005 klo 12:01:38 »
http://www.kvaak.fi/keskustelu/index.php?topic=2035.msg35510#msg35510

Hämähäkkimiehen Ihmesarjoissa ei tietenkään ole sivuja leikattu pois.
Kiva tietää, ettei hämiksestä, mutta itse RX pokkarista... Tämä ei tietä hyvää ollenkaan. Pitää kohta antaa kaikki rahat albummeihin tätä menoa... Täytyy myöntää, että olen petyn entisestään egmontiin.
Olisi ollut kiva, jos X-Men ihmesarjasta ei olisi pätkitty, sillä niitä lehtiä on jo liiankin harvassa täällä suomessa, verrattuna Hämikseen.

Rami Rautkorpi

• Has been
  • Jäsen
« Vastaus #69 : 05.04.2005 klo 12:06:50 »
Pitää kohta antaa kaikki rahat albummeihin tätä menoa... Täytyy myöntää, että olen petyn entisestään egmontiin.

Huomaa, että se Ryhmä-X:n editointi oli peräisin amerikkalaisesta Essentialista.
"Vaikka onhan joukossa Anssi Rauhalaa ja Rami Rautkorpea, jotka ovat paremmasta päästä verrattuina tekijöihin, joiden taso olisi jokin aika sitten supistunut omakustanteisiin ja sarjakuvaseurojen julkaisuihin." -- Kari T. Leppänen (https://tinyurl.com/ycbb3cw2)

rmaki

• Vieras
« Vastaus #70 : 05.04.2005 klo 12:33:52 »
No mutta Rami, älä nyt noin murskaa ihmisten illuusioita, menee pian pilalle tämä ketju. Haukkukoot meitä vaan, kyllä täällä kestetään! Vrt. Altanin Ada-viidakossa sarjan alkuepisodi, jossa tummaihoinen kantaja saa vähän syyttä suotta pampusta ja toteaa nöyränä "Minähän se olin".
Rmäki

Markku Myllymäki

• Lyijykynän jatke
  • Jäsen
  • /* You are not expected to understand this. */
« Vastaus #71 : 05.04.2005 klo 12:44:12 »
Kröhöm. Täten virallisesti ilmoitan että annamme Egmontille anteeksi jos, ja vain jos, Egmont lupautuu julkaisemaan roiman EKSTRAPLÄJÄYKSEN Ihmesarjoja, Megoja, DC-Spesiaaleja ja/tai muuta vallan mainiota sarjakuvaa. Ensiluokkaisella painojäljellä, loisteliaalla käännöksellä ja säkenöivällä toimituksella.

;D
When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts,
there's no end to what you can't do.

Storm

• Jäsen
« Vastaus #72 : 05.04.2005 klo 12:47:25 »
Kröhöm. Täten virallisesti ilmoitan että annamme Egmontille anteeksi jos, ja vain jos, Egmont lupautuu julkaisemaan roiman EKSTRAPLÄJÄYKSEN Ihmesarjoja, Megoja, DC-Spesiaaleja ja/tai muuta vallan mainiota sarjakuvaa. Ensiluokkaisella painojäljellä, loisteliaalla käännöksellä ja säkenöivällä toimituksella.

;D

Sekä Ultimate X-meniä ja lehtiä ei leikata, niin voin antaa myös anteeksi, toisaalta ilman egmontia, emme saisi lukea Marvelin lehtiä, suomeksi.
Ikävästi menee aina minun kohdalla tuo ristiin...

jussi mäkinen

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #73 : 05.04.2005 klo 15:00:56 »
Huomaa, että se Ryhmä-X:n editointi oli peräisin amerikkalaisesta Essentialista.

Ihmesarja kakkosesta oli leikattu muistaakseni viisi sivua, joista neljä taisi olla sarjan aloitussivu. Olivatko nämäkin leikkaukset Essentialeissa?
Toisaalta olihan Ihmesarjassa mukana X-men # 122 kokonaisuudessaan sekä yksi myös Semicin Ryhmä-X:stä leikattu sivu ja jopa yksi alkuperäiskansikin. Mutta jos kerran julkaistaan jo aiemmin tullutta materiaalia, niin miksei sitä voi julkaista kokonaisuudessaan?
Eikä tätä suinkaan ole tarkoitettu haukkumiseksi. Vai pitäisikö ostajan ottaa nöyränä vastaan se mitä tarjotaan? 

Rami Rautkorpi

• Has been
  • Jäsen
« Vastaus #74 : 05.04.2005 klo 15:16:20 »
Vai pitäisikö ostajan ottaa nöyränä vastaan se mitä tarjotaan? 

Ostaja tekee itse oman päätöksensä, mutta hänellä on oikeus tehdä se parhaan mahdollisen tiedon avulla, minkä takia korostankin jokaisessa mahdollisessa välissä, että Hämähäkkimiehen Ihmesarjoja ei ole leikelty.

Ryhmä-X:n Ihmesarjoja en ole kovin tarkkaan käynyt läpi, joten ainoa editointi, josta olin tietoinen, oli tuo täällä keskusteltu. Heitän tämän kuuman perunan Joukolle...