Kirjoittaja Aihe: Egmontin supersankaritarjonta vuonna 2013  (Luettu 963 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Gothicus

• Jäsen
Egmontin supersankaritarjonta vuonna 2013
« : 29.10.2012 klo 13:40:17 »
Byrnen Terikset olisi oikeasti aika kova juttu! Kävisi uskoakseni kaupaksi myös sellaisille marvelisteille yms, joita Teräsmies ei muuten niin hirveästi kiinnosta. Ensimmäisen Northlandersini luin vasta muutama viikko sitten ja pidin. Kelpaisi sitä lukea suomeksikin, mutta en oikein usko, että Egmont siihen tarttuu. Ja epäilenpä, ettei valitettavasti taida tarttua siihen Byrnen Terikseenkään.  
"Ihminen on ihmiselle kettu."

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
Vs: Egmontin supersankaritarjonta vuonna 2013
« Vastaus #1 : 29.10.2012 klo 20:30:46 »
DCn Elseworldsista löytyy julkaistavaa (hyvää ja huonoa) ja hahmotkin on pääasiassa tuttuja.

Marvel leffat ovat turhan kaukana että niihin liittyvää voisi tulla (ja esim. Galaxin Vahtien (uuden ei vanhan) osalta on paha sanoa mitä esittää kun tarinat olivat aika sidoksissa edellisiin lehtiin).

Kostajia kaiketi tulee ja ehkä Hämistä, Wolviekin on mahd. mutta Xiä tuskin nähdään muualla kuin lehdessä (jos edes siinäkään).

Ryhmä-Xssä (mikäli lehti jatkuu) nähdään ryhmäjako mutta tuskin sentään ensi vuona vielä ehdittäisiin Avengers vs X-Men-häppeningiin.

Lapsille voisi julkaista X-Babiesia (A-babies vs X-babies oli täysin pöhkö mutta hauska).

Hämyri jatkanee omalla linjallaan.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Vincent

• Jäsen
« Vastaus #2 : 29.10.2012 klo 20:37:57 »
Marvel leffat ovat turhan kaukana että niihin liittyvää voisi tulla (ja esim. Galaxin Vahtien (uuden ei vanhan) osalta on paha sanoa mitä esittää kun tarinat olivat aika sidoksissa edellisiin lehtiin).

Miten niin "turhan kaukana?" Tässähän puhutaan vuodesta 2013... niin kuin koko vuodesta. Ei niitä kaikkia julkaisuja vuoden alkuun pistetä.

Muistaakseni ensi vuoden Marvel - leffat ovat Iron Man 3, Thor 2 ja The Wolverine. Edellinen X - leffa ei vaikuttanut sarjiksiin mitenkään joten tuskin nytkään, mutta Rautamiestä ja Thoria tullaan varmasti näkemään.

En ole tarpeeksi perillä Thorin viimeisimmistä tarinoista osaakseni arvata mitään tästä, mutta Iron Man Extremis voisi olla potentiaalinen vaihtoehto, koska tuleva leffa kuulemma perustuu kyseiseen tarinaan löyhästi.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Vastaus #3 : 04.11.2012 klo 18:54:29 »
Extremis voisi olla hyvä, etenkin kun siitä julkaistiin vähän aikaa sitten tuo Director's cut...Thorista on kyllä hankala sanoa. J.M.S.:n Thorit olivat hyviä, ja pari minisarjaa on ollut ihan ok, mutta mitään tuon isompaa uutta en keksi. Miten olisi vanhaa Thoria? Eihän vanhaa Thoria ole julkaistu Marvel Sagaa lukuunottamatta juuri missään. Onko joku muuten lukenut enemmän Thoreja että osaisi kertoa jotain hyvää ja julkaisematonta matskua?

Wolverine ei pitäisi tuottaa ongelmaa. Vanhaa materiaalia ei meinaa saada kohtuu hintaan mistään ja uutta on vaikka muille jakaa.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

X-men

• Jäsen
« Vastaus #4 : 04.11.2012 klo 21:01:02 »
Miten niin "turhan kaukana?" Tässähän puhutaan vuodesta 2013... niin kuin koko vuodesta. Ei niitä kaikkia julkaisuja vuoden alkuun pistetä.

Ei mutta ei tule ns. nostetta leffojen avulla.

Thorilla on ollut omat häppeninkinsä tällä vuostuhannella (ed. päättyy niin seuraava on jo ovella periaatteessa) eli niistä voisi jotain hyvää poimia.

Wanhaa Wolverineä on täällä sen verta julkaistu (esim. Definite Wolverinessa ei ole yhtään täällä julkaisematonta tarinaa) että hyvää tavaraa pitää jo kaivella.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Vastaus #5 : 06.11.2012 klo 06:56:28 »
Thorilla on ollut omat häppeninkinsä tällä vuostuhannella (ed. päättyy niin seuraava on jo ovella periaatteessa) eli niistä voisi jotain hyvää poimia.

Vaikka tiedän että vastaat kuitenkin ympäri pyöreesti taas, niin voitko kertoa että mitä esim? Minä kun lopetin melko pian J.M.S.:n jälkeen Thorin oman lehden lukemisen kokonaan kun en jaksanut koskaan lukea lehteä. Mini-sarjoja sen sijaan olen lukenut, ja muita lehtiä, ja se yksi oli muistaakseni ihan ok...Sitten oli se joku Loki juttu. Se oli hyvä.

Wanhaa Wolverineä on täällä sen verta julkaistu (esim. Definite Wolverinessa ei ole yhtään täällä julkaisematonta tarinaa) että hyvää tavaraa pitää jo kaivella.

Oletko esimerkiksi seurannut Wolverine (1986) spesiaalin hintaa divareissa? Tai Kitty Pryde & Wolverine (1987)? Eikös näitä joitakin olisi ihan hyvä julkaista uudestaan kohtuuhintaan? Ja minusta Origin ansaitsisi paremman kuosin. En muista vieläkään nähneeni lehtiä joissa tuo julkaistiin, ja minulle on jotenkin epäselvää että julkaistiinko se kokonaan. Ja sitten on Millarin Wolverinet. Kyllä Wolverinelta tavaraa riittää. Sitähän julkaistaan kokoajan ja on aina julkaistu.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

TOSA

• Jäsen
« Vastaus #6 : 06.11.2012 klo 11:39:00 »
Nuo Wolverinet näyttää huuto.netissä olevan 2-9€ joten ei hirveän kalliita. Byrnen Terikset on varmasti helposti löydettävissä divareista halvalla. Thor Marvelit ihan varmasti myös. En tajua miksi toivotaan sellaisia tarinoita kovakantisina jotka on jo aiemmin nähty. Turhaan menee rahaa ja tilaa.

Itse toivon ainakin että 2013 Egmontilta ei tule mitään sellaista joka on jo aiemmin julkaistu jossain muodossa suomeksi.

edit: Ihmesarjan näköispainos kyllä kelpaisi koska se on varmasti monelle sarja josta ei ikinä tule ostettua kaikkia numeroita. Muut Marvel julkaisut löytyvät kyllä kohtalaisen helposti eivätkä maksa ihan hirveitä

Toivomuksena olisi että jatkoa tulee ainakin seuraaville: Sillage ja The Walking dead.
Lisäksi Marvel ja DC julkaisuja sekä mielellään jotain todellisia yllätyksiäkin. En ole seurannut jenkkijulkaisuja joten en osaa mitään yksittäisiä toiveita esittää.

Lehtipuolella toivottavasti Ryhmä-X ja Hämähäkkimies jatkaa entiseen malliin ja lisäksi jotain yllätyksiä (tyyliin Kostajat 3 numeroa).
« Viimeksi muokattu: 06.11.2012 klo 12:23:55 kirjoittanut TOSA »

Vincent

• Jäsen
« Vastaus #7 : 06.11.2012 klo 13:06:13 »
Ei mutta ei tule ns. nostetta leffojen avulla.

Joten Egmont olisi tänä vuonna julkaissut neljä Kostajat - aiheista kirjaa vaikka Whedonin blockbuster ei olisi koskaan materialisoitunut?

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #8 : 06.11.2012 klo 15:05:13 »
edit: Ihmesarjan näköispainos kyllä kelpaisi koska se on varmasti monelle sarja josta ei ikinä tule ostettua kaikkia numeroita.
Tää ois loistava idea. Mua ei yhtään kiinnosta ruveta keräilemään noita irtonumeroina, joten toi olis kätevä keino. Lisäksi sillä saisi mutkin ostamaan näköispainoksia. Hämistä ja Mustanaamiota en ole ostanut.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #9 : 06.11.2012 klo 15:12:29 »
Tää ois loistava idea. Mua ei yhtään kiinnosta ruveta keräilemään noita irtonumeroina, joten toi olis kätevä keino. Lisäksi sillä saisi mutkin ostamaan näköispainoksia. Hämistä ja Mustanaamiota en ole ostanut.

Mukana ehdottomasti! Muistaakseni Antti oli jo väsännyt näille kannet valmiiksi, joten sekin on jo tehty Egmontin puolesta! :) (kannet löytyy muistaakseni jostain ihmesarja-ketjun syövereistä)

Edit: Kannet löytyy täältä: http://www.kvaak.fi/keskustelu/index.php/topic,6559.msg330156.html#msg330156
« Viimeksi muokattu: 06.11.2012 klo 15:14:35 kirjoittanut Miqz »
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #10 : 06.11.2012 klo 15:28:14 »
Ihmesarjojen näköispainosten teko ei ole niin helppo nakki kuin Hämisten tai Mustisten, koska niiden oikeudet eivät ole siirtyneet Egmontille. Ihmesarjojahan julkaisi Kuvajulkaisut, Mustista ja Hämistä Semic. Egmont osti Semicin aikoinaan, mutta mihin firmaan mahtoi päätyä Kuvajulkaisut?

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #11 : 06.11.2012 klo 15:36:46 »
Ihmesarjojen näköispainosten teko ei ole niin helppo nakki kuin Hämisten tai Mustisten, koska niiden oikeudet eivät ole siirtyneet Egmontille. Ihmesarjojahan julkaisi Kuvajulkaisut, Mustista ja Hämistä Semic. Egmont osti Semicin aikoinaan, mutta mihin firmaan mahtoi päätyä Kuvajulkaisut?

Painettaisiin noi Ihmesarjojen kannet + sisällöt vaan paremmasta matskusta ja vaikka uusilla käännöksillä :). Väreissä tai mustavalkoisena, kumpikin kelpais! Tosin mä nyt ostaisin vaikka Lukemiston/Mail-Manin Ihmenelosten ja Hulkkienkin näkkärit minä päivänä tahansa.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #12 : 06.11.2012 klo 15:39:53 »
Tjaa, no mutta eihän se ole nostalgista. 60-luvun julkaisuissa iso osa viehätystä on käsittämättömissä käännöksissä ja mitenkuten täytetyissä puhekuplissa.

Suurin osa Ihmesarjojen sarjoista on sitäpaitsi julkaistu uudestaan uudelleenkäännettyinä Suomessakin.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #13 : 06.11.2012 klo 15:43:19 »
Tjaa, no mutta eihän se ole nostalgista. 60-luvun julkaisuissa iso osa viehätystä on käsittämättömissä käännöksissä ja mitenkuten täytetyissä puhekuplissa.

Suurin osa Ihmesarjojen sarjoista on sitäpaitsi julkaistu uudestaan uudelleenkäännettyinä Suomessakin.

Mutta ei kovakantisena. Voishan tässä saivarrella että onhan Hämiksetkin julkaistu vastikään (mulle 30v on vastikään :)) lehtinä, miksi pukata Näkkäreitä markkinoille? Ilmeisesti ne myy. Ihmesarjoissa ostajiksi voisi löytyä vielä vanhempaa jengiä kuin minä.

Täälläkin selkeästi porukka jakautuu kahteen leiriin, toiselle riittää alkuperäiset lehdet ja toiset tykkäis kovakantisista (tai pehmeäkantisista, tyyliin Essut/Ihmesarjat) koosteista. Alkuperäisten lehtien jahtaaminen, hinta ja säilytykseen liittyvät (henkilökohtaiset) rajoitteet vaikuttaa ainakin itsellä tuohon isompien koosteiden suosimiseen.
« Viimeksi muokattu: 06.11.2012 klo 15:48:05 kirjoittanut Miqz »

X-men

• Jäsen
« Vastaus #14 : 06.11.2012 klo 20:27:01 »
Vaikka tiedän että vastaat kuitenkin ympäri pyöreesti taas, niin voitko kertoa että mitä esim? Minä kun lopetin melko pian J.M.S.:n jälkeen Thorin oman lehden lukemisen kokonaan kun en jaksanut koskaan lukea lehteä. Mini-sarjoja sen sijaan olen lukenut, ja muita lehtiä, ja se yksi oli muistaakseni ihan ok...Sitten oli se joku Loki juttu. Se oli hyvä.

Viime aikoina oli taas tappelu Surturia vastaan (sen pitäisi olla Odinin hommia) ja henkiinherätyskin FEARin jälkeen oli oma pikku tapahtuma.