Kirjoittaja Aihe: Egmontin supersankaritarjonta vuonna 2013  (Luettu 1258 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
Vs: Egmontin supersankaritarjonta vuonna 2013
« Vastaus #240 : 08.08.2013 klo 13:34:41 »
Äskettäin tulivat painosta Kick-Ass ja Geoff Johnsin & Jim Leen Oikeuden Puolustajat. Molemmat kuuluvat vielä kesän tarjontaan.

Korro

• Ja kumppanit.
  • Jäsen
« Vastaus #241 : 08.08.2013 klo 16:25:18 »
Kick ASS- löytyy ennestään. En ole juurikaan 'super'teemaisia albumeita lukenut Pöllöjen Hovin jälkeen. Saisi jatko tulla Battikselle, mutta tuo Oikeuden Puolustajat kiinnostaa sen verran että kirjastosta ainakin haen. Ylivertaiset 2 oli niin hyvä että tekisi mieli ostaa.

Onko veikkauksia tuleeko enemmän ULT-linjaa suomeksi? Mietin vain kun Marvel on ymmärtääkseni muuttanut Ultimates linjaa. Nimeen 'Ultimate comic X-men' esim.

Eritekijöitä löytyy mielestäni niistä  nimikon lehdistä.
Kello- viiden- tee.

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #242 : 08.08.2013 klo 19:54:08 »
Onko veikkauksia tuleeko enemmän ULT-linjaa suomeksi? Mietin vain kun Marvel on ymmärtääkseni muuttanut Ultimates linjaa. Nimeen 'Ultimate comic X-men' esim.

UltXt rebuutattiin lähes kokonaan sen jälkeen mitä Maggis teki ja ainakin aluksi kuvitus oli erikoisempaa sorttia.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Vastaus #243 : 09.08.2013 klo 02:28:40 »
Minusta koko Ultimate mutanttien kohdalla Marvelin mutanttien idea romutettiin, kun kerrottiin että...
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Kaikki DC:n uudet sarjat kiinnostavat minua, mutta kaipaisin jotakin yleisesittelyä tästä New 52:sta ennen kuin tartun sen julkaisuihin. En viitsi kahlata Kvaakin ketjua New 52:sta läpi – se on tällä hetkellä jopa 33 sivua pitkä. Kirjakauppoihin tuli tänään Oikeuden Puolustajat, mutta joo, se lasketaankin kesän julkaisuihin.

Okei. Esittelenpäs tuotteen käyttöohjeet, koska ne selkeästi ovat epäselvät.
Ota sarjakuva käteen. Avaa ensimmäiset 3 sivua. Seuraa puhelinkuplien tekstiä ja kuvia. Muista, että koska kyseessä on amerikkalainen sarjakuva, se luetaan etukannesta takakanteen, ei toisinpäin.

Kysyttävää?
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #244 : 09.08.2013 klo 20:50:58 »
Sain tänään lisätietoja tulevista julkaisuista, mutta jätänpä ne kertomatta kun ne joissain vakikommentoijissa tuntuvat vain aiheuttavan pahaa verta. Mutta aivan loistava sarjakuvasyksy on tiedossa! Myös tuosta Antin postaaman linkin nimikkeestä on varma tieto ja vinkkinä että se ilmestyy lokakuun loppupuolella / marraskuun alussa, vink vink ;)
« Viimeksi muokattu: 09.08.2013 klo 20:53:42 kirjoittanut Miqz »
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #245 : 09.08.2013 klo 21:04:24 »
Ei rebuutattu, vaan puolet porukasta pääsi hengestään. Nyt ovat X-miehiä jäljelle jääneet uusien tyyppien kanssa. Ja mutantit ovat siis todella vainottuja ja vihattuja.

Minusta se on rebuuttia kun pistetään iso osa porukasta lihoiksi ja myöhemmin korvataan uusilla esim. ed. ryhmän jäsenten jälkikasvulla.

Okei. Esittelenpäs tuotteen käyttöohjeet, koska ne selkeästi ovat epäselvät.
Ota sarjakuva käteen. Avaa ensimmäiset 3 sivua. Seuraa puhelinkuplien tekstiä ja kuvia. Muista, että koska kyseessä on amerikkalainen sarjakuva, se luetaan etukannesta takakanteen, ei toisinpäin.

+1

Kaikki DC:n uudet sarjat kiinnostavat minua, mutta kaipaisin jotakin yleisesittelyä tästä New 52:sta ennen kuin tartun sen julkaisuihin.

