Author Topic: Nanna - kettutyttö  (Read 1285 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Miha

• Guest
Vs: Nanna - kettutyttö
« Reply #15 on: 01.10.2010 klo 16:01:11 »
Albumi luettu;

Olipas harvinaisen miellyttävä tuttavuus! Panin myöskin merkille, että hahmojen asennot ja ilmeet olivat piirretty erityisen hyvin; hahmojen ajatukset ja fiilikset kykeni lukemaan ja ymmärtämään ilman tekstiäkin - tämä on aivan liian harvinainen taito piirtäjillä.

Myöskin miellytti aito ja teeskentelemätön fiilis, joka jätti hyvän olon pitkään lukemisen jälkeen - erittäin piristävää!

Odotan innolla seuraavaa!

Spip-orava

• Jäsen
  • Pähkinöitä!
« Reply #16 on: 06.10.2010 klo 16:44:13 »
Turun Sanomat mainitsi viikonloppuna Kirjamessuosiossaan, että Nannaa alkaa ilmestymään Turun Sanomien sivuilla jo ensivuonna. Hieno homma!

OM

• Jäsen
« Reply #17 on: 06.10.2010 klo 18:06:26 »

Anteeksi tietämättömyyteni...en ehkä seuraa sitten niin tarkkaan mitä sarjakuva maailmassa Suomessa tapahtuu, mutta onko Nannan piirtäjä kvaakkilainen?

Nanna

• satunnainen silminnäkijä
  • Jäsen
  • Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
« Reply #18 on: 06.10.2010 klo 18:09:52 »
Tässähän minä. Jos "kvaakkilaisella" tarkoitetaan sitä, että joskus täälläkin hörisee omiaan.

OM

• Jäsen
« Reply #19 on: 06.10.2010 klo 18:16:37 »

Voi änkeröinen minua... ??? Olisihan minun pitänyt muistaa tuo juttu Nanna. Ja tosi paljon onnea sinulle kaikesta sarjakuvaan liittyvstä jota olet saanut aikaiseksi. Kyllä meillä Suomessakin osataan ja Nanna on yksi hyvä esimerkki. Mutta muitakin tulevia lahjakkuuksia on tulossa pikku hiljaa. Kiva!

Nanna

• Jäsen
« Reply #20 on: 06.10.2010 klo 18:31:23 »
Kiitos, kiitos! Mä olen kyllä aika lailla tynnyrissä kasvanut - olen vasta tämän oman sarjiksen myötä tavannut muita piirtäjiä ja yllättynyt iloisesti siitä, miten lahjakasta väkeä voi tavata internetin ihmemaailman ulkopuolellakin. :)

Nanna

• Jäsen
« Reply #21 on: 06.10.2010 klo 19:28:10 »
Ymmärtääkseni kuusi kertaa viikossa.

EDIT: S-sanoinko kuusi kertaa viikossa? AAARGH mun täytyy mennä piirtämään lisää strippejä varastoon! Haudatkaa sydämeni Perniöön!
« Last Edit: 06.10.2010 klo 19:37:17 by Nanna »

Anssi Rauhala

• Jäsen
  • Aces High!
« Reply #22 on: 06.10.2010 klo 20:29:03 »
Sain eilen alpparin käsiini, luin siltä istumalta (työt kärsi), ja nyt on nopeata ja vaivatonta käyttää sitaatteja:

Albumi luettu;

Olipas harvinaisen miellyttävä tuttavuus! Panin myöskin merkille, että hahmojen asennot ja ilmeet olivat piirretty erityisen hyvin; hahmojen ajatukset ja fiilikset kykeni lukemaan ja ymmärtämään ilman tekstiäkin - tämä on aivan liian harvinainen taito piirtäjillä.

Myöskin miellytti aito ja teeskentelemätön fiilis, joka jätti hyvän olon pitkään lukemisen jälkeen - erittäin piristävää!

Odotan innolla seuraavaa!

Koska olen kaikesta yllämainitusta samaa mieltä.

VesaK:lle sanoin, että tulevaisuudessa meillä on tässä Suomen vastine sekä Frank Cholle että Bill Wattersonille.
"The ukulele army grows larger and larger, and soon we will dominate all media. Then you will all pay." (Jonathan Coulton)
http://anssirauhala.blogspot.com/

pertti jarla

• Jäsen
« Reply #23 on: 06.10.2010 klo 20:37:39 »
Turun Sanomat mainitsi viikonloppuna Kirjamessuosiossaan, että Nannaa alkaa ilmestymään Turun Sanomien sivuilla jo ensivuonna. Hieno homma!

Häh, hienoa! Onnexi olkoon. Ainakin mulla on ollut vaikeaa joka viikko, mutta ei strippi-ideoiden syntyminen oikeasti lopu. Siltä vain tuntuu.
Myötätunto ja huumori pois vakavasta asiasta!
-Huolestunut äiti

Lurker

• Valvoja
« Reply #24 on: 06.10.2010 klo 20:45:13 »
Upea juttu. Jokapäiväinen strippi on paras mahdollinen "koulu". Se tekee mestarin, ja pakottaa tekemään.

Eikös tämäkin saanut alkunsa kuukauden kotimaisesta? Sieltä on moni kyky löytynyt.

tertsi

• Guest
« Reply #25 on: 06.10.2010 klo 20:58:09 »
Jess! Onnea ja työn iloa toivottelen.

Pitääpä ruveta seuraamaan kyseistä lehteä.

Aura

• Wannabe
  • Jäsen
« Reply #26 on: 06.10.2010 klo 21:00:49 »
Eikös tämäkin saanut alkunsa kuukauden kotimaisesta? Sieltä on moni kyky löytynyt.

Juu, sieltä itsekin kiinnitin huomiota Nannaan kun piirrosjälki oli niin miellyttävää.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Reply #27 on: 06.10.2010 klo 22:36:49 »
Nannaa alkaa ilmestymään Turun Sanomien sivuilla jo ensivuonna.

Varsin loistava juttu! Onneksi olkoon!  :D

Timo

Mikko A

• Jäsen
  • ostan omakustanteita - uudet & vanhat - tarjoa!
« Reply #28 on: 13.10.2010 klo 09:48:26 »
Onko albumi paremmat kuin V&W lehden stripit?
Ehkä makuni on niin radikaalisti erillainen, mutta toisin kuin kaikki tämän ketjun vastaajat, minusta niistä ei löytynyt yhtään hauskaa juttua. Ei yhtään missä olisi joku hieno "tunnelma" tms.
ns. ammattimaista piirtojälkeä toki löytyy, mutta muu sisältö jäi ihan olemattomaksi.

Lurker

• Valvoja
« Reply #29 on: 13.10.2010 klo 09:58:32 »
...sisältö jäi ihan olemattomaksi.

Oho!

Uudempi strippisarjakuva on karkaamassa siitä käsityksestä, että viimeisessä ruudussa pitää aina olla se liioiteltu isku, vitsi, kasku tai lasku. Itse pidän tällaisesta modernista lähestymistavasta, hienovaraisemmasta kerronnasta. Se juuri on sitä sisältöä.