Author Topic: Marvel's Agents of S.H.I.E.L.D.  (Read 1511 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Reima Mäkinen

• Jäsen
Vs: Marvel's Agents of S.H.I.E.L.D.
« Reply #105 on: 09.06.2014 klo 17:22:33 »
Sif - jakso
..
Agenteille sanotaan ihan selkeästi, että Lorelei hallitsee miehiä, niin tietysti tämän perään lähetetään miehiä. Miehiä, jotka eivät asgardialaista noitaa älyä ampua tainuttavilla panoksillaan (oikein alleviivattiin jakson alkupäässä, että ne vain tainuttaa) vaikka tietävät, että tämän kosketus on game overi. Isoimmat ongelmat olivat kyllä kaksi fiktion ikuista klisettä, jotka molemmat linkittyvät samaan aiheeseen: raiskaus. Eihän se ole aivan raiskaus, jos hahmo haluaa sitä aivopesun alaisena ja koskapa vielä mieshahmo, niin tottakai vika on tässä koska eihän miestä voi raiskata.
Hienosti summattu noita "pieniä" ongelmia. Olen kuitenkin sillee eri mieltä että kyllä tämä Sif-jakso taisi olla paras tähän mennessä. Mutta paras SHIT-asteikolla ei valitettavasti ole vielä kovin hyvä.  :) Vanha hyvä totuus pätee siis edelleen: Kukaan joka aliarvioi yleisönsä ei ole häviä rahaa.

Sarja on poikamainen ja sarjakuvamainen (siinä ikävässä sävyssä mitä leffa-arvioissa käytetään). Toisaalta sarjakuvamaisuus, pöllö juoni ja toistensa vihollisiksi milloin mistäkin syystä ja sitä kautta turpaan mätkiviksi äityvät hahmot on aika suloista. Tämmöinen tv-sarja on vaan nykyajan sarjakuvaa.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

q-mies

• Jäsen
  • The cut runs deep
« Reply #106 on: 10.06.2014 klo 12:23:01 »
Seuraavassa jaksossa käynnistyy sitten tämä Kapu2:n jälkeinen putki (tai oikeastaan tuo seuraava jakso tapahtuu sen kanssa päällekkäin). Jos kaksi seuraavaa jaksoa eivät miellytä niin sitten kannattaa unohtaa koko juttu ja lukea spoilereista oleelliset juonen käänteet.
t.Q

Tina DeMona

• Pervo Örvelö
  • Jäsen
« Reply #107 on: 10.06.2014 klo 18:12:41 »
Minä taidan siis edelleen olla ainut, jonka mielestä tämä sarja on ihan positiivinen juttu. Jos tulee DVD:nä eikä jossain vaiheessa maksa kauheasti, saatanpa jopa ostaa.

Juuri katsoin jakson (teille kaikille varmaan muinaishistoriaa) jossa oli Peter McNickol. Siis tuo mies Ally McBealista ja Ghostbusters II:sta. Oivallista! Loistavaa!

Lisäksi jaksossa oli jotakin tyyliin uskonnollisesti fanaattisia viha-asatruisteja, joka on ideana jo niin typerä että on lähes hypnoottisen nerokas. Harmi, ettei tuosta jutusta otettu kaikkia tehoja irti. Westboro Baptist -luokan uuspakanoihin kun ei kuitenkaan ihan joka päivä törmää edes fiktiossa.

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Reply #108 on: 10.06.2014 klo 20:21:14 »
Minä taidan siis edelleen olla ainut, jonka mielestä tämä sarja on ihan positiivinen juttu.

On se positiivinen ja ihan hyvä sarja kunhan katsoo sormien läpi ne muutamat hölmöydet.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

q-mies

• Jäsen
  • The cut runs deep
« Reply #109 on: 11.06.2014 klo 12:08:24 »
Minä taidan siis edelleen olla ainut, jonka mielestä tämä sarja on ihan positiivinen juttu. Jos tulee DVD:nä eikä jossain vaiheessa maksa kauheasti, saatanpa jopa ostaa.

Et suinkaan, minä olen pitänyt lähes jokaisesta jaksosta, ja boksi menee varmasti ostoon kunhan hintataso tulee hieman alas. Amazonin mukaan julkaisu olisi syyskuun puolella.
t.Q

Tina DeMona

• Pervo Örvelö
  • Jäsen
« Reply #110 on: 11.06.2014 klo 18:46:46 »
Et suinkaan, minä olen pitänyt lähes jokaisesta jaksosta, ja boksi menee varmasti ostoon kunhan hintataso tulee hieman alas. Amazonin mukaan julkaisu olisi syyskuun puolella.

Ahaa, no tämäpä hyvä! Kyllä tuo kelpaa hyllyyn siinä missä moni muukin asia.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Reply #111 on: 12.06.2014 klo 01:04:28 »
Juuri katsoin jakson (teille kaikille varmaan muinaishistoriaa) jossa oli Peter McNickol. Siis tuo mies Ally McBealista ja Ghostbusters II:sta. Oivallista! Loistavaa!

Peter McNickol on minusta liian harvassa (etenkään kiinnostavassa) proggiksessa nykyään mukana, vaikka ennen tuntui olevan jokapaikassa.

Mutta olen edelleen sitämieltä että sarja vaan toistaa sarjakuvien ärsyttävimmät kliseet rivissä.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Condi

• Uusi jäsen
« Reply #112 on: 12.06.2014 klo 15:40:40 »
Jaahas. Fox näyttää pistävän tauolle sarjan ennen yhtään oikeasti hyvää jaksoa. Sinänsä harmi koska Kapu2:n yhteisjakso on aidosti hyvä ja siitä eteenpäin homma menee mielenkiintoiseksi. Nyt potentiaaliset katsojat, jotka ovat puurtaneet läpi alkukauden suon paremman toivossa jätetään tyhjän päälle ja kovinkaan moni ei varmaan jaksa takaisin ruudun ääreen syksyllä.

Se on positiivista, että kakkoskautta ilmeisesti ruvetaan näyttämään sitten viimeisten jaksojen perään putkeen. Toivottavasti vain amerikan päässä saavat suurinpiirtein järkevällä aikataululla noita jaksoja ulos kun ei tartte niin koittaa kiinnittää minkään leffan julkaisupäiviin.

q-mies

• Jäsen
  • The cut runs deep
« Reply #113 on: 12.06.2014 klo 15:59:27 »
Damn. Ilmeisesti sarjaa jatketaan Foxilla kesän jälkeen, sopivasti Kapu2 kotijulkaisun aikaan..?

Kakkos-kausi tulee jenkkilässä siten että kauden puoliväliin sijoittuva tauko täytetään kymmenen jakson pituisella Agent Carter minisarjalla (johon muuten on vahvistettu jo Howard Starkin paluu Dominic Cooperin esittämänä, enää Dum-Dum puuttuu).
t.Q

Tina DeMona

• Pervo Örvelö
  • Jäsen
« Reply #114 on: 12.06.2014 klo 18:26:16 »
Mutta olen edelleen sitämieltä että sarja vaan toistaa sarjakuvien ärsyttävimmät kliseet rivissä.

Kliseitähän tuossa toki onkin, myönnetään, ihan riittävästi. Mutta semi-hyvä käsikirjoitus ainakin esti itseään ärsyyntymästä niihin, ainakaan tähän mennessä. Ja joo, Peter McNickol saisi kyllä olla useamminkin esillä.

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Reply #115 on: 15.06.2014 klo 15:09:43 »
Jaahas. Fox näyttää pistävän tauolle sarjan ennen yhtään oikeasti hyvää jaksoa. Sinänsä harmi koska Kapu2:n yhteisjakso on aidosti hyvä ja siitä eteenpäin homma menee mielenkiintoiseksi.
Tiedä sitten mitä kytkennällä elokuviin lopulta haetaan. Leffoja näkemättömälle tuon setin läpi kahlaaminen todellakin on melkoista puurtamista. Jää sellainen petetty fiilis, että se mielenkiintoisempi todellisuus on jossain sarjan ulkopuolella.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

q-mies

• Jäsen
  • The cut runs deep
« Reply #116 on: 15.06.2014 klo 23:20:18 »
Tiedä sitten mitä kytkennällä elokuviin lopulta haetaan. Leffoja näkemättömälle tuon setin läpi kahlaaminen todellakin on melkoista puurtamista. Jää sellainen petetty fiilis, että se mielenkiintoisempi todellisuus on jossain sarjan ulkopuolella.

Onkohan ketään joka seuraa AoS-sarjaa eikä ole nähnyt Kapu2:ta..?

Minusta suora kytkentä itse leffaan oli melko pientä, mitä nyt vähän näytettiin ruudulla kun helialuksia tippuu ja viitattiin Furyn "kuolemaan". Suurempi linkki oli sitten leffan tapahtumien vaikutuksien tutkimista, siinä mielessä leffa oli kytketty sarjaan eikä toisin päin.
t.Q

Lurker

• Valvoja
« Reply #117 on: 16.06.2014 klo 11:07:05 »
Onkohan ketään joka seuraa AoS-sarjaa eikä ole nähnyt Kapu2:ta..?

Minä.

q-mies

• Jäsen
  • The cut runs deep
« Reply #118 on: 16.06.2014 klo 11:15:46 »
Minä.

Oho  :o Sori jos/kun olen spoilannut leffaa. Kerrotko miltä AoS loppupään jaksot vaikuttavat leffaa näkemättömän silmin?
t.Q

Lurker

• Valvoja
« Reply #119 on: 16.06.2014 klo 12:49:14 »
Oho  :o Sori jos/kun olen spoilannut leffaa. Kerrotko miltä AoS loppupään jaksot vaikuttavat leffaa näkemättömän silmin?

Okei. Tähän mennessä sarjan "oma todellisuus" on riittänyt juonen seuraamiseen. Thoriin on ollut paljon viittauksia.