Kirjoittaja Aihe: Myytävänä TROMBONE ILLUSTREE  (Luettu 3050 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tertsi

• Vieras
Myytävänä TROMBONE ILLUSTREE
« : 11.03.2005 klo 10:43:12 »
http://www.comics-itrade.com/index/prod_534_Le-trombone-illustre.html

Vinkiksi eurooppalaisesta sarjakuvasta kiinnostuneille!

En ehtinyt oikein ottaa selvää,mitä albbu pitääsisällään.Mutta lieneekö Trombone Illustreen kaikki numerot yksissä kansissa ja Delporten kommentoimana.

No, mä  ainakin tilasin.  ;D

EDIT: Siis mä en oo myymässä mitään. Kunhan vain innostuin huomattuani kyseisen opuksen olevan kyseisillä sivuilla kaupan. Ja aattelin vain välittää tästä tiedon eteenpäin..

EDIT: Kvaakin linkkilistassa pitäisi olla kaikki Trombone-kannet. Hakusana: Franquin tai Trombone.

EDIT: Eipä taida olla kokonaisia numeroita, vaan kannet ja toivottavasti vähän sisältöäkin... :-\
« Viimeksi muokattu: 12.03.2005 klo 16:00:24 kirjoittanut tertsi »

Jyrki Vainio

• Mielikuvittelija
  • Jäsen
  • Kvaak!
Re: Myytävänä TROMBONE ILLUSTREE
« Vastaus #1 : 12.03.2005 klo 02:46:39 »

Nytpä sopiikin kysyä, että mikä tuo Trombone illustre tarkkaan ottaen oli? Olen nähnyt joissain Franquin-kirjoissa näytteeksi muutamia tämän kirotun hienoja kuvituksia siihen, mutta sen tarkemmin ei selvinnyt, mistä oli kyse.
Ja, nyt kun alkuun päästiin, mitä pitää sisällään Franquinin kirja Gauchemarrant?
(saksaksi Alpträume)?

tertsi

• Vieras
Re: Myytävänä TROMBONE ILLUSTRE
« Vastaus #2 : 12.03.2005 klo 09:24:46 »
Trombone Illustré (tuli yks "e" liikaa tossa otsikossa) oli Spirou-lehden reaktio aikuissarjakuvan nousuun (Pilote ja kumpp.) Se oli semmoinen vaakamuotoinen, puolet emolehden koosta oleva lärpäke. Se kannettiin kotiin Spiroun välissä.

Kohderyhmänä oli selkeästi nuoret aikuiset ja siitä ylöspäin. Taisi Trombonessa oikein  olla mainintakin, että Spirou-lehden toimitus ei ole vastuussa Trombonen sisällöstä.

Lehden taiteilijoina oli ainakin: Franquin, Delporte, Dany, Alexis, Hausman, Bilal, Bretecher, Tardi...

Trombonea ilmestyi kai alta 20 numeroa, lähes kaikissa Franquinin piirtämä kansi.

Korjatkaa, jos olen väärässä.

Minäkään en ole koskaan nähnyt yhtään Trombonea livenä. Ainoastaan esimerkkejä hienosta sisällöstä eri kokoelmissa.

Tässä kuva joistakin Trombonen tekijöistä Alexiksen näkemänä. Kirjasta: Le journal de Spirou, 1938 - 1988, cinquante ans d'histoire(s)

EDIT: 30 numeroa tätä tehtiin.
http://www.comics-itrade.com/index/index.php?page=zoom&arg=1165
« Viimeksi muokattu: 12.03.2005 klo 10:13:27 kirjoittanut tertsi »

tertsi

• Vieras
Re: Myytävänä TROMBONE ILLUSTREE
« Vastaus #3 : 20.03.2005 klo 19:42:45 »
Lukaisin pikaisesti tuon opuksen ontuvalla ranskantaidolla.

Leppoisa ja helppotajuinen teos. Delporte vaan kehuu Franquinia jopa tällaisen vanhan fanittajankin mielestä hieman liikaa.

Pitää paneutua  teokseen pian uudelleen sanakirjan kanssa.

tertsi

• Vieras
TRIVIAKYSYMYSTA PAASIAISEKSI
« Vastaus #4 : 26.03.2005 klo 17:26:22 »
Tunnistaako joku tuossa hieman yläpuolella olevassa kuvassa esiintyvät henkilöt? Ja mitä sarjakuvia ovat tehneet?

Itse luulen tunnistavani kaikki muut paitsi yhden.