Kirjoittaja Aihe: Egmontin supersankaritarjonta vuonna 2013  (Luettu 1822 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

TOSA

• Jäsen
Vs: Egmontin supersankaritarjonta vuonna 2013
« Vastaus #15 : 07.11.2012 klo 09:35:40 »
Tjaa, no mutta eihän se ole nostalgista. 60-luvun julkaisuissa iso osa viehätystä on käsittämättömissä käännöksissä ja mitenkuten täytetyissä puhekuplissa.

Suurin osa Ihmesarjojen sarjoista on sitäpaitsi julkaistu uudestaan uudelleenkäännettyinä Suomessakin.
Jos näköispainos saataisiin niin sitten se pitäisi olla todellinen näköispainos. Jos julkaistaisiin Mustanaamio tyylinen näköispainos josta jäisi kakkossarjat pois (Namor, Rautamies, Hulk ja mitä muita Ihmesarjassa on ollutkaan) niin kuitenkin jäisi kaivelemaan että pakko ne alkuperäiset ihmesarjatkin olisi ostaa kun näkkärissä ei olisi kaikkia sarjoja.
Jos tehtäisiin Tex Willer kronikoiden ja Hämähäkkimies näkkärien mukaiset täydelliset näköispainokset niin ei minua ainakaan sen jälkeen haittaisi vaikka alkuperäiset ihmesarjat kokoelmasta puuttuisikin. Niitä voisi sitten ostaa halutessaan jos halvalla tulisi vastaan.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Vastaus #16 : 13.11.2012 klo 00:01:58 »
Ihmesarjojen kannalla olen minäkin, mutta en valittaisi vaikka tulisi muutkin mainitsemani.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

TOSA

• Jäsen
« Vastaus #17 : 13.11.2012 klo 12:13:39 »
Hups, nyt paljastui että en ole Hämiksen näkkäreitä lukenut (vieläkään). Selaillut olen vain sen verran että näytti täydelliseltä. No sanotaan sitten että täydelliset näköispainokset Tex Willer kronikoiden tapaan (toivottavasti ne edes on täydellisiä). Kaikki kronikatkin on hyllyssä vielä lukemattomina.

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #18 : 19.11.2012 klo 12:51:03 »
Spider-Manin ja Ryhmä X:n ilmestymispäivät ovat Lehtiapajalla. Ilmestymisaikataulun perusteella myös Bamse jatkaa, eli pienipainoksisia lehtiä ei enää lakkauteta niin helposti kuin joskus aiemmin.

Toiveista: Jotakin erikoisempaa DC-repäisyä saisi tulla, mutta silti supersankarointia, vaikkapa Lepakkonaista.

Eiköhän Marvelin puolella Rautamiestä tulee lisää.

Gothicus

• Jäsen
« Vastaus #19 : 19.11.2012 klo 13:30:37 »
Toiveista: Jotakin erikoisempaa DC-repäisyä saisi tulla, mutta silti supersankarointia, vaikkapa Lepakkonaista.
Tahtoo Byrnen Teristä!
"Ihminen on ihmiselle kettu."

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Vastaus #20 : 19.11.2012 klo 14:45:09 »
Tahtoo Byrnen Teristä!

Niinpä. Ja siis nimeomaan kaikki Byrnen Terikset mielummin yksiin tai kaksiin kansiin. Ne lehdet näyttää niin hemmetin rumilta. Sitäpaitsi on v:mäistä etsiä hyllystä, että missä lehdessä oli Byrneä ja missä mitäkin. Sitäpaitsi muita Post-Crisis Teriksiä mitä suomeksi ilmestyi tuolloin, ei liioin tarvitse, mutta Byrneä on pakko olla komeassa laitoksessa. Veli Loponen, Kvaakin Byrneisti, sano nyt sinäkin jotakin!
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #21 : 19.11.2012 klo 20:54:03 »
Kun kerran Xissä on FEARia niin ehkäpä Hämiksessäkin on FEARia.

Nuo pre-Kellomiehet eivät taida tulla julkaistavaksi vielä.

Lepakoita on tullut ehkä liikaakin mutta makuasia.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #22 : 20.11.2012 klo 11:28:44 »
Byrnen Teräsmiehissä yhdistyvät kaksi sarjakuvien suursuosikkiani (eli Teräsmies ja Byrne), joten totta kai kannatan ajatusta niiden uudelleen (ja osalle ensi kertaa) julkaisua suomeksi. En tosin tiiä saisivatko ne lukijoita. Sopisi kyllä hyvin ensi vuodelle uuden elokuvan kanssa.
En sitten tiedä, mikä olisi hyvä formaatti. Mulle kävisi pokkarimuoto (tyyliin Ihmesarja) hyvin. Se voisi olla edullinenkin, kun ottaa huomioon, että Byrnen eka Teräsmies-kausi sisältää kokonaisuudessaan kuitenkin reilut 60 lehteä.

Noita DC:n kokoelmia olen aina välillä harkinnut, mutta en toistaiseksi ole ostanut, kun vaikuttaa siltä, että yksi niistä kaiken lisäksi loppuun myyty. Toivottavasti tuon seiskan mukana tulee vanhoista uudet painokset, niin voisi sitten ehkä hankkia noi itselle. Erityisesti Action Comicsin jaksoista pari suomeksijulkaisematonta vielä puuttuu.
« Viimeksi muokattu: 20.11.2012 klo 11:30:28 kirjoittanut Veli Loponen »
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #23 : 04.01.2013 klo 20:51:53 »
Xien splittaus jne jää väliin kokonaan ilmeisesti.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #24 : 04.01.2013 klo 21:19:30 »
Lainaus käyttäjältä: Rmäki ja hänen pimeät kätyrinsä
Loppuvuodeksi suunnitteilla on suuren luokan opus, jonka tekijätiedoista löytyvät nimet Stan Lee ja John Romita Sr., mutta siitä ja muista kirjoista lisää myöhemmin.

Tämä lienee vanhaa hämistä?
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #25 : 04.01.2013 klo 22:06:51 »
Aika vanhaa, kun Lee/Romitan Hämistä on tehty viimeksi vuonna 1972.

Niin, mutta ovatko herrat tehtailleet muutakin mainittavaa yhdessä? Ilmeisesti löytyy pidempi pätkä suomentamatonta?

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #26 : 04.01.2013 klo 22:29:50 »
Tulossa on ilmeisesti Hämiksen sanomalehtisarjaa jota suomeksi ei ole nähtykään.

Miten mulla on sellainen mielikuva, että olisin taannoin parikymmentä vuotta sitten lukenut sanomalehdestä hämistä. Muistaako joku muukin vai pettääkö mun muisti? :-)

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #27 : 04.01.2013 klo 23:05:04 »
On sitä ilmestynyt suomeksi joissakin sanomalehdissä. Muistan kun Rumbassa oli Nissen palstalle leikattu strippi jossa mainitaan Robbie Robertson. Se oli muka hassua kun sarjakuvahahmolla oli sama nimi kuin tunnetulla rockmuusikolla.

Juu lapsuudessa meille tuli Lapin Kansa, epäilen että sieltäkin olen lukenut. Taisin jopa kerätä niitä leikevihkoon, mutta niitä keräilyaarteita ei taida löytyä mistään.

Korro

• Ja kumppanit.
  • Jäsen
« Vastaus #28 : 08.02.2013 klo 18:38:51 »
Capullon paluu. Ihan jees kehitystä tullut. Tuntuu välillä että tussaus pelastaa paljon.

(Siitä voi olla montaakin mieltä) Joka tapauksessa olen ilokseni huomannut että Capullon DA-TILILLÄ on maittavia kansikuvia mm HAUNTista.

Asia mies.
Kello- viiden- tee.

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #29 : 08.02.2013 klo 18:59:01 »
Huhhuh, melkoista tykitystä taas Egmontilta!

Die Hard: Ensimmäinen vuosi lienee Pulp-sarjaa.