(ja sen voi selittää ihan vain silläkin, että ehkä 1960-luvulla Strange oli nuukempi ja nyt 2010-luvulla saattoi jo teettää tämmöiset muilla)
Tässä on mielestäni kyse samasta kuin siitä, että isoisäni rakensi itse talonsa, kun minä en saa edes pajupilliä soimaan.
Supersankarit olivat aikanaan yleiskäteviä yleisneroja, jotka parsivat pukunsa, suunnittelivat seittisinkonsa ja kaivoivat salaisen tukikohtansa maan alle omin käsin.
Tämä varmaan nähtiin ajan mittaan entistä epäuskottavampana, ja keksittiin oikein urakalla helposti unohdettavia sivuhahmoja (kuten Breyfoglen kaudella Batman sai tekniikkaneron apulaisen), jotka selittivät mistä löytyy vaadittava työmäärä ja aika kaikkeen.
Antisankareiden hallitsemalla 90-luvulla räätälöinti ei vain tainnut sopia imagoon. Toisinaan puku oli kai tarkoitettu näyttämään itse tehdyltä, minulle tuli sellainen vaikutelma mm. Night Thrasher -hahmosta.
Ravage 2099 -lehden sankari taisi kaapata rääsyt niskaansa kaatopaikalta (minulla oli tuo ensimmäinen numero, hämmästyttävää että sitä on julkaistu yli 30 numeroa).
Jostain syystä minulle aina nousee mielikuvia vanhoista lehdistä, joissa Kostajat ja Ryhmä-X puuhastelivat kaikenlaisia huolto- ja kunnostustöitä. Tämä sen saippuan lisäksi loivat tunnesiteen lukijan ja hahmojen välille. Vähän sama juttu, että Hämikseltä loppui aina aina seitti.