Aikuislukijoille nuo nykyaikaisuudet pistävät helposti silmään, varmaankin sen takia, että on tottunut lukemaan akunsa ilman niitä. Penskana kun niitä luki, niin nykyaikaisuuksiin suhtautui luonnollisesti, sillä samoja tavaroita oli (tai toivoi, että olisi) omassa ympäristössä. Elävimmin minulle on jäänyt mieleen jossain taskarissa ollut tarina, jossa ankanpojat saivat maastopyörät. Sitten he kisailivat niillä jollain radalla. Luin tarinan monta kertaa ja ajattelin, että tuo olisi niin siistiä. 20 vuotta myöhemmin sain sitten viimein ostettua maastopyörän ja sillä ajelu on ihan yhtä siistiä kuin mitä penskana kuvittelin.
Näkisin siis, että ajattomuus miellyttää enemmän aikuisia, jotka nostalgian huumassaan haluaisivat, että asiat olisivat aina niin kuin heidän lapsuudessaan tai ehkä jopa ennen sitä. Nykyaikaisemmat tarinat on sen sijaan suunnattu lapsille, jotka pystyvät samaistumaan tällaisiin tarinoihin helpommin (kun ei tarvitse ihmetellä gramofonia tai c-kasetteja) ja saavat niistä vaikutteita. Sitten, kun heistä kasvaa aikuisia, he voivat nostalgisoida oman lapsuutensa tarinat, kuten minä olen tehnyt tuon maastopyöräjutun kanssa.