Kirjoittaja Aihe: Ärsyttävin toimintasankari  (Luettu 882 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

sämpy

• Jäsen
Vs: Ärsyttävin toimintasankari
« Vastaus #30 : 26.12.2013 klo 06:51:06 »
Valitetaan vaikka tähän topikkiin. Ja todettakoon etten ole ikinä lukenut Marvelin tuotannosta kuin nämä suomeksi julkaistut.

Mutta jos joku hahmo pitäisi deletoida päivää pilaamasta niin Tony Stark kiitos.

En tiedä mitä olen missannut, mutta miehestähän on tehty pahempi fasisiti kuin Stalin ja Mussolini yhdessä. Jos Ryhmä-X joskus edusti vapautta ja oikeutta päättää omista asioistaan, niin Tony on aina edustanut sitä ärsyttävää vastapuolta eli Besserwisseriä joka on mielestään aina kaikkia viisaampi ja näin ollen oikeutettu päättämään asioista heidän puolestaan. Kaikenlisäksi tälle viripäälle on siunaantunut massia asian toteuttamiseen.

Ok, jos tuosta saisi edes nenilleen kuten muutama vuosi sitten oli tapana, ainakin naisten taholta, mutta tämä kaikkein kamalin stoori mitä olen ikinä lukenut, raivosta valkoisina loistavien tärisevien sormien lomasta luettu kostajat tappaa ryhmä-X:n -stoori joka juuri saatiin kamalaan päätökseen ja tähän shaibaan sitten lopetettiin koko lehti.

Eipä siinä paljoa kritiikkiä heitetty Tonyn toiminnalle, joka pohjimmiltaan oli syynä kaikkeen tapahtuneeseen. Eikä krittiikkiä tuntunut löytyvän edes Kostajille, maailman ärsyttävimmille "sankareille". Jopa Tonyn ahterinnuolijakoiraksi muuttunut Wolverine pääsi kuin.. no..koira veräjästä puhumattakaan Mutanttientappaja-Wandasta, mutta tehtiin kyllä selväksi että ihanteidensa puolesta taisteleva Ryhmä-X oli ihan oikeus pistää telkien taakse ja aloittaa loppujen ihmisjahti.

Joku pätkä saattoi mennä ohi, kun ei tuota tarinaa kerta kaikkiaan pystynyt lukemaan. Ehkä hyvä että loppui koko lehti, jos ajattelumaailma on nykyään tämä. EIpä tuosta lukuiloa ollut.

Että mahdoinko ymmärtää sanoman (taas) väärin, vai onko nykypäivän egoismi vallannut myös Marvel-universumin? Vapaus ei ole tavoiteltavaa vaan valta muihin ihmisiin, ja sen puolesta kannattaa taistella väkivalloin? Sitähän Ryhmä-X on aina uhannut, jonkun ihmisen absoluuttista valtaa asettumalla väliin tai perustamalla omia hallintoalueitaan.

Eipä noita Rautamies-elokuviakaan pysty katsomaan. Vähän kuin olisi jossain internointikeskuksessa jossa syötettäisiin adolf hitlerin puheita ja yritettäisiin murtaa kaikenlainen toisten itsemääräämisoikeutta kunnioittava, ei-itsekäs ajattelu.

Kuitenkin hahmo lienee supersuosittu. En pysty ymmärtämään syytä.

Pitäisikö tässä alkaa pelätä? Nouseeko jostain todellisen maailman Tony Stark samoin seurauksin aplodien saattelemana.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Vastaus #31 : 26.12.2013 klo 20:20:47 »
En tiedä mitä olen missannut, mutta miehestähän on tehty pahempi fasisiti kuin Stalin ja Mussolini yhdessä.

Juuri sen takia se on kiinnostava. Hahmo joka tekee virheitä, joilla on oikeasti merkitystä, mutta koska on voittanut jo lukijan puolelleen, on kiinnostavaa seurata kun hän yrittää muuttua.

Ok, jos tuosta saisi edes nenilleen kuten muutama vuosi sitten oli tapana, ainakin naisten taholta, mutta tämä kaikkein kamalin stoori mitä olen ikinä lukenut, raivosta valkoisina loistavien tärisevien sormien lomasta luettu kostajat tappaa ryhmä-X:n -stoori joka juuri saatiin kamalaan päätökseen ja tähän shaibaan sitten lopetettiin koko lehti.

On saanut nenilleen.
Minua kyllä suoraan sanoen ihmetyttää, että miksi ryhmän, jossa terroristi lähtee pakoon tuomiotaan ja vaihtaa omiaan milloin huvittaa, johtajana on paskahousu joka pyörittää omaa tappajajoukkoa tiukkoja tilanteita varten ja niin pois päin, ja sitten kuitenkin heille tulee yllätyksenä, jos Kostajat haluavat rauhanomaisesti tutkia tarkemmin heidän keskuudessaan olevaa suurta vaaratilannetta?

Jos mutantit lopettaisivat vainoharhailun, ja suostuisivat neuvottelemaan, ei ongelmaa tulisi. Jos tämä olisi ensimmäinen kerta, niin se vielä menisi. Mutta mutantit eivät suostuneet edes Sisällissodan aikaan rekisteröitymään, vaikka erityistä syytä ei ollut.

Lisäksi herää kysymys, että pitäisikö Tonyn ja kumppaneiden vaan istua kotona pelaamassa Kimbleä, kun mutantti räjähtää Kostajien kartanon edessä lahdaten joukon viattomia? Ja tehdä siis nyt samoin, kun heille annetaan seuraavat faktat:
1) Feenix tappaa kaikki.
2) Vain Wolverine on aiemmin pystynyt tuhoamaan sen.
3) Wolverine ja Kyklooppi eivät neuvottele.
4) Kyklooppi uskoo, että itse vapahtaja saapuu Feeniksin muodossa.

Just. Että Feenix on muuttunut luonteeltaan kokonaan? Okei, jatketaanpas pojat Kimblen pelaamista. Turha kai sitä on käydä edes vilkaisemassa mitä siellä puuhataan. Ryhmä-X ei varmaan toimisi itsekään toisin. Eiku...Ups! Oho. No jopas jopas. Mitä ihmettä Ryhmä-X on tunkenut nokkaansa muiden planeettojen asioihin? Kyllä se taitaa kuitenkin olla meidän hallitusten kokeneempien hommia. Äh. Mitä turhia. Hei, Kapu! Tilaas pizzat! Tänään pelataan pokeria!

Eipä siinä paljoa kritiikkiä heitetty Tonyn toiminnalle, joka pohjimmiltaan oli syynä kaikkeen tapahtuneeseen.

Ai, että Tony on syyllinen siihen, että hän tiedemiehenä ymmärettävistä syistä suhtautuu hivenen skeptisesti kohtalon oikuille, eikä nyt muutenkaan osaa ennustaa tuommoisia tapahtumia tai sen puoleen viitsisi juoksennella millään maagikoilla kysymässä, että "Hei, viittitkö katsoa sieltä kristallipallosta, että meneekö se Feenix 4 sekopäähän vai meneekö se tyttöön nimeltä Hope? Viittitkö samalla vilkaista, että kuinka monta ehdokasta Feenixille olisi tarjolla maailmassa, jos tytön ottaa pois, ja että olisinko minä tältä pohjalta yhtä potentiaalinen? En ole ihan varma kato."

Eikä krittiikkiä tuntunut löytyvän edes Kostajille, maailman ärsyttävimmille "sankareille". Jopa Tonyn ahterinnuolijakoiraksi muuttunut Wolverine pääsi kuin.. no..koira veräjästä puhumattakaan Mutanttientappaja-Wandasta, mutta tehtiin kyllä selväksi että ihanteidensa puolesta taisteleva Ryhmä-X oli ihan oikeus pistää telkien taakse ja aloittaa loppujen ihmisjahti.

Jaa, että taas olisi pitänyt sietää yhtä "Kostajat on syyllisiä kaikkeen" Kostajat tarinaa? Ja että Wolverine ei ole ok, mutta Feenix on? Ja että Wolverine ei saanut Age of Ultronissa ihan tarpeeksi selkää omista tapoistaan? Ja että Wandasta ei ole jauhettu jo tarpeeksi viime vuosina?

Ja että hänen "En ollut oma itseni" ei kelvannut, mutta Magneton "Minä voisin liittyä tähän ryhmään taas, koska mäkin tykkään mutanteista, mutta voisinpa nyt kuitenkin karata paikalta, ja perustaa taas uuden terroristi porukan" kelpasi? Minulle jäi nyt hieman epäselväksi, että mitä se vapaus oikein Kykloopin jengille merkitsee.

Ihmisjahti? No, hyvinhän se Kapu oivalsi, että vältetään tämmöiset tilanteet jatkossa luomalla luottamus mutanttien ja ihmisten välille, ja että otetaan ne enemmän mukaan vaikuttamaan meidän molempien yhteisiin asioihin.

Pitäisikö tässä alkaa pelätä? Nouseeko jostain todellisen maailman Tony Stark samoin seurauksin aplodien saattelemana.

Ei. Usko pois. Ihmiset eivät muutu, eivätkä edes yritä sitä.
Me tulemme aina elämään maailmassa, jossa jokainen on Tony Starkkiakin huonompi. Mutta ei anneta sen häiritä.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #32 : 26.12.2013 klo 20:38:42 »
2 ärsyttävää mutta samalla hauskoja ovat Elongated Man (ainakin Justice League Europe/Intrernationalissa) ja Plastic Man (ainakin Morrisonin JLA juoksussa).
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Tina DeMona

• Pervo Örvelö
  • Jäsen
« Vastaus #33 : 26.12.2013 klo 23:19:47 »
Mutta jos joku hahmo pitäisi deletoida päivää pilaamasta niin Tony Stark kiitos.

Minusta(kin, Greysma tuossa jo asiasta avautuikin) mainitset viestissäsi kaikki ne asiat, jotka tekevät Starkista kiinnostavan.

En tiedä mitä olen missannut, mutta miehestähän on tehty pahempi fasisiti kuin Stalin ja Mussolini yhdessä.

Stalin se tosiaan vasta fasisti olikin.

Jos Ryhmä-X joskus edusti vapautta ja oikeutta päättää omista asioistaan, niin Tony on aina edustanut sitä ärsyttävää vastapuolta eli Besserwisseriä joka on mielestään aina kaikkia viisaampi ja näin ollen oikeutettu päättämään asioista heidän puolestaan. Kaikenlisäksi tälle viripäälle on siunaantunut massia asian toteuttamiseen.

Niin. Ja mehän kaikki tiedämme, että pahinta tarinoissa on, jos draamassa ihmisillä on erimielisyyksiä. Siitähän voi syntyä vaikkapa konflikteja eri hahmojen välille.

Eipä siinä paljoa kritiikkiä heitetty Tonyn toiminnalle, joka pohjimmiltaan oli syynä kaikkeen tapahtuneeseen.

Joo. Minuakin usein kyllä ärsyttää ns. "realismi" tarinankerronnassa, mutta kun jottei koko homma menisi millekään "...ja he elivät elämänsä onnellisina loppuun asti" -yksioikoisuuslinjalle, täytyyhän siinä olla jotakin harmaan sävyjä edes jossakin. En yleensä viittaa tosimaailmaan mitenkään mittatikkuna laadulle, mutta kun ei oikeassa maailmassakaan ne pahat ihmiset saa aina näpeilleen, miksi näin pitäisi käydä fiktiossa? Lisäksi, ymmärrän mielipiteesi, mutta tuskinpa kaikki Marvelin lukijat siihen yhtyvät... mikä sinänsä jo on mielenkiintoisempaa kuin "Katsokaa! Hän oli ilkeä! Hänet me laitamme vankilaan, buu!"

Ehkä hyvä että loppui koko lehti, jos ajattelumaailma on nykyään tämä.

Ei mikään ihme, että loppui, jos lukijoiden mentaliteetti on tämä. Eihän tuo Kostajat vs. X-Men mikään loistokas tarina nyt millään muotoa ollut, mutta tämän tekstin pohjalta voisin suositella samanlaisia ongelmia omaaville ennemmin esim. Teletappeja.

Että mahdoinko ymmärtää sanoman (taas) väärin, vai onko nykypäivän egoismi vallannut myös Marvel-universumin? Vapaus ei ole tavoiteltavaa vaan valta muihin ihmisiin, ja sen puolesta kannattaa taistella väkivalloin? Sitähän Ryhmä-X on aina uhannut, jonkun ihmisen absoluuttista valtaa asettumalla väliin tai perustamalla omia hallintoalueitaan.

Mikä hiivatin SANOMA? Siis, joo, tarinoilla toki pyritään avaamaan uusia näkökulmia mutta tämä hemmetin nykyajan egostroukkaajien itkeminen heti jos jossakin on jotakin tuomittavaa mistä ei välittömästi mussuteta alkaa oikeasti ottamaan päähän. Ei sinun ole oikeasti mikään pakko emuloida lukemiesi sarjakuvien hahmoja, käytösmalleja tai tilanteita. Eikä pelätä että nyt jos tuo naapurin Timo 6 v tämän lukee niin heti siltä kuolee koko Joulun Henki (TM).

Fiktio on usein peili ajallemme ja yhteiskunnallemme, ja jo se, että se saa sinut kysymään noita kysymyksiä itseltäsi, pitäisi olla pelkästään positiivinen asia. Herran jumala, siinähän voi vaikka joutua ajattelemaan hetken aikaa. Sissos saatana.

Eipä noita Rautamies-elokuviakaan pysty katsomaan. Vähän kuin olisi jossain internointikeskuksessa jossa syötettäisiin adolf hitlerin puheita ja yritettäisiin murtaa kaikenlainen toisten itsemääräämisoikeutta kunnioittava, ei-itsekäs ajattelu.

Joo, minä olen maailman viimeinen ihminen joka puolustaa niitä vähän paremmilla näyttelijöillä varustettuja, maailman tylsimpiä Spider-Man -klooneja mutta joku raja nyt tuohonkin taas. Miten sinä voit löytää niistä mitään arvelluttavaa? Niinkuin, miten se on edes mahdollista? Maailman laskelmoiduimmat ja jokaisen mummonkin moraalikäsityksen rauhaan jättävät kliseekokoelmat.

No, ok, kolmatta osaa en ole vieläkään nähnyt, pitäisi kyllä, kun kerran Kiss Kiss Bang Bangistäkin tykkäsin. Mutta jos siinä on oikeasti mitään noita syyttämiäsi elementtejä (epäilen suuresti), saatan jopa pitää sitä mielenkiintoisena teoksena.

Ja on myös positiivista, että kerrankin se en ollut minä jolle tarvitsee huutaa natsikorttiin turvautumisesta.

Kyllä, ehdottomasti. Heti huomenna nousee. Kannattaa ottaa se foolio siitä maksalaatikon päältä ja laittaa se silmilleen saman tien. Ja vaikka maailma menisi markkinahatussa helvettiin, kannattaa ehdottomasti pitää nimen omaan silmällä josko popularifiktiosta astuu lisää pahuutta maailmaamme.

Sensurointiin kaikki! Hip hei ja hilirimpsis!
« Viimeksi muokattu: 26.12.2013 klo 23:23:26 kirjoittanut Tina DeMona »

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
« Vastaus #34 : 30.12.2013 klo 00:44:22 »
mikä sinänsä jo on mielenkiintoisempaa kuin "Katsokaa! Hän oli ilkeä! Hänet me laitamme vankilaan, buu!"

No, minusta tosielämässäkin linnakundit ovat kiinnostavampia vankilan jälkeen.
Tämä on ensimmäinen kerta, kun supersankari, jos ei siis Norman Osbornia lasketa, on todella laitettu vankilaan. Ja nyt puhutaan ihan vankilasta, ei negatiivisen vyöhykkeen 42:sta, Aaverajasta tai jostain Hämähäkkimiehen pikaisesta käväsystä.

Olkoonkin toki, että Kyklooppikaan ei tuolla pysyvästi istu, mutta aftermathin pikainen selaaminen ja nykyisten lehtien menot ovat vaikuttaneet ihan hyviltä siinä mielessä, että vankila ei ole tuossa pelkkä referenssi menneeseen, vaan kaikella tuolla on jokin merkitys. Ikään kuin uusi määritys Kykloopille.

Ja on se nyt huomattavasti parempi tapa viedä eteenpäin "Olin ennen paha, nyt olen hyvä" -tarinaa, kuin se että "Hei, mä olin tosi hirmu ilkeä, mutta olin aikuisten oikeasti Parallaxin kontrolloima!" mikä on mahdollisuus jota ei ole vielä käytetty tässä tarinassa, mutta kummasti en laske sen varaan sen viime vuotisen suosion perusteella. Ei tarvitse vaihtaa kuin nimi Parallax toiseen "synonyymiin".

Tai okei, Feeniks käy Parallaxista myös. Mutta Kykloopilla oli siinä mukana omiakin ajatuksia, ja se juuri nyt onkin se kiinnostava elementti. Mitkä niistä sitten olivat omia? Pitääkö niiden takia laittaa vankilaan uudestaan?
« Viimeksi muokattu: 30.12.2013 klo 00:47:24 kirjoittanut M. B. Rudyard Greysma »
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
« Vastaus #35 : 03.01.2014 klo 03:43:32 »
Hank Pym oli vankilassa jo 80-luvulla. Hämis taas 90-luvulla, kuten New Warriorsin Justicekin.

Onko tämä se Kloonisaaga juttu? Eikös silloin oltu vasta odottamassa tuomiota?
Ja eikös kyse ollut Peter Parkerista? Periaatteessa eri, koska Scott Summers ei ole nimenä kaikkien tiedossa. Hetkinen. Scott on nyt samassa tilanteessa kuin Peter Sisällissodan jälkeen. Nyt alkaa huolestuttaa.

New Warriors nyt ei ole minun juttujani, mutta mikä tuo Pym juttu on? Oliko tämä se vaimon hakkaus juttu?

Bob

• Uusi jäsen
« Vastaus #36 : 05.01.2014 klo 19:28:06 »
Daredevilkin oli vankilassa hiljattain.

sämpy

• Jäsen
« Vastaus #37 : 20.01.2014 klo 06:41:12 »
Jo se nyt on kumma, että ei saa edes inhokkitopikissa inhota mitään saamatta henkilökohtaisia loukkauksia niskaansa, vaikkei itse loukkaa kuin näitä sarjakuvahahmoja. Kovasti tuntuu itsetunto-ongelmaisia riittävän tälläkin palstalla. Menenpä pistämään foliohattuni nurkkaan ja kaivamaan järempää suojakypärää ja terävämpää puukkoa!!

Kyllähän sen tietää tai on tarkoituskin, että kun purkaa kiihkomielistä sydäntään niin saa samanlaisia vastauksia. Sehän se oli tarkoituskin että voi koittaa ymmärtää miten joku pystyy lukemaan näitä Starkin dominointeja tuntematta samoin kuin minä, mutta jo se on mielestäni tuomittavaa nettikäytöstä että yleisellä tasolla liikkuvaa viestiä pilkotaan ja kopioidaan ja sitten hyökätään yhtä lausetta kohtaan, tuoden samalla vastineet henkilökohtaiselle tasolla, saatika kun aletaan kommentoida kirjoittajan aivokopan sisällön laatua niin menee siinä mahdollinen viesti jo viimeistään kolisten kaivoon.

Edelleen koen Tony Starkin ja Kostajat niin vastemieliseksi etten halua lukea heistä mitään, jollei joku tee tarinaa jossa oikeus vihdoin toteutuisi. Valitettavasti vastineenne olivat sen verta kuraa ettei niitä pystynyt oikein lukemaan joten asia ei avautunut edelleenkään.
« Viimeksi muokattu: 20.01.2014 klo 06:56:25 kirjoittanut sämpy »

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #38 : 20.01.2014 klo 16:35:16 »
Edelleen koen Tony Starkin ja Kostajat niin vastemieliseksi etten halua lukea heistä mitään, jollei joku tee tarinaa jossa oikeus vihdoin toteutuisi.

Marvelilla tarkoituksella haetaan aina väliin J.R. Ewing -fiiliksiä. Ovathan inhokit saippuasarjoissakin tärkeitä.

Siinä mielessä tuo menee tasapainotteluksi, kun hahmoilla on omatkin lehtensä, joissa sitten pitää olla enemmän sankareita.

Tina DeMona

• Pervo Örvelö
  • Jäsen
« Vastaus #39 : 20.01.2014 klo 16:42:29 »
No hei, Sämppy, ei nyt ainakaan meikäläisen kommentista kannata pulttia ottaa. Olen vaan niin eri aaltopituudella mielipiteesi kanssa, että ihan silkkaa ymmärtämättömyyttäni saatoin korottaa ääntä pikkaisen, enemmän kuitenkin jatkoselvennyksen ja tähdennyksen kuin "mene sinä pois täältä" -purkauksen hengessä. Kuten sanoit itsekin, keskusteluahan varten tämäkin osuus täällä liet on ja niin päin pois.

Edelleen koen Tony Starkin ja Kostajat niin vastemieliseksi etten halua lukea heistä mitään, jollei joku tee tarinaa jossa oikeus vihdoin toteutuisi. Valitettavasti vastineenne olivat sen verta kuraa ettei niitä pystynyt oikein lukemaan joten asia ei avautunut edelleenkään.

Ja siihenhän sinulla on toki aivan täysi oikeus.

Riffe

• Man of Tomorrow
  • Jäsen
« Vastaus #40 : 22.01.2014 klo 02:04:33 »
Itseäni ärsyttää useampikin sankari. Kaikki yhdistää sama piirre, nimittäin se, että uudessa numerossa kerrotaan ensin oma nimi ja sitten jotain omista voimistaan.

Hyvänä esimerkkinä nyt täällä julkaistut Spider-Mani Hämähäkkisaari-saaga, ja sieltä vaikka Madame Web. Tuntuu kuin numero toisensa jälkeen lukijaa pidettäisiin uutena tulokkaana. "Minä olen Madame Web, minä näen tulevaisuuteen" ja plaaplaaplaa.

Sama korulause taisi toteutua jokaisessa numerossa missä Web oli mukana. Ja monen numeron alussa "Minä olen Peter Parker, ennen olin nörtti, sitten minusta tuli Hämähäkkimies".

Onko tälle ilmiölle olemassa oma terminsä? Miksi sankareilla on pakkomielle jokaisella esiintymisellä esittää nimensä ja kertoa voimistaan?

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
« Vastaus #41 : 22.01.2014 klo 02:26:12 »
Itseäni ärsyttää useampikin sankari. Kaikki yhdistää sama piirre, nimittäin se, että uudessa numerossa kerrotaan ensin oma nimi ja sitten jotain omista voimistaan.

Hyvänä esimerkkinä nyt täällä julkaistut Spider-Mani Hämähäkkisaari-saaga, ja sieltä vaikka Madame Web. Tuntuu kuin numero toisensa jälkeen lukijaa pidettäisiin uutena tulokkaana. "Minä olen Madame Web, minä näen tulevaisuuteen" ja plaaplaaplaa.

Sama korulause taisi toteutua jokaisessa numerossa missä Web oli mukana. Ja monen numeron alussa "Minä olen Peter Parker, ennen olin nörtti, sitten minusta tuli Hämähäkkimies".

Onko tälle ilmiölle olemassa oma terminsä? Miksi sankareilla on pakkomielle jokaisella esiintymisellä esittää nimensä ja kertoa voimistaan?

Itse kutsun niitä AA-kokoontumisiksi.

Ei tuolle taida olla. Monologiahan tuo on, ja Raimi teki ensimmäisessä ja kolmannessa elokuvassa samaa. X-Menin suomenkielisessä versiossa valitettiin myös esittelyyn liittyvästä jutusta. Mutta siis joka numerossahan nuo kerrataan, ja suomenkielisessä Hämähäkkimiehessä on niitä kaksi. Supersankarit haisee ketjussa sivutaan aihetta. (status quon kertominen dialogissa)

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #42 : 23.01.2014 klo 17:22:29 »
Mikä hiivatin SANOMA? Siis, joo, tarinoilla toki pyritään avaamaan uusia näkökulmia mutta tämä hemmetin nykyajan egostroukkaajien itkeminen heti jos jossakin on jotakin tuomittavaa mistä ei välittömästi mussuteta alkaa oikeasti ottamaan
Jotenkin ymmärsin rivien välistä mitä Sämpy tarkoittaa. Mielikuvani rautamiehestä perustuu enimmäkseen noihin muutamaan elokuvaan (olen lukenut vain muutaman sarjiksen joissa niissäkin Ironman on ollut sivuosassa). Itse pidän sitä hahmoa jonkinlaisena amerikkalaisuuden ilmenemismuotona, siis paljon enemmän kuin Kapt. Amerikkaa.
Kaiken laisia "ikäviä" ja ilkeitä hahmoja, suosittujakin on populaarikulttuurissa jo aika paljon. Tyyliin Nemi, Karvinen ja Rillit huurussa -poppoo, muutaman mainitakseni.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #43 : 08.02.2015 klo 20:02:08 »
50-luvulla toimituksessa piipahti keppostelija nimeltä Poindexter Wells. Hänkin muistutti Pilailijaa. Esiintyi Superman # 95:ssä, jossa esiintyi myös rasavilli Susie.

Sama tyyppi oli myös Action 289ssä.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Darzee

• Valistunut arvailija
  • Jäsen
  • Me likes prairie dogs!
« Vastaus #44 : 17.02.2015 klo 09:27:27 »
Ärsyttävistä Marvel-hahmoista tulivat mieleen Alfa-lentueen Pohjantähti ja Aurora. Varsinkin alfojen ensimmäisissä esiintymisissä Pohjantähti oli tyly ja ylimielinen, eivätkä Aurorankaan kummatkaan persoonallisuudet vedonneet minuun.

Yksi syy lisää dissata Pohjantähteä ja Auroraa on se, että ne ovat liian samanlaisia kuin aiempi supersankarien sisaruspari Elohopea ja Purppuranoita. Sekä Pohjantähti että Elohopea ovat tympeitä tyyppejä, jotka pyrkivät kontrolloimaan sisariaan eivätkä pidä siitä, että nämä seurustelevat.

Onhan sisarusparien keskinäisessä dynamiikassa tietysti erojakin, mutta joka tapauksessa Pohjantähti ja Aurora haiskahtavat vähän laiskasti luoduilta. John Byrne on toki ihan avoimesti myöntänytkin, ettei Alfa-lentueen omien seikkailujen tekeminen ollut hänen lempihankkeensa.