En tiedä mitä olen missannut, mutta miehestähän on tehty pahempi fasisiti kuin Stalin ja Mussolini yhdessä.
Juuri sen takia se on kiinnostava. Hahmo joka tekee virheitä, joilla on oikeasti merkitystä, mutta koska on voittanut jo lukijan puolelleen, on kiinnostavaa seurata kun hän yrittää muuttua.
Ok, jos tuosta saisi edes nenilleen kuten muutama vuosi sitten oli tapana, ainakin naisten taholta, mutta tämä kaikkein kamalin stoori mitä olen ikinä lukenut, raivosta valkoisina loistavien tärisevien sormien lomasta luettu kostajat tappaa ryhmä-X:n -stoori joka juuri saatiin kamalaan päätökseen ja tähän shaibaan sitten lopetettiin koko lehti.
On saanut nenilleen.
Minua kyllä suoraan sanoen ihmetyttää, että miksi ryhmän, jossa terroristi lähtee pakoon tuomiotaan ja vaihtaa omiaan milloin huvittaa, johtajana on paskahousu joka pyörittää omaa tappajajoukkoa tiukkoja tilanteita varten ja niin pois päin, ja sitten kuitenkin heille tulee yllätyksenä, jos Kostajat haluavat rauhanomaisesti tutkia tarkemmin heidän keskuudessaan olevaa suurta vaaratilannetta?
Jos mutantit lopettaisivat vainoharhailun, ja suostuisivat neuvottelemaan, ei ongelmaa tulisi. Jos tämä olisi ensimmäinen kerta, niin se vielä menisi. Mutta mutantit eivät suostuneet edes Sisällissodan aikaan rekisteröitymään, vaikka erityistä syytä ei ollut.
Lisäksi herää kysymys, että pitäisikö Tonyn ja kumppaneiden vaan istua kotona pelaamassa Kimbleä, kun mutantti räjähtää Kostajien kartanon edessä lahdaten joukon viattomia? Ja tehdä siis nyt samoin, kun heille annetaan seuraavat faktat:
1) Feenix tappaa kaikki.
2) Vain Wolverine on aiemmin pystynyt tuhoamaan sen.
3) Wolverine ja Kyklooppi eivät neuvottele.
4) Kyklooppi uskoo, että itse vapahtaja saapuu Feeniksin muodossa.
Just. Että Feenix on muuttunut luonteeltaan kokonaan? Okei, jatketaanpas pojat Kimblen pelaamista. Turha kai sitä on käydä edes vilkaisemassa mitä siellä puuhataan. Ryhmä-X ei varmaan toimisi itsekään toisin. Eiku...Ups! Oho. No jopas jopas. Mitä ihmettä Ryhmä-X on tunkenut nokkaansa muiden planeettojen asioihin? Kyllä se taitaa kuitenkin olla meidän hallitusten kokeneempien hommia. Äh. Mitä turhia. Hei, Kapu! Tilaas pizzat! Tänään pelataan pokeria!
Eipä siinä paljoa kritiikkiä heitetty Tonyn toiminnalle, joka pohjimmiltaan oli syynä kaikkeen tapahtuneeseen.
Ai, että Tony on syyllinen siihen, että hän tiedemiehenä ymmärettävistä syistä suhtautuu hivenen skeptisesti kohtalon oikuille, eikä nyt muutenkaan osaa ennustaa tuommoisia tapahtumia tai sen puoleen viitsisi juoksennella millään maagikoilla kysymässä, että "Hei, viittitkö katsoa sieltä kristallipallosta, että meneekö se Feenix 4 sekopäähän vai meneekö se tyttöön nimeltä Hope? Viittitkö samalla vilkaista, että kuinka monta ehdokasta Feenixille olisi tarjolla maailmassa, jos tytön ottaa pois, ja että olisinko minä tältä pohjalta yhtä potentiaalinen? En ole ihan varma kato."
Eikä krittiikkiä tuntunut löytyvän edes Kostajille, maailman ärsyttävimmille "sankareille". Jopa Tonyn ahterinnuolijakoiraksi muuttunut Wolverine pääsi kuin.. no..koira veräjästä puhumattakaan Mutanttientappaja-Wandasta, mutta tehtiin kyllä selväksi että ihanteidensa puolesta taisteleva Ryhmä-X oli ihan oikeus pistää telkien taakse ja aloittaa loppujen ihmisjahti.
Jaa, että taas olisi pitänyt sietää yhtä "Kostajat on syyllisiä kaikkeen" Kostajat tarinaa? Ja että Wolverine ei ole ok, mutta Feenix on? Ja että Wolverine ei saanut Age of Ultronissa ihan tarpeeksi selkää omista tapoistaan? Ja että Wandasta ei ole jauhettu jo tarpeeksi viime vuosina?
Ja että hänen "En ollut oma itseni" ei kelvannut, mutta Magneton "Minä voisin liittyä tähän ryhmään taas, koska mäkin tykkään mutanteista, mutta voisinpa nyt kuitenkin karata paikalta, ja perustaa taas uuden terroristi porukan" kelpasi? Minulle jäi nyt hieman epäselväksi, että mitä se vapaus oikein Kykloopin jengille merkitsee.
Ihmisjahti? No, hyvinhän se Kapu oivalsi, että vältetään tämmöiset tilanteet jatkossa luomalla luottamus mutanttien ja ihmisten välille, ja että otetaan ne enemmän mukaan vaikuttamaan meidän molempien yhteisiin asioihin.
Pitäisikö tässä alkaa pelätä? Nouseeko jostain todellisen maailman Tony Stark samoin seurauksin aplodien saattelemana.
Ei. Usko pois. Ihmiset eivät muutu, eivätkä edes yritä sitä.
Me tulemme aina elämään maailmassa, jossa jokainen on Tony Starkkiakin huonompi. Mutta ei anneta sen häiritä.