Meininki on samaa kuin ennenkin ja hahmot ovat samat kuin ennenkin paitsi että heitä on muokattu mm. nuorentamalla (mm. Teris), hahmot seikkailevat omissa lehdissään ja yleensä tapaamiset keskenään hoidetaan tiimi-lehdissä esim. Justice League, yhtenäistä aikaa että milloin mikäkin seikkailu tapahtuu ei ole (ei mitään uutta), Teris on peruskamaa eli tappelua milloin mitäkin avaruusörkkiä tjsp vastaan, Justice League hoitaa isommat hommat (kuten Darkseidin joukkojen nuijimiset), Justice League Dark (tuskin nähdään täällä ellei Egmont esitä DCn kesäeventtiä) hoitaa yliluonnollisia asioita, Battis tekee samaa kuin ennenkin eli yrittää siivota Gothamia rikollisuudesta useassa lehdessä, voit seurata mitä tahansa lehteä ilman että tarvitsisi seurata muita lehtiä (paitsi jos tulee crossover) mutta joidenkin lehtien esim. JL Dark kohdalla voisi olla hyvä tuntea hahmot entuudestaan. Näillä näkymin kaikki mikä tapahtui ennen Flashpointtia ei tapahtunut.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #246 : 09.08.2013 klo 21:16:06 »
Minusta se on rebuuttia kun pistetään iso osa porukasta lihoiksi ja myöhemmin korvataan uusilla esim. ed. ryhmän jäsenten jälkikasvulla.
Se ei ole reboot. Reboot on sitä, että unohdetaan aikaisemmin tapahtunut ja tehdään uusiksi/uutta.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

TiKo

• Jäsen
« Vastaus #247 : 09.08.2013 klo 21:45:03 »
Viisaita ovat ne jotka uskaltavat kysyä. Ja voisitko Miqz kertoa mikä kirja on kyseessä.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #248 : 09.08.2013 klo 21:55:28 »
Viisaita ovat ne jotka uskaltavat kysyä. Ja voisitko Miqz kertoa mikä kirja on kyseessä (oma veikkaukseni olisi Night of the owls siis se jossa on nuo kaikissa muissa kuin Batmanissä ja Nightwingissä julkaistut Night of the owlsin jaksot)

Annoin jo vinkin, se liittyy julkaisun ajoitukseen. Nyt meni jo helpoksi...

TiKo

• Jäsen
« Vastaus #249 : 09.08.2013 klo 22:11:15 »
Annoin jo vinkin, se liittyy julkaisun ajoitukseen. Nyt meni jo helpoksi...
No The long halloween tieteski olishan toi pitäny arvata. Mietinki et miksi laitoit ton lokakuun ajotukseen kun egmontin sivuilla puhutaan marraskuusta.
« Viimeksi muokattu: 09.08.2013 klo 22:13:42 kirjoittanut TiKo »

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Vastaus #250 : 09.08.2013 klo 22:44:01 »
The Long Halloweeniä on odotettu jo niin kauan, että minua jaksaa tässä vaiheessa ihmetyttää ainoastaan se, että mistäköhän supersankaritarinasta jaksetaan vouhkata seuraavat 10 vuotta Suomessa.

Sain tänään lisätietoja tulevista julkaisuista, mutta jätänpä ne kertomatta kun ne joissain vakikommentoijissa tuntuvat vain aiheuttavan pahaa verta. Mutta aivan loistava sarjakuvasyksy on tiedossa! Myös tuosta Antin postaaman linkin nimikkeestä on varma tieto ja vinkkinä että se ilmestyy lokakuun loppupuolella / marraskuun alussa, vink vink ;)

Jos ne ovat nimenomaan tietoja, eivätkä huhuja, en näe mitään syytä miksi sinun ei pitäisi kertoa niitä. Huhu on aika tulinen sana. Se synnyttää väärinkäsityksiä jo pelkästään silloin kun sitä käytetään sanana. Me emme puhu huumekaupasta, joten en näe mitään syytä käyttää tuommoisia kiertoilmaisuja tiedolle. Kiitos kuitenkin tästä informaatiosta.

Meininki on samaa kuin ennenkin ja hahmot ovat samat kuin ennenkin paitsi että heitä on muokattu mm. nuorentamalla (mm. Teris), hahmot seikkailevat omissa lehdissään ja yleensä tapaamiset keskenään hoidetaan tiimi-lehdissä esim. Justice League, yhtenäistä aikaa että milloin mikäkin seikkailu tapahtuu ei ole (ei mitään uutta), Teris on peruskamaa eli tappelua milloin mitäkin avaruusörkkiä tjsp vastaan, Justice League hoitaa isommat hommat (kuten Darkseidin joukkojen nuijimiset), Justice League Dark (tuskin nähdään täällä ellei Egmont esitä DCn kesäeventtiä) hoitaa yliluonnollisia asioita, Battis tekee samaa kuin ennenkin eli yrittää siivota Gothamia rikollisuudesta useassa lehdessä, voit seurata mitä tahansa lehteä ilman että tarvitsisi seurata muita lehtiä (paitsi jos tulee crossover) mutta joidenkin lehtien esim. JL Dark kohdalla voisi olla hyvä tuntea hahmot entuudestaan. Näillä näkymin kaikki mikä tapahtui ennen Flashpointtia ei tapahtunut.

Juuri tämä on syy, miksi en suostu "esittelemään" samaa asiaa moneen kertaan.
On jo tarpeeksi vaivalloista koota nämä minun ajatukseni monen kuukauden jälkeen Kvaakista blogiini. Puhumattakaan että pitäisi keskustella niistä moneen kertaan, täysin samalla tavalla. On huomattavasti helpompaa kaikille, jos te vain lukisitte nämä teokset, sitten kertoisitte niistä mielipiteenne, ja katsomme oliko siinä jotain uutta, ja keskustelemme sen pohjalta.

Mutta suora ja selkeä vastaus Sampsan muuten kohtuulliseen kysymykseen:
The New 52 kohdalla sinun ei tarvitse tietää mitään ennestään. Yhtään mitään. Sen kuin vain luet. Mikäli joku vain suomenkielellä Morrisonin Teräsmiehen tai Pöllöjen hovin lukenut on erimieltä, niin sitten näin saattaa olla.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

TiKo

• Jäsen
« Vastaus #251 : 10.08.2013 klo 15:58:09 »
Jos ne ovat nimenomaan tietoja, eivätkä huhuja, en näe mitään syytä miksi sinun ei pitäisi kertoa niitä. Huhu on aika tulinen sana. Se synnyttää väärinkäsityksiä jo pelkästään silloin kun sitä käytetään sanana. Me emme puhu huumekaupasta, joten en näe mitään syytä käyttää tuommoisia kiertoilmaisuja tiedolle. Kiitos kuitenkin tästä informaatiosta.
Näinpä. Laita vaan koko lista esille sitä vartenhan tää ketju on että jaetaan tietoja julkaisuista.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #252 : 10.08.2013 klo 16:48:08 »
Näinpä. Laita vaan koko lista esille sitä vartenhan tää ketju on että jaetaan tietoja julkaisuista.

Ei minulla ole listaa, vaan kaupungilta kuultuja tietoja luotettavilta tahoilta. Uusia kostajia on tulossa, KMHL black dossier, kaksi opusta before watchmeneja, uusintapainos alkuperäisestä watchmenista, thoria, long halloween ja Pöllöjen kaupunki ainakin. Oli siellä muutakin, myös Conania, jos sen oikein muistan kuulleeni. Se ei ole varma siis joten älkää ristiinnaulitko minua jos sitä ei tule. Muut tulevat.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #253 : 10.08.2013 klo 16:51:52 »
Lista Egmontin julkaisuista tulee sähköpostiin tänne aika monelle. Laitan tiedot esiin aina heti kun se tulee, mutta useimmiten joku on ehtinyt ensin.

Näköjään Egmontin sivujen kautta voi tilata tiedotteen itselleen sähköpostiin kuka tahansa kiinnostunut.

Tarkoitatko uutiskirjettä vai voiko lehdistötiedotteetkin tilata?

tmielone

• Il Dille
  • Jäsen
« Vastaus #254 : 10.08.2013 klo 17:39:56 »
Ei minulla ole listaa, vaan kaupungilta kuultuja tietoja luotettavilta tahoilta. Uusia kostajia on tulossa, KMHL black dossier, kaksi opusta before watchmeneja, uusintapainos alkuperäisestä watchmenista, thoria, long halloween ja Pöllöjen kaupunki ainakin. Oli siellä muutakin, myös Conania, jos sen oikein muistan kuulleeni. Se ei ole varma siis joten älkää ristiinnaulitko minua jos sitä ei tule. Muut tulevat.

Jos tuolla linjalla todellakin mennään, niin lompakkoni itkee ja ilon kyyneleet tahraa maskarat. Nyt vain raivaamaan tilaa kaappeihin.
"Now there's only two things in life but I forget what they are